ζαραρακη

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Υπουργείο Παιδείας επικεντρώθηκε στην εφαρμογή της «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών, απειλώντας με απολύσεις όσους διαφωνούν με το μέτρο, το οποίο χαρακτηρίζεται από πολλούς ως αντιεπιστημονικό και γραφειοκρατικό.

Η συγκεκριμένη πολιτική, που βασίζεται σε ένα ξεπερασμένο και αποτυχημένο μοντέλο διεθνώς, δεν προωθεί τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, αλλά τη διαίρεση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, με στόχο τη σταδιακή αποδέσμευση του κράτους από την παροχή δημόσιας εκπαίδευσης.

Ωστόσο, ο κ. Μητσοτάκης δεν αναφέρθηκε καθόλου σε σοβαρά προβλήματα, όπως οι χαμηλοί μισθοί των εκπαιδευτικών, η υποχρηματοδότηση των σχολείων και οι ελλείψεις σε υποδομές. 

Οι εκπαιδευτικοί καλούν σε ενότητα και αντίσταση, διαμηνύοντας ότι η αντίθεση στις πολιτικές της κυβέρνησης θα συνεχιστεί, με στόχο την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών Π.Ε.:

Ο πρωθυπουργός, κατά την επίσκεψή του στο Υπ. Παιδείας, το μόνο πράγμα που είχε να πει ήταν η απειλή της απόλυσης για όποιον εκπαιδευτικό διαφωνεί επί της αρχής με την “αξιολόγηση”, που στην πράξη αποδεικνύεται αντιεπιστημονική, γραφειοκρατική και επιφανειακή. Εξάλλου, είναι γνωστό ότι εφαρμόζεται ένα παρωχημένο μοντέλο που έχει αποτύχει διεθνώς κι έχει οδηγήσει στην πλήρη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όπου αυτή εφαρμόστηκε. Κι αυτό διότι ο απώτερος σκοπός δεν είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά η κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών και συνάμα η σταδιακή αποδέσμευση του Κράτους από την παροχή της δημόσιας εκπαίδευσης (χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Ωνάσεια Σχολεία).
Από την άλλη μεριά, δε μας προξένησε καμία εντύπωση για το γεγονός ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είπε καμία κουβέντα:
▪︎για τον χειρότερα αμειβόμενο εκπαιδευτικό στην Ευρώπη,
▪︎για τον εκπαιδευτικό που δε βρίσκει στέγη ή το ενοίκιο που πληρώνει ξεπερνά το 50% του μισθού,
▪︎για τα σχολεία που αιμορραγούν από την υποχρηματοδότηση και την κατάργηση των σχολικών επιτροπών,
▪︎για τις συγχωνεύσεις και τα πολυπληθή τμήματα με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
▪︎για τα τεράστια κενά στις δομές της Ειδικής Αγωγής και της Παράλληλης στήριξης,
▪︎για την τραγική εικόνα της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων με αποθήκες ως νηπιαγωγεία και σχολικά κτίρια που πέφτουν σοβάδες ή πλημμυρίζουν στην πρώτη βροχή.
Ο κ. Μητσοτάκης έχει συνδέσει την πολιτική του διαδρομή με τη στοχοποίηση του Δημοσίου τομέα, με τη διάλυση της δημόσιας Παιδείας και της Υγείας, προς όφελος των επιχειρηματικών του “φίλων” με σκοπό την ιδιωτικοποίησή τους. Έχει συνδέσει, επίσης, το όνομά του με τις απολύσεις 2.500 εργαζομένων στην Εκπαίδευση το 2014.
Όπως το 2015 με την πολιτική αλλαγή οι απολυμένοι επέστρεψαν στις θέσεις του, έτσι και τώρα δε θα αφήσουμε την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να επιβάλλει την ιδεοληπτική και νεοφιλελεύθερη πολιτική της σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Σήμερα, απέναντι στην ακραία επίθεση από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, απαιτείται συσπείρωση των προοδευτικών δυνάμεων του κλάδου και αξιοποίηση όλων των μέσων που διαθέτουμε, κινηματικά, τόσο στην κοινωνία όσο και σε κοινοβουλευτικό επίπεδο, για να συνεχίσουμε μαζικά την αντίστασή μας και να αναδείξουμε ότι ο αγώνας μας είναι για το συμφέρον όλων των μαθητών/τριών και του δημόσιου σχολείου.
Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. δηλώνουμε ότι θα είμαστε στην πρώτη γραμμή με τις προτάσεις μας, τις θέσεις και την ενότητα του Κλάδου και τους αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας για το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο που διεκδικούμε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

oiele25312sk.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσφεύγουν νομικά κατά της νομοθετικής ρύθμισης για την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών!
Όπως σημειώνει η Ομοσπονδία, «η ισχυρή πολεμική που εδώ και καιρό έχουν εξαπολύσει εναντίον των ιδιωτικών εκπαιδευτικών συλλογικότητες των...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσφεύγουν νομικά κατά της νομοθετικής ρύθμισης για την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών!
vivlio
«Αβρόχοις ποσίν»: Γιατί η εξυπνάδα, μερικές φορές, περνάει... στεγνά - Η ιστορία πίσω από τη φράση
«Αβρόχοις ποσίν»: Όταν ο Θαλής πέρασε στρατό χωρίς να βρέξει... ούτε κάλτσα
«Αβρόχοις ποσίν»: Γιατί η εξυπνάδα, μερικές φορές, περνάει... στεγνά - Η ιστορία πίσω από τη φράση
arxaia
Είναι το IQ η εξήγηση για τη διαφορά ανάμεσα στους αρχαίους και τους σύγχρονους Έλληνες;
Πόσο πιο έξυπνοι ήταν οι αρχαίοι Έλληνες σε σύγκριση με τους σύγχρονους απογόνους τους;
Είναι το IQ η εξήγηση για τη διαφορά ανάμεσα στους αρχαίους και τους σύγχρονους Έλληνες;