Thumbnail
Η επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Οι εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την επιμόρφωση β1 επιπέδου ΤΠΕ, ξεκίνησαν από τις 4/2/2025, να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής στα προγράμματα της 3ης περιόδου επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., τα οποία θα ξεκινήσουν τέλη Μαρτίου 2025 και θα ολοκληρωθούν στα μέσα Νοεμβρίου 2025, μετά από διακοπή μαθημάτων την καλοκαιρινή περίοδο.

Οι αιτήσεις συμμετοχής για την παρούσα περίοδο επιμόρφωσης και η κατανομή των εκπαιδευτικών στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης γίνονται σε 2 φάσεις:

• 4 έως 13 Φεβρουαρίου 2025 (Α’ φάση υποβολής αιτήσεων και κατανομής των εκπαιδευτικών στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης με διαδικασία ηλεκτρονικής κλήρωσης),

• 17 έως 20 Φεβρουαρίου 2025 (δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων Α’ Φάσης και Β’ Φάση υποβολής και επικαιροποίησης αιτήσεων από εκπαιδευτικούς που δεν κληρώθηκαν σε προγράμματα που υλοποιούνται ή νέους ενδιαφερομένους, με σκοπό τη συμπλήρωση προγραμμάτων που δεν έλαβαν τον απαιτούμενο αριθμό αιτήσεων για να υλοποιηθούν και την εν γένει συμπλήρωση κενών θέσεων, με σειρά χρονικής προτεραιότητας).

Η Πράξη υλοποιείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε.), ως δικαιούχο φορέα, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και αποτελεί τη συνέχεια υλοποίησης της ομώνυμης Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)»  Ειδικότερα, στο αντικείμενο της παρούσας πράξης περιλαμβάνονται:

 12.600 συμμετοχές εκπαιδευτικών στην Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. (Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε.)

15.000 συμμετοχές εκπαιδευτικών στην Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. (Προχωρημένη Επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη)

 Διαδικασίες πιστοποίησης των παραπάνω εκπαιδευτικών στις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες Τ.Π.Ε. και επιπρόσθετα, διαδικασίες πιστοποίησης σε βασικές γνώσεις και δεξιότητες Τ.Π.Ε. (Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε.), καθώς η πιστοποίηση αυτή αποτελεί, εν γένει, προϋπόθεση για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε..

 Επικαιροποίηση και εμπλουτισμός του περιεχομένου και του υλικού επιμόρφωσης και πιστοποίησης των παραπάνω προγραμμάτων λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία ανατροφοδότησης και εσωτερικής αξιολόγησης της προηγούμενης σχετικής πράξης, τις τεχνολογικές και παιδαγωγικές εξελίξεις, καθώς και τις τρέχουσες ανάγκες και συνθήκες υλοποίησης.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β2 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε. ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Η επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων. Αντικείμενο της Προχωρημένης Επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.) είναι:

(α) η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των περιβαλλόντων web 2.0 και γενικότερα του Διαδικτύου, στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους, με τη συνδυαστική αξιοποίηση ποικίλων ψηφιακών πόρων και μέσων, με έμφαση στα μέσα και τους πόρους που διατίθενται από το Υπουργείο Παιδείας,

(β) η απόκτηση γνώσεων γύρω από τη σχεδίαση και χρήση εκπαιδευτικών πόρων, λογισμικών και περιβαλλόντων διαφόρων τύπων στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους, τις προϋποθέσεις, τις δυνατότητες αλλά και τους περιορισμούς που επιβάλλει η διδακτική τους χρήση στο εν λόγω αντικείμενο, σε συνδυασμό πάντοτε με την αναγκαία αναδιοργάνωση της σχολικής τάξης ώστε να επιτευχθεί το βέλτιστο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα με στόχο την πρόσθετη παιδαγωγική αξία,

(γ) η εξοικείωσή τους με τα χαρακτηριστικά των ψηφιακών συστημάτων που αφορούν στην ειδικότητά τους και των μεταξύ τους αλληλεπιδράσεων, έτσι ώστε να είναι σε θέση να εντάξουν τη διδασκαλία τους σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αναφοράς και να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν με κριτικό και ταυτόχρονα παραγωγικό τρόπο τα νέα εργαλεία μάθησης και τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών, καθώς αυτά εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα ή στην καθημερινή πρακτική.

Τα προγράμματα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ενός κλάδου ή «συναφών» κλάδων («συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών), σε ομάδες 10-15 εκπαιδευτικών και υλοποιούνται από επιμορφωτές Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., εκτός σχολικού ωραρίου, με την ευθύνη και με αξιοποίηση υποδομών Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.), σε όλη την Ελλάδα. Προβλέπονται δεκατρείς (13) «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών στις οποίες εντάσσονται όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών

Το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνει 60 διδακτικές ώρες περιλαμβανομένων 18 ωρών υποστηρικτικών συναντήσεων για την «εφαρμογή στην τάξη».

Έχει διάρκεια 20 εβδομάδες εν γένει ένα (1) τρίωρο την εβδομάδα, δηλαδή είτε μία επιμορφωτική συνεδρία δύο (2) διδακτικών ωρών συνοδευόμενη από ασύγχρονες εξ αποστάσεως δραστηριότητες ισοδύναμου φόρτου μιας (1) διδακτικής ώρας είτε μία υποστηρικτική συνάντηση για την «εφαρμογή στην τάξη» τριών (3) ωρών.

Επιπρόσθετα, ως συμπληρωματικό και αναπόσπαστο μέρος της επιμορφωτικής διαδικασίας, στο μεσοδιάστημα των συνεδριών, οι επιμορφούμενοι υλοποιούν δραστηριότητες / εργασίες που τους ανατίθενται από τους επιμορφωτές τους. Εφόσον απαιτηθεί από τις συνθήκες υλοποίησης της εκάστοτε περιόδου επιμόρφωσης είναι δυνατόν η διάρκεια να περιοριστεί σε μικρότερο αριθμό εβδομάδων.

Τη διεξαγωγή των προγραμμάτων αναλαμβάνουν αποκλειστικά επιμορφωτές του Μητρώου Β΄ επιπέδου Τ.Π.Ε. των αντίστοιχων συστάδων, σύμφωνα με το Κανονιστικό πλαίσιο της επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. και τις ειδικότερες επιστημονικές κατευθύνσεις, που διατίθενται από την Πράξη. Το υλικό της επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. διατίθεται μέσω πλατφόρμας διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου και ηλεκτρονικής μάθησης (moodle), η οποία αξιοποιείται επίσης για την εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εργασιών από τους επιμορφούμενους, καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους και με τον επιμορφωτή, στο πλαίσιο του προγράμματος.

Τα προγράμματα υλοποιούνται με βάση το μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης (προγράμματα τύπου ΙΙ), δηλαδή κατά περίπτωση με συνδυασμό δια ζώσης συνεδριών που λαμβάνουν χώρα στο Κ.Σ.Ε., σύγχρονων εξ αποστάσεως συνεδριών με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων

Τα προγράμματα υλοποιούνται με βάση το «μεικτό μοντέλο» επιμόρφωσης (blended learning). Δηλαδή, περιλαμβάνουν σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, κατά περίπτωση μικρό αριθμό δια ζώσης συνεδριών στο Κ.Σ.Ε. (όπου ο επιμορφωτής και οι επιμορφούμενοι θα μεταβαίνουν στο Κ.Σ.Ε.), καθώς και ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις για τους επιμορφούμενους και τους επιμορφωτές. Η εφαρμογή του «μεικτού μοντέλου» στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. διευκολύνει στην κάλυψη επιμορφωτικών αναγκών σε πανελλαδική κλίμακα, ανεξάρτητα από ιδιαίτερα γεωγραφικά χαρακτηριστικά (πχ. μικρά νησιά, απομακρυσμένες από αστικά κέντρα περιοχές) και στο εξωτερικό (για τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς σε σχολεία της ομογένειας), για όλους τους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών, ανεξάρτητα από το συγκεντρωμένο σε έναν τόπο πλήθος εκπαιδευτικών ανά κλάδο

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

diokseis_ekpaideutikon
Καταγγελία ΕΛΜΕ Μαγνησίας για πειθαρχικές διώξεις κατά νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
Η ΕΛΜΕ καλεί τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας να μην προχωρήσει σε αυτές τις αντισυναδελφικές ενέργειες και αντίθετα να προχωρήσει...
Καταγγελία ΕΛΜΕ Μαγνησίας για πειθαρχικές διώξεις κατά νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
Πέτρoς Φιλιππίδης
Νέες ακρότητες εισαγγελέα στην Δίκη Φιλιππίδη: «Ε, συμβαίνουν αυτά… Στη Γαλλία 70.000 βιασμοί συμβαίνουν»
Προκλητικός ο εισαγγελέας στη δίκη Φιλιππίδη «Δεν έχετε ξανακούσει άντρα να την πέφτει σε γυναίκα άγρια;» ανέφερε ο εισαγγελέας στη δίκη Φιλιππίδη
Νέες ακρότητες εισαγγελέα στην Δίκη Φιλιππίδη: «Ε, συμβαίνουν αυτά… Στη Γαλλία 70.000 βιασμοί συμβαίνουν»
εκπαιδευτικός τάξη
Αναπληρωτές: «Τρέχει» το σύστημα για τη Δ' φάση προσλήψεων - Αναμένονται τα ονόματα
Το υπουργείο καλεί πάνω από 3.000 αναπληρωτές, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα βρεθούν αντίστοιχος αριθμός υποψηφίων εκπαιδευτικών λίγους μήνες πριν...
Αναπληρωτές: «Τρέχει» το σύστημα για τη Δ' φάση προσλήψεων - Αναμένονται τα ονόματα