Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Η επιχείρηση εκφοβισμού και φαλκίδευσης της ελεύθερης βούλησης του κλάδου αποτυγχάνει!

Συνάδελφοι –σες,

Η μέχρι τώρα εικόνα από τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων που διεξάγονται για την λεγόμενη Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας  που  εγκαινιάστηκε όψιμα  με την εσκεμμένα ασαφή εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί στην συντριπτική τους πλειοψηφία  απορρίπτουν τη διαδικασία αυτή.
Οι συνάδελφοι θεωρούν και το αποτυπώνουν σε πρακτικά συλλόγων και ψηφίσματα, την Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας, μνημείο  επιβολής αυταρχισμού και  πειθαναγκασμού, η οποία  όχι μόνο δεν πρόκειται να βελτιώσει τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, αλλά αντίθετα θέτει τις ολισθηρές  βάσεις για να περάσει η λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου για πρώτη φορά μεταπολεμικά απ’ την ευθύνη του κράτους όπως προβλέπει το Σύνταγμα,  αποκλειστικά στην ευθύνη των εκπαιδευτικών των γονιών και των ίδιων των μαθητών!

Οι Οικονομικοί πόροι του σχολείου, η Ενισχυτική διδασκαλία των μαθητών ,  η Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κ.λπ. γίνονται ανεφάρμοστοι στόχοι του ίδιου του Σχολείου, μετακυλώντας έτσι την ευθύνη για τη διεκδίκηση και υλοποίησή τους από την Πολιτεία  στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, στην τοπική κοινωνία και στους γονείς των μαθητών.

Γίνεται έτσι  πιο καθαρό από ποτέ ότι η διαδικασία της  λεγόμενης Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας:

    - Αποτελεί μοχλό που οδηγεί στην κοινωνικά και παιδαγωγικά  απαράδεκτη  κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, μέσω και της επερχόμενης  εξωτερικής αξιολόγησης, που προβλέπεται στο πλαίσιο της «Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» και με την οποία η ΑΕΕ συνδέεται άμεσα.

  - Οδηγεί στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με στόχους:

1) τη μείωση του μισθολογικού κόστους, μέσω των προαποφασισμένων ποσοστώσεων για τη μισθολογική προαγωγή στον επόμενο βαθμό με βάση την ατομική αξιολόγηση, που προβλέπει το ενιαίο μισθολόγιο-φτωχολόγιο,

2) την απόλυση μέσω της διαθεσιμότητας και της δημιουργίας λίστας πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, που δημιουργούνται με την κατάργηση-συγχώνευση τμημάτων και σχολείων «φορέων» όπως τα ονομάζει  η μνημονιακή ρητορική αλλά  και  με τη νέα αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών που ετοιμάζεται.
 

   - Έχει στόχο τη δημιουργία μόνιμου κλίματος φόβου στην εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε να υλοποιηθούν απρόσκοπτα αυτές οι πολιτικές που αποτελειώνουν το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και μετατρέπουν την παιδεία από δημόσιο αγαθό σε εμπορεύσιμο προϊόν.

Αυτοί που φοβούνται  τη μαζική απόρριψη- αντίθεση στην αξιολόγηση- αυτοαξιολόγηση που εκφράζεται στο κλάδο, χρησιμοποιούν το μόνο «όπλο» που τους έχει απομείνει, το φόβο και  τον πειθαναγκασμό της  «υποχρεωτικότητας».Την υλοποίηση αυτής της  πολιτικής στην περιοχή μας  φαίνεται να την έχουν αναλάβει εργολαβικά ορισμένοι διευθυντές και σύμβουλοι  σχολικών μονάδων της περιοχής μας, οι οποίοι  στο πλαίσιο της συνεδρίασης των συλλόγων των σχολείων τους, αλλά και κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων των συλλόγων με θέμα τη δημιουργία ομάδων στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της μονάδας τους, απειλούν συναδέλφους, εκβιάζουν με πειθαρχικές κυρώσεις, με την ατομική αξιολόγηση, ακόμη και με την ακύρωση πρακτικών, προκειμένου να αποσπάσουν τη λήψη απόφασης για την ένταξη των εκπαιδευτικών σε ομάδες αυτοαξιολόγησης και τη δημιουργία αυτών των ομάδων απ’ το σύλλογο διδασκόντων. Υπήρξαν και περιπτώσεις διευθυντών που «όρισαν» στανικά  τη συμμετοχή συναδέλφων που δεν το επιθυμούσαν σε ομάδες εργασίας.

Να τονίσουμε ότι στις περισσότερες απ’ αυτές τις σχολικές μονάδες η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι αντίθετοι στην ένταξή τους σ’ αυτές τις ομάδες, αλλά εκβιάζεται η βούλησή τους  στο όνομα της «υποχρεωτικότητας». Το ΔΣ της ΟΛΜΕ  και η ΕΛΜΕ Κιλκίς έχουν  ήδη  καταδικάσει την πρωτοφανή και προκλητική ενέργεια του Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  ν. Κιλκίς να αποστείλει έγγραφο για τον έλεγχο νομιμότητας των πρακτικών  των  συλλόγων διδασκόντων για την «αυτοαξιολόγηση».

Θεωρούμε ότι η ενέργεια αυτή –μοντέλο αυταρχισμού- έχει ως στόχο αρχικά τον εκφοβισμό των διευθυντών και κατ΄ επέκταση των εκπαιδευτικών, ώστε να δεχτούν αδιαμαρτύρητα να εφαρμόσουν τη λεγόμενη αυτοαξιολόγηση των σχολείων και να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας για την υλοποίησή της.  

Είναι φανερό ότι, όταν η πολιτική μιας κυβέρνησης είναι τόσο αντιλαϊκή και βάρβαρη όσο η σημερινή, δεν μπορεί παρά και ο τρόπος υλοποίησής της στην εκπαίδευση  να είναι αντίστοιχα αυταρχικός και βάρβαρος.

Καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ανάλογες προσπάθειες που γίνονται έμμεσα και άμεσα,  από ορισμένα στελέχη της διοίκησης (συμβούλους και διευθυντές) ώστε  να εμποδίσουν την ελεύθερη βούληση και έκφραση του κλάδου να εκφραστεί  στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, καλλιεργώντας κλίμα φόβου και « τετελεσμένων γεγονότων» παραβιάζοντας τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων ( τοποθετήσεις, προτάσεις, ψηφοφορίες, συλλογικές αποφάσεις).

Επισημαίνουμε για άλλη μια φορά πως από κανένα νομικό κείμενο δεν τεκμαίρεται η υποχρεωτικότητα συμμετοχής του εκπαιδευτικού σε ομάδα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και ως εκ τούτου οι απειλές από διευθυντές αποτελούν πράξεις πειθαρχικά και ποινικά ελέγξιμες. Αντίθετα υπάρχουν πολύ πρόσφατες νομικές γνωμοδοτήσεις που επισημαίνουν ακριβώς το αντίθετο!
Καλούμε αυτούς τους διευθυντές να πάψουν να παρανομούν και να σεβαστούν επιτέλους  τη θέληση των εκπαιδευτικών του σχολείου τους.
Τονίζουμε πως ο κλάδος, μέσα απ’ τα συντεταγμένα συνδικαλιστικά του όργανα, θα είναι αμείλικτος  απέναντι σ’ αυτές τις παράνομες και εκφοβιστικές  πρακτικές.
Θα προβεί σε διαγραφή από το σωματείο όσων συνειδητά υπονομεύουν τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου και επιδεικνύουν υπερβάλλοντα ζήλο στην εφαρμογή των καταστροφικών κυβερνητικών επιλογών.
Θα εξαντλήσει όλα τα ένδικα μέσα ενάντια σε όσους αυθαιρετούν και κάνουν κατάχρηση εξουσίας .
Θα καλέσει τους αιρετούς στα συμβούλια κρίσεων στελεχών να «αξιολογήσουν» ανάλογα στις επόμενες κρίσεις των διευθυντικών στελεχών όσους έχουν απροκάλυπτα στραφεί εναντίον του κλάδου.
Το ΔΣ της Γ΄ ΕΛΜΕ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να απορρίπτουν συλλογικά αυτές τις απειλές και να τις αντιμετωπίζουν εφαρμόζοντας τη σωστή και νόμιμη διαδικασία κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης και της  λήψης απόφασης του συλλόγου, που μπορεί να λαμβάνεται και  με μυστική ψηφοφορία.
Όλοι οφείλουν να γνωρίζουν τα παρακάτω:

   Ο σύλλογος διδασκόντων είναι  νόμιμο όργανο διοίκησης της σχολικής μονάδας και λειτουργεί με την αρχή της πλειοψηφίας των μελών του.
    Η λήψη αποφάσεων στο σύλλογο διδασκόντων γίνεται με απλή ψηφοφορία των παρόντων. Δεν αναφέρει καμιά διάταξη ότι καταγράφεται ατομικά η ψήφος των μελών του συλλόγου. Αναφέρει ότι στο πρακτικό αναγράφεται η άποψη της μειοψηφίας, αν αυτό  ζητηθεί.

Η ψηφοφορία είναι φανερή, εκτός και αν προβλέπεται άλλη διαδικασία από κάποια διάταξη ή αν αποφασίσει ο ίδιος ο σύλλογος διδασκόντων να γίνει μυστική ψηφοφορία (ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠ. ΑΠ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002 Άρθρο 37 Παράγραφος 14 και15).
    Ο διευθυντής δεν μπορεί σε καμιά  περίπτωση να επιβάλει στο σύλλογο διδασκόντων να πάρει απόφαση με την οποία διαφωνεί ο σύλλογος. Μπορεί μόνο όταν  «..σε περίπτωση αδυναμίας να ανατεθούν εργασίες και τομείς ευθύνης εντός του σχολείου, την απόφαση αυτή την παίρνει ο Διευθυντής όπως ορίζει το  ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠ. ΑΠ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002 Άρθρο 39 Παράγραφος 15».

 Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ομάδα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας δεν εμπίπτει στις (εξωδιδακτικές) εργασίες και σε τομείς ευθύνης ώστε να μπορεί ο διευθυντής να την αναθέσει υποχρεωτικά.

Σήμερα μας λένε «είστε υποχρεωμένοι!» , αύριο θα μας πουν «εσείς το αποφασίσατε!»

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συνταχθούν και να υλοποιήσουν την απόφαση του κλάδου που πάρθηκε μέσα απ’ τις τελευταίες Γενικές Συνελεύσεις, ώστε να ανατρέψουμε την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και των σχολείων, μια πρωτοφανώς καταστρεπτική γιγάντια μηχανή που δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο για να υπηρετήσει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Πρέπει να αναδείξουμε ότι το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της «αξιολόγησης», θα υποβαθμίσει παραπέρα τη μόρφωση που λαμβάνουν τα παιδιά, θα έχει ως αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών.

 Δεν θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά.
Συνάδελφοι-σες,

Στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων αναδεικνύουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας και δεν συγκροτούμε τις ομάδες εργασίας.

Μπορούν να  να ψηφιστούν εναλλακτικά: i) Το σχέδιο πρακτικού που έχει προτείνει το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ii) Άλλο παρόμοιο σχέδιο,  iii) Με κάθε πρόσφορο τρόπο να μη γίνουν ομάδες εργασίας για την ΑΕΕ.

Καλούμε τους συναδέλφους να μη φοβηθούν, να μην υποκύψουν στις πιέσεις, από όπου και αν αυτές προέρχονται αλλά αντίθετα να ορθώσουν το ανάστημά τους, να απορρίψουν την αυτοαξιολόγηση και να μη συγκροτήσουν τις ομάδες εργασίας υλοποιώντας τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου μας.

Θυμίζουμε ότι ο κλάδος μας στο παρελθόν, αποδεδειγμένα  προς όφελος της δημόσιας εκπαίδευσης  και της κοινωνίας, αντιπάλεψε με επιτυχία ανάλογες προσπάθειες και κατέστησε ανενεργά πλείστα όσα  προεδρικά διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις, εγκυκλίους , «νόμους και παρανόμους»!

για το ΔΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ       Ο  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ  TΡΑΝΟΣ     ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ


Θεσσαλονίκη  17/02/2014

Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622                                  

[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει η λέξη «γλίσχρος»;

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα