taksi
Διώκονται οι δάσκαλοι που λένε «Όχι» στη διάλυση της Δημόσιας Παιδείας

Σοβαρές καταγγελίες αναδύονται από την εκπαιδευτική κοινότητα της Δυτικής Αττικής, όπου δάσκαλοι και δασκάλες έρχονται αντιμέτωποι με πειθαρχικές διώξεις για τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή κατά της αξιολόγησης. Σε μια κίνηση που χαρακτηρίζεται ως άδικη και κατασταλτική, το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να στοχεύει στον εκφοβισμό όσων αντιστέκονται στις πολιτικές που απειλούν τη δημόσια εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι η αξιολόγηση, αντί να λειτουργήσει υπέρ της βελτίωσης των σχολικών δομών, ενισχύει την ανισότητα, δημιουργώντας σχολεία, μαθητές και δασκάλους πολλών ταχυτήτων. Υπογραμμίζουν ότι η προτεινόμενη πολιτική απομακρύνει το σχολείο από την αποστολή του ως φορέα δημιουργίας, σκέψης και ισότητας και το μετατρέπει σε πεδίο ανταγωνισμού και εμπορευματοποίησης.

Οι συνθήκες εργασίας τους παραμένουν άθλιες, όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί σε επιστολή που υπογράφουν και την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr. Οι καταγγελίες αναφέρουν ότι πολλοί εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να καλύψουν βασικές ανάγκες των τάξεών τους με δικά τους χρήματα, καθώς το κράτος αδυνατεί να εξασφαλίσει την υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται. Επιπλέον, οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί είναι δυσβάσταχτες: χαμηλοί μισθοί, αδυναμία εύρεσης στέγης και εξαναγκασμός σε προσωπικά έξοδα για μεταπτυχιακά και σεμινάρια που έχουν γίνει προϋποθέσεις για την παραμονή στο επάγγελμα.

Η συμμετοχή στην απεργία-αποχή κατά της αξιολόγησης δεν είναι για αυτούς επιλογή αποφυγής ευθυνών, αλλά στάση υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί αρνούνται να δεχτούν αξιολογήσεις που μετατρέπουν τα σχολεία σε διαγωνιστικά κέντρα, όπου οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως νούμερα και οι δάσκαλοι κρίνονται με ποσοτικά κριτήρια, αγνοώντας τις πραγματικές παιδαγωγικές ανάγκες.

«Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση, αλλά την αξιολόγηση που διαλύει το σχολείο και καταπατά την παιδαγωγική μας ελευθερία», τονίζουν. Αντιστέκονται στις διχαστικές πολιτικές που προσπαθούν να μετατρέψουν τους συναδέλφους σε ανταγωνιστές και τις τάξεις σε θέατρα επίδοσης, αγνοώντας τις ανάγκες των μαθητών.

Οι διωκόμενοι εκπαιδευτικοί επιμένουν ότι το σχολείο πρέπει να παραμείνει χώρος δημιουργίας, πολιτισμού και συλλογικότητας, όπου όλοι οι μαθητές έχουν ίσες ευκαιρίες, ανεξάρτητα από την κοινωνική τους θέση ή τις μαθησιακές τους δυσκολίες. Δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους, πεισμώνοντας απέναντι στην τρομοκρατία.

«Παλεύουμε για ένα σχολείο που δεν αποκλείει, αλλά αγκαλιάζει. Για μια παιδεία που προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους και όλες, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Δεν θα λυγίσουμε, δεν θα υποχωρήσουμε», καταλήγουν οι καταγγελίες τους, καλώντας την κοινωνία να σταθεί στο πλευρό τους στον αγώνα για τη διάσωση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αναλυτικά

ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

ΔΙΩΚΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 

ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΙΩΚΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ!

Διωκόμαστε γιατί συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή ενάντια στην αξιολόγηση! 

Διωκόμαστε γιατί υπερασπιζόμαστε ένα σχολείο ανοιχτό στην δημιουργία και στη ελευθερία σκέψης... Ανοιχτό σε όλους/όλες τους μαθητές και μαθήτριες ανεξαρτήτως ειδικών αναγκών, οικονομικών και κοινωνικών ομάδων ... 

Απεργούμε γιατί σεβόμαστε την δουλειά μας...Σεβόμαστε το έργο μας, σεβόμαστε τους μαθητές μας και τις μαθήτριές μας!

Είμαστε δασκάλες και δάσκαλοι στα σχολεία της Δυτικής Αττικής. Πολλές/οι από εμάς είμαστε και γονείς. 

Είμαστε όλες και όλοι αυτοί/ες που για πάνω από μια δεκαετία χωρίς κανένα κίνητρο, πέραν από αυτό του καθήκοντος, στηρίζουμε το δημόσιο σχολείο με αφοσίωση. 
Είμαστε όλοι/όλες αυτοί/ες που πάρα τα εμπόδια που μπήκαν μπροστά μας στην πορεία μας προς ένα καλύτερο και δίκαιο σχολείο για όλα τα παιδιά δεν χάσαμε το δρόμο μας, δεν βρήκαμε ατομική λύση, δεν κοιτάξαμε τον εαυτό μας ή το συμφέρον μας.  

Είμαστε όλοι/όλες αυτοί/ες που το πρόβλημα των παιδιών, γίνεται κυρίως δική μας στεναχώρια και αγωνία. Είμαστε εμείς που πρώτοι/ες πιάνουμε το χέρι των παιδιών όταν πρωτοαπαχωρίζονται την αγκαλιά των γονιών και τα παιδαγωγούμε σα να ήτανε δικά μας. Κάθε μικρή ή μεγάλη εμπειρία του σχολείου και της τάξης γίνεται περιπέτεια και αυτό για εμάς είναι θησαυρός που δε θα επιτρέψουμε να διαλύσουν!

Είμαστε αυτοί/ες που μας πιέζουν να πληρώσουμε από το μηνιάτικο μας την υλικοτεχνική υποστήριξη της τάξης μας γιατί κρινόμαστε για τη χρήση μέσων που δεν προσφέρονται στα παιδιά. Πρέπει να βρούμε τρόπο λένε να τα προσφέρουμε εμείς. Ή μάλλον να το κάνουν οι γονείς, από τον ελάχιστο μισθό τους, να βρουν ίσως χορηγό ή κάποια δωρεά. Επαίτες διαρκώς ακόμη και για το αυτονόητο...

Είμαστε οι δασκάλες και οι δάσκαλοι που ο μισθός φτάνει μόνο για να είμαστε παρούσες και παρόντες. Είμαστε αυτές/αυτοί που ζούμε μακριά από τη δική μας οικογένεια.

Είμαστε αυτές/αυτοί που δε μπορούμε, έτσι όπως είναι τα πράγματα για μας, να φτιάξουμε την δική μας οικογένεια. Είμαστε και αυτές/αυτοί που βρήκαμε στέγη στο μεταχειρισμένο αμάξι μας σε κάποιο νησί γιατί ο μισθός που μας δίνουν δεν φτάνει! 

Είμαστε αυτές και αυτοί που οικονομικά έχουμε γονατίσει για να καταφέρουμε να καλύψουμε τα ακαδημαϊκά κριτήρια πρόσληψής μας (προσόντα τα είπαν τελευταία), μαζεύοντας και πληρώνοντας σεμινάρια, μεταπτυχιακά και ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ.

Είμαστε αυτές και αυτοί που τελευταία μας διώκουν! Και έχουμε όνομα, είμαστε η Χριστίνα, ο Θανάσης, η Δανάη, η Γεωργία, η Βαγγελίτσα, η Αναστασία, η Κατερίνα, η Βικτώρια, η Βηθλεέμ, η Νάντια, η Καλλιόπη, η Χρύσα, η Βασιλική, η Αγγελική, ο Γιώργος... μαζί με πολλές και πολλούς ακόμη σε όλη την Ελλάδα. 

Το υπουργείο παιδείας μοιράζει πειθαρχικά στις/στους εκπαιδευτικούς γιατί επιδιώκει να κλείσει τη φωνή όσων παλεύουμε να μην διαλυθεί το δημόσιο σχολείο!
Όχι! Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση! Απεργούμε και διωκόμαστε γιατί...

…παλεύουμε ενάντια στην αξιολόγηση που θα δημιουργήσει σχολεία, μαθήτριες/μαθητές και εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων. 

… το σχολείο και τα παιδιά δεν είναι για εμάς άλλη μια μέρα στη δουλειά. Ενώ τα σχολεία λειτουργούν κάτω από άθλιες συνθήκες, εμείς δίνουμε καθημερινά την ψυχή μας στις μαθήτριες και στους μαθητές μας.

… αρνούμαστε να μετατρέψουμε την σχολική μας τάξη σε θεατρικό έργο όπου το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες ή αναπηρία δεν πρέπει να «πρωταγωνιστήσει», το προσφυγόπουλο ή το Ρομά παιδί στην καλύτερη περίπτωση θα πάρει ρόλο κομπάρσου και όλα τα υπόλοιπα παιδιά θα πάρουν θέση με στημένους διαλόγους. Ενώ την ίδια στιγμή όλα τα παιδιά θα διαγωνίζονται σε τεστ (όπως οι εξετάσεις PISA) που το αποτέλεσμά τους θα κρίνει το δικό τους μέλλον, του σχολείου και της δασκάλας τους ή του δασκάλου τους. Αν μάλιστα έχουν άγχος, δυσκολίες ή στο σπίτι τα πράγματα δεν πάνε πολύ καλά, τότε θα φταίνε που δεν τα κατάφεραν!

… δεν δεχόμαστε να μπούμε σε ένα παιχνίδι αξιολόγησης που θα εξυπηρετήσει τα απαιτούμενα για το υπουργείο «ποσοστά μετριότητας» ώστε να κερδίζει κονδύλια για την «επιμόρφωση μας», ανοίγοντας δρόμο για την κατάργηση της μονιμότητας και τις απολύσεις. Καμιά πολιτική ηγεσία δεν έχει λογοδοτήσει για την προχειρότητα που ήδη έχουμε βιώσει στα προγράμματα επιμόρφωσης, δίχως καμία ουσία, αφήνοντας μας για ακόμα μια φορά ακάλυπτους/ες να αντιμετωπίζουμε τις αυξανόμενες προκλήσεις της εποχής μόνοι/ες.

… αντιστεκόμαστε στην  διχόνοια που σπέρνουν! Γιατί αγωνιζόμαστε να παραμείνουμε ελεύθερες/οι στο μυαλό και την ψυχή.

Να ξέρουν όμως ότι δε θα μας λυγίσουν! Δε θα υποχωρήσουμε! 

Δεν τρομοκρατούμαστε, πεισμώνουμε!

Γιατί θέλουμε να συνεχίσουν να υπάρχουν δημόσια δωρεάν σχολεία για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως. Σχολεία που η γνώση, η λογοτεχνία, η ποίηση, η επιστήμη, οι τέχνες, ο πολιτισμός και ο αθλητισμός δεν θα είναι «δεξιότητες» με φίλτρο αλλά μια πόρτα που θα ανοίγει ορίζοντες αμφισβήτησης, αναζήτησης και δημιουργίας. Θέλουμε παιδαγωγική ελευθερία, να μπορούμε να μιλάμε στη γλώσσα και τις ανάγκες των παιδιών μας. Θέλουμε πραγματική επιμόρφωση με βάση τις νέες τάσεις της επιστήμης μας και τις ανάγκες μας, όχι επιθεωρητές. Θέλουμε σχολεία κύτταρα συλλογικότητας και δημοκρατίας, συναδέλφων και όχι ανταγωνιστών. 

Είμαστε οι "παράνομοι" εκπαιδευτικοί και διωκόμαστε γιατί διαλέξαμε πλευρά... Είμαστε με τους μαθητές μας και τις μαθήτριές μας, με την επιστήμη μας, με το Δημόσιο Σχολείο, με την κοινωνία που δίνει ίσες ευκαιρίες σε ΟΛΟΥΣ και ΟΛΕΣ, δίχως κριτήρια και προϋποθέσεις!  Αυτόν τον κόσμο επιθυμούμε, γι’ αυτόν παλεύουμε!!

Το κείμενο υπογράφουν οι διωκόμενες/οι και νεοδιόριστες/οι εκπαιδευτικοί:

1.    Αδαμοπούλου Γεωργία 
2.    Αδαμοπούλου-Ντάφλου Μαρίνα
3.    Αθανασοπούλου Σοφία 
4.    Αθουσάκη Αθηνά
5.    Αλιβιζάτου Αγάθη
6.    Ανδρεάδης Κώστας 
7.    Αντωνιάδη Ευθαλία 
8.    Αντωνίου Μαρία
9.    Ατζάμπου Μαρία
10.    Βαρσάμη Ροζαλία Ραζάνα
11.    Βογανάτσης Δαμιανός
12.    Βράκα Θεοδώρα
13.    Γεωργοπούλου Κωνσταντίνα
14.    Γκέκα Ευαγγελία
15.    Γκόγκου Δέσποινα
16.    Δινοπούλου Βαγγελίτσα
17.    Έλληνα Παναγιώτα
18.    Επταήμερου Αναστασία
19.    Ζαφειροπούλου Βίκυ
20.    Ζησκάτα Ευαγγελία
21.    Ζούνη Μαρία
22.    Ιωσηφίδου Δέσποινα
23.    Κακαρούνα Αθηνά
24.    Κακούρη Νίκη
25.    Κανελλοπούλου Αγγελική 
26.    Καραγιαννίδου Σοφία
27.    Καραμίχου Ματίνα 
28.    Κατσιώνη Εύα
29.    Κολοκούρη Ιωάννα 
30.    Κολυβά Ανθή
31.    Κονίδα Γεωργία
32.    Κούκα Αγγελική
33.    Κουκοβίνη Ιωάννα
34.    Κουτσογιάννη Βικτωρία
35.    Κυβετού Χριστίνα
36.    Λελεκίδης Γεώργιος
37.    Λίβανου Αναστασία
38.    Μάντζαρη Ζαφειρία
39.    Μαστροκώστα Αικατερίνη
40.    Μιχέλη Ιωάννα
41.    Μπαϊνούζη Γλυκερία
42.    Μπακιρτζή Καλλιόπη
43.    Μπουρίκος Θανάσης
44.    Νικολαΐδου Βασιλική
45.    Νταβλούρου Ιωάννα
46.    Παλιούρα Δήμητρα 
47.    Πανοπούλου Κωνσταντίνα
48.    Πανουκλιά Ελένη
49.    Παππά Γεωργία
50.    Πάππου Μαρία
51.    Πολατίδου Γεωργία
52.    Πορταρίτη Κατερίνα 
53.    Πουλή Ειρήνη 
54.    Πύρρου Στεφανία
55.    Ρεκούνα Φωτείνη 
56.    Σαραντοπούλου Παρασκευή
57.    Σκέντζου Κατερίνα
58.    Σκεπάρνη Εύη
59.    Σπανούδη Νατάσα
60.    Τόλη Πολίνα
61.    Τριανταφυλλόπουλος Χρήστος
62.    Τριανταφύλλου Ιωάννης
63.    Τσάμη Όλγα
64.    Τσιτιρίδης Κώστας
65.    Τσολακίδου Βηθλεέμ
66.    Τσομαρίδη Χρύσα
67.    Τσούρη Παρασκευή
68.    Χανής Δημήτρης
69.    Χαντζάκος Σεραφείμ
70.    Χατζηλιάδης Σεραφείμ
71.    Χατζηπαναγή Παλάσσα-Δανάη
72.    Χιονά Δέσποινα
73.    Χρήστου Ηλιάνα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απα
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς
Οι απατεώνες ισχυρίζονται ότι οι διευθυντές ή εκπαιδευτικοί έχουν κερδίσει κάποια αναδρομική διεκδίκηση ή τους προσφέρουν δωροεπιταγές
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς
Κίμπερλι Γκιλφόιλ
Κίμπερλι Γκιλφόιλ: «Οι Έλληνες είναι τζαμπατζήδες, τεμπέληδες και… ανεκπαίδευτοι σκύλοι»
 Είχε αποκαλέσει τους Έλληνες «τεμπέληδες» που εξαρτώνται υπερβολικά από την κυβέρνηση τους, προσθέτοντας ότι «συνταξιοδοτούνται πολύ νωρίς» και ότι...
Κίμπερλι Γκιλφόιλ: «Οι Έλληνες είναι τζαμπατζήδες, τεμπέληδες και… ανεκπαίδευτοι σκύλοι»