Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) και το ΠΥΣΔΕ συνεχίζουν να προχωρούν σε παράτυπες τοποθετήσεις και μετακινήσεις εκπαιδευτικών, παραβιάζοντας τα εργασιακά δικαιώματα των καθηγητών και δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Πρόσφατα, ένας εκπαιδευτικός ΠΕ04.02 μετακινήθηκε παράνομα από το ΕΠΑΛ Λαγκαδά στο ΓΕΛ Ασσήρου, προκαλώντας διακοπή στη διδασκαλία μαθημάτων και αδικίες εις βάρος του και των μαθητών του.
Η Έ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει αυτές τις πρακτικές και απαιτεί την αποκατάσταση των αδικιών και την κάλυψη όλων των κενών σε γενική παιδεία και ειδική αγωγή, ζητώντας άμεση παρέμβαση από την Περιφερειακή Διεύθυνση και το Υπουργείο Παιδείας.
Αναλυτικά η καταγελία:
Ένα μήνα και περισσότερο από την έναρξη του δεύτερου τετραμήνου, τα σχολεία συνεχίζουν να βιώνουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική των περικοπών και της λιτότητας του ΥΠΑΙΘΑ με χιλιάδες κενά γενική παιδείας και ειδικής αγωγής, αλλά και τις συνεχείς παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών της ΔΔΕ και του ΠΥΣΔΕ με διάφορα τερτίπια για να συγκαλύψουν την απαράδεκτη αυτή κατάσταση.
Το ΥΠΑΙΘΑ ουσιαστικά έχει εγκαταλείψει τα μακρινά σχολεία στην τύχη τους, όπως στην Αρέθουσα, στον Προφήτη και αλλού που από την αρχή της χρονιάς υπολειτουργούν, αφού μέχρι αρχές Φεβρουαρίου υπήρχαν κενά σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες. Στην Αρέθουσα καταγράψαμε κενά στο μάθημα των Θρησκευτικών, των Αγγλικών, των Γερμανικών, της Κοινωνικής Πολιτικής Αγωγής, της Μουσικής, της παράλληλης στήριξης στα φιλολογικά μαθήματα και στον Προφήτη κενά στο μάθημα των Αγγλικών, της Γυμναστικής, της παράλληλης στήριξης στα μαθηματικά.
Τα χτυπήματα ΥΠΑΙΘΑ, ΔΔΕ και ΠΥΣΔΕ ιδιαίτερα κατά των αναπληρωτών, ήταν συνεχή και σε βάρος και της λειτουργίας των σχολείων χωρίς να τηρούνται ούτε τα στοιχειώδη κριτήρια διαφάνειας και ισότητας στις τοποθετήσεις. Προεπιλεγμένα κενά, τοποθετήσεις σε τρία τέσσερα, πέντε και παραπάνω σχολεία, αντί σε δύο γιατί κατακρεούργησαν τα κενά πάνω από 12 ώρες για διαθέσεις συμπλήρωσης ωραρίου, τοποθετήσεις στην παράλληλη στήριξη σε περισσότερα σχολεία για να καλύψουν λιγότερες ώρες από ό τι αντιστοιχούν στις ειδικότητές τους.
Πρωτοφανείς είναι και οι παράτυπες τοποθετήσεις και προνομιακές μετακινήσεις που λειτουργούν σε βάρος όλων των εκπαιδευτικών. Στην αρχή της χρονιάς, μετά από ενημερώσεις συναδέλφων, καταγγείλαμε ευνοϊκές μετακινήσεις αναπληρωτών από μακρινά σε πιο κοντινά σχολεία.
Ιδιαίτερα καταγγείλαμε την παράτυπη τοποθέτηση εκπαιδευτικού ΠΕ01, αποσπασμένη από άλλη περιοχή στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης, που ενώ η αρχική της τοποθέτηση με βάση τα μόριά της ήταν στο ΓΕΛ Ρεντίνας, τη μετακίνησαν με απόφαση του ΠΥΣΔΕ στο 6ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, χωρίς ποτέ να πάει ούτε ημέρα στο ΓΕΛ Ρεντίνας. Η εκπαιδευτικός συνεχίζει να υπηρετεί στο 6ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, παρόλο που όταν η συγκεκριμένη παράτυπη τοποθέτηση καταγγέλθηκε από την ΕΛΜΕ στο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο ίδιος, μην έχοντας άλλη δικαιολογία να διατυπώσει, απάντησε ότι η μετακίνηση έγινε με δική του ευθύνη και ισχύει για δύο μήνες! Πέρα από την πρωτοφανή δικαιολογία, γιατί η μετακίνηση έγινε με απόφαση του ΠΥΣΔΕ, όπως είναι καταγεγραμμένη στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης, θα έπρεπε μετά το δίμηνο, είτε η εκπαιδευτικός να επανέλθει στην αρχική της τοποθέτηση, είτε το ΠΥΣΔΕ να επανατοποθετήσει τη συνάδελφο με νέα παράτυπη απόφασή του. ΔΔΕ και ΠΥΣΔΕ δεν προχώρησαν σε καμία από τις δύο διαδικασίες, επιβεβαιώνοντας την καταγγελία της ΕΛΜΕ ότι πρόκειται για ρουσφετολογική τοποθέτηση.
Μέσα στο Φεβρουάριο ΔΔΕ και πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ προχώρησε σε παραβίαση κάθε έννοιας εργασιακών δικαιωμάτων που ισχύουν για τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών. Το ΠΥΣΔΕ με απόφασή του επέβαλε την μετακίνηση συναδέλφου, ειδικότητας ΠΕ04.02 από το ΕΠΑΛ Λαγκαδά στο ΓΕΛ Ασσήρου. Του αφαιρέθηκαν ώρες από τα μαθήματα που διδάσκει στο σχολείο του στο οποίο είναι με οργανική τοποθέτηση και για τις ώρες αυτές τον μετακίνησαν για συμπλήρωση ωραρίου στο ΓΕΛ Ασσήρου, ενώ δεν έκαναν δεκτή την ένταση που κατέθεσε για την αποκατάσταση της αδικίας σε βάρος του, όσο και σε βάρος των μαθητών του ΕΠΑΛ όπου διακόπτεται η διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων.
Η παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων του συναδέλφου είναι εμφανής και δεν έχει προηγούμενο, είναι αποτέλεσμα της αυθαιρεσίας που διακρίνει τη στάση διοίκησης και παραδιοίκησης, που στα πλαίσια της κομματικής άλωσης που έχουν επιβάλει, λειτουργούν ανεξέλεγκτα και με μοναδικό κριτήριο την προώθηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της πολιτικής της Ν.Δ. την οποία και υπηρετούν.
- Απαιτούμε από ΔΔΕ και ΠΥΣΔΕ να αποκαταστήσουν τις αδικίες σε βάρος όλων των εκπαιδευτικών, να αποκαταστήσουν τις παράτυπες διαδικασίες που ακολούθησαν τόσο για την προηγούμενη τοποθέτηση της εκπαιδευτικού ΠΕ02 που κατήγγειλε η ΕΛΜΕ, όσο και για την πρόσφατη του συναδέλφου ΠΕ04.02. Η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός να υπηρετήσει στο ΓΕΛ Ρεντίνας όπου τοποθετήθηκε με βάση τα μόριά της. Ο συνάδελφος να επανέλθει εξ ολοκλήρου στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά που είναι η οργανική του θέση.
- Απαιτούμε να καλυφθούν όλα τα κενά γενικής παιδείας και ειδικής αγωγής σε όλα τα σχολεία.
Το ΔΣ απαιτεί την άμεση παρέμβαση της περιφερειακής διεύθυνσης και του ίδιου του ΥΠΑΙΘΑ για να σταματήσουν επιτέλους οι παράτυπες τοποθετήσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/03
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση