Σε έντονο κλίμα αντιπαράθεσης και καταγγελιών, η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή απάντησε στην πρόσφατη συζήτηση της Βουλής, αναφορικά με την πειθαρχική δίωξη της δασκάλας Σοφίας Καψαλάκη και την απουσία του μαθητή από το σχολείο του, εν μέσω σοβαρών προβλημάτων υγείας.
Η εν λόγω δασκάλα διώκεται για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων του μαθητή της, ο οποίος έχει σοβαρή ασθένεια και για τον οποίο η δασκάλα ζήτησε τη συνέχιση της εκπαίδευσης του στο σχολείο του, χωρίς εμπόδια. Παρά τη στήριξη της δασκάλας από τους γονείς, η Υφυπουργός σε δημόσια τοποθέτησή της δήλωσε ότι για οποιαδήποτε δημόσια τοποθέτηση εκπαιδευτικού, απαιτείται η έγκριση του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Η απάντηση αυτή προκαλεί αίσθηση, καθώς θίγει την ελευθερία λόγου των εκπαιδευτικών, ιδίως όταν τίθεται σε κίνδυνο το δικαίωμα των μαθητών για ποιοτική και συνεχιζόμενη εκπαίδευση. Η Υφυπουργός, αν και υπερασπίστηκε τις θέσεις της, φαίνεται να αναπαράγει ψευδή στοιχεία, τα οποία έρχονται σε αντίθεση με τα πραγματικά γεγονότα.
- Σύμφωνα με την Υφυπουργό, οι γονείς συμφώνησαν για τη μετεγγραφή του μαθητή σε σχολείο με σχολικό νοσηλευτή. Ωστόσο, οι γονείς τονίζουν ότι δεν υπήρξε καμία τέτοια συναίνεση, και η μετακίνηση του μαθητή έγινε υποχρεωτικά από το αρμόδιο υπουργείο.
- Η Υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι η ΔΙ.Π.Ε. πρότεινε λύση κατ' οίκον διδασκαλίας, ενώ οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι ποτέ δεν τέθηκε αυτή η πρόταση στα πλαίσια της σχολικής υποστήριξης.
- Η Υφυπουργός υποστήριξε ότι η μετεγγραφή του μαθητή στις 4 Νοεμβρίου 2024 μειώνει το χρονικό διάστημα της απουσίας του. Ωστόσο, ο μαθητής είχε μείνει εκτός σχολείου για τρεις ολόκληρους μήνες, χωρίς καμία υποστήριξη ή ενσωμάτωσή του στο εκπαιδευτικό σύστημα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Η όλη κατάσταση αναδεικνύει την αδιαφορία και τις αποτυχίες της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, ενώ παράλληλα προσφέρει μια ξεκάθαρη εικόνα του τρόπου με τον οποίο το Υπουργείο και οι αρμόδιες υπηρεσίες χειρίζονται τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τα προβλήματα των μαθητών.
Η αναγνώριση των παραπτωμάτων από την Υφυπουργό και η επικοινωνία με τα υπουργεία και τις τοπικές αρχές καταδεικνύει τη βαθιά πολιτική αστοχία που συνεχώς επιτείνει την αποδιοργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αν. Αττικής «Ο Σωκράτης» καταγγέλλει την κυβέρνηση και τις αρμόδιες αρχές για τις παραπλανητικές πρακτικές που χρησιμοποιούν, ενώ αναγνωρίζει ότι τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών πλήττονται σοβαρά και επαναλαμβάνει την ανάγκη για άμεση βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της κάλυψης των κενών και της προστασίας των μαθητών και εκπαιδευτικών από την παραμέληση και τα ψέματα της πολιτικής ηγεσίας.
Αναλυτικά
Ψέματα, παραπληροφόρηση και αυτοεξευτελισμός. Αναφορικά με τους ισχυρισμούς της Υφυπουργού Παιδείας για την πειθαρχική δίωξη συναδέλφου και την απουσία μαθητή από το σχολικό του περιβάλλον.
Tην Παρασκευή 14/2/2025 έγινε συζήτηση στη Βουλή, έπειτα από ερώτηση του ΚΚΕ προς τον Υπουργό Παιδείας με τίτλο: "Να σταματήσει η πειθαρχική δίωξη Δασκάλας του 7ου Δημοτικού σχολείου Αχαρνών «Σοφίας Καψαλάκη» και να επιστρέψει μαθητής με τη βοήθεια σχολικού νοσηλευτή στο σχολείο που ανήκει γεωγραφικά». Θυμίζουμε ότι η εν λόγω δασκάλα διώκεται, γιατί έπραξε το καθήκον της ως εκπαιδευτικός που σέβεται το λειτούργημά της και ως άνθρωπος και υπερασπίστηκε δημόσια το δικαίωμα μαθητή της, με σοβαρή ασθένεια, για την απρόσκοπτη πρόσβασή του στην εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο της γειτονιάς του.
Στην επίκαιρη ερώτηση απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή, η οποία είπε ευθαρσώς ότι όταν κάποιος εκπαιδευτικός μιλά στο κοινό, πρέπει να υπάρχει άδεια από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύλλογο Διδασκόντων(!!!)
Με δυο λόγια, οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν κανένα δικαίωμα να εκφράζονται ελεύθερα για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών τους!!!...
Από την Υφυπουργό Παιδείας, στην τοποθέτησή της, θα περίμενε κανείς μία απάντηση λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο την παιδαγωγική διάσταση του θέματος αλλά και τα πραγματικά γεγονότα που συνδέονται με τη δίωξης της συναδέλφου. Δυστυχώς για τα κυβερνητικά στελέχη και τους εντολοδόχους τους η αλήθεια περισσεύει… ενώ σε ρόλο «Πόντιου Πιλάτου» ισχυρίστηκε πως το Υπουργείο δεν είναι αρμόδιο για να σταματήσει την πειθαρχική δίωξη της δασκάλας!!!…
Στην τοποθέτησή της η Υφυπουργός αναπαρήγαγε ψέματα που εύκολα «αποκαθηλώνονται» από τα πραγματικά δεδομένα και γεγονότα.
Ψέμα Νο1: Σύμφωνα με ισχυρισμό της Υφυπουργού, οι γονείς εκουσίως δέχτηκαν τη μετεγγραφή του μαθητή σε άλλη σχολική μονάδα, όπου υπήρχε σχολικός νοσηλευτής.
Οι γονείς του μικρού μαθητή, που χρειάζεται σχολικό νοσηλευτή για να παρακολουθήσει με ασφάλεια τα μαθήματά του, ουδέποτε συναίνεσαν στη μετακίνηση του παιδιού τους σε άλλη σχολική μονάδα. Επρόκειτο για «υποχρεωτική μετακίνηση του μαθητή και του αδερφού του», όπως αναφέρει και το αντίστοιχο έγγραφο, το οποίο κατατέθηκε στο 7ο Δημοτικό σχολείο Αχαρνών από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής. Ο τελευταίος, με μονομερή του απόφαση, μετακίνησε τον μαθητή και τον αδερφό του παράνομα από το σχολείο του σε άλλη σχολική μονάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι γονείς δέχτηκαν πιέσεις προκειμένου να υπογράψουν το σχετικό έγγραφο και όταν αρνήθηκαν, η απάντηση ήταν πως τελικά δεν θα χρειαστεί η δική τους σύμφωνη γνώμη, αφού η μετεγγραφή είχε ήδη...γίνει!
Επιπλέον, οι γονείς έστειλαν εξώδικο προς τη ΔΙ.Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, με το οποίο ζητούσαν να προσληφθεί, έστω και έπειτα από 1,5 μήνα, σχολικός νοσηλευτής και να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο τους. Η απάντηση που έλαβαν ήταν :"Ψάξτε να βρείτε σχολικές μονάδες στο Μενίδι που να υπάρχει σχολικός νοσηλευτής και πηγαίνετε εκεί τα παιδιά σας"!!!
Ψέμα Νο2: Η Υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι η ΔΙ.Π.Ε. πρότεινε και τη λύση της κατ’ οίκον διδασκαλίας.
Ποτέ δεν προτάθηκε στους γονείς κατ'οίκον διδασκαλία ή κάποια εναλλακτική λύση με παιδαγωγικό πρόσημο, αφού στα επανειλημμένα τηλεφωνήματά τους, «οι υπεύθυνοι απουσίαζαν»ή δεν σήκωναν τα τηλέφωνα.
Ψέμα Νο 3: Η Υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι η μετεγγραφή του μαθητή στις 4/11 αποδεικνύει ότι δεν ήταν και τόσο μεγάλο το χρονικό διάστημα απουσίας του παιδιού από την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως υποστηρίζεται στην επίκαιρη ερώτηση που τέθηκε στη Βουλή.
Καταρχήν, δηλώνουμε απερίφραστα ότι στον 21ο αιώνα είναι ανεπίτρεπτη και η μια μέρα απουσίας μαθητή από το σχολείο, λόγω ολιγωρίας τους Κράτους!!! Ας δούμε ωστόσο πόσο πραγματικά μεγάλο ήταν το χρονικό διάστημα που ο μαθητής της πρώτης δημοτικού απείχε από το σχολικό περιβάλλον. Ο μαθητής έμεινε εκτός του σχολείου του επίσημα στις 7/10/2024. Η μετεγγραφή του έγινε σε σχολική μονάδα που το κτίριο παρουσίασε σοβαρά προβλήματα στατικότητας και επιβλήθηκε η τηλεκπαίδευση μέχρι την μετεγκατάσταση της σχολικής μονάδας σε κοντέινερ στις 8/1/2025. Αυτό σημαίνει ότι ένα πρωτάκι έμεινε 3 ολόκληρους μήνες εκτός σχολείου, ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για τη μαθησιακή όσο και για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξή!
Με λίγα λόγια για την Υφυπουργό ούτε η ΔΙ.Π.Ε Ανατολικής Αττικής είναι υπεύθυνη ούτε το Υπουργείο Παιδείας ούτε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ούτε ο Δήμος Αχαρνών... Αυτό θα πει «πετάω την ευθύνη από πάνω μου» και «τη ρίχνω στις πλάτες» των γονιών και των μαθητών.
Ψέμα Νο 4: Η Υφυπουργός «κούνησε το δάχτυλο» υπογραμμίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να μιλούν αλλά να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του σχολείου.
Όταν δόθηκε στη δασκάλα και τον πατέρα του μικρού μαθητή η δυνατότητα να δημοσιοποιήσουν το θέμα (έπειτα από 1,5 μήνα απουσίας του παιδιού), ενημέρωσαν αμέσως το Διευθυντή του σχολείου, ο οποίος συναίνεσε και μάλιστα τους προέτρεψε να αναδείξουν το πρόβλημα και δημόσια. Το τι ακολούθησε το πρωί της 4ης/11/2024 και τι πιέσεις ασκήθηκαν για να φανεί το αντίθετο, ας το απαντήσουν οι εμπλεκόμενοι.
Αξίζει να τονίσουμε ότι πριν τη δημοσιοποίηση του θέματος από την εκπαιδευτικό και τον πατέρα, εκτός από τις προβλεπόμενες ενέργειες από τη Δ/νση του σχολείου για την κάλυψη του κενού σχολικού νοσηλευτή, όσο ο καιρός περνούσε και το παιδί απουσίαζε γιατί το κενό δεν καλυπτόταν, υπήρξαν καταγγελίες και Παράσταση Διαμαρτυρίας στη ΔΙ.Π.Ε. Αν. Αττικής από τον Σύλλογο Π.Ε. Αν. Αττικής «ο Σωκράτης».
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι όλο το προηγούμενο διάστημα έχουν γίνει προσκλήσεις για κάλυψη θέσεων Σχολικών Νοσηλευτών, ωστόσο δε δινόταν και δε δίνεται το κενό του 7ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών, παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες του Συλλόγου Εκπαιδευτικών…Για ΔΙ.Π.Ε, Περιφερειακή Διεύθυνση και Υπουργείο το θέμα θεωρείται λυμένο με τη υποχρεωτική μετακίνηση του μαθητή σε σχολείο χιλιόμετρα μακριά από τη γειτονιά του.
Με τέτοιες πρακτικές, στη λογική του «κόστος – όφελος» και τον «εξορθολογισμό του κόστους» για την εκπαίδευση, σφαγιάζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας!
Συνάδελφοι, Αγαπητοί γονείς,
το τελευταίο κυρίως διάστημα γινόμαστε μάρτυρες ή αποδέκτες τρομοκρατικών πρακτικών, πειθαρχικών παραπομπών, ΕΔΕ και απολογιών σε συναδέλφους ακόμα και ολόκληρους Συλλόγους Διδασκόντων, οι οποίοι υπερασπίζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αναδεικνύουν τα προβλήματα στα σχολεία και διεκδικούν λύση σε αυτά. Αυτές οι πρακτικές εντείνονται ιδίως τώρα, που αυτός ο αγώνας και η διεκδίκηση γίνεται από κοινού με τους γονείς των μαθητών μας. Φαίνεται πως, όπου δεν πιάνει ο κοινωνικός αυτοματισμός, έρχονται τα πειθαρχικά. Όποιος εκπαιδευτικός λέει την αλήθεια, το Υπουργείο και οι ΔΙ.Π.Ε./ΔΙ.Δ.Ε. τού ζητούν να συγκαλύψει, να αποκρύψει, να συναινέσει σε αυτή την κατάσταση.
Καμία συγκάλυψη!
Οι εκπαιδευτικοί όχι μόνο δεν θα προσαρμοστούμε σε αυτή την κατάντια, αλλά θα συνεχίσουμε μαζί με τους γονείς των μαθητών μας να διεκδικούμε όσα δικαιούνται και μπορούν να έχουν τα παιδιά μας, η νέα γενιά, στον 21ο αιώνα.
Δυστυχώς για τους ιθύνοντες, τόσο στο Μενίδι όσο και σε όλη τη χώρα, το κύμα συμπαράστασης προς κάθε Δάσκαλο/α που δίνει τη ζωή του μέσα στις τάξεις είναι τεράστιο. Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει βγάλει συμπεράσματα από το τι σχολείο σχεδιάζουν για τους μαθητές μας και τι ρόλο θέλουν να παίξει ο Δάσκαλος σε αυτό. Θέλουν τον Δάσκαλο σκυφτό, φοβισμένο, έναν νομιμόφρονα δημόσιο υπάλληλο που δεν θα μιλάει, δεν θα τολμάει να λέει την αλήθεια, δεν θα μπορεί στο τέλος, τέλος να κοιτάξει τους μαθητές του στα μάτια.
Δε θα τους περάσει!
Συσπειρωμένοι στο Σωματείο μας θα ανατρέψουμε τους σχεδιασμούς τους!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση