Thumbnail
ΠΑΣΑΦ

Θέμα: Κοινωνικό Φροντιστήριο

Επανειλημμένα φέτος ο ΠΑ.Σ.Α.Φ. (Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων) προέβαλλε το αίτημα για τη λειτουργία της Π.Δ.Σ. (Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη) στο Λύκειο, προκειμένου οι μαθητές κυρίως οικονομικά αδύναμων οικογενειών (και όχι μόνο) να έχουν τη δυνατότητα να συναγωνιστούν επί ίσοις όροις με τους μαθητές που παρακολουθούν ιδιωτικό φροντιστήριο αλλά και να ανακουφιστούν οικονομικά πολλοί πρώην αναπληρωτές καθηγητές, που παραμένουν άνεργοι από το καλοκαίρι.

Το πάγιο αυτό αίτημα του συλλόγου αναπληρωτών καθηγητών και μαθητών σήμερα, 23 Ιανουαρίου 2014, αποτέλεσε ουσιαστικά αντικείμενο εμπαιγμού από το Υπουργείο, που ανακοίνωσε την έναρξη Κοινωνικού Φροντιστηρίου με επίσημο δελτίο τύπου:

 (http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typoy-kai-dimosion-sxeseon-main/deltia-typoy-main/10621-23-01-14.html). Μόλις τρεις μήνες πριν τις Πανελλήνιες και με μοναδικό κριτήριο πρόσληψης τη μακροχρόνια ανεργία (ώστε να ξαναμοιράζει τις θέσεις κατ’ έτος)  ή το νεαρό της ηλικίας (για να δείξει ότι καταπολεμά την ανεργία κάτω των 30), το Υπουργείο Παιδείας ακυρώνει στην πράξη τον τεράστιο αγώνα και κόπο χιλιάδων αναπληρωτών καθηγητών, που επανειλημμένα έλαβαν μέρος στον αξιοκρατικό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και υπηρέτησαν την εκπαίδευση σε όλη την επικράτεια με όποιο οικονομικό και προσωπικό κόστος συνεπάγεται αυτό και αδιαφορεί  στην ουσία για την τεράστια καθυστέρηση της έναρξης της Διδακτικής Στήριξης, επιβαρύνοντας ψυχολογικά τους μαθητές περαιτέρω.

 

Μετά τις σημερινές εξελίξεις ο ΠΑ.Σ.Α.Φ. ζητάει από το Υπουργείο:

- να κάνει σαφές εάν προτίθεται να αντικαταστήσει την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη με τον καινοφανή θεσμό του Κοινωνικού Φροντιστηρίου.

- την άμεση έναρξη της Π.Δ.Σ. με αυστηρά ολιγομελή τμήματα και με πρόγραμμα εντατικό, ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στις τεράστιες απαιτήσεις των εισαγωγικών εξετάσεων.

- τη μη εκχώρηση δικαιώματος πρόσληψης σε σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης στον ΟΑΕΔ, καθώς το ΣτΕ έχει κρίνει τελεσίδικα (απόφαση 2592/1999) ότι κανένας άλλος φορέας πλην του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να πραγματοποιεί προσλήψεις εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία.

- την άμεση εφαρμογή και τήρηση του νόμου 3848/2010, άρθρα 4 και 5 που αφορά διορισμούς εκπαιδευτικών και ορίζει σαφέστατα πως οι διορισμοί πραγματοποιούνται με βάση τη σειρά των εκπαιδευτικών στον τελικό πίνακα κατάταξής τους, κάτι που καταδεικνύει ως μοναδικό κριτήριο πρόσληψης των καθηγητών τη σειρά κατάταξής τους  στον πίνακα αναπληρωτών.

- την υπαγωγή των προσλαμβανομένων καθηγητών στις διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας όσον αφορά στα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα.

- την έναρξη της Π.Δ.Σ. στα Λύκεια αλλά και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα γυμνάσια από την έναρξη της σχολικής περιόδου, ώστε να λαμβάνεται μέριμνα τόσο για το μαθητικό δυναμικό της χώρας όσο και για την απασχόληση του εκπαιδευτικού προσωπικού και τη μείωση της ανεργίας.

Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει επιτέλους να πάψει να αντιμετωπίζει τα προβλήματα που πλήττουν το δημόσιο σχολείο με αποσπασματικά μέτρα που κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η έλλειψη οποιασδήποτε συνέχειας και η απουσία διαλόγου με τους άμεσα εμπλεκόμενους, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες των μαθητών.

 

Το Δ. Σ.  του ΠΑ.Σ.Α.Φ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskalos
Σταυρώνουν τους εκπαιδευτικούς με διώξεις και απολύσεις
Δεν υπάρχει αμφιβολία για τη στόχευση των διώξεων: τρομοκράτηση, εκφοβισμός, ομηρία, φίμωση των αγωνιστικών φωνών των σωματείων που αντιστέκονται...
Σταυρώνουν τους εκπαιδευτικούς με διώξεις και απολύσεις
mathitis
Σχολεία, ψηφιακή καινοτομία και ψηφιακή αποξένωση: Ο ρόλος της τεχνολογίας στην παραπλάνηση
Από τη «Νέα Ομιλία» στην εκπαιδευτική νεογλώσσα: Όταν η πραγματικότητα καμουφλάρεται
Σχολεία, ψηφιακή καινοτομία και ψηφιακή αποξένωση: Ο ρόλος της τεχνολογίας στην παραπλάνηση
zaxaraki
Σοφία Ζαχαράκη: Σχετικά με την στέγαση των αναπληρωτών στα νησιά και την περιφέρεια
«Έχει δύο προβλήματα ο αναπληρωτής και η αναπληρώτρια μπορεί να είναι και το υψηλό κόστος, ανάλογα με το μέρος που πάει. Πολλές φορές, αν είναι και...
Σοφία Ζαχαράκη: Σχετικά με την στέγαση των αναπληρωτών στα νησιά και την περιφέρεια