Με έκπληξη και αίσθημα βαθιάς απογοήτευσης πληροφορήθηκα από ανάρτηση της επίσημης ιστοσελίδας του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων (ΣΙΕΙΕ) για τη συμμετοχή σας - και μάλιστα ως μέλους της Οργανωτικής Επιτροπής - στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων που διοργανώνει ο Σύνδεσμος. Παρόμοιος είναι ο αντίκτυπος ανάμεσα στις τάξεις των συναδέλφων μου που τις τελευταίες ημέρες με ηλεκτρονικά μηνύματα και τηλέφωνα προς την Ομοσπονδία εκφράζουν ανάλογα συναισθήματα.
Από τον άνθρωπο που άμεσα παρενέβη για την διερεύνηση της υπόθεσης των πλαστών απολυτηρίων Άρτας και έχει επιδείξει ιδιαίτερη ευαισθησία για την αποκατάσταση παρανομιών εις βάρος εργαζομένων σε ιδιωτικά σχολεία, δεν περιμέναμε ότι θα επιβράβευε με τη θεσμική του παρουσία το Συνέδριο των ιδιοκτητών, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η ανομία στην ιδιωτική εκπαίδευση γιγαντώνεται. Σε αρκετά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια ασκείται η πρακτική του «διορισμού» παράνομου εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε οι σχολάρχες να μπορούν να φοροδιαφεύγουν, να πλαστογραφούν τίτλους σπουδών, να παραχαράσσουν ωρολόγια προγράμματα και βαθμολογίες με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές να λαμβάνουν πτυχία-μαϊμού, να χαλκεύονται οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και να διορίζονται παρανόμως στο Δημόσιο μέσω της καταδολίευσης του ΑΣΕΠ εκατοντάδες άνθρωποι. Κάποια σχολεία, επίσης, λειτουργούν, με την ανοχή ορισμένων επίορκων δημόσιων λειτουργών χωρίς νόμιμη άδεια, ενώ κάποια άλλα μετέρχονται την κομπίνα της δήθεν νέας αδειοδότησης – την ώρα που ουσιαστικά μεταβιβάζουν την άδεια σε συγγενείς και λειτουργούν στο ίδιο κτήριο – προκειμένου να παρακάμψουν το νόμο και να απολύσουν μαζικά παλιούς εκπαιδευτικούς (χωρίς, μάλιστα, την καταβολή αποζημίωσης ή των δεδουλευμένων, εάν οφείλονται) και να προσλάβουν νέο, φτηνό δυναμικό. Ορισμένα άλλα, τέλος, ενώ οι ιδιοκτήτες τους μετακινούν κεφάλαια στο εξωτερικό, κρατούν απλήρωτους και εξαθλιωμένους τους εκπαιδευτικούς τους (αναλυτικά στοιχεία για όσα αναφέρω στην επιστολή μου μπορούν να βρεθούν στη διάθεσή σας, όποτε τα ζητήσετε).
Οι βαρύτατες αυτές παραβιάσεις της νομοθεσίας έλαβαν χώρα σε σχολεία μελών του Συνδέσμου και μάλιστα με τη σιωπηρή του ανοχή. Όταν, επομένως, εκατοντάδες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απολύονται παράνομα και εκατοντάδες άλλοι δεν πληρώνονται, όταν από την εργοδοτική ανομία δεν κινδυνεύουν μόνο τα εργασιακά δικαιώματα, αλλά το κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης – που σύμφωνα με το άρθρο 16, παρ. 8 του Συντάγματος παρέχουν και τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια -στο σύνολό του, τότε φρονώ πως η Πολιτεία διαμέσου του κατεξοχήν ελεγκτικού της θεσμού θα πρέπει να είναι προσεκτική για το πού θα εκπροσωπείται. Διότι δίνει το μήνυμα στη χειμαζόμενη από την κρίση κοινωνία, στους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και άνεργους που βλέπουν τον κόσμο τους να καταρρέει καθημερινά και τα δικαιώματά τους να ισοπεδώνονται πως το επίσημο κράτος παίρνει σαφή θέση υπέρ των ολίγων, των πραγματικών προνομιούχων, που χτίζουν τον πλούτο τους στις πλάτες των αδικημένων, των μη προνομιούχων.
Εάν απορείτε με τη δική μου αγανάκτηση και την απογοήτευση των συναδέλφων μου, σκεφτείτε μόνο τούτο. Ότι το μοναδικό αποκούμπι των αδύναμων είναι οι θεσμοί και οι νόμοι. Όταν ακόμη και οι θεσμοί συντάσσονται με την πλευρά όσων συνειδητά τους υπονομεύουν, τότε δεν υπάρχει καμιά ελπίδα για ισονομία και ισοπολιτεία, δεν υπάρχει καμιά ελπίδα για την ελληνική κοινωνία που καθημερινά συντρίβεται από τις συνέπειες μιας πολιτικής που τροφοδοτεί και οξύνει τις ανισότητες.
Με εκτίμηση,
Μιχάλης Κουρουτός
Πρόεδρος ΟΙΕΛΕ
Γραμματέας Εκπαίδευσης ΓΣΕΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη