Thumbnail
ΠΜΣ: Συμβουλευτική ψυχολογία και συμβουλευτική στην εκπαίδευση, την υγεία, την εργασία, του τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

 

Διαπανεπιστημιακό - Διατμηματικό

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Συμβουλευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική

στην Εκπαίδευση, την Υγεία, την Εργασία

Πρόσκληση

υποβολής αιτήσεων

Υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών

για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014

Ιστοσελίδα: www.ecd.uoa.gr  και  www.socadm.duth.gr

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Συμβουλευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση, την Υγεία, την Εργασία», είναι Διαπανεπιστημιακό- Διατμηματικό Πρόγραμμα και λειτουργεί στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Το ανωτέρω ΠΜΣ είναι διετές με τις κατευθύνσεις: «Συμβουλευτική Ψυχολογία» και «Συμβουλευτική» και έχει εγκριθεί σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τις προβλεπόμενες διαδικασίες από το Υπουργείο Παιδείας (Υπουργική Απόφαση: αρ. 93941/Β7 δημοσιευμένη στο ΦΕΚ 2455/2-12-2008 τ. Β΄και τις διατάξεις του ν.3685/2008, ΦΕΚ 148/6-7-2008 τ.Α’).

Για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 προβλέπεται η εισαγωγή είκοσι (20) φοιτητών/τριών (δέκα (10) για την κατεύθυνση «Συμβουλευτική Ψυχολογία» και δέκα (10) για την κατεύθυνση «Συμβουλευτική»).

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται για πληροφορίες και παραλαβή των εντύπων αίτησης και υπεύθυνης δήλωσης α) τη Γραμματεία του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών Ναυαρίνου 13α Ισόγειο - γραφείο 8  και β) τις ιστοσελίδες των συνεργαζομένων Τμημάτων: www.ecd.uoa.gr και  www.socadm.duth.gr

Δικαίωμα υποψηφιότητας:

1)       για την κατεύθυνση στη «Συμβουλευτική Ψυχολογία» α) πτυχιούχοι των Τμημάτων Ψυχολογίας Ελληνικών Πανεπιστημίων και β) πτυχιούχοι Τμημάτων Ψυχολογίας αναγνωρισμένων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, οι οποίοι γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα.

2)       για την κατεύθυνση στη «Συμβουλευτική» α) πτυχιούχοι των Τμημάτων ΦΠΨ με κατεύθυνση Ψυχολογία, Κοινωνικής Διοίκησης με κατεύθυνση Κοινωνική Εργασία, Νοσηλευτικής, Παιδαγωγικών και γενικά Τμημάτων Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών των ΑΕΙ της ημεδαπής και των αντίστοιχων τμημάτων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής , οι οποίοι γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα, καθώς και β) πτυχιούχοι των Σχολών Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας των Τ.Ε.Ι., σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 5 παρ. 12γ του Ν. 2916/2001 (ΦΕΚ 114 τ.Α΄).

Για την κατεύθυνση «Συμβουλευτική» οι υποψήφιοι θα πρέπει να  έχουν  διδαχθεί  τουλάχιστον τέσσερα  βασικά μαθήματα  Ψυχολογίας στο  πρώτο  πτυχίο.

3)       σε λίγες περιπτώσεις, που καθορίζονται στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του προγράμματος, μπορούν να γίνουν δεκτοί πτυχιούχοι και άλλων Τμημάτων (π.χ. άτομα με αξιόλογη εμπειρία και σημαντικό έργο στον τομέα της Συμβουλευτικής, κ.α.).

Απονεμόμενοι τίτλοι

Το ΠΜΣ «Συμβουλευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση, την Υγεία, την Εργασία» οδηγεί στη χορήγηση μεταπτυχιακών τίτλων στις κατευθύνσεις:

1)  «Συμβουλευτική Ψυχολογία» 

2)  «Συμβουλευτική» και

3)  σε διδακτορικό δίπλωμα

Η χρονική διάρκεια για την απονομή ΜΔΕ ορίζεται σε τέσσερα (4) διδακτικά εξάμηνα και η μέγιστη σε έξι (6).

Η χρονική διάρκεια για την απονομή του διδακτορικού διπλώματος ορίζεται σε έξι (6) διδακτικά εξάμηνα πλέον της κτήσης του ΜΔΕ και η μέγιστη σε δέκα (10).

Υποψηφιότητες

Οι ενδιαφερόμενοι/ες, καλούνται να υποβάλουν φάκελο υποψηφιότητας ταχυδρομικά με συστημένη αποστολή και με ημερομηνία ταχυδρομικής σφραγίδας από 13 Μαρτίου 2013 έως και την 10 Μαΐου 2013 στη Διεύθυνση:

Πανεπιστήμιο Αθηνών

Γραμματεία ΤΕΑΠΗ

[ Υπόψη κ. Κωνσταντίνα Λυκόκα ]

ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ 13 Α  -  106 80 ΑΘΗΝΑ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά

1.       Aίτηση υποψηφιότητας (με φωτογραφία μικρού μεγέθους) σε ειδικό έντυπο, το οποίο μπορούν να προμηθευτούν από τη Γραμματεία του Τ.Ε.Α.Π.Η. ή από τις ιστοσελίδες των συνεργαζομένων Τμημάτων: www.ecd.uoa.gr και  www.socadm.duth.gr

2.       Βιογραφικό σημείωμα  το οποίο θα περιλαμβάνει τεκμηριωμένα στοιχεία για τις σπουδές, τη διδακτική, την επαγγελματική και την ερευνητική εμπειρία, τη γνώση της χρήσης Η/Υ και την επιστημονική και κοινωνική δραστηριότητα.

3.       Επικυρωμένο αντίγραφο πτυχίου/ίων ή βεβαίωση της σχολής ή του Τμήματος για την περάτωση των σπουδών τους, συνοδευόμενη από πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας.

4.       Βεβαίωση ισοτιμίας πτυχίου από τον αρμόδιο φορέα αναγνώρισης τίτλων (ΔΟΑΤΑΠ) για όσους/όσες προέρχονται από Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

5.       Επικυρωμένο αντίγραφο πιστοποιητικού κατοχής της αγγλικής γλώσσας και για τους ξενόγλωσσους υποψήφιους/ες πιστοποιητικό κατοχής της ελληνικής γλώσσας. 

       Αποδεικτικά πιστοποιητικά γνώσης της αγγλικής γλώσσας είναι :

       CERTIFICATE OF PROFICIENCY IN ENGLISH (CPE) του Πανεπιστημίου   CAMBRIDGE.

       BULATS English Language Test, βαθμολογία 90-100, του Πανεπιστημίου του CAMBRIDGE.

       International English Language Testing System (IELTS) από το University of Cambridge Local Examinations Syndicate (UCLES) – The British Council – IDP Education Australia IELTS Australia με βαθμολογία από 7,5 και άνω.

       CERTIFICATE OF PROFICIENCY IN ENGLISH του Πανεπιστημίου   MICHIGAN. 

       LONDON TESTS OF ENGLISH LEVEL 5 -PROFICIENT COMMUNICATION- του EDEXCEL.

       ISE IV Integrated Skills in English Level 3 Certificate in ESOL International  του TRINITY COLLEGE LONDON.

       CITY & GUILDS LEVEL 3 CERTIFICATE IN ESOL INTERNATIONAL (reading, writing and listening) -MASTERY- και CITY & GUILDS LEVEL 3 CERTIFICATE IN ESOL INTERNATIONAL (Spoken) -MASTERY- (Συνυποβάλλονται  αθροιστικά για την απόδειξη της άριστης γνώσης) ή CITY & GUILDS CERTIFICATE IN INTERNATIONAL ESOL-MASTERY- και CITY & GUILDS CERTIFICATE IN INTERNATIONAL SPOKEN ESOL -MASTERY- (Συνυποβάλλονται  αθροιστικά για την απόδειξη της άριστης γνώσης).

       EDI Level 3 Certificate in ESOL International JETSET Level 7 (CEF C2).

       OCNW Certificate in ESOL International at Level 3 (Common European Framework equivalent level C2).

       ESB Level 3 Certificate in ESOL International All Modes (Council of Europe Level C2).

       Michigan State University – Certificate of English Language Proficiency (MSU – CELP) : CEF C2.

       Test of Interactive English, C2 Level.

       Κρατικό Πιστοποιητικό  Γλωσσομάθειας επιπέδου Γ2/C2.

6.       Δημοσιεύσεις και βεβαιώσεις διδακτικής, ερευνητικής ή επαγγελματικής εμπειρίας (εφόσον υπάρχουν).

 

7.       Υπεύθυνη δήλωση του/της υποψήφιου/ας ότι μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως στις απαιτήσεις της υποχρεωτικής φοίτησης σύμφωνα με αυτήν τη προκήρυξη και αναλαμβάνει το κόστος των σπουδών για όλα τα εξάμηνα.

8.       Δύο συστατικές επιστολές. Οι συστατικές επιστολές πρέπει να φέρουν πρωτότυπη υπογραφή και να υποβληθούν σε κλειστό φάκελο υπογεγραμμένο  από τον αποστολέα.

Τα δικαιολογητικά που καταθέτουν οι υποψήφιοι/ες θα πρέπει να είναι επικυρωμένα αντίγραφα και δεν επιστρέφονται.

Η επιλογή των μεταπτυχιακών φοιτητών

Η επιλογή γίνεται από επιτροπή επιλογής που συγκροτείται από καθηγητές των τμημάτων και ειδικούς επιστήμονες που συμμετέχουν στο ΠΜΣ και  γίνεται σε τρία στάδια.

Κατά το πρώτο στάδιο εξετάζονται οι φάκελοι των υποψηφίων, όπου  θα ληφθούν υπόψη ο γενικός βαθμός πτυχίου, η επίδοση σε συναφή προς το ΠΜΣ προπτυχιακά μαθήματα, η γνώση υπολογιστών, η τυχόν υπάρχουσα  ερευνητική, διδακτική και επαγγελματική εμπειρία, οι συστατικές επιστολές και η γενικότερη εκπαιδευτική εμπειρία των υποψηφίων.

Στο δεύτερο στάδιο, οι υποψήφιοι θα υποβληθούν σε γραπτή εξέταση σε δύο γνωστικά αντικείμενα, των οποίων οι ενότητες ύλης καθορίζονται ως εξής :

ΥΛΗ  ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ  ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Ενότητα: «Θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές  Συμβουλευτικής»

1.       Σχέση συμβουλευτικής ψυχολογίας  και ψυχοθεραπείας.

2.       Συμβουλευτική σχέση, συμβουλευτικές δεξιότητες, στάδια  και διαδικασία συμβουλευτικής προσέγγισης.

3.       Οι βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις και οι εξελίξεις τους: ψυχαναλυτική, συμπεριφοριστική, γνωσιο-συμπεριφοριστική, συστημική, ανθρωπιστική-υπαρξιακή, μορφολογική, κονστρουκτιβιστική, φεμινιστική, πολυπολιτισμική

4.       Παράγοντες που έχουν επηρεάσει την εξέλιξή της συμβουλευτικής ψυχολογίας και της συμβουλευτικής

5.       Στόχοι, εφαρμογές και παρεμβάσεις συμβουλευτικής ψυχολογίας και  συμβουλευτικής

6.       Ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας

7.       Χαρακτηριστικά και ρόλος του συμβούλου στη διαδικασία και την έκβαση της συμβουλευτικής

8.       Ομαδικές παρεμβάσεις στη συμβουλευτική

9.       Η σημασία της πρακτικής και της εποπτείας στη συμβουλευτική

10.   Στοιχεία διάγνωσης και αξιολόγησης

Ενότητα: «Μεθοδολογία  Κοινωνικής  Έρευνας»

1.       Tα επιστημολογικά προαπαιτούμενα της κοινωνικής έρευνας

2.       Ορισμός και παράμετροι της ερευνητικής διαδικασίας και μεθόδου

3.       Επιστημολογία, φιλοσοφία της επιστήμης και ερευνητικές προσεγγίσεις

4.       H ιστορική διαμόρφωση των επιμέρους μεθόδων και η σχέση των μεθόδων με τα γενικότερα θεωρητικά ρεύματα

5.       Σχέση θεωρίας και έρευνας

6.       Ο σχεδιασμός της  ποσοτικής και  ποιοτικής κοινωνικής  έρευνας-Ερευνητικό πρωτόκολλο

7.       Ερευνητικά ερωτήματα και υποθέσεις

8.       Θέματα δειγματοληψίας στην ποσοτική και την ποιοτική έρευνα

9.       Θέματα αξιοπιστίας και εσωτερικής και εξωτερικής εγκυρότητας στην ποσοτική και ποιοτική κοινωνική έρευνα

10.   Βασικές μέθοδοι ποσοτικής  και ποιοτικής προσέγγισης

11.   Συνάρθρωση ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων στην κοινωνική έρευνα

12.   Θέματα δεοντολογίας και ηθικής της έρευνας.

Η προτεινόμενη βιβλιογραφία μελέτης περιλαμβάνει:

Ενότητα: «Θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές  Συμβουλευτικής»

 

1.       McLeod, J. (2005). Εισαγωγή στη συμβουλευτική. Αθήνα: Μεταίχμιο 

2.       Κανδυλάκη, Α. (2008). Η συμβουλευτική στην κοινωνική εργασία. Δεξιότητες και τεχνικές. Αθήνα: Τόπος

3.       Ναυρίδης, Κ. (2006). Ψυχολογία των ομάδων. Κλινική ψυχοδυναμική προσέγγιση. Αθήνα: Παπαζήσης

4.       Μαλικιώση-Λοΐζου, Μ. (2012).  Συμβουλευτική Ψυχολογία. Αθήνα: Πεδίο

5.       Μαλικιώση-Λοΐζου, Μ. (2011). Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση. Αθήνα: Πεδίο.

6.       Nelson-Jones, R. (2009). Βασικές δεξιότητες συμβουλευτικής. Ένα εγχειρίδιο για βοηθούς. Αθήνα: Πεδίο.

7.       Nathan, R. & Hill, L. (2006). Επαγγελματική Συμβουλευτική. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Ενότητα: «Μεθοδολογία  Κοινωνικής  Έρευνας»

1.       Mason, J. (2011). Η διεξαγωγή της ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Πεδίο.

2.       Κυριαζή, Ν. (2011). Η Κοινωνιολογική έρευνα.  Αθήνα: Πεδίο.

3.       Σταλίκας, Α. (2011). Μέθοδοι έρευνας στην κλινική ψυχολογία. Αθήνα: Τόπος

4.       Robson, C. (2007) Η έρευνα του πραγματικού κόσμου. Ένα μέσον για κοινωνικούς επιστήμονες και επαγγελματίες ερευνητές. Αθήνα: Gutenberg.

5.       Καλλινικάκη, Θ. (επιμ.) (2010). Ποιοτικές μέθοδοι στην έρευνα της κοινωνικής εργασίας. Αθήνα: Τόπος.

Στο τρίτο στάδιο, οι υποψήφιοι/ες που θα επιλεγούν από τα δύο προηγούμενα στάδια, θα κληθούν σε συνέντευξη προκειμένου να συνεκτιμηθούν  η συνολική συγκρότηση και επιστημονική επάρκειά τους σε σχέση με το αντικείμενο του Π.Μ.Σ., το κίνητρο και το ενδιαφέρον τους για το πρόγραμμα.

Υποχρεώσεις των φοιτητών - δίδακτρα

Για την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου απαιτείται επιτυχής εκπλήρωση των υποχρεώσεων σε θεωρητικά μαθήματα, εργαστήρια, πρακτικές ασκήσεις και εποπτεία, καθώς και η εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, όπως αυτά ορίζονται στον Οδηγό και κανονισμό σπουδών. Η παρακολούθηση των μαθημάτων, των πρακτικών ασκήσεων και των εργαστηρίων είναι υποχρεωτική και ως εκ τούτου οι επιτυχόντες/ούσες θα πρέπει να έχουν εξασφαλίσει άδεια από την εργασία τους.

Επίσης, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές μπορούν να επιλέξουν και να παρακολουθήσουν μαθήματα προπτυχιακού επιπέδου σπουδών προκειμένου να καλύψουν βασικές τους ανάγκες ή προσωπικά τους ενδιαφέροντα.

Οι φοιτητές φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των δαπανών καταβάλλοντας ποσό των 3.500,00 € ετησίως.

Έναρξη μαθημάτων ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 :  Σεπτέμβριος  2013

 

Η  Πρόεδρος της Ειδικής Διατμηματικής Επιτροπής

Καθηγήτρια Μαρία  Μαλικιώση-Λοϊζου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καταστηματα εποχιακα lockdown τι ανοίγει μετακίνηση 13033
Εορταστικό ωράριο: Πότε ξεκινάει - Οι Κυριακές που θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά τρεις Κυριακές του Δεκεμβρίου - Θα παραμείνουν κλειστά στις 25 και 26 Δεκεμβρίου και τις δύο πρώτες ημέρες του...
Εορταστικό ωράριο: Πότε ξεκινάει - Οι Κυριακές που θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά