του αιρετού Νεκτάριου Κορδή
ΘΕΜΑ: ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Την Τετάρτη 25 και την Πέμπτη 26 Σεπτέμβρη συνεδρίασε το ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας για τη συζήτηση ενστάσεων και τις τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά. Κατά την έναρξη της συνεδρίασης κατέθεσα στα πρακτικά την ακόλουθη δήλωση: «Πραγματοποιήθηκε ΠΥΣΔΕ σε ημέρα απεργίας των εκπαιδευτικών (Παρασκευή 20 Σεπτέμβρη) χωρίς παρουσία αιρετών κάτι που προσβάλλει το δικαίωμα ακρόασης και τα υφιστάμενα δικαιώματα των εκπαιδευτικών του ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας. Η σημερινή παρουσία μου σε ημέρα απεργίας γίνεται μετά από άδεια των ΕΛΜΕ της Γ΄Αθήνας και με δεδομένη τη θέση μου ως απεργός για να στηρίξω τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων/ισσων».
Στη συνέχεια και πριν την έναρξη της συνεδρίασης δήλωσα τα εξής:
1. Λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων του κλάδου και της μη παρουσίας αιρετών, ζητώ να γίνει επανέλεγχος των τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά από την Α΄ φάση.
2. Να γίνει έλεγχος των ωρολογίων προγραμμάτων για τη δίκαιη κατανομή των ωρών σε όλες τις ειδικότητες. Για το σκοπό αυτό να συσταθεί επιτροπή και με τη συμμετοχή εκπροσώπου των ΕΛΜΕ.
3. Λόγω του πλήθους των ενστάσεων και για την αποκατάσταση του κλίματος δικαιοσύνης και διαφάνειας , να ελεγχθούν οι ανακοινώσεις των λειτουργικών κενών που δημιούργησαν μεγάλη σύγχυση.
Πάνω στο θέμα αυτό θέλω να τονίσω ότι εκλήθησαν ΑΠΕΡΓΟΙ εκπαιδευτικοί να υποβάλλουν δηλώσεις τοποθέτησης σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια μιας μέρας! Παράλληλα εκλήθησαν απεργοί εκπαιδευτικοί να αποστείλουν προγράμματα στη Διεύθυνση, μεσούσης της απεργίας! Οι ενέργειες αυτές αποτελούν σαφή απεργοσπαστικό μηχανισμό που υπονόμευσε τον μεγαλειώδη αγώνα του κλάδου.
Σχετικά με τις τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά φαίνεται πως ξεκάθαρος στόχος του Υπουργείου είναι η δημιουργία ολικά πλεοναζόντων εκπαιδευτικών με 0 ώρες! Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το εμπιστευτικό κείμενο του υπουργού προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές στις αρχές Σεπτέμβρη προετοιμάζει το έδαφος για υποχρεωτικές αποσπάσεις εντός ή και εκτός ΠΥΣΔΕ! Είναι σαφές ότι προετοιμάζουν νέες «δεξαμενές» πλεοναζόντων! Οφείλουμε συνεπώς να υπερασπιστούμε το συλλογικό δικαίωμα να παραμείνουν όλοι στο ΠΥΣΔΕ που έχουν οργανική ή είναι τοποθετημένοι. Η περίφημη «κινητικότητα» ανατρέπει κάθε σταθερό κοινωνικό και εργασιακό δικαίωμα και μετατρέπεται σε εργασιακό εφιάλτη για όλους τους εκπαιδευτικούς. Ουδείς εκπαιδευτικός μπορεί να είναι σίγουρος για το αν θα έχει τάξη για να δουλέψει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι 57 Φιλόλογοι που πλεονάζουν (0 ώρες) σήμερα στη Γ΄Αθήνας! Το ίδιο συμβαίνει και με άλλες ειδικότητες. Προφανής στόχος του Υπουργείου να μας οδηγήσει σε «πόλεμο» ειδικοτήτων προσπαθώντας να μας διασπάσει. Τον ύπνο μας δεν πρέπει να τον ταράζει άλλο ο φόβος και το άγχος για το πού θα βρεθούμε αύριο, αν θα είμαστε οι επόμενοι της διαθεσιμότητας-απόλυσης, αν θα πάρουμε το βαλιτσάκι μας για άλλη γη κι άλλα μέρη, αν σήμερα μπορούμε και διδάσκουμε το ένα μάθημα και αύριο όχι, αν σήμερα διδάσκουμε σε ένα σχολείο και αύριο σε δύο ή τρία, γιατί όσο αυξάνουν τους μαθητές στα τμήματα, εμείς θα πλεονάζουμε. Δεν μπορούμε να αντικρίζουμε το διπλανό συνάδελφο υπολογίζοντας μόρια και σειρά τοποθέτησης για το αν είμαι εγώ ή αυτός που φεύγει. Δεν υπάρχει καμιά «ατομική» ή συντεχνιακή σωτηρία, ο μόνος δρόμος σωτηρίας είναι ο συλλογικός αγώνας για την ανατροπή αυτής της πολιτικής που διαλύει τη Δημόσια Εκπαίδευση.
Οι προτάσεις που κατέθεσα για την αντιμετώπιση των πλασματικών πλεονασμάτων είναι οι ακόλουθες:
- 20 μαθητές κατά ανώτατο όριο στην τάξη, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια, διατήρηση των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.
- Να μη γίνει κατάργηση-συγχώνευση κανενός τμήματος κατεύθυνσης
- Να επαναλειτουργήσουν οι καταργημένες υποστηρικτικές δομές του δημόσιου σχολείου (Ενισχυτική διδασκαλία, ΠΔΣ, Βιβλιοθήκες, Τμήματα Ένταξης, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας). Οι δομές αυτές είναι απαραίτητες σήμερα όταν η λαϊκή οικογένεια προσβλέπει στο δημόσιο σχολείο.
- Να υπάρξει μέριμνα για συμπλήρωση ωραρίου σε γραμματειακή υποστήριξη που είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
- Για την κάλυψη των λειτουργικών κενών να δοθούν από 8-10 ώρες σε όλους για να μην εμφανίζονται εκπαιδευτικοί με 0 ώρες. Είναι προφανές ότι με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίσουμε, σε κάποιο βαθμό, τους εκπαιδευτικούς και σταδιακά θα συμπληρωθούν και οι υπόλοιπες ώρες.
- Να γίνουν σεβαστές οι αναθέσεις μαθημάτων σε κάθε περίπτωση.
- Να επανέλθουν οι τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν.
- Στις ξένες Γλώσσες να εφαρμοστεί η παράλληλη διδασκαλία ανά τμήμα και τα τμήματα με τα επίπεδα.
- Να υπολογίζεται το σύνολο των εργαστηρίων στη μείωση των ωραρίων ειδικοτήτων.
- Να υπολογιστεί ο δεύτερος καθηγητής στα εργαστήρια των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ για πάνω από 13 μαθητές.
Δυστυχώς οι περισσότερες από τις προτάσεις αυτές δεν έγιναν δεκτές από τη διοίκηση η οποία τόνισε ότι για το πρόβλημα των ολικά υπεράριθμων συνυπεύθυνα είναι τα σωματεία τα οποία πίεζαν το καλοκαίρι για τη μείωση του αριθμού των υπεράριθμων, με αποτέλεσμα να δοθούν οργανικές θέσεις τις οποίες δεν μπορούμε τώρα να διαχειριστούμε! Τα σχόλια νομίζω περιττεύουν πάνω στη θέση αυτή…
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Είναι προφανές ότι είναι πλέον ώρα ευθύνης για όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ! Η στάση μου είναι ξεκάθαρη: κανένας εκπαιδευτικός δεν πλεονάζει στο ΠΥΣΔΕ Γ΄Αθήνας. Με άξονα τη θέση αυτή θα παλέψουμε για τα δίκαια αιτήματα όλων των συναδέλφων. Κάτι που επιδιώξαμε καθ΄ όλη τη διάρκεια της θητείας μας. Προσπερνώντας κάποιες πρόσφατες άδικες επιθέσεις θα ήθελα να ενημερώσω τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα υποβάλλω την παραίτησή μου από το ΠΥΣΔΕ, παραμένοντας ωστόσο στο μετερίζι του αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου και του Εκπαιδευτικού. Ευελπιστώ η παρουσία μου στο ΠΥΣΔΕ να άφησε θετικό πρόσημο στους εκπαιδευτικούς.
Υ.Γ. Σας αποστέλλω την απόφαση της ΓΣ προέδρων για τη στάση μας στα ΥΣ που προήλθε από πρωτοβουλία της Β΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής.
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ ΑΙΡΕΤΟΣ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ
Κιν. 6977513534 – [email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη