Erasmus+
Το Erasmus+ Ανοίγει Δρόμους: Μαθητές και Μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ Ρεθύμνου στις Βρυξέλλες

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, το 4ο ΓΕΛ Ρεθύμνου (Αρσάνιο Λύκειο) πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στις Βρυξέλλες, την πρωτεύουσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τις 4 έως τις 8 Νοεμβρίου 2024. Στην αποστολή συμμετείχαν οι καθηγήτριες Κωνσταντίνα Κωστάκη (ΠΕ03) και Δρ. Κατερίνα Βαβουράκη (ΠΕ04.02), μαζί με επτά μαθητές/τριες: Ασπασία Ραγκιού, Δανιήλ Πάτροκλος, Ελεάννα Τσεκρέζι, Ευαγγελία Μεταξάκη, Μοχίτ Σινγκ, Μπενιαμίν Τσίρα και Χρυσή Πουλακάκη.

Η δράση εντάσσεται στο έργο με τίτλο: "Δημιουργώντας τον Ευρωπαίο πολίτη του αύριο" (κωδικός έργου: 2023-1-EL01-KA121-SCH-000112953), χρηματοδοτούμενο από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) μέσω του προγράμματος Erasmus+.

Αναλυτικά

To Erasmus+ ανοίγει δρόμους :Μαθητές και μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ Ρεθύμνου στις Βρυξέλλες

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, το 4ο ΓΕΛ Ρεθύμνου (Αρσάνιο Λύκειο) από τις 4 έως και 8 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποίησε ταξίδι στις Βρυξέλλες (Βέλγιο). Πιο συγκεκριμένα οι καθηγήτριες Κωνσταντίνα Κωστάκη ΠΕ03 Μαθηματικός και Δρ. Κατερίνα Βαβουράκη ΠΕ04.02 Χημικός μαζί με τους μαθητές/τριες (αλφαβητικά) Ασπασία Ραγκιού,
Δανιήλ Πάτροκλος, Ελεάννα Τσεκρέζι, Ευαγγελία Μεταξάκη, Μοχίτ Σινγκ, Μπενιαμίν Τσίρα και Χρυσή Πουλακάκη ταξίδεψαν και επισκέφτηκαν την πρωτεύουσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) όπου και φιλοξενείται το μεγαλύτερο μέρος των θεσμικών οργάνων. Μαζί με την αποστολή του 4ου ΓΕΛ Ρεθύμνου συμμετείχαν και δύο αποστολές μαθητών/τριων και Εκπαιδευτικών από τα σχολεία της Τσεχίας (Gymnasium Hranice) και της Κύπρου (Λανίτειο Γυμνάσιο Λεμεσού). Ο συνολικός αριθμός συμμετοχής μαθητών/τριων και, Εκπαιδευτικών και από τις 3 αποστολές σχολείων ήταν 47 άτομα.

Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι η ενίσχυση της γνώσης για την ΕΕ, η εξοικείωση των μαθητών/τριων με τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών, η ενδυνάμωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας καθώς και η ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά και πολιτικά θέματα. Πέρα της επίσκεψης και γνώσης του ρόλου της ΕΕ, πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες σε συνεργασία με τα σχολεία της Τσεχίας και της Κύπρου με σκοπό την κατανόηση και εμβάθυνση της ιδέας της ΕΕ για την ίδρυση της ΕΕ (μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο) αλλά και τον κυρίρχο ρόλο που διαδραματίζει έως σήμερα στα δρώμενα της Ευρώπης σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας όπως κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά ζητήματα.

Την 1η μέρα επίσκεψης, όλες οι αποστολές πραγματοποίησαν επίσκεψη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Εuropean Cοmmission) και στο Eυρωπαϊκό Συμβούλιο (Εuropean Council). Πραγματοποιήθηκε παρουσίαση από υπεύθυνο εργαζόμενο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τις βασικές πληροφορίες για τη δομή της ΕΕ, τη δημιουργία και τους στόχους της ΕΕ καθώς ακολούθησε επικοδομητικός διάλογος και ερωτήσεις ανάμεσα και από τους μαθητές/τριες και Εκπαιδευτικούς. Πιο συγκεκριμένα οι ερωτήσεις από τις αποστολές επικεντρώθηκαν στο ρόλο της ΕΕ στα ζητήματα σχέσης πολιτικής, άμυνας και πολέμου καθώς και σχέσης κοινωνικών ζητημάτων υγείας και μετανάστευσης. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Εxperience Europe Museum, μια μόνιμη έκθεση όπου μέσα σε ένα ευχάριστο και διασκεδαστικό και διαδραστικό περιβάλλον όλες οι αποστολές ενημερώθηκαν για το βασικό έργο, τις προτεραιότητες και τις αξίες της ΕΕ.

Την 2η μέρα επίσκεψης, όλες οι αποστολές επισκέφθηκαν το σχολείο Athénée Royal Jean Absil στην πόλη Έτερμπεεκ (3χλμ. από τις Βρυξέλλες). Αρχικά οι μαθητές/τριες με
εκπροσώπους και από τις τρεις αποστολές σχολείων (Ελλάδα, Τσεχία και Κύπρο) παρουσίασαν το σχολείο τους και την πόλη τους καθώς και συνομίλησαν με τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς του τοπικού σχολείου. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στη σύγκριση λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με τα σχολικά συμβούλια. Η συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία συμβάλλει στην κατανόηση της σημασίας της συμμετοχής του πολίτη στη λήψη των αποφάσεων. Κατόπιν ξεναγήθηκαν στο βέλγικο σχολείο. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Εuropean Parliament) και στο Ημικύκλιο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (The European Parliament Hemicycle). Όλες οι αποστολές ένιωσαν δέος και απόλαυσαν την ατμόσφαιρα ενός από τα μεγαλύτερα διακρατικά κοινοβούλια στον κόσμο 
Την 3
η μέρα επίσκεψης, όλες οι αποστολές επισκέφθηκαν το Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας (The Ηouse of European History), ένα σύγχρονο μουσείο όπου με τη χρήση πολυμέσων
ελήφθησαν διαφορετικές εμπειρίες και κοινά βιώματα στη σφαίρα της Ευρωπαϊκής ιστορίας. Ακολούθως πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Μini Europe, ένα πάρκο όπου όλα
τα αξιοθέατα των ευρωπαϊκών πόλεων εκτίθεται σε μικρογραφία. Στην ίδια περιοχή εντυπωσιασιάζει το Αtomium. Στο τέλος της ίδιας ημέρας, όλοι οι μαθητές/τριες και των
τριών αποστολών πραγματοποίησαν συνάντηση για δημόσια συζήτηση με βασικό θέμα το ρόλο της ΕΕ, τα πρωτεύοντα ζητήματα που οφείλει η ΕΕ να ασχοληθεί για την ευημερία των
πολιτών της ΕΕ αλλά και στο παγκόσμιο στερέωμα. Πιο συγκεκριμένα τα αντικείμενα δημόσιου διαλόγου (debate) των μαθητών/τριων ανάμεσα σε όλες τις αποστολές ήταν τα
προγράμματα εκπαίδευσης και νεολαίας που προωθεί και χρηματοδοτεί η ΕΕ (όπως Erasmus+) και η θεματολογία της Περιβαλλοντικής συνείδησης. Πιο στοχευμένα οι μαθητές/τριες επισήμαναν την ιδιαίτερη σημασία τέτοιων προγραμμάτων κινητικότητας, ανταλλαγής και μάθησης προς την κατεύθυνση της ενδυνάμωσής των νέων αλλά και της απόκτησης εμπειριών, εξερεύνηση νέων χωρών και πολιτισμών. Ως προς τη θεματολογία του Περιβάλλοντος, οι μαθητές/τριες αναφέρθηκαν στην καθημερινότητά τους ως προς τη διαχείριση των απορριμμάτων στην πόλη τους και συζήτησαν πως οι Ευρωπαϊκές οδηγίες εφαρμόζονται στις εκάστοτε χώρες της Ελλάδας, της Τσεχίας και της Κύπρου, ως μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έκλεισε όπως ξεκίνησε, με περιήγηση στην πόλη παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής προς το Διεθνές Αεροδρόμιο των Βρυξελλών. Η αρχιτεκτονική που
αντικατοπτρίζει την ιστορία και τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της πόλης των Βρυξελλών ήταν εντυπωσιακή. Ωστόσο, η πόλη των Βρυξελλών το φθινόπωρο είναι μαγευτική με τα
φύλλα των δέντρων στους δρόμους και τα πάρκα να βάφονται σε αποχρώσεις του πορτοκαλί και του κίτρινου δημιουργώντας ένα ειδυλλιακό τοπίο.

Η κινητικότητα των μαθητών/τριων και των Εκπαιδευτικών από το 4ο ΓΕΛ Ρεθύμνου (Αρσάνιο Λύκειο) χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Erasmus+|Μαθησιακή Κινητικότητα Για Μαθητές Και Προσωπικό (Erasmus+ |Mobility program for group activities at EU-Institutions) με τίτλο: "Δημιουργώντας τον Ευρωπαίο πολίτη του αύριο" με κωδικό έργου: 2023-1-EL01-KA121-SCH-000112953) μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathites
Συγκινητικό βίντεο: Μαθητές τραγουδούν το «Έλατο» στη νοηματική και γίνονται viral
Συγκίνηση προκαλεί η πρωτοβουλία μαθητών από τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη να ενώσουν τις φωνές του και όχι μόνο, τραγουδώντας το «Ω Έλατο» στη...
Συγκινητικό βίντεο: Μαθητές τραγουδούν το «Έλατο» στη νοηματική και γίνονται viral
γαλοπουλα
Γαλοπούλα: Γιατί την λατρεύουν τόσο πολλοί και πόσο υγιεινή είναι πραγματικά;
Από τα προϊόντα στο ράφι του σούπερμαρκετ, έως το κυρίως γεύμα των Χριστουγέννων, η γαλοπούλα προτιμάται παγκοσμίως ως η πιο υγιεινή επιλογή κρέατος...
Γαλοπούλα: Γιατί την λατρεύουν τόσο πολλοί και πόσο υγιεινή είναι πραγματικά;