Η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής με τον Νόμο 4521/2018 ανέδειξε τις αυξημένες ανάγκες σε νηπιαγωγούς, με χιλιάδες αναπληρωτές να καλύπτουν τα κενά από το 2019.
Παρά τους περιορισμένους μόνιμους διορισμούς, οι ανάγκες παραμένουν υψηλές λόγω αδιοριστίας και συνταξιοδοτήσεων.
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. ζητά την ίδρυση οργανικών θέσεων για Νηπιαγωγούς βάσει της νέας εκπαιδευτικής πραγματικότητας, μαζικούς μόνιμους διορισμούς το 2025 για την κάλυψη όλων των οργανικών κενών και τη μείωση διδακτικού ωραρίου στα ολιγοθέσια σχολεία και ενίσχυση με πρόσθετους νηπιαγωγούς.
Η ΔΟΕ καλείται να αναλάβει δράσεις για τη στήριξη των αιτημάτων και την προώθηση θεσμικών αλλαγών.
Αναλυτικά
Ανάγκη σύστασης νέων οργανικών θέσεων και μόνιμων διορισμών στην Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση
Η θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης με τον νόμο 4521 του 2018 αποτελεί αφενός, μια από τις σημαντικότερες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις της τελευταίας δεκαετίας, και αφετέρου μια από τις μεγαλύτερες κατακτήσεις του Κλάδου. Η υποχρεωτικότητα της φοίτησης προνηπίων και νηπίων στο δίχρονο δημόσιο Νηπιαγωγείο καλύπτει τις σύγχρονες παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες.
Η καθολική εφαρμογή της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης έχει διαμορφώσει πολυάριθμες, σταθερές και μόνιμες ανάγκες σε Νηπιαγωγούς. Αυτό αποτυπώνεται εμφατικά από το 2019-20 και μετά, με τον συνολικό αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών σε νηπιαγωγούς. Ενδεικτικά, τα σχολικά έτη, από το 2020 έως το 2024, πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο πάνω από 2.500 προσλήψεις αναπληρωτών νηπιαγωγών στην Α’ Φάση, και προφανώς δίχως να καλύπτονται όλα τα πραγματικά κενά. Οι μόνιμοι διορισμοί που πραγματοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε νηπιαγωγούς είναι ελάχιστοι, αναλογικά με τις ανάγκες που υπάρχουν, με την εφαρμογή και υλοποίησης της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη ταυτόχρονα τη χρόνια αδιοριστία και τις συνταξιοδοτήσεις. Συγκεκριμένα:
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. απαιτεί από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ:
να προχωρήσει στην ίδρυση οργανικών θέσεων Νηπιαγωγών, με βάση τη νέα πραγματικότητα της υποχρεωτικής δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
την κάλυψη όλων των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς το 2025
την τοποθέτηση ενός/μιας επιπλέον νηπιαγωγού σε κάθε νηπιαγωγείο με σύσταση οργανικής θέσης, στη βάση της θέση του κλάδου
τη μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε όλα τα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους κατ’ αναλογία με ό,τι εφαρμόζεται σε όλες τις πολυθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να υπάρχει πραγματικά ενιαίο ωράριο για όλους/-ες.
Παράλληλα, καλούμε τη ΔΟΕ να αναλάβει πρωτοβουλίες, το επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο της συνδικαλιστικής δράσης και των θεσμικών παρεμβάσεων στην κατεύθυνση του αγώνα για μόνιμους και μαζικούς διορισμούς.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη