Να μην καταργηθούν τα δημόσια σχολεία των Δειλινών στο Ηράκλειο Κρήτης (9ο Γυμνάσιο και 10ο ΓΕΛ) και να μην αντικατασταθούν από «Ωνάσεια Σχολεία» ζητά σε ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου.
Όπως τονίζει, «τα νέα αυτά «Ωνάσεια» σχολεία θα λειτουργούν στα κτίρια των δημοσίων σχολείων που καταργούνται και έτσι εκχωρείται η περιουσία του Δημοσίου στον οργανισμό του Ωνάση, ο οποίος δηλώνει ότι θα …συνεισφέρει για την ανακαίνισή τους(!) το ποσό του 1 εκατομμυρίου, ενώ θα καλύπτει με τη μορφή της Δωρεάς(!) ετησίως τα λειτουργικά έξοδα(!)».
«Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν προκάλυμμα της εκχώρησης στο ιδιωτικό κεφάλαιο της δημόσιας περιουσίας, ενώ δείχνουν την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση του αντιλαϊκού θεσμού των χορηγιών(!) για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών όλων των σχολείων, στο νέο τοπίο της «Αυτόνομης-Αποκεντρωμένης-Ιδιωτικοποιημένης» σχολικής μονάδας. Αυτό επιβεβαιώνει και η συμφωνία του ΥΠΑΙΘΑ με τις 4 συστημικές τράπεζες για παροχή 100 εκ. για τη σχολική στέγη(!), γεγονός που αποκαλύπτει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση των Ιδιωτικο-Οικονομικών κριτηρίων στην Εκπαίδευση» προσθέτει.
«Η κυβέρνηση ανοίγει διάπλατα την πόρτα της εκπαίδευσης στο Ιδιωτικό Κεφάλαιο (Οργανισμός Ωνάση-Τράπεζες), το οποίο έχει ευνοήσει ήδη πολλαπλώς με παχυλές φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις, στοχεύοντας στην πλήρη Ιδιωτικοποίηση και της εκπαίδευσης» επισημαίνει.
Επίσης, καλεί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου, στις 12:30 το μεσημέρι, στον κυκλικό κόμβο του Jumbo(Λεωφόρος 62 Μαρτύρων).
Η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Παρέμβασης Εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου
ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΙΛΙΝΩΝ (9ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-10ο ΓΕΛ)ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ «ΩΝΑΣΕΙΑ»
- ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΤΡΙΩΡΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΤΗΣ ΟΛΜΕ(8-11πμ) ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΜΕ (11-2μμ) ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 17/2-ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΓΟΝΕΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΙΚΟ ΚΟΜΒΟ ΤΟΥ JUMBO 12.30μμ(Λεωφόρος 62 Μαρτύρων)
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΟΧΙ ΣΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ-ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η κυβέρνηση της Ν.Δ ψήφισε -μαζί με το ΠΑΣΟΚ και την ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ-τον αντιλαϊκό νόμο 5174, με τον οποίο καταργεί δημόσια σχολεία (ΓΕΛ-Γυμνάσια) και ιδρύει–μέσω σύμβασης με τον οργανισμό «Αλέξανδρος Ωνάσης»-. τα «Ωνάσεια» τηςιδιωτικο-οικονομικής λειτουργίας που τα βαφτίζει «δημόσια» για λόγους λαϊκής παραπλάνησης, υλοποιώντας τις αξιώσεις του Ο.Ο.Σ.Α και των αντιλαϊκών συνθηκών της Ε.Ε για σύνδεση του σχολείου με τους νόμους της αγοράς και επίταση των ταξικών φραγμών στη γνώση
Η κυβέρνηση της Ν.Δ - την ίδια στιγμή που συγκαλύπτει τις ευθύνες της στο κρατικό έγκλημα των Τεμπών και εντείνει την αντιλαϊκή πολιτική της φτώχειας, της ακρίβειας, των διώξεων και της καταστολής –θέτει στο στόχαστρό της το δημόσιο σχολείο, καταργώντας σχολεία του Δημοσίου και αντικαθιστώντας(!) τα με τα περίφημα «Ωνάσεια», επιδιώκοντας τη μορφωτική και κοινωνική περιθωριοποίηση των εργατο-λαϊκών στρωμάτων και την ισοπέδωση των εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Μέσω αυτού του αντιδραστικού νόμου, σχεδιάζεται να καταργηθούν 22 δημόσια σχολεία (11 ΓΕΛ και 11 Γυμνάσια) και να αντικατασταθούν από ένα Δίκτυο «Ωνασείων»!, τα οποία θα λειτουργήσουν μάλιστα στις πολλαπλώς χτυπημένες εργατικές ζώνες (π.χ συνοικία των Δειλινών στο Ηράκλειο) που αποκαλούνται «περιοχές αυξημένων δυσκολιών», με στόχο τοακόμη μεγαλύτερο χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων αυτών των περιοχών, σε μια προσπάθεια πλήρους περιθωριοποίησής και αποψίλωσής τους από κάθε δικαίωμα παιδείας, εργασίας και αξιοπρεπούς διαβίωσης.Η κυβέρνηση της Ν.Δ, όντας στην υπηρεσία του κεφαλαίου, θέτει στο στόχαστρό της την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα.
Συγκεκριμένα, ο αντιλαϊκός νόμος 5174/25προβλέπει τα εξής:
Τα νέα αυτά «Ωνάσεια» σχολεία θα λειτουργούν στα κτίρια των δημοσίων σχολείων που καταργούνται και έτσι εκχωρείται η περιουσία του Δημοσίου στον οργανισμό του Ωνάση, ο οποίος δηλώνει ότι θα …συνεισφέρει για την ανακαίνισή τους(!) το ποσό του 1 εκ, ενώ θα καλύπτει με τη μορφή της Δωρεάς(!) ετησίως τα λειτουργικά έξοδα(!). Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν προκάλυμμα της εκχώρησης στο ιδιωτικό κεφάλαιο της δημόσιας περιουσίας, ενώ δείχνουν την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση του αντιλαϊκού θεσμού των χορηγιών(!) για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών όλων των σχολείων, στο νέο τοπίο της «Αυτόνομης-Αποκεντρωμένης-Ιδιωτικοποιημένης» σχολικής μονάδας.Αυτό επιβεβαιώνει και η συμφωνία του ΥΠΑΙΘΑ με τις 4 συστημικές τράπεζες για παροχή 100 εκ. για τη σχολική στέγη(!), γεγονός που αποκαλύπτει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση των Ιδιωτικο-Οικονομικών κριτηρίων στην Εκπαίδευση. Η κυβέρνηση δηλ ανοίγει διάπλατα την πόρτα της εκπαίδευσης στο Ιδιωτικό Κεφάλαιο (Οργανισμός Ωνάση-Τράπεζες), το οποίοέχει ευνοήσει ήδη πολλαπλώς με παχυλές φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις, στοχεύοντας στην πλήρη Ιδιωτικοποίηση και της εκπαίδευσης, μετά το ξεπούλημα των μέσων μεταφοράς και ενέργειας, τη διάλυση του ΕΣΥ κλπ, επιδιώκοντας μάλιστα να εμφανίσει τους ιδιωτικούς οργανισμούς -που λυμαίνονται το λαϊκό πλούτο -ως …ευεργέτες-δωρητές!.
Τα «Ωνάσεια Σχολεία» στοχεύουν στην εφαρμογή «των Εκπαιδευτικών Καινοτομιών», δηλ όλων των αντιλαϊκών νόμων που αφορούν στην Αξιολόγηση-Κατηγοριοποίηση των σχολείων και στην ακόμη πιο αντιδραστική δομή του προγράμματος των σπουδών, το οποίο θα καθορίζεται από την περιώνυμη «Διοικούσα Επιτροπή».Επομένως, τα Ωνάσεια δεν θα διέπονται από το κοινό θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει τη λειτουργία όλων των υπόλοιπων, συμπεριλαμβανομένων και των Προτύπων.
Στα «Ωνάσεια» θα εισάγονται οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, μετά από εξετάσεις(!), όπως ισχύει στα Πρότυπα και Πειραματικά.Επομένως εκδιώκονται τα παιδιά των λαϊκών συνοικιών από τα σχολεία τους,ενώ ηεκ των υστέρωνποσόστωση(60% από την περιοχή) αποτελεί φενάκη, γιατί αφορά ευρύτερα δημοτικά διαμερίσματα, δεν αίρει τον φραγμό των εξετάσεων και εξακολουθεί να ισχύει ως μέτρο αποκλεισμού των παιδιών από το σχολείο της γειτονιάς τους.
Τα «Ωνάσεια» σχολεία θα υπηρετούν «την Πολυτυπία» των Σχολείων , δηλ την ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, αποκλείοντας μορφωτικά τους φτωχούς, ενώ θα παρέχουν και το περίφημο «Διεθνές Απολυτήριο», όπως και τα Πρότυπα, διαμορφώνοντας .. νέα δίοδο πρόσβασης στα ΑΕΙ, των οποίων την πλήρη ιδιωτικοποίηση επιδιώκει η κυβέρνηση
Στα «Ωνάσεια» καταργούνται τα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως είναι οι οργανικές θέσεις και η σταθερή εργασία.Οι εκπαιδευτικοί των «Ωνασείων» θα επιλέγονται, με κριτήρια: τους μεταπτυχιακούς τίτλους, την αποδοχή της συνεχούς Αξιολόγησης, την «υλοποίηση προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης» (!), το κυνήγι των δεξιοτήτων και την εναρμόνισή τους με το αυταρχικό καθεστώς της αποψίλωσής τους από θεμελιώδεις συλλογικές και δημοκρατικές κατακτήσεις.
Ειδικότερα, στα Ωνάσεια καταργείται, ουσιαστικά, ο σύλλογος διδασκόντων, η εργασιακή δημοκρατία και ισοτιμία των εκπαιδευτικών. Ο Διευθυντής γίνεται ο απόλυτος κυρίαρχοςτης σχολικής ζωής που θα έχει τα χαρακτηριστικά του manager, αφού θα έχει τη δυνατότητα:να ορίζει Υποδιευθυντή, να αποφασίζει ποιους εκπαιδευτικούς θα αξιολογεί, κατά προτεραιότητα, να οργανώνει το πρόγραμμα διδασκαλίας.Ετσι,τα βασικότερα δικαιώματα του συλλόγου διδασκόντων κατεδαφίζονται και επιβάλλεται ένα αυταρχικό καθεστώς διοίκησης του σχολείου.
Παράλληλα, θεσπίζονται και τα περιώνυμα «Ανοιχτά Σχολεία» κάθε βαθμίδας, τα οποία ορίζονται ως «πολυλειτουργικά», δηλ θα αναπτύσσουν διάφορες δράσεις, με την εποπτεία του ΙΕΠ, αλλά και την αποκλειστική οικονομική ευθύνη των Δήμων(!). Όλα αυτά τα αντιδραστικά μέτρα σηματοδοτούν το άνοιγμα της εκπαίδευσης στην αγορά και δηλώνουν το κλείσιμο της στρόφιγγας του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, έτσι ώστε να φορτώνονται οι πολίτες νέα ανταποδοτικά τέλη των Δήμων , να καθιερώνονται οι… χορηγίες και να εδραιώνεται γενικά η ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία της εκπαίδευσης.
Με το δίκτυο των 22 «Ωνασείων Σχολείων» , η κυβέρνηση έχει στόχο:
- Το μορφωτικό αποκλεισμό των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, όπως δείχνει η κοινωνική ζώνη λειτουργίας των Ωνασείων που είναι οι πολλαπλώς πληττόμενες εργατικές ζώνες των πόλεων.
- Τη δραματική μείωση των κρατικών δαπανών για την παιδεία.
- Την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, διευρύνοντας το μορφωτικό και κοινωνικό χάσμα μεταξύ των κατεχόντων και των φτωχών
- Την κατάργηση των βασικότερων εργασιακών δικαιωμάτων (οργανική θέση-σταθερή δουλειά και την κατεδάφιση των συλλογικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, όπως επιτάσσουν και οι αντισυνδικαλιστικοί νόμοι «Χατζηδάκη-Γεωργιάδη»
ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ-ΕΝΟΤΗΤΑ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΠΑΛΗ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση