Thumbnail
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ  ΕΝΟΤΗΤΑ  ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  Α΄Αχαίας

 

για τον καθηγητή και το δημόσιο σχολείο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ  ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Tο απαράδεκτο Π.Δ. 152  για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που εισάγει την τιμωρητική ατομική αξιολόγηση συνδέοντάς την με τις ρυθμίσεις του άρθρου7 του Ν. 4024 για  τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη,  είναι προφανές ότι στοχεύει μέσα από μία  παράλογη  ποσόστωση όχι στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά στην εξυπηρέτηση μιας ασφυκτικής δημοσιονομικής πολιτικής, στην μισθολογική καθήλωση, στον έλεγχο και την πειθάρχηση των εκπαιδευτικών.

Aποτελεί μνημείο αντι-εκπαιδευτικής και αντι-παιδαγωγικής αντίληψης για την ιστορία της εκπαίδευσής μας και για το εκπαιδευτικό κίνημα, αποτελεί ύβρη για τον κρίσιμο και πολυσύνθετο ρόλο του εκπαιδευτικού και επιχειρεί να οδηγήσει το σχολείο στη μέγγενη ενός στείρου διοικητικού ελέγχου.

Οι ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας και οι συντάκτες του κειμένου δεν έχουν καμιά επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Δεν γνωρίζουν τις ανάγκες του σχολείου και τις μορφωτικές επιταγές του. Ή  είναι αφελείς και άσχετοι  ή είναι φοβερά κυνικοί. Γιατί κάνουν ότι δεν γνωρίζουν ένα ουσιώδες στοιχείο, που το γνωρίζει κάθε πολίτης, ότι το σχολείο είναι ένας πολυπαραγοντικός θεσμός.  Το όποιο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα, η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, οι σχολικές εκροές, τα μορφωτικά εφόδια των μαθητών μας είναι αποτέλεσμα των εξής παραγόντων: α) της σύγχρονης και ορθολογικής εκπαιδευτικής πολιτικής, β) της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, γ) των ουσιαστικών στοχεύσεων των αναλυτικών προγραμμάτων και της εκπαιδευτικής και επιστημονικής ποιότητας των σχολικών βιβλίων, δ) της εξασφάλισης των αναγκαίων υποδομών ε) της συνεργασίας διοίκησης / πολιτείας, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων στ) της πολιτισμικής, της κοινωνικής και της οικονομικής κατάστασης του λαού μας και των διαφόρων κοινωνικών τάξεων και στρωμάτων και ζ) της επιστημονικής και παιδαγωγικής  αρτιότητας των εκπαιδευτικών.

Και αντί να εξασφαλιστούν στους εκπαιδευτικούς όλα εκείνα τα εφόδια και οι  προϋποθέσεις (π.χ επιμόρφωση), έτσι ώστε απερίσπαστοι και δημιουργικοί να επιτελέσουν τον κρίσιμο ρόλο τους, το Υπουργείο Παιδείας κλείνει τα μάτια στην εκπαιδευτική πραγματικότητα για την οποία είναι υπεύθυνο και μετακυλύει όλη την ευθύνη στον εκπαιδευτικό , αποβλέποντας αποκλειστικά στην απόρριψη μέρους του εκπαιδευτικού σώματος (διαθεσιμότητα κλπ) για λόγους δημοσιονομικούς που απορρέουν από τις επιταγές της τρόικα και από τις πολιτικές της λιτότητας. Πρόκειται για ένα σχέδιο δίωξης των εκπαιδευτικών. Είναι σχέδιο απόλυτης χειραγώγησης της παιδαγωγικής ελευθερίας των εκπαιδευτικών, είναι σχέδιο πολιτικού / διοικητικού ελέγχου του σχολείου με τρόπο πλήρως απαξιωτικό για την παιδαγωγική αυτονομία και την παιδαγωγική ευθύνη που διαμορφώνεται από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

Η κυβέρνηση για να ελέγξει και να πετύχει αυτούς τους στόχους ενεργοποιεί  σε πρώτη φάση την ΑΕΕ , συνδέοντάς την άμεσα με την εξωτερική και την ατομική αξιολόγηση αφού προβλέπεται ως κριτήριο η συμμετοχή του εκπαιδευτικού στις ομάδες εργασίας, την επιβάλλει  με δείκτες κομμένους στα μέτρα της με στόχο τη συγκρισιμότητα των σχολικών μονάδων και επομένως  την κατηγοριοποίησή τους,  καταργώντας στην πράξη την αυτενέργεια και την παιδαγωγική ελευθερία του συλλόγου διδασκόντων. Eπομένως το  Υπουργείο Παιδείας δεν αποσκοπεί στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αλλά μόνο στην περιστολή του έργου και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Η αυτοαξιολόγηση ως διαδικασία εσωτερικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας μπορεί,  κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις (όταν στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και όχι στον  διοικητικό έλεγχο και την πειθάρχηση των καθηγητών), να συντελέσει στη  διαδικασία βελτίωσης και ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού έργου. Η παραπάνω θέση είναι σύμφωνη και με τις θέσεις του κλάδου όπως είχαν διατυπωθεί στο 8ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ: «H αυτοαξιολόγηση είναι βασικός συντελεστής της όλης διαδικασίας. Oι εκπαιδευτικοί, τόσο στη βασική τους κατάρτιση όσο και στην επιμόρφωσή τους, πρέπει να ενημερώνονται και στις πρακτικές της συλλογικής αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης».

 Το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να αναδείξει την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητά του, αντιστεκόμενο σε ό,τι επιχειρεί να καταργήσει την παιδαγωγική μας ελευθερία, όπως το Π.Δ της κυβέρνησης αλλά προβάλλοντας στον κλάδο και την κοινωνία και τη δική του θετική  πρόταση.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες , ενωτικά , με αγώνα, με προτάσεις ,με τεκμηριωμένο και προοδευτικό λόγο να ανατρέψουμε τις όποιες αντιεκπαιδευτικές προσπάθειες , αποκρούοντας  τις λογικές της διαίρεσης και του διχασμού.

Πάτρα 10 -02-2014

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα