Σχολική αίθουσα
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τέτοιες επιλογές και συντάσσεται ως μέρος του εκπαιδευτικού κινήματος με τις πρωτοβουλίες αντίστασης και ματαίωσης τέτοιων σχεδίων

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα «Ωνάσεια Σχολεία». Για προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η εκπαιδευτική παράταξη «Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών».

Η ανακοίνωση

«Η κυβέρνηση της ΝΔ στην εκπαίδευση, όπως και στην υγεία, αδυνατεί, λόγω επιλογής, να παρέχει μια ισχυρή δημόσια υποδομή που θα εξασφαλίζει την παροχή του μορφωτικού αγαθού σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες χωρίς εξαιρέσεις. Στην θέση της -εδώ και χρόνια- στήνει νησίδες υποτιθέμενης «αριστείας». Τώρα βρήκε την ευκαιρία, την εκπαιδευτική της πολιτική να την εφαρμόσει και με τα  “Ωνάσεια”.

Με την ψήφιση του νόμου για τα “Ωνάσεια” αποκαλύπτεται ακόμα περισσότερο και ξεδιπλώνεται, με γρήγορα βήματα, το σχέδιο της κυβέρνησης για την παράδοση δημόσιων σχολείων σε «διοικούσες επιτροπές» όπου  ιδιώτες και εταιρείες θα έχουν λόγο για τα πάντα. Εξετάσεις, τεστ δεξιοτήτων για εισαγωγή και επιλογή μαθητών/τριών, προγράμματα σπουδών, επιλογή καθηγητών, διοίκηση του σχολείου, θα συνθέτουν τον ορισμό της ιδιωτικοποίησης και την καθιέρωση του ανταγωνισμού σε ένα κατά τα άλλα δημόσιο σχολείο.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. «υπόσχεται» στους γονείς που νοιάζονται και προσδοκούν από την εκπαίδευση ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά τους, ότι αν «εισαχθούν» τα παιδιά τους σ αυτά τα σχολεία θα γλιτώσουν από τα «λοιπά»  δημόσια σχολεία. Για τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία δεν ενδιαφέρεται να είναι όλα για όλους τους μαθητές, σχολεία που θα πληρούν σε υποδομές και υλικοτεχνική υποδομή τις σύγχρονες μορφωτικές απαιτήσεις στον καιρό της τεχνητής νοημοσύνης. Για την κυβέρνηση όσα παιδιά δεν εισαχθούν θα φταίνε τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς  που δεν κατάφεραν να γράψουν καλά στις εισαγωγικές εξετάσεις και στα… τεστ δεξιοτήτων! “Ατομική” η ευθύνη και τη μετακυλίει με χαρά η κυβέρνηση στην κοινωνία!

Επιλέγει, επομένως, την πλήρη κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών για τη δημιουργία ενός σχολείου «προτύπου» - κορνίζα αντί για γενναίες αποφάσεις χρηματοδότησης από την κυβέρνηση για την ανέγερση νέων σχολείων.

Άλλοθι και γέφυρα η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης για να ξεμπλέξει με την υποχρέωσή της για την αναγκαία δημόσια χρηματοδότηση όλων των σχολείων και για να εισάγει, υπό τον τίτλο και μόνο της δημόσιας εκπαίδευσης, ιδιώτες και «επιτροπές» στο δημόσιο σχολείο που θα καθορίζουν στόχους, προγράμματα, προϋποθέσεις, διαδικασίες κλπ.

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τέτοιες επιλογές και συντάσσεται ως μέρος του εκπαιδευτικού κινήματος με τις πρωτοβουλίες αντίστασης και ματαίωσης τέτοιων σχεδίων. Δεν θα επιτρέψουμε τον διαχωρισμό μαθητών, το σπάσιμο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και για έναν επιπλέον λόγο. Οι μαθητές με ιδιαίτερες ικανότητες και κλήσεις σε ένα εργαστηριακό μαθησιακό και κοινωνικό περιβάλλον, ξεκομμένο από την πραγματικότητα των αντιφάσεων, των αντιθέσεων των ανισοτήτων και  ξεκομμένα από τις σκέψεις και τις ανησυχίες όλων των παιδιών, από την παρέα με όλους τους μαθητές δεν θα γίνουν καλύτεροι μαθητές. Δεν υπάρχει επιστημονική έρευνα από την οποία να διαφαίνεται ότι επιστήμονες και ερευνητές έγιναν μεγάλοι και διέπρεψαν συνεισφέροντας στην επιστήμη και στην ανθρωπότητα, επειδή ως μαθητές ήταν σε σχολεία ειδικά για «αρίστους». Το αντίθετο, ο Νεύτωνας , ο Γκάους, ο Μπορ, ο Τέσλα και πολλοί άλλοι που πρόσφεραν στην επιστήμη και στην ανθρωπότητα πέρασαν τα μαθητικά τους χρόνια σε σχολεία της γειτονιάς και όχι σε σχολεία που τους διαχώριζαν από τους συμμαθητές τους. Οι μεγάλοι Έλληνες παιδαγωγοί, ο Δελμούζος, ο Γληνός, η Ιμβριώτη, ο Παπαμαύρος, ο Τριανταφυλλίδης, ο Παπανούτσος και τόσοι άλλοι, πάλεψαν για το δημόσιο σχολείο, συνολικά για τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και όχι για νησίδες «αριστείας».

Η Συνεργασία, η συμπερίληψη, η φιλία, η αλληλοβοήθεια, το μοίρασμα, ο αλληλοσεβασμός, το παιδί να νιώθει το σχολείο του ως συλλογικό υποκείμενο, η μορφωτική άνοδος όλων των μαθητών και μαθητριών είναι οι δικοί μας άξονες, οι άξονες ενός δημοκρατικού σχολείου για όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις, στον αντίποδα του «ανταγωνισμού» και της εκδίωξης από δημόσιο σχολείο της γειτονιάς μαθητών και μαθητριών.

Απαιτούμε – διεκδικούμε: 

·       Να καταργηθεί ο νόμος 5174/2025 για την ίδρυση των «Ωνάσειων» σχολείων.

·       Να μην καταργηθεί κανένα σχολείο της γειτονιάς.

·       Ίσες δυνατότητες εκπαίδευσης και μάθησης για όλα τα παιδιά.

·       Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών τους και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής τους υποδομής. Άμεσα έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών! 

·       Ανέγερση νέων δημόσιων σχολικών κτιρίων με  ευθύνη της κυβέρνησης.

·       Δημόσια και δωρεάν αναβαθμισμένη εκπαίδευση για όλα τα παιδιά».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα