Στο στόχαστρο οι νεοδιόριστοι: Καταγγελίες εκπαιδευτικών για εργασιακή εξουθένωση και εκφοβισμό
Επίθεση στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς - Λένε όχι στην «αξιολόγηση-Εμπαιγμό»

Σε μια περίοδο όπου το δημόσιο σχολείο βρίσκεται αντιμέτωπο με συνεχείς υπονομεύσεις, οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, που μάχονται καθημερινά για την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών, γίνονται στόχος εκφοβιστικών πρακτικών και αντεργατικών μέτρων. Η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλει την ατομική αξιολόγηση και να καθυστερήσει τη μονιμοποίησή τους αποτελεί κατάφωρη καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, με στόχο τη διαρκή αμφισβήτηση του δικαιώματος στη σταθερή εργασία.

Αξιολόγηση υπό την απειλή της εργασιακής επισφάλειας

Με κείμενο που δημοσιεύει το alfavita.gr, οι «Αγωνιζόμενοι νεοδιόριστοι και αναπληρωτές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Α Αθήνας» καταγγέλλουν πως μία μέρα πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, οι νεοδιόριστοι της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας έλαβαν email που απαιτεί την αξιολόγησή τους για τη μονιμοποίηση, γεγονός που συνδέεται με τις δικαστικές προσφυγές των εκπαιδευτικών για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση. Πρόκειται για ξεκάθαρη προσπάθεια εκφοβισμού, η οποία καταδεικνύει την απαξίωση του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς, ενώ η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ παραμένει σε ισχύ.

Συνθήκες οικονομικής πίεσης και κοινωνικής ανισότητας

Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με δυσβάσταχτο κόστος ζωής και καθυστερήσεις ακόμα και στα βασικά, όπως το επίδομα άδειας του ΟΑΕΔ για τους αναπληρωτές. Ταυτόχρονα, η αύξηση του αριθμού ενσήμων για την καταβολή του επιδόματος ανεργίας αποκλείει χιλιάδες αναπληρωτές από τη στοιχειώδη στήριξη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Την ίδια στιγμή, άλλοι κλάδοι λαμβάνουν επιδόματα ως “bonus”, εξυπηρετώντας τα κατασταλτικά συμφέροντα της κυβέρνησης.

Κατηγοριοποίηση σχολείων και αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης
Η πολιτική του Υπουργείου προωθεί την κατηγοριοποίηση σχολείων μέσω της αξιολόγησης, αποκλείοντας τους μαθητές από ασθενέστερες οικονομικά τάξεις από την πρόσβαση στη μόρφωση. Παράλληλα, διευρύνει το χάσμα ανισότητας και εντείνει την υποταγή εκπαιδευτικών και μαθητών στις νεοφιλελεύθερες απαιτήσεις.

Οι ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ καλούνται να στηρίξουν έμπρακτα τους «Αγωνιζόμενους Εκπαιδευτικούς», καλύπτοντας τα έξοδα δικαστικών προσφυγών και προωθώντας τον συντονισμό όλων των σωματείων. Ενέργειες όπως η δημιουργία επιτροπών αγώνα και η προετοιμασία για απεργιακές κινητοποιήσεις πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα για την ανατροπή της πολιτικής διάλυσης του δημόσιου σχολείου.

Οι νεοδιόριστοι και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα ενάντια στην απαξίωση της εκπαίδευσης, διεκδικώντας αξιοπρεπείς μισθούς, σταθερή εργασία και ένα δημόσιο σχολείο για όλους. Ο αγώνας τους είναι αγώνας όλων.

Αναλυτικά το κείμενο

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ

Ως εκπαιδευτικοί δίνουμε μια καθημερινή μάχη για να κρατηθεί όρθιο το δημόσιο σχολείο, για να καλύψουμε τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και των μαθητριών μας, αντιπαλεύοντας μια σειρά από αντιεκπαιδευτικά και αντιπαιδαγωγικά μέτρα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, όπως είναι η συγχώνευση τμημάτων και η επιβολή υποχρεωτικών υπερωριών που οδηγούν στην εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών, στην υποβάθμιση του παιδαγωγικού τους ρόλου και καταδικάζουν στην ανεργία τους αναπληρωτές συναδέλφους μας.

Ως αγωνιζόμενοι νεοδιόριστοι (ο όρος νεοδιόριστοι είναι ένας όρος καταχρηστικός, αφού πολλοί απο εμάς θα έπρεπε να είχαν μονιμοποιηθεί εδώ και χρόνια!) δίνουμε μια διαρκή μάχη τόσο ενάντια στην ατομική αξιολόγηση που μακροπρόθεσμα αμφισβητεί το δικαίωμα για μονιμη και σταθερή εργασία για όλους τους συναδέλφους, όσο και ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας που προωθεί την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες αποκλείοντας από το δικαίωμα στη μόρφωση τους μαθητές των οικονομικά αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων και επιχειρεί να επιβάλλει ένα ασφυκτικό καθεστώς υποταγής εκπαιδευτικών και μαθητών στις επιταγές του νεοφιλελευθερισμού.

Αντιμετωπίζοντας εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες διαβίωσης, κατά τις οποίες το κόστος ζωής αυξάνεται, με άμεσο αντίκτυπο σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και τις οικογένειες τους, αντί της επαναφοράς του 13ου και 14ου μισθού, οι αγωνιζόμενοι νεοδιόριστοι λάβαμε ως δώρο μια μερα πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων email από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α Αθήνας, με το οποίο μας ζητείται να αξιολογηθούμε προκειμένου να κατακτήσουμε αυτό που δικαιωματικά μας ανήκει: τη μονιμοποίησή μας! Να σημειωθεί επίσης ότι η αποστολή αυτών των ηλεκτρονικών μηνυμάτων έγινε μια μέρα πριν κατατεθούν οι αιτήσεις δικαστικής προσφυγής των νεοδιόριστων του 2020, 2021 και 2022 της Α Αθήνας για την αυτοδίκαιη μονιμοποίησή τους. Πρόκειται για μια ακόμα απόπειρα τρομοκράτησης των νεοδιόριστων συναδέλφων και συναδελφισσών η οποία θα πέσει στο κενό!

Ενδεικτικό των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης είναι και το ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έλαβαν καθυστερημένα το επίδομα άδειας του ΟΑΕΔ, όπως και άλλοι εργαζόμενοι οι οποίοι βρέθηκαν άνεργοι στις δύσκολες αυτές συνθήκες. Εξίσου ενδεικτική είναι η απόφασή της να αυξήσει τον απαιτούμενο αριθμό ενσήμων για την καταβολή του επιδόματος ανεργίας στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, αποκλείοντας χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους απο το επίδομα ανεργίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Είμαστε ενάντια στην πολιτική των επιδομάτων και παλεύουμε για αξιοπρεπείς μισθούς και συνθήκες εργασίας, αλλά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τη διαφορετική αντιμετώπιση που έχουν άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι οι οποίοι λαμβάνουν ως “bonus” επιδόματα, καθώς θεωρούνται νευραλγικής σημασίας για το κατασταλτικό έργο της κυβέρνησης, το οποίο άλλωστε είναι και το κατεξοχήν έργο της.

Παρά την μονιμοποίηση χωρίς αξιολόγηση νεοδιόριστων συναδέλφων και συναδελφισσών κατόπιν δικαστικής προσφυγής τους και ενώ η απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ από την αξιολόγηση είναι πάντοτε σε ισχύ, το Υπουργείο Παιδείας διακινεί στα σχολεία ανυπόγραφα και ανυπόστατα έγγραφα στα οποία αναφέρεται ως παράνομη η απεργία αποχή, αναλαμβάνοντας ρόλο δικαστικής εξουσίας και επιχειρεί να εκφοβίσει με διώξεις και πειθαρχικά τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς. Συγχρόνως απαξιώνει την υπόσταση και το ρόλο του εκπαιδευτικού, αντιμετωπίζοντάς μας ως αριθμούς στον κρατικό προϋπολογισμό και προϊδεάζοντάς μας για νέες τροπολογίες οι οποίες ενισχύουν τη διευθυντική εξουσία, παρακάμπτοντας και υποβαθμίζοντας το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, να είμαστε σε επαγρύπνηση και να ενημερώνουμε το σωματείο μας για οποιεσδήποτε πιέσεις δεχόμαστε από διευθυντές, συμβούλους αξιολόγησης και διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πέραν της ενεργού συμμετοχής στις Γενικές Συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων, είναι επιτακτική η ανάγκη οριζόντιου συντονισμού όλων των αγωνιζόμενων νεοδιόριστων.

Δεδομένου ότι οι νεοδιόριστοι βρίσκονται στην αιχμή του αγώνα κατά της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής η οποία κλιμακώνεται καθημερινά, οι ΕΛΜΕ, για λόγους έμπρακτης στήριξης και αλληλεγγύης, πρέπει να συμπεριλάβουν στα διοικητικά τους συμβούλια νεοδιόριστους συναδέλφους και συναδέλφισσες που έχουν παίξει ενεργό ρόλο στον αγώνα κατά της αξιολόγησης. Όσο για την ΟΛΜΕ, πρέπει επιτέλους να στηρίξει στην πράξη κι όχι στα λόγια τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση καλύπτοντας τα έξοδα των δικαστικών προσφυγών των νεοδιόριστων.

Το επόμενο διάστημα θα χρειαστεί σχέδιο και συγκεκριμένα βήματα με σκοπό την κλιμάκωση των αντιστάσεων, την προετοιμασία για απεργιακό αγώνα, με όπλα τις Γενικές Συνελεύσεις, την συγκρότηση επιτροπών αγώνα, τον συντονισμό των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων, ώστε να ανοίξει ο δρόμος της αντεπίθεσης ενάντια στην πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου, για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, ανατροπή της αξιολόγησης, μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων και αναπληρωτών!

Αγωνιζόμενοι νεοδιόριστοι και αναπληρωτές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Α Αθήνας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sporoi-moustardas.jpg
Μουστάρδα: Βοηθάει η όχι στο Αδυνάτισμα;
Η μουστάρδα θεωρείται πλήρες τρόφιμο όταν παρασκευάζεται με ελάχιστα συστατικά, ειδικά όταν παρασκευάζεται παραδοσιακά από σπόρους μουστάρδας, ξύδι ή...
Μουστάρδα: Βοηθάει η όχι στο Αδυνάτισμα;