Thumbnail
«Η ανάδειξη του επιστημονικού – παιδαγωγικού κύρους των εκπαιδευτικών ως απάντηση στα ψεύδη μερικών Μ.Μ.Ε. & ως εργαλείου για τη διεκδίκηση των αιτημάτων μας»,  

«Η ανάδειξη του επιστημονικού – παιδαγωγικού κύρους των εκπαιδευτικών ως απάντηση στα ψεύδη μερικών Μ.Μ.Ε. & ως εργαλείου για τη διεκδίκηση των αιτημάτων μας»,

γράφει ο Ευαγγέλου Φίλιππος, Δάσκαλος, Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ με τη ΔΑΚΕ/ΠΕ

Είναι σαφές και αδιαμφισβήτητο ότι οι εκπαιδευτικοί είναι από τους λίγους κλάδους του δημοσίου που έχουν διοριστεί στο δημόσιο με εντελώς αδιάβλητο και αντικειμενικό τρόπο.

Ωστόσο, παρόλο που έχουν διοριστεί με αξιοκρατικά και αδιαμφισβήτητα προσόντα απαξιώνονται τόσο σε επιστημονικό και οικονομικό επίπεδο από την Πολιτεία όσο και σε ηθικό από πολλά κατευθυνόμενα Μ.Μ.Ε.

Μια ηχηρή απάντηση αυτής της απαράδεκτης απαξίωσης είναι η πρόταξη του επιστημονικού – παιδαγωγικού κύρους των εκπαιδευτικών απέναντι σε αυτούς που μας οδήγησαν σε αυτή την απαξίωση. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από την καθημερινή και διαρκή ανάδειξη του επιστημονικού - παιδαγωγικού  κύρους των εκπαιδευτικών από τις Ομοσπονδίες (ΔΟΕ), τους συλλόγους εκπαιδευτικών και τους αιρετούς εκπροσώπους στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Ήρθε η ώρα να κατανοήσουν, με τον πιο κατηγορηματικό και διεκδικητικό τρόπο, πολλά κατευθυνόμενα Μ.Μ.Ε., οι αρμόδιοι φορείς της Πολιτείας και κατ’ επέκταση ολόκληρη η κοινωνία ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι μόνο κάτοχοι Πανεπιστημιακών τίτλων, αλλά επιτελούν ένα λειτούργημα που για να υλοποιηθεί απαιτείται η ανάλογη παιδαγωγική και επιστημονική κατάρτιση.

Παράλληλα, οφείλουν να κατανοήσουν ότι αυτή την κατάρτιση δεν την απέκτησαν με ρουσφετολογικό τρόπο. Αντίθετα, την απέκτησαν με τη λήψη του πτυχίου τους μετά από τέσσερα χρόνια κοπιώδους προσπάθειας, με τη συνεχή διδασκαλία και επαφή με τους μικρούς μαθητές (από τις ακριτικές περιοχές μέχρι τα μεγάλα αστικά κέντρα) και με τις συνεχείς επιμορφώσεις που παρακολουθούν σε εθελοντικό επίπεδο και πολλές φορές υφίστανται προσωπική (σε οικογενειακό επίπεδο) και οικονομική επιβάρυνση.

Ταυτόχρονα, πολλές φορές, οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν την παιδαγωγική και επιστημονική τους κατάρτιση μέσα από την καθημερινή συνεργασία με τους γονείς, καθώς λύνουν σοβαρά ζητήματα που αφορούν το μαθητή τόσο σε σχέση με το σχολικό περιβάλλον όσο και με το οικογενειακό.

Επιπρόσθετα, εκτός από τα παραπάνω στοιχεία, το επιστημονικό και παιδαγωγικό κύρος πιστοποιείται σε καθημερινό επίπεδο κατά την διάρκεια της επαφής των εκπαιδευτικών με τους μαθητές, αφού οι μαθητές σχεδόν το 50% του καθημερινού τους χρόνου το μοιράζονται με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που φοιτούν.

Σε προέκταση αυτής της διαπίστωσης, αξίζει να επισημανθεί ότι οι εκπαιδευτικοί για πολλές ώρες της ημέρας έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους μαθητές και τους συνδράμουν όχι μόνο στο επίπεδο της μάθησης και της επιτήρησης στις εφημερίες αλλά και (σε μεγαλύτερο βαθμό) στη διαμόρφωση της προσωπικότητας τους.

Κατά συνέπεια, όλα τα παραπάνω επιχειρήματα αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο για να πείσουμε την Πολιτεία και την κοινωνία ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αξίζουν αυτής της απαξίωσης που βιώνουν σε όλα τα επίπεδα (οικονομικό, επιστημονικό και ηθικό). Είναι, λοιπόν, στα χέρια όλων μας (εκπαιδευτικών, συλλόγων, ΔΟΕ, αιρετών) να προβούμε σε μια εκστρατεία καθημερινής ενημέρωσης και ανάδειξης του επιστημονικού και παιδαγωγικού ρόλου - κύρους των εκπαιδευτικών.

Η Πολιτεία και η κοινωνία οφείλουν να αντιληφθούν και να σεβαστούν το παιδαγωγικό και επιστημονικό κύρος των εκπαιδευτικών και φυσικά να τους αντιμετωπίσουν ανάλογα με τους εκπαιδευτικούς της Φινλανδίας, της Γερμανίας, κτλ..

Οφείλουμε να καταλάβουμε ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε κανέναν! Δίνουμε τα πάντα για τους μικρούς μας μαθητές! Είμαστε αξιοκρατικότατα διορισμένοι. Είμαστε μορφωμένοι τόσο τυπικά όσο και ουσιαστικά! Έχουμε τα ισχυρά πλεονεκτήματα (το κύρος μας) να πείσουμε και να διεκδικήσουμε αυτά που μας αναλογούν με έγκυρα και τεκμηριωμένα επιχειρήματα έχοντας ως μοναδικό γνώμονα την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

«Η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί, είναι ανθρώπινες ψυχές».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eksetasi.jpg_b2_1.jpg
Πανελλήνιες 2024: Το πρόγραμμα υποψηφίων της Ειδικής κατηγορίας Ελλήνων Εξωτερικού
Πρόγραμμα εξετάσεων για τις Πανελλήνιες 2024, υποψηφίων της Ειδικής κατηγορίας των Ελλήνων του εξωτερικού
Πανελλήνιες 2024: Το πρόγραμμα υποψηφίων της Ειδικής κατηγορίας Ελλήνων Εξωτερικού