Από τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025, η τοπική κοινωνία της Ξάνθης εκφράζει έντονες ανησυχίες και απορίες σχετικά με την απόφαση να μετατραπεί το 2ο ΓΕΛ Ξάνθης σε Ωνάσειο Πρότυπο Λύκειο.
Οι μαθητές του σχολείου, οι οποίοι αποτελούν τους κύριους ενδιαφερόμενους, διατυπώνουν τη θέση τους, εκφράζοντας την ανάγκη να συμπεριληφθούν στην απόφαση για την αλλαγή αυτή.
Ειδικότερα, εκφράζουν αμφιβολίες για την ένταξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, για την επιβάρυνση των μαθητών που προέρχονται από απομακρυσμένες περιοχές, καθώς και για την επιπλέον πίεση στους μαθητές και στους γονείς τους.
Αναλυτικά επιστολή του 15μελούς προς τον Υπουργό Παιδείας:
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,
Από τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025, η τοπική κοινωνία της Ξάνθης είναι γεμάτη απορίες και ανησυχίες για όσα γίνονται γύρω από το 2ο ΓΕΛ Ξάνθης. Ξαφνικά, ανακοινώθηκε ότι το σχολείο μας θα μετατραπεί σε Ωνάσειο Πρότυπο Λύκειο. Πολλά έχουν ειπωθεί και γραφτεί για αυτή την αλλαγή, όμως ελάχιστα ακούστηκαν από εμάς τους μαθητές, που τελικά είμαστε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.
Είναι απαραίτητο να εκφράσουμε τη γνώμη μας για μια αλλαγή που αφορά το μέλλον μας, σε μια κοινωνία που υποτίθεται ότι σέβεται τη δημοκρατία και τη συμμετοχή.
Το 2ο ΓΕΛ Ξάνθης βρίσκεται σε μια ιδιαίτερη και κρίσιμη περιοχή της πόλης, σε μια ακριτική περιοχή με ιδιαίτερες κοινωνικές και πληθυσμιακές συνθήκες. Είμαστε περήφανοι που φοιτούμε σε αυτό το σχολείο, και δεν νιώθουμε καθόλου ευάλωτοι, καθώς έχουμε καταφέρει πολλά με τη βοήθεια των καθηγητών μας. Έχουμε συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα, σε διαγωνισμούς σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο και έχουμε διακριθεί σε πολλές περιπτώσεις.
Ωστόσο, μας ανησυχούν αρκετά ζητήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή αυτού του νέου μοντέλου εκπαίδευσης. Για παράδειγμα:
- Τι θα συμβεί με τους μαθητές που δεν θα τα καταφέρουν να εισαχθούν στο Ωνάσειο Πρότυπο Λύκειο;
- Πώς θα επηρεαστούν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι θα βρεθούν εκτός του απαιτητικού αυτού Λυκείου;
- Τι θα γίνει με τους μαθητές από τα χωριά, που καθημερινά μετακινούνται με ΚΤΕΛ και θα αναγκαστούν να περπατούν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν σε άλλο σχολείο;
- Ποιες λύσεις υπάρχουν για τους μαθητές μουσουλμάνους με χαμηλό γλωσσικό υπόβαθρο που επιλέγουν το δημόσιο σχολείο;
- Πώς θα διαχειριστούμε την επιπλέον επιβάρυνση, τις αυξημένες ώρες διδασκαλίας και το άγχος που θα προκύψουν από την αλλαγή του συστήματος;
- Ποιες είναι οι συνέπειες για τους γονείς μας, που ήδη αγωνίζονται με την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας;
- Τι θα γίνει με τους καθηγητές μας, που θα βρεθούν σε αβεβαιότητα και ανασφάλεια για την εργασία τους, ενώ ήδη αφιερώνουν χρόνο και ενέργεια για να μας προετοιμάσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο;
Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: θέλουμε το σχολείο μας να παραμείνει δημόσιο και προσβάσιμο για όλους, χωρίς διακρίσεις ή ανισότητες. Θέλουμε να συνεχίσει να είναι ένα σχολείο που ενώνει χριστιανούς και μουσουλμάνους μαθητές, χωρίς να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του. Θέλουμε να έχουμε ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και να μην οδηγηθούμε σε διαχωρισμούς που θα βλάψουν το σχολείο και το μέλλον μας.
Ελπίζουμε οι ανησυχίες μας να ληφθούν υπόψη και να βρεθεί μια λύση που να εξυπηρετεί τα συμφέροντα όλων των μαθητών, χωρίς να θιγεί η ποιότητα και η ισότητα στην εκπαίδευση.
Με εκτίμηση,
Το 15μελές του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση