Την ανάγκη καθορισμού του συνολικού αριθμού διορισμών, τουλάχιστον στις 4.667 μόνιμες θέσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και επιπλέον 281 στα Μουσικά Σχολεία επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ), καθώς τα κενά στα σχολεία παραμένουν χιλιάδες.
Η ΠΕΑΔ προτείνει και ζητά διορισμούς και δίκαιη κατανομή, ίδρυση οργανικών θέσεων, προτεραιότητα στη στελέχωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άμεση αλλαγή του αλγόριθμου υπολογισμού οργανικών κενών.
Η Π.Ε.Α.Δ. καλεί το Υπουργείο Παιδείας να λάβει σοβαρά υπόψη τις ανωτέρω προτάσεις και να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες.
«Η ουσιαστική ενίσχυση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς στην παρούσα χρονική συγκυρία κρίνεται σκόπιμη, αλλά και αναγκαία, αποδίδοντας στην Εκπαίδευση τη θέση που πραγματικά της αξίζει» τονίζει η ΠΕΑΔ.
Όπως αναφέρει, «κατά την τετραετία 2021–2024 υλοποιήθηκαν συνολικά 13.296 μόνιμοι διορισμοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ωστόσο, ο αριθμός αυτός δεν στάθηκε επαρκής για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των σχολικών μονάδων, καθώς τα κενά των αναπληρωτών εκπαιδευτικών παραμένουν-επί του παρόντος- χιλιάδες».
«Μέχρι και τον Αύγουστο του 2024 καταγράφηκαν 4.567 λειτουργικά κενά. Σε αυτά προστέθηκαν και οι 2.609 συνταξιοδοτήσεις (Πίνακας Α), οπότε ο αριθμός των κενών ανέρχεται σε 7.176 (4.567 + 2.609)» προσθέτει.
Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ)
Μόνιμοι Διορισμοί Εκπαιδευτικών και Ίδρυση νέων οργανικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.) χαιρετίζει τις προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τους πραγματοποιηθέντες διορισμούς στη Δημόσια Εκπαίδευση, προκειμένου να επιλυθεί ο στρεβλός θεσμός του αναπληρωτή.
Ειδικότερα, κατά την τετραετία 2021–2024 υλοποιήθηκαν συνολικά 13.296 μόνιμοι διορισμοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ωστόσο, ο αριθμός αυτός δεν στάθηκε επαρκής για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των σχολικών μονάδων, καθώς τα κενά των αναπληρωτών εκπαιδευτικών παραμένουν-επί του παρόντος- χιλιάδες, αν αναλογιστούμε το πάγωμα των διορισμών για σχεδόν μια δεκαετία. Μέχρι και τον Αύγουστο του 2024 καταγράφηκαν 4.567 λειτουργικά κενά. Σε αυτά προστέθηκαν και οι 2.609 συνταξιοδοτήσεις (Πίνακας Α), οπότε ο αριθμός των κενών ανέρχεται σε 7.176 (4.567 + 2.609).
Ενδεικτικά:
● Στον κλάδο των Φιλολόγων (ΠΕ 02), καταγράφηκαν 885 λειτουργικά κενά κατά την Α’ φάση προσλήψεων του 2024, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις ανήλθαν στις 524. Συνολικά, τα κενά ανέρχονται σε 1.409 θέσεις.
● Στον κλάδο των Φυσικών (ΠΕ 04.01) σημειώθηκαν 239 λειτουργικά κενά, στα οποία προστέθηκαν 179 συνταξιοδοτήσεις, διαμορφώνοντας ένα σύνολο 418 κενών θέσεων.
● Στον κλάδο των Μηχανολόγων (ΠΕ 82), καταγράφηκαν 137 λειτουργικά κενά, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις ανήλθαν σε 82. Συνολικά, ο αριθμός των κενών ανέρχεται σε 219.
● Στον τομέα Υγείας–Πρόνοιας–Ευεξίας, και συγκεκριμένα στην ειδικότητα Νοσηλευτικής (ΠΕ 87.02), καταγράφηκαν 60 λειτουργικά κενά. Μαζί με τις 13 συνταξιοδοτήσεις, ο συνολικός αριθμός των κενών ανέρχεται σε 73 θέσεις.
Τα ανωτέρω κενά δεν είναι συγκυριακά ή προσωρινά. Αντιθέτως, πρόκειται κατά κύριο λόγο για πάγια λειτουργικά κενά, καθώς και για θέσεις που προκύπτουν από την κατάργηση οργανικών θέσεων σε Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά και από θέσεις αποσπασμένων στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών επί πολλά συναπτά έτη.Τα προαναφερθέντα στοιχεία καταδεικνύουν με σαφήνεια πως οι προηγηθέντες μόνιμοι διορισμοί που πραγματοποιήθηκαν στην εν λόγω τετραετία δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Επιπροσθέτως:
Δεδομένου ότι υπάρχουν οριστικοί πίνακες, τόσο στη Γενική Εκπαίδευση, όσο και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, είναι πλέον εφικτός ο έγκαιρος προγραμματισμός μόνιμων διορισμών για το 2025. Η φετινή συγκυρία προσφέρει τη δυνατότητα τοποθέτησης των εκπαιδευτικών πολύ νωρίτερα σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, γεγονός που μπορεί να συμβάλει στην ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Προτείνουμε και διεκδικούμε:
1. Διορισμούς και δίκαιη κατανομή αυτών, με βάση τις πραγματικές ανάγκες της κάθε Εκπαιδευτικής Βαθμίδας.
2. Ίδρυση οργανικών θέσεων με σκοπό την ενίσχυση των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, προκειμένου να εξαλειφθεί ο στρεβλός θεσμός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού.
3. Προτεραιότητα στη στελέχωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για την κάλυψη των αναγκών που σχετίζονται με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και την Τράπεζα Θεμάτων, σύμφωνα με τη λογική που εφαρμόζεται και στην Α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.
4. Ίδρυση οργανικών θέσεων και μόνιμοι διορισμοί με θητεία-οργανικότητα δύο χρόνων στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά, όπου καταγράφονται πάγια λειτουργικά κενά που δεν συνοδεύονται από οργανικές θέσεις.
5. Διορισμούς σε σχολικές μονάδες, στις οποίες οι οργανικές θέσεις παραμένουν κενές για συνεχόμενα έτη, λόγω της διατήρησής τους από στελέχη εκπαίδευσης που έχουν αποσπαστεί σε θέσεις ευθύνης, αλλά και εκπαιδευτικών που έχουν αποσπαστεί σε φορείς με πολυετή χρονική διάρκεια.
6. Άμεση αλλαγή του αλγόριθμου υπολογισμού οργανικών κενών, ο οποίος αδικεί κατάφωρα πολυπληθείς ειδικότητες και δεν αποτυπώνει τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
7. Πλήρης κάλυψη των 281 υφιστάμενων οργανικών κενών στα Μουσικά Σχολεία και σύσταση νέων οργανικών θέσεων, βάσει των πραγματικών αναγκών στελέχωσης των σχολείων.
Αναλυτικά στοιχεία:
•Λειτουργικά κενά Α’ φάσης 2024: 4.567
•Κάλυψη Α’ φάσης: 2.058
•Αριθμός συνταξιοδοτήσεων: 2.609
Συνεπώς, όπως προκύπτει από τα ανωτέρω, καθίσταται αναγκαίος ο καθορισμός του συνολικού αριθμού διορισμών, τουλάχιστον στις 4.667 μόνιμες θέσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και επιπλέον 281 στα Μουσικά Σχολεία.
Η Π.Ε.Α.Δ. καλεί το Υπουργείο Παιδείας να λάβει σοβαρά υπόψη τις ανωτέρω προτάσεις και να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες. Ως εκ τούτου, βάσει των δεδομένων, ευελπιστούμε πως η Πολιτεία θα ανταποκριθεί στα προαναφερθέντα αιτήματα, αναγνωρίζοντας τον ρόλο των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στήριξαν έμπρακτα τη Δημόσια Εκπαίδευση. Η ουσιαστική ενίσχυση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς στην παρούσα χρονική συγκυρία κρίνεται σκόπιμη, αλλά και αναγκαία, αποδίδοντας στην Εκπαίδευση τη θέση που πραγματικά της αξίζει.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΏΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΆΘΜΙΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ