texniti noimosini sta sxoleia
Η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να αναλύσει την πρόοδο του μαθητή και να συνθέσει εκπαιδευτικό υλικό που ανταποκρίνεται ακριβώς στις ανάγκες του, είτε αυτό αφορά θεωρητικές έννοιες, είτε πρακτικές εφαρμογές.

Τα Ψηφιακά Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που σχεδιάζει να βάλει στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας, παρουσιάζει το alfavita.gr.

Σήμερα παρουσιάζουμε το πλάνο για την ανάπτυξη Ψηφιακού Βοηθού με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της μάθησης και την εξέλιξη της μαθησιακής εμπειρίας των μαθητών

Σημειώνουμε, ότι η απόφαση αυτή ήταν από τις τελευταίες αν όχι η τελευταία, που υπέγραψε ο πρώην υπουργός Παιδείας -και νυν Οικονομίας- Κυριάκος Πιερρακάκης, προκηρύσσοντας ηλεκτρονικό διεθνή διαγωνισμό ύψους 73,6 εκ.€ για ψηφιακές υπηρεσίες και τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία. Τον διαγωνισμό αυτόν καλείται πλεόν να διεκπεραιώσει η νέα υπουργός κ.Σοφία Ζαχαράκη.

Σύμφωνα λοιπόν με την προκήρυξη αυτή, η εγκατάσταση που θα γίνει στα σχολεία οφείλει να ενσωματώνει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence – A.I.). Η ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης θα πρέπει να επιτρέπει τη δημιουργία προσαρμοσμένων εκπαιδευτικών εμπειριών. Το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που αφορά τις ερωταπαντήσεις θα επιτρέπει στους μαθητές να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο. Παράλληλα, αξιοποιώντας το εργαλείο Text-to-Speech, θα προσαρμόζεται η παρουσίαση των πληροφοριών ανάλογα με την κατανόηση και τις αντιδράσεις των μαθητών.

Ο Ανάδοχος οφείλει για μια περίοδο τριών (3) τουλάχιστον ετών με έναρξη την Οριστική Παραλαβή του Έργου, να συντηρεί και να διασφαλίσει την καλή λειτουργία των ψηφιακών εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence – A.I.). Πιο συγκεκριμένα:

- Ψηφιακό Εργαλείο Ερωτήσεων-Απαντήσεων με Τεχνητή Νοημοσύνη (AI-Enabled Q&A)

- Ψηφιακό Εργαλείο Μετατροπής Κειμένου σε Ομιλία με Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Text-to-Speech).

-Ανάπτυξη Ψηφιακού Βοηθού με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της μάθησης και την εξέλιξη της μαθησιακής εμπειρίας των μαθητών

Η GenAI (Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη) ως αρωγός της Εκπαίδευσης

Η Generative AI (Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη) έχει τη δυνατότητα να μετασχηματίσει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται η μάθηση, η αξιολόγηση και η ανίχνευση ελλείψεων στους μαθητές. Μέσω της προηγμένης ανάλυσης δεδομένων και της δημιουργίας εξατομικευμένου εκπαιδευτικού υλικού, μπορεί να προσφέρει στοχευμένη και προσαρμοσμένη υποστήριξη, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Εξατομικευμένο Περιεχόμενο Μάθησης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας εκπαιδευτικού περιεχομένου που δύναται να προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκάστοτε μαθητή, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως το επίπεδο γνώσεων, ο ρυθμός εκμάθησης και οι προσωπικές προτιμήσεις.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να αναλύσει την πρόοδο του μαθητή και να συνθέσει εκπαιδευτικό υλικό που ανταποκρίνεται ακριβώς στις ανάγκες του, είτε αυτό αφορά θεωρητικές έννοιες, είτε πρακτικές εφαρμογές. Ένα τέτοιο σύστημα επιτρέπει στους μαθητές να λαμβάνουν εξατομικευμένες επεξηγήσεις και παραδείγματα που συνδέονται άμεσα με τον τρόπο που κατανοούν καλύτερα τις έννοιες. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει ως ένας διαδραστικός εκπαιδευτικός βοηθός που παρέχει προσωποποιημένη καθοδήγηση και διδασκαλία. Μέσω διαδραστικής λειτουργικότητας δύναται να αναλύσει τις απαντήσεις και τις αντιδράσεις του μαθητή σε πραγματικό χρόνο και να προσφέρει εξατομικευμένες επεξηγήσεις, διορθώσεις και εναλλακτικούς τρόπους παρουσίασης της πληροφορίας. Αυτό βοηθά τους μαθητές να εμβαθύνουν στις γνώσεις και να κατανοήσουν πολύπλοκες έννοιες με τον δικό τους ρυθμό και τρόπο.

Εξατομικευμένο Περιεχόμενο Αξιολόγησης

Η αξιολόγηση των μαθητών παίζει καθοριστικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς επιτρέπει την παρακολούθηση της προόδου και την προσαρμογή των εκπαιδευτικών μεθόδων ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή. Η ΤΝ μπορεί να δημιουργήσει δυναμικά και προσαρμοσμένα τεστ, σχεδιασμένα ειδικά για το επίπεδο γνώσεων και την πορεία μάθησης του κάθε μαθητή. Το περιεχόμενο των τεστ δύναται να ποικίλλει, από κλασικές ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής μέχρι πιο σύνθετες ασκήσεις ανάλυσης και ανάπτυξης σκέψης. Η αξιολόγηση μπορεί να ενισχυθεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης που αναλύει αυτόματα τις απαντήσεις των μαθητών και παρέχει άμεση ανατροφοδότηση. Αυτό σημαίνει ότι ο μαθητής λαμβάνει σχόλια και επεξηγήσεις αμέσως μετά την ολοκλήρωση μιας άσκησης, κάτι που διευκολύνει την άμεση κατανόηση των λαθών του και την εστίαση στις περιοχές που χρειάζονται βελτίωση. Με τη χρήση προηγμένων αλγορίθμων, η ΤΝ μπορεί να προτείνει πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό ή επαναληπτικές ασκήσεις που θα βοηθήσουν τον μαθητή να καλύψει τυχόν κενά στις γνώσεις του.

Εξατομικευμένη Μέθοδος Ανίχνευσης Ελλείψεων

Η ΤΝ δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή εκπαιδευτικού περιεχομένου και αξιολόγησης, αλλά μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανίχνευση αδυναμιών και γνωστικών ελλείψεων. Μέσω της ανάλυσης δεδομένων απόδοσης, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να εντοπίσει τα σημεία στα οποία ο μαθητής αντιμετωπίζει δυσκολίες και να προτείνει στοχευμένες λύσεις. Για παράδειγμα, εάν ένας μαθητής παρουσιάζει συστηματική αδυναμία στην κατανόηση συγκεκριμένων μαθηματικών εννοιών ή δυσκολεύεται στην ανάγνωση και ανάλυση κειμένων, ένας ψηφιακός βοηθός ΤΝ μπορεί να το εντοπίσει μέσω της ανάλυσης των απαντήσεών του και της γενικότερης επίδοσής του στις ασκήσεις. Στη συνέχεια, μπορεί να δημιουργήσει εξατομικευμένα σχέδια μάθησης που επικεντρώνονται στις συγκεκριμένες αδυναμίες του μαθητή, προτείνοντας κατάλληλο υλικό, προσαρμοσμένες δραστηριότητες και εξατομικευμένες στρατηγικές μάθησης. Αυτή η προσαρμοστική μέθοδος επιτρέπει στους μαθητές να εξελίσσονται με βάση τις προσωπικές τους ανάγκες και ικανότητες, εξασφαλίζοντας ότι κανένα γνωστικό κενό δεν παραμένει ανέλεγκτο. Παράλληλα, προσφέρει στους εκπαιδευτικούς ένα πολύτιμο εργαλείο που τους βοηθά να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των μαθητών τους και να προσαρμόσουν ανάλογα τη διδακτική τους προσέγγιση. Στην επόμενη ενότητα ακολουθεί η ανάλυση των υποσυστημάτων του ψηφιακού εργαλείου «Ψηφιακός Βοηθός».

Ο Ψηφιακός βοηθός θα αποτελείται από 5 βασικά υποσυστήματα

1. Υποσύστημα Εξυπηρέτησης Ερωτημάτων Ψηφιακού Βοηθού

Το συγκεκριμένο υποσύστημα του Ψηφιακού Βοηθού θα αποτελεί το βασικό μηχανισμό διαχείρισης και εξυπηρέτησης του μαθητή όσον αφορά τη συνολική εμπειρία που θα έχει με το περιβάλλον διαλογικής εκπαίδευσης. Το υποσύστημα αυτό θα περιλαμβάνει τη χρήση ενός μεγάλου γλωσσικού μοντέλου (LLM – Large Language Model) το οποίο χρησιμοποιείται κατά την αλληλεπίδραση με τους τελικούς χρήστες. Αρχικά, το υποσύστημα θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοεί, με τη βοήθεια του μοντέλου, την οποιαδήποτε ερώτηση ή απάντηση του μαθητή. Το prompt του τελικού χρήστη θα αποτελεί την παράμετρο εισόδου προς το συγκεκριμένο υποσύστημα, προκειμένου να δημιουργηθεί η κατάλληλη απάντηση. Η κατανόησή του είναι βασικός δείκτης ορθής λειτουργίας. Εν συνεχεία, το Υποσύστημα Εξυπηρέτησης Ερωτημάτων θα πρέπει να αναλάβει την εξόρυξη και επιλογή των τμημάτων γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση να δημιουργήσει την εκάστοτε απάντηση. Λαμβάνοντας υπόψιν ότι ο Ψηφιακός Βοηθός θα πρέπει να παρέχει στον τελικό χρήστη μία διαλογική εμπειρία, θα πρέπει να ενσωματώνει λειτουργικότητα caching, διατήρησης της ιστορικότητας των ερωτήσεων, προκειμένου να εξυπηρετείται επιτυχώς ο συνολικός διάλογος. Τέλος, θα πρέπει να περιληφθεί η λειτουργικότητα της επεξηγησιμότητας (explainability) ούτως ώστε να είναι δυνατή η παρουσίαση της πηγής γνώσης που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία της εκάστοτε απάντησης. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό προσδίδει και έντονο εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

2. Υποσύστημα Αξιολόγησης Επιπέδου Μαθητή

Το λογισμικό αξιολόγησης του επιπέδου γνώσεων του μαθητή θα αποτελεί ένα κρίσιμο συστατικό του Ψηφιακού Βοηθού, επιτρέποντας την προσαρμοσμένη και εξατομικευμένη εκπαίδευση. Η διαδικασία αξιολόγησης θα βασίζεται σε δυναμικές και προσαρμοστικές μεθόδους που επιτρέπουν στο σύστημα να αναλύει σε πραγματικό χρόνο την απόδοση του μαθητή και να προσαρμόζει την παροχή εκπαιδευτικού υλικού σύμφωνα με τις ανάγκες του. Η αξιολόγηση θα ξεκινά με τη συλλογή δεδομένων από προηγούμενες αλληλεπιδράσεις του μαθητή, καταγράφοντας τις απαντήσεις του, τον χρόνο απόκρισης και την ικανότητά του να εφαρμόζει γνώσεις σε διαφορετικά πλαίσια. Με βάση αυτές τις πληροφορίες, το σύστημα θα δημιουργεί ένα διαρκώς ανανεούμενο μαθησιακό προφίλ, το οποίο θα επιτρέπει την καλύτερη προσαρμογή του περιεχομένου. Η επιλογή των ερωτήσεων θα πρέπει να πραγματοποιείται μέσω προηγμένων τεχνικών μηχανικής μάθησης και ανάλυσης δεδομένων, διασφαλίζοντας ότι η δυσκολία και η συνάφεια των ερωτήσεων ταιριάζουν με το επίπεδο του μαθητή. Κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης, ο Ψηφιακός Βοηθός θα προσαρμόζει δυναμικά την πολυπλοκότητα των ερωτήσεων, βασιζόμενος στις απαντήσεις του μαθητή και στη συνολική του επίδοση. Τα κριτήρια αξιολόγησης θα πρέπει να περιλαμβάνουν την ακρίβεια των απαντήσεων, την ταχύτητα απόκρισης, την κατανόηση των εννοιών και την ικανότητα εφαρμογής τους. Το σύστημα δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στη σωστή απάντηση, αλλά θα λαμβάνει υπόψη και τη διαδικασία σκέψης που ακολουθεί ο μαθητής, παρέχοντας συνεχή ανατροφοδότηση και καθοδήγηση.

3. Υποσύστημα Βάσης Γνώσης

Η γνωσιακή βάση θα αποτελεί την καρδιά του Ψηφιακού Βοηθού εκπαίδευσης, καθώς θα περιλαμβάνει όλη την απαραίτητη πληροφορία και το εκπαιδευτικό υλικό που θα χρησιμοποιείται για την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας. Δομή της Βάσης Γνώσης Η γνωσιακή βάση θα είναι σχεδιασμένη με τρόπο που να επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση, ανάκτηση και ενημέρωση των δεδομένων. Θα είναι οργανωμένη σε διάφορα επίπεδα, ξεκινώντας από τις βασικές θεματικές ενότητες και θα καταλήγει σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά αντικείμενα. Κάθε θεματική ενότητα θα περιλαμβάνει υποενότητες που αναλύονται περαιτέρω σε μαθήματα, κεφάλαια και υποκεφάλαια, εξασφαλίζοντας μια δομημένη και ιεραρχική οργάνωση της πληροφορίας. Θέματα που θα Καλύπτονται Η γνωσιακή βάση δύναται να καλύπτει το σύνολο των σχολικών μαθημάτων καθώς και των εργαστηρίων δεξιοτήτων, εξασφαλίζοντας ότι οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση σε πλούσιο και ποικίλο εκπαιδευτικό υλικό. Ενδεικτικά μαθήματα και λοιπές Θεματικές που θα περιλαμβάνονται είναι τα εξής:

 Μαθηματικά: Θα πρέπει να περιλαμβάνει άλγεβρα, γεωμετρία, τριγωνομετρία και ανάλυση. Η ύλη να καλύπτει από τις βασικές έννοιες μέχρι προχωρημένες μαθηματικές θεωρίες και προβλήματα.

 Φυσικές Επιστήμες: Θα πρέπει να καλύπτει θέματα φυσικής, χημείας και βιολογίας. Οι μαθητές να μπορούν να βρουν πληροφορίες για τις βασικές αρχές της φυσικής, τις χημικές αντιδράσεις και τις βιολογικές διαδικασίες.

 Γλώσσα και Λογοτεχνία: Θα πρέπει να περιλαμβάνει μαθήματα γλώσσας, γραμματικής, συντακτικού και λογοτεχνίας. Το υλικό να καλύπτει από τις βασικές γλωσσικές δεξιότητες μέχρι την ανάλυση λογοτεχνικών έργων και τη δημιουργική γραφή.

 Ιστορία: Θα πρέπει να παρέχει πληροφορίες για την παγκόσμια και την ελληνική ιστορία, καλύπτοντας σημαντικά γεγονότα, περιόδους και προσωπικότητες. Το υλικό να είναι οργανωμένο χρονολογικά και θεματικά.  Γεωγραφία: Θα πρέπει να καλύπτει φυσική και ανθρωπογεωγραφία, με έμφαση στις γεωγραφικές περιοχές, τα κλίματα, τους πόρους και την πολιτιστική γεωγραφία.

 Θεματικές σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην, Φροντίζω το Περιβάλλον, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία. Διαδικασία Ενημέρωσης και Συντήρησης.

Η συνεχής ενημέρωση και συντήρηση της γνώσης βάσης είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί ότι το εκπαιδευτικό υλικό θα παραμένει σύγχρονο, ακριβές και σχετικό με τις ανάγκες των μαθητών. Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να περιλαμβάνει διάφορα στάδια, όπως η συλλογή νέου υλικού, η αξιολόγηση και η επικύρωση των πληροφοριών, καθώς και η ενσωμάτωση τους στη βάση γνώσης. Πρόκειται για μία βάση γνώσης η οποία θα πρέπει να υποβοηθά τη λειτουργία ενός Μεγάλου Γλωσσικού Μοντέλου. Το γεγονός αυτό καθιστά απαραίτητη την κατάλληλη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού με τρόπο ώστε αυτό να είναι προσπελάσιμο από το Υποσύστημα Εξυπηρέτησης Ερωτημάτων, προκειμένου να ανακτήσει τη γνώση με συγκεκριμένο τρόπο προκειμένου να εισαχθεί στο Μεγάλο Γλωσσικό Μοντέλο για να παραχθεί η απάντηση προς τον τελικό χρήστη. Οποιοδήποτε εκπαιδευτικό υλικό που κριθεί κατάλληλο θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να εισαχθεί στο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS). Η διαδικασία αυτή θα περιλαμβάνει την κατηγοριοποίηση και την ευρετηρίαση του νέου υλικού, καθώς και τη δημιουργία συνδέσμων με υπάρχουσες πληροφορίες στη βάση γνώσης. Η ενημέρωση της βάσης γνώσης θα πραγματοποιείται τακτικά, με στόχο την παροχή των πλέον ενημερωμένων και σχετικών πληροφοριών προς τους μαθητές. Η συντήρηση της γνώσης βάσης θα πρέπει να περιλαμβάνει επίσης τη συνεχή παρακολούθηση και αξιολόγηση της ποιότητας του υλικού. Οι διαχειριστές του συστήματος θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα τακτικού ελέγχου για τυχόν ανακρίβειες ή παρωχημένα δεδομένα και θα προβαίνουν στις απαραίτητες διορθώσεις ή ενημερώσεις. Επιπλέον, θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τις ανατροφοδοτήσεις από τους χρήστες, που αποτελούν σημαντικό παράγοντα για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού υλικού. Η γνωσιακή βάση του Ψηφιακού Βοηθού θα αποτελεί έναν ζωντανό και εξελισσόμενο οργανισμό, που θα προσαρμόζεται συνεχώς στις ανάγκες των μαθητών και τις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος. Μέσω της οργανωμένης δομής, της πλούσιας θεματολογίας και της τακτικής ενημέρωσης και συντήρησης, το σύστημα θα διασφαλίζει την παροχή μιας αξιόπιστης και αποτελεσματικής εκπαιδευτικής εμπειρίας.

4. Υποσύστημα Παροχής Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Περιεχομένου

Η παροχή εκπαιδευτικού υλικού από τον Ψηφιακό Βοηθό θα αποτελεί μια από τις βασικότερες λειτουργικότητες. Στοχεύει στην υποστήριξη της μάθησης με έναν εξατομικευμένο και αποδοτικό τρόπο. Η διαδικασία αυτή θα περιλαμβάνει την επιλογή κατάλληλου υλικού, τη διαδικασία παροχής και την προσαρμοστικότητα του υλικού στις ανάγκες του μαθητή. Κριτήρια Επιλογής Υλικού Η επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού θα πρέπει να βασίζεται σε διάφορα κριτήρια που εξασφαλίζουν ότι το υλικό είναι κατάλληλο και αποτελεσματικό για τον εκάστοτε μαθητή. Αρχικά, το υλικό πρέπει να ακολουθεί τα τρέχοντα πρότυπα και αναλυτικά προγράμματα που καθορίζονται από το ΙΕΠ. Αυτό θα διασφαλίζει ότι οι μαθητές λαμβάνουν ακριβείς και ενημερωμένες πληροφορίες που ευθυγραμμίζονται με τις σχολικές απαιτήσεις. Επιπροσθέτως, το υλικό θα επιλέγεται με βάση την αξιολόγηση του επιπέδου του μαθητή, όπως θα προκύπτει από την διαδικασία αξιολόγησης. Οι μαθητές με υψηλότερο επίπεδο κατανόησης θα λαμβάνουν πιο προχωρημένο υλικό, ενώ οι μαθητές που χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη θα λαμβάνουν βασικό και ενισχυτικό υλικό. Διαδικασία Παροχής Η διαδικασία παροχής του εκπαιδευτικού υλικού θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη ώστε να είναι `όσο το δυνατόν πιο ομαλή και αποδοτική για τον μαθητή. Αφού το σύστημα αξιολογήσει το επίπεδο του μαθητή και επιλέξει το κατάλληλο υλικό, θα το παρέχει με διάφορους τρόπους. Η παροχή θα πραγματοποιείται κυρίως μέσω της διεπαφής του Ψηφιακού Βοηθού, όπου οι μαθητές θα μπορούν να αλληλεπιδράσουν άμεσα με το υλικό, να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να λάβουν άμεση ανατροφοδότηση. Το υλικό θα περιλαμβάνει κείμενα, διαγράμματα, πολυμέσα και διαδραστικές ασκήσεις που θα σχεδιαστούν για να κρατούν το ενδιαφέρον του μαθητή και να ενισχύουν την κατανόησή του. Οι ασκήσεις θα είναι ποικίλες και θα περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ασκήσεις αντιστοίχισης, προβλήματα επίλυσης και διαδραστικά κουίζ. Το σύστημα θα παρέχει επίσης πρόσθετο υλικό με τη μορφή βίντεο και άλλων μορφών, που θα βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες μέσα από οπτικοακουστική μάθηση. Προσαρμοστικότητα στις Ανάγκες του Μαθητή Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του Ψηφιακού Βοηθού θα είναι η προσαρμοστικότητα του υλικού στις ατομικές ανάγκες του μαθητή. Η προσαρμοστικότητα αυτή θα επιτυγχάνεται μέσω της συνεχούς αξιολόγησης και της ανατροφοδότησης που θα λαμβάνει ο Βοηθός από τις αλληλεπιδράσεις του μαθητή. Με την παρακολούθηση της προόδου του μαθητή, το σύστημα θα δύναται να προσαρμόσει το επίπεδο και τον τύπο του υλικού που θα παρέχεται

5. Υποσύστημα Γραφικής Διεπαφής Χρήστη

Η γραφική διεπαφή χρήστη του εκπαιδευτικού Ψηφιακού Βοηθού θα πρέπει να σχεδιαστεί με επίκεντρο τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συνδυάζοντας την τεχνολογία αιχμής με μια αισθητική που απευθύνεται στους νέους. Ο σχεδιασμός της διεπαφής θα πρέπει να επικεντρώνεται στην ευκολία πλοήγησης και στη δημιουργία ενός ευχάριστου, φιλικού περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση και την ενεργό συμμετοχή. Ο μαθητής θα πρέπει να εισέρχεται σε ένα καθαρό και κατανοητό περιβάλλον, όπου οι βασικές λειτουργίες παρουσιάζονται με ευκρίνεια, αποφεύγοντας την περιττή πολυπλοκότητα που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του. Το περιβάλλον συνομιλίας θα πρέπει να αποτελεί τον βασικό χώρο αλληλεπίδρασης, όπου οι μαθητές δύνανται να υποβάλλουν ερωτήματα και να λαμβάνουν απαντήσεις με βάση τις ανάγκες τους, δημιουργώντας μια αίσθηση άμεσης και προσωπικής επικοινωνίας. Η συνομιλία υποστηρίζεται από γραφικά στοιχεία και εικόνες που όχι μόνο ενισχύουν την οπτική εμπειρία, αλλά και καθοδηγούν τον μαθητή ανάμεσα στις διάφορες επιλογές και λειτουργίες. Σημαντικό στοιχείο της γραφικής διεπαφής είναι η δυνατότητα εξατομίκευσης, επιτρέποντας στους μαθητές να προσαρμόζουν το περιβάλλον σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Ο μαθητής θα πρέπει να δύναται να αλλάξει το θέμα του περιβάλλοντος διαλόγου, το μέγεθος της γραμματοσειράς και άλλες παραμέτρους που διευκολύνουν την πρόσβαση και την κατανόηση του περιεχομένου. Επιπλέον, ο σχεδιασμός θα προβλέπει τη δυναμική ενημέρωση και ανταπόκριση σε κάθε ενέργεια του μαθητή, εξασφαλίζοντας έτσι μια άμεση και χωρίς καθυστερήσεις επικοινωνία. Η γραφική διεπαφή θα πρέπει να υλοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψιν και τη δυνατότητα χρήσης σε κινητές συσκευές, καθώς η mobile έκδοση αποτελεί κρίσιμο μέρος της συνολικής λειτουργικότητας του Ψηφιακού Βοηθού. Η mobile διεπαφή θα πρέπει να αναδιαμορφώνεται αυτόματα ανάλογα με το μέγεθος της οθόνης, είτε πρόκειται για smartphones, είτε για tablets, διατηρώντας πάντοτε την οπτική συνοχή και την ευκολία χρήσης. Οι μεταβάσεις μεταξύ των διαφόρων οθονών θα πρέπει να είναι ομαλές και τα γραφικά να αναπροσαρμόζονται δυναμικά, προσφέροντας μια εμπειρία χρήστη που παραμένει σταθερή και ευχάριστη ανεξαρτήτως της συσκευής από την οποία προσπαλαύνει ο μαθητής τον Ψηφιακό Βοηθό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karbonara
Αυθεντική Ιταλική καρμπονάρα: Μια συνταγή με λίγα υλικά και απίστευτη γεύση
Αν αναζητάτε μια απλή, γρήγορη και αυθεντική ιταλική συνταγή, η καρμπονάρα είναι η ιδανική επιλογή. Με ελάχιστα υλικά και χωρίς περίπλοκες...
Αυθεντική Ιταλική καρμπονάρα: Μια συνταγή με λίγα υλικά και απίστευτη γεύση
rouxa
Ποιά είναι τα ρούχα που δεν χρειάζονται στεγνό καθάρισμα;
Πολλά υφάσματα που θεωρούνται ευαίσθητα μπορούν να πλυθούν στο σπίτι, είτε στο χέρι είτε στο πλυντήριο, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής τους και...
Ποιά είναι τα ρούχα που δεν χρειάζονται στεγνό καθάρισμα;