Στη χώρα του υπαρκτού σουρεαλισμού, συνέβη κι αυτό:
Στο μακρινο νησί των Φούρνων Ικαρίας, ένας και μοναδικός Φυσικός εξαντλεί το ωράριο του στα μαθήματα κατεύθυνσης και όλες οι υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου μένουν ακάλυπτες (κενά) γιατί δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί!
Απελπισμένοι οι μαθητές έκαναν κατάληψη, ζητώντας την κάλυψη των κενών. Και τότε, και ω του θαύματος! , τη δεύτερη κιόλας ημέρα της κατάληψης αντί να βρεθούν καθηγητές, βρέθηκε αστυνομικός που τους «ενημέρωσε» πως έχει ειδοποιηθεί ο Εισαγγελέας για την παράνομη τους πράξη να καταλάβουν το σχολείο και να σταματήσουν τα μαθήματα (που δεν κάνουν)!
Πραγματικά, δεν ξέρουμε αν έχει απομείνει ίχνος μυαλού σε αυτούς που λαμβάνουν τέτοιες αποφάσεις. Η αστειότητα και το γέλιο που προκαλούν είναι το λιγότερο, μπροστά στην απελπισία για το μέλλον που σηματοδοτούν...
Πώς περιγράφει το παράλογο η ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων
Είναι ήδη μέσα Νοέμβρη και στα σχολεία των νησιών μας υπάρχουν ακόμη κενά σε μαθήματα που θεωρούνται ο κορμός του ωρολογίου προγράμματος. Η πιο σοβαρές ελλείψεις εντοπίζονται στο Γυμνάσιο Ευδήλου όπου δεν υπάρχει καθηγητής ΠΕ04 για να διδάξει τα μαθήματα της ειδικότητας του στη γενική τάξη, καθώς και στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. των Φούρνων όπου ο ένας και μοναδικός Φυσικός εξαντλεί το ωράριο του στα μαθήματα κατεύθυνσης και όλες οι υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου μένουν ακάλυπτες! Εννοείται πως δεν ξεχνάμε τα υπόλοιπα κενά (Αγγλικών, Φιλόλογου ειδικής αγωγής , Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Τεχνολογίας) αν και θεωρούνται πια παράλογες απαιτήσεις , την ώρα που δεν καλύπτονται καν ειδικότητες που διδάσκουν μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά με Τράπεζα Θεμάτων!
Η ΔΙΔΕ Σάμου δηλώνει πως προωθεί τα κενά αλλά «οι καθηγητές δεν τα δηλώνουν» και αποφασίζει να κάνει αυτό που φέτος κάνει κατά κόρον, να φορτώσει με υπερωρίες τους ήδη υπάρχοντες καθηγητές άλλων ειδικοτήτων και να προχωρήσει σε δεύτερες, κ.ο.κ. αναθέσεις. Έτσι για την κάλυψη της Φυσικής, Χημείας , Βιολογίας σκοπεύει να ¨επιστρατεύσει ¨ μαθηματικούς (!). Εντοπίζει μάλιστα το πρόβλημα στο ότι ο Βιολόγος που διορίστηκε τον Σεπτέμβριο έκανε χρήση του νόμιμου δικαιώματος του και πήρε άδεια άνευ αποδοχών για να κάνει μετα – διδακτορικές σπουδές, ενώ η Χημικός πήρε άδεια εγκυμοσύνης και έφυγε . Το γιατί δεν ήρθαν αναπληρωτές τους από το Σεπτέμβριο έως τώρα δε μας το εξηγεί κανείς.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου ζητώντας την κάλυψη των κενών, και ω του θαύματος! , τη δεύτερη κιόλας ημέρα της κατάληψης αντί να βρεθούν καθηγητές, βρέθηκε αστυνομικός που τα «ενημέρωσε» πως έχει ειδοποιηθεί ο Εισαγγελέας για την παράνομη τους πράξη να καταλάβουν το σχολείο και να σταματήσουν τα μαθήματα (που δεν κάνουν)!
Να είμαστε καθαροί.
Στοιχειώδες φιλότιμο να είχε αυτό το Κράτος θα έπρεπε να αυτοσυλληφθεί που αφήνει τα παιδιά μας χωρίς καθηγητές μόνιμα, συστηματικά και χωρίς ντροπή, αναγκάζοντας μας κάθε χρόνο να παλεύουμε για το αυτονόητο: να γίνονται όλα τα μαθήματα που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Τα εργασιακά δικαιώματα μας όπως η άδεια για επιμόρφωση, για κύηση, για λοχεία κ.λ.π. έχουν κερδηθεί με αγώνες και αίμα. Προφανώς δεν είναι υπόλογος ένας εργαζόμενος που χρησιμοποιεί το νόμιμο δικαίωμα του για άδεια, απεργία , ή ότι άλλο προβλέπεται και δεν μπορεί η χρήση του εργασιακού του δικαιώματος να προβάλλεται ως το πρόβλημα που αφήνει τα σχολεία χωρίς προσωπικό.
Αυτή την ψευδή έως αστεία δικαιολογία που λέει πως η υπηρεσία ζητάει καθηγητές αλλά οι καθηγητές δε ζητάνε δουλειά, έχουμε βαρεθεί να την ακούμε κάθε χρόνο. Εκτός του ότι είναι στατιστικά αδύνατο να μην έχουν δηλωθεί τα κενά στους Φούρνους και στην Ικαρία από κανέναν από τους δεκάδες χιλιάδες καθηγητές σε όλη την Ελλάδα, το σωματείο μας έχει στη διάθεση του τα στοιχεία εκπαιδευτικών των νησιών μας που έχουν δηλώσει τα κενά σε Β και Γ Σάμου. Ας μη συνεχιστεί λοιπόν αυτή η δικαιολογία (η ίδια που χρησιμοποιείται και για τα κενά στα νοσοκομεία) που μόνο στόχο έχει να παρουσιάσει το ΥΠΑΙΘΑ ευαισθητοποιημένο και τους καθηγητές τεμπέληδες. Εξ άλλου εάν μια προκήρυξη θέσης δεν επιλεγεί από κανέναν, η υπηρεσία προχωράει σε ειδική πρόσκληση (Ν. 4547/2018 ΑΡΘΡ 86), εκτός των προκαθορισμένων φάσεων πρόσληψης αναπληρωτών, κάτι που προφανώς δεν έχει γίνει στις περιπτώσεις που αναφερόμαστε.
Όταν οι μαθητές μας κινητοποιούνται για να προασπίσουν το δικαίωμα τους στη μόρφωση ζητώντας δασκάλους στα σχολεία τους, εμείς είμαστε υπερήφανοι. Γιατί έτσι , με το να διεκδικούν αυτό που θεωρούν δικαίωμα τους , μπορούν να έχουν καλύτερη τύχη. Δε στεκόμαστε απέναντι τους , ασχέτως με το αν συμφωνούμε ή όχι με τον τρόπο που επιλέγουν να διεκδικούν, προφανώς δεν τους καταδίδουμε στην αστυνομία και τον εισαγγελέα, δε σπάμε στην πράξη την κατάληψη τους κάνοντας τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας. Χρησιμοποιούμε την Απεργία – Αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, της Ο.Λ.Μ.Ε. και στεκόμαστε πλάι τους κάθε πρωί στην πόρτα του σχολείου.
Ζητάμε άμεσα ενεργοποίηση της διαδικασίας της ειδικής πρόσκλησης για την πλήρωση των κρίσιμων κενών πριν τα μαθησιακά κενά που συσσωρεύονται από τις διδακτικές ώρες που χάνονται γίνουν μη αναπληρώσιμα. Η εξέλιξη αυτή θα βαραίνει αποκλειστικά τη Διοίκηση, αναλογικά σε όλα της τα κλιμάκια, και τις επιλογές της.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη