Thumbnail
Στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ κατατέθηκε το αίτημα πολλών ΕΛΜΕ (Β’ Θεσσαλονίκης, Ημαθίας και άλλων) για μείωση της συνδρομής των ΕΛΜΕ προς την ΟΛΜΕ στα 10€ προκειμένου να διευκολυνθούν τα πρωτοβάθμια σωματεία στη λειτουργία και τη δράση τους.  

Δελτίο Τύπου

Στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ κατατέθηκε το αίτημα πολλών ΕΛΜΕ (Β’ Θεσσαλονίκης, Ημαθίας και άλλων) για μείωση της συνδρομής των ΕΛΜΕ προς την ΟΛΜΕ στα 10€ προκειμένου να διευκολυνθούν τα πρωτοβάθμια σωματεία στη λειτουργία και τη δράση τους.

Ψήφισαν «κατά» της μείωσης της συνδρομής οι σύνεδροι των παρατάξεων των ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ) και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ (ΑΝΤΑΡΣΥΑ).

Υπέρ της πρότασης για τη μείωση της συνδρομής οι σύνεδροι του ΠΑΜΕ, της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ

Με βάση τη ψηφοφορία το 16ο Συνέδριο αποφάσισε τη μείωση της συνδρομής στα 10€ και αν προκύψει πρόβλημα οικονομικής λειτουργίας της ΟΛΜΕ αυτό να καλυφθεί από το τακτικό ταμείο.

16ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Τοποθέτηση του ΠΑΜΕ για την Ειδική Αγωγή

Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ έκαναν την εξής τοποθέτηση:

Το Υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια των κατευθύνσεων Ε.Ε., ΟΟΣΑ, των επιταγών του κεφαλαίου και της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής,  δίνει το τελικό χτύπημα στη Δημόσια Ειδική Αγωγή (Ε.Α.). Με την εφαρμογή του άρθρου 39 του Ν.4115/2013 το Σεπτέμβρη, θα βρεθούμε μπροστά  στην αρνητική εξέλιξη να κλείσουν  ειδικά σχολεία (ΣΜΕΑΕ) και να «πεταχτούν» παιδιά με ειδικές ανάγκες στα Κοινά Σχολεία χωρίς τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις,  την κατάλληλη υποδομή και στελέχωση.

Σύμφωνα με το Νόμο, τα ειδικά σχολεία μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης (!) μιας ενότητας σχολικών μονάδων, που ονομάζεται πλέον Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και δημιουργείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή. Το ΣΔΕΥ, εκτός των άλλων, έχει σκοπό να συντονίζει τις σχολικές μονάδες μέλη του, ώστε να εντάσσουν και να υποστηρίζουν τους μαθητές με αναπηρία και τα αντίστοιχα τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης. Όλα αυτά στα λόγια βέβαια, γιατί στην ουσία, τα Ειδικά Σχολεία αδυνατώντας  να προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο,  είτε θα κλείσουν είτε θα υπολειτουργούν.

Με βάση τα παραπάνω, όσα από τα παιδιά με Ε.Α. έχουν βαριές αναπηρίες, σωματικές και νοητικές, δε θα εκπαιδευτούν ποτέ, με αποτέλεσμα να μη μπορέσουν ποτέ να αυτοεξυπηρετηθούν, να αποκτήσουν ένα επάγγελμα και πολύ περισσότερο να ενταχθούν στην κοινωνία που είναι το ζητούμενο. Ταυτόχρονα θα βιώσουν την περιθωριοποίηση ακόμα και ρατσιστικά φαινόμενα που θ’ αναπτυχθούν στα Κοινά σχολεία.

Η συγκεκριμένη διαδικασία "ένταξης" θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα στα ήδη επιβαρυμένα Κοινά Σχολεία. Η ευθύνη για τη διδασκαλία παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα μεταφερθεί στον εκπαιδευτικό της τάξης, ένα καθήκον στο οποίο είναι αδύνατο να ανταποκριθεί.

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί Ε.Α. των σημερινών ΣΜΕΑΕ, με πολύτιμη ειδίκευση στην Ε.Α., θα χάσουν τις οργανικές θέσεις τους, αν είναι μόνιμοι (ή δε θα διοριστούν ποτέ, αν είναι αναπληρωτές), και είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να εργαστούν στην Ε.Α. ξανά

Τέλος με τη λειτουργία των ΣΜΕΑΕ σύμφωνα με το άρθρο 39, το αστικό κράτος αποποιείται της υποχρέωσης που έχει στον κρίσιμο κι ευαίσθητο τομέα της Ε.Α., φορτώνει το κόστος στις πλάτες των γονιών και παραδίδει τα χιλιάδες παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες μαζί με τις οικογένειές τους βορά στην κερδοσκοπία επιχειρήσεων και φιλανθρώπων! Αξίζει να σημειωθεί, ότι μέχρι τώρα, από τα 185 χιλιάδες (κατ’ εκτίμηση) παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μόνο σ’ ένα μικρό ποσοστό προσφέρεται ουσιαστική ειδική αγωγή και εκπαίδευση μέσω των ΣΜΕΑΕ, ενώ σημαντικός αριθμός παιδιών βρίσκεται εκτός σχολείων (ειδικών ή κοινών).

Το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών καλεί το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ να καταδικάσει το έγκλημα που συντελείται στο χώρο της Ειδικής Αγωγής με την εφαρμογή του Ν.4115/13 και καλεί εκπαιδευτικούς, γονείς, αναπηρικό κίνημα, ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό να συναντηθούν στον αγώνα για:

¨    Να καταργηθεί  ο Ν.4115/2013  της σφαγής της Δημόσιας Δωρεάν Ε.Α. και όλοι οι προηγούμενοι που κινούνταν στην ίδια κατεύθυνση.

¨    Καθιέρωση της Ε.Α. ως υποχρεωτικής και αποκλειστικά Δημόσιας και Δωρεάν, με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, με λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να μη χρειάζεται να καταβάλουν ούτε € για τη διάγνωση, αξιολόγηση, συμβουλευτική και  αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών τους.

¨    Να χρηματοδοτηθεί γενναία ο ευαίσθητος αυτός χώρος και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές, ώστε όλα τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες να φοιτούν στη Δημόσια Ε.Α. και εκπαίδευση.

¨    Να μονιμοποιηθούν τώρα όλοι οι συμβασιούχοι στο χώρο της Ε.Α. (εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό) και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι μόνιμοι διορισμοί.

¨    Να αλλάξει τώρα με Προεδρικό Διάταγμα η διάταξη του Ν.3699/2008 όπου οι διδακτορικοί/μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών προηγούνται του βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγή..

¨    Τα χρήματα του ΕΣΠΑ για την Ε.Α. να δοθούν για να ενισχυθούν τα Ειδικά Σχολεία και όχι για να κλείσουν.

Αθήνα, 02-07-2013

16ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Τοποθέτηση του ΠΑΜΕ για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση

ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΕΙ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ έκαναν την εξής τοποθέτηση:

Η επικείμενη υλοποίηση της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση αποτελεί βασικό μοχλό για την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής, την προώθηση του νέου σχολείου της αγοράς και της ημιμάθειας και όργανο για τον έλεγχο, τη χειραγώγηση και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο για να υπηρετήσει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Με βάση τα παραπάνω πρέπει να εμποδίσουμε, να ακυρώσουμε την αξιολόγηση στη πράξη.

Μπλοκάρουμε με όρους συλλογικών αποφάσεων και όρους κινήματος την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις Δ.Σ., Γενικών Συνελεύσεων και Επιτροπών Αγώνα, των Συλλόγων Διδασκόντων σε κάθε σχολείο. Συγκεκριμένα το 16ο Συνέδριο αποφασίζει:

·         Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, κατάθεση φακέλου…). Δε δεχόμαστε τους αξιολογητές στην τάξη, δε συνεργαζόμαστε μαζί τους.

·         Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία. Στη βάση αυτή και σε αυτή τη φάση, θεωρούμε ότι δεν έχουν θέση, δηλαδή δεν μπορεί να είναι μέλη των ΕΛΜΕ οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές Β/θμιας Εκπαίδευσης των νομών και οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι είναι τα «πρώτα βιολιά» της αξιολόγησης και ήδη «έχουν πιάσει δουλειά».

Αθήνα, 02-07-2013

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα