Στην επιστολή του, ο Διευθυντής του 7ου ΕΠΑΛ Λάρισας, κ. Νικόλαος Σταφύλης, απαντά στο ψήφισμα που εξέδωσε η ΕΛΜΕ Λάρισας στις 14 Φεβρουαρίου 2025. Στην απάντησή του, αναφέρει μία σειρά από σημεία που θεωρεί λανθασμένα ή ανακριβή όσον αφορά τις καταγγελίες που διατυπώθηκαν εις βάρος του.
Η απάντηση του Διευθυντή ξεκινά με τη διευκρίνιση ότι δεν αποδέχεται την κριτική για τις «αντιδημοκρατικές διαδικασίες» που τον καταλογίζει το ψήφισμα της ΕΛΜΕ. Ειδικότερα, αναφέρει ότι η διεξαγωγή ψηφοφορίας στο Σύλλογο Διδασκόντων για δικαιολόγηση απουσιών μαθητή ήταν απολύτως αναγκαία και δεν γίνεται με επιλεκτικό τρόπο, αλλά σε πλήρη συμφωνία με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Στη συνέχεια, καταθέτει μία έντονη κριτική στο γεγονός ότι, κατά τη γνώμη του, η ΕΛΜΕ φαίνεται να παραβλέπει τα καθημερινά προβλήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Παράλληλα, εκφράζει την ανησυχία του για την τάση ορισμένων εκπαιδευτικών να επιθυμούν να διατηρήσουν τα «δημοκρατικά» τους δικαιώματα για να ελέγχουν συναδέλφους και καταστάσεις χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τα ουσιαστικά ζητήματα της εκπαίδευσης και της κοινωνίας.
Ειδικά για την επικρίση της ΕΛΜΕ ότι τα ζητήματα του σχολείου παρακάμπτονται, αναφέρει ότι η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να αντιμετωπίζει καταστάσεις που αφορούν την ασφάλεια των μαθητών, τις ψυχολογικές τους ανάγκες, τις μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες δυσχεραίνουν καθημερινά τη λειτουργία των σχολείων.
Ο Διευθυντής επισημαίνει, επίσης, ότι οι ενέργειες της ΕΛΜΕ και ο τρόπος που διατυπώνονται οι καταγγελίες στοχεύουν περισσότερο στον αποπροσανατολισμό και την κατασκευή κλίματος φόβου παρά στη σοβαρή αντιμετώπιση των πραγματικών προβλημάτων της εκπαίδευσης.
Στο τέλος της επιστολής του, κλείνει με μία ειρωνική παρατήρηση, δηλώνοντας ότι το ενδιαφέρον της ΕΛΜΕ για τα "ανύπαρκτα" ζητήματα θα μπορούσε να διοχετευτεί σε ουσιαστικές κινήσεις για την βελτίωση των συνθηκών στην εκπαίδευση και τη στήριξη των εκπαιδευτικών, υπογραμμίζοντας ότι η εργαλειοποίηση των μαθητών για προσωπικές και κομματικές σκοπιμότητες δεν συνάδει με τις αξίες του ίδιου και του ρόλου του στην εκπαίδευση.
Αναλυτικά
Απάντηση του Διευθυντή του 7ου ΕΠΑΛ Λάρισας Σταφύλη Νικολάου σε Ψήφισμα της ΕΛΜΕ Λάρισας
Προς : ΕΛΜΕ Λάρισας
Κοιν. Υπουργό, Υφυπουργό, Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ, ΠΔΕ Θεσσαλίας, ΔΔΕ Λάρισας, Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης, Σ.Δ., ΜΜΕ
Κύριε Φούντα, Προεδρεύων της ΕΛΜΕ Λάρισας,
Κυρία Χαρχαρίδου, Γραμματέα της ΕΛΜΕ Λάρισας και μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων του 7ου ΕΠΑΛ Λάρισας.
Προς γνώση δική σας και του αναγνωστικού κοινού και χωρίς καμία πρόθεση εντυπωσιασμού, παραθέτω τα παρακάτω αναφορικά με την από 14-02-2025 δημοσίευση του σχετικού ψηφίσματος της ΕΛΜΕ Λάρισας:
1ο Αναφορικά με τις αντιδημοκρατικές διαδικασίες που αναφέρετε στο ψήφισμά σας επισημαίνω ότι δεν νοείται να διεξάγεται ψηφοφορία στο Σύλλογο Διδασκόντων για δικαιολόγηση απουσιών επιλεκτικά για έναν και μόνο μαθητή και όχι για το σύνολο των μαθητών που εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα ήταν “δημοκρατία α λα καρτ” με σκοπό να στοχοποιηθεί συγκεκριμένος μαθητής και παράλληλα να εξυπηρετηθούν προσωπικές, πολιτικές και συνδικαλιστικές σκοπιμότητες όσων υποστηρίζουν αυτή την άποψη.
2ο Με όσα περιγράφονται στο ψήφισμά σας γίνεται αντιληπτό στους κύκλους της εκπαίδευσης και στην κοινωνία ότι σας αφήνουν αδιάφορους τα πραγματικά και ουσιαστικά προβλήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων. Αυτά τα οποία καλούμαστε καθημερινά να διαχειριστούμε ως Διεύθυνση του σχολείου και ως εκπαιδευτικοί στην τάξη και τα οποία άλλοτε τα προσεγγίζουμε και επιλύουμε επιτυχώς και άλλοτε όχι, πάντοτε με γνώμωνα την γνώση και την εμπειρία που διαθέτει ο καθένας μας.
3ο Αν κάποιοι εκπαιδευτικοί θαρρούν πως χάνουν τα κεκτημένα “δημοκρατικά” δικαιώματά τους του να εκφοβίζουν και στη συνέχεια να ελέγχουν κατά τις δικές τους βουλές συναδέλφους, μαθητές, γονείς και τη Διεύθυνση του σχολείου ας προσαρμοστούν στην νέα κατάσταση.
4ο Βαφτίζετε το κρέας ψάρι, τη δημοκρατία αντιδημοκρατία και αυταρχισμό χωρίς να έχετε την ενσυναίσθηση του παιδαγωγικού ρόλου που καλείται η σχολική κοινότητα να εκπληρώσει λαμβάνοντας υπόψη της κάθε φορά μια σειρά από παραμέτρους που έχουν να κάνουν με το ήρεμο εκπαιδευτικό - παιδαγωγικό κλίμα που πρέπει να διέπει τη σχολική μονάδα, την ασφάλεια και τα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα των μαθητών, την ψυχολογική υποστήριξή τους, τα προβλήματα υγείας και τις μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλοί μαθητές, την εκπλήρωση γραφειοκρατικών διαδικασιών που αφορούν στην ιεραρχία της εκπαίδευσης, στους γονείς και κηδεμόνες, στους μαθητές κλπ.
Διαφαίνεται ξεκάθαρα ότι το πραγματικό κίνητρό σας αφορά στον αποπροσανατολισμό, στην στοχοποίηση, στη δημιουργία κλίματος φόβου σε πρόσωπα και καταστάσεις χρησιμοποιώντας έννοιες με βαρύ κοινωνικο – πολιτικό φορτίο προκειμένου να έχετε απήχηση στο αναγνωστικό κοινό και χωρίς καμία ευθύνη και ενσυναίσθηση για τις επιπτώσεις των ενεργειών σας αλλά και χωρίς ίχνος σεβασμού ως προς αυτές. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση κατά την οποία ανέθεσα ως εξωδιδακτικό έργο σε εκπαιδευτικό - συνδικαλιστή την ευθύνη της συμβουλευτικής τεχνικής ασφάλειας του κτιρίου, λόγω της ειδικότητας του, πλην όμως την επομένη, φοβούμενος την ευθύνη που θα προέκυπτε από το παραπάνω καθήκον του, αρνήθηκε να αναλάβει το εν λόγω εξωδιδακτικό έργο αγωνιωδώς και γραπτώς προκειμένου να αποφύγει τυχόν μελλοντικές συνέπειες. Είναι καιρός να αλλάξετε συμπεριφορά και στάση και να ασχοληθείτε με τα ουσιαστικά και υπαρκτά θέματα της εκπαίδευσης και των συναδέλφων με τα οποία εκ του ρόλου σας μπορείτε να καταπιαστείτε και απασχολούν σοβαρά τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν σας αισθάνονται πλέον δίπλα τους. Μέχρι τώρα έχετε αποδείξει ότι καταπιάνεστε με ζητήματα εντυπωσιασμού και χαρακτηρισμών, συκοφαντιών στείρας κριτικής αντιπαράθεσης και συμπερασμάτων. Δεν έχω αντιληφθεί κάποια σθεναρή προσπάθεια διεκδίκησης αιτημάτων και υποστήριξης των εκπαιδευτικών μέσα από ολοκληρωμένες προτάσεις για την βελτίωση του θεσμικού πλαισίου στην εκπαίδευση, για καλύτερες συνθήκες εργασίας, για αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού κ.α. ταυτόχρονα με συνέπεια, ήθος και προσφορά έργου.
Εν κατακλείδι, η ενέργειά σας και το ενδιαφέρον σας για την εκπαίδευση και το ρόλο σας σε ζητήματα ανύπαρκτα απλά και μόνο να δικαιολογήσετε την ύπαρξή σας ως σωματείου θα μπορούσε να διοχετευθεί σε ουσιαστικές κινήσεις και διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κλάδου. “Τα πάντα είναι εύκολα, αν το μυαλό μας είναι έτοιμο γι’ αυτά” (William Shakespeare). Η εργαλειοποίηση των μαθητών για την εξυπηρέτηση των προσωπικών σας και κομματικών σας φιλοδοξιών, συμφερόντων και ισορροπιών δεν βρίσκονται στη σφαίρα της προσωπικής μου κουλτούρας, στο αξιακό σύστημα που υπηρετώ και στις υπηρεσιακές μου υποχρεώσεις όσες προσπάθειες και να καταβάλλεται από την πλευρά σας.
Με εκτίμηση στον αγωνιστικό και συνεπή- αποτελεσματικό συνδικαλισμό
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ