Θέμα: Καταγγελία στη Σ. Περδικάρη, σχολική σύμβουλο νηπιαγωγών
Οι ντίλερ της αξιολόγησης δε θα πουλήσουν την πραμάτεια τους στην πλάτη του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών!
Η Σ. Περδικάρη, σύμβουλος της 51ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής την Παρασκευή 14/2/2014 στις 6.30 το απόγευμα, έστειλε e-mail στα νηπιαγωγεία για την «Ενημέρωση Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων για την ΑΕΕ», στο οποίο αναφέρει :
«Σας αποστέλλουμε σχετικό ενημερωτικό υλικό με στόχο τη διευκόλυνση του έργου σας»
Υλικά που «αφορούν την εφαρμογή της ΑΕΕ στην Προσχολική Εκπαίδευση»
«Σας γνωρίζουμε επίσης ότι για κάθε διευκρίνιση, συνεργασία, περαιτέρω ενημέρωση και υποστήριξη και του συγκεκριμένου έργου σας είμαστε πάντα στη διάθεσή σας. Παρακαλούμε για τις απαραίτητες ενέργειες σας».
Ταυτόχρονα, σε ημερίδα των προηγούμενων ημερών έδειξε τις προθέσεις της δηλώνοντας ότι είναι έτοιμη να αξιολογήσει τη βάση. Φυσικά, η συγκεκριμένη σχολική σύμβουλος που είναι λαλίστατη στην υπεράσπιση της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης, δεν είπε κουβέντα όταν τα νηπιαγωγεία της δεν είχαν νηπιαγωγούς και δε λειτουργούσαν τα ολοήμερα τμήματά τους, δεν είπε κουβέντα όταν το υπουργείο προσέλαβε αναπληρωτές ΕΣΠΑ θεωρώντας το ολοήμερο νηπιαγωγείο μη σταθερή δομή, δεν είπε κουβέντα για τα μεγάλα προβλήματα στη χρηματοδότησή τους, γενικώς δεν είπε κουβέντα όταν ο υπεύθυνος είναι το κράτος! Τότε, η αξιολόγηση πάει περίπατο. Άλλωστε, η αποφασιστικότητα και ο τσαμπουκάς προορίζεται προς τη βάση, δηλαδή την/τον εκπαιδευτικό που θέλει να φοβίσει και να υποτάξει!
Είναι φανερό πως η Σχολική Σύμβουλος των νηπιαγωγών, χλευάζει την καθολική αντίδραση των συναδέλφων και των εκπαιδευτικών συλλόγων, τις εκατοντάδες υπογραφές ενάντια στην αξιολόγηση- αυτοαξιολόγηση από τη συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγών σε όλες τις περιοχές που καλύπτει η περιφέρειά της- αλλά και σε όλη τη χώρα από όλο τον κλάδο, καθώς και τις ακυρώσεις όλων των σχετικών σεμιναρίων. Πέρασε στην απέναντι όχθη: Αναλαμβάνει σήμερα, ως ντίλερ των σχεδίων του επαγγελματικού μας αφανισμού, το ρόλο του πολιορκητικού κριού της αξιολόγησης στέλνοντας επιμορφωτικές εντολές για προώθηση της αυτοαξιολόγησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ψάχνοντας-πιέζοντας για πρόθυμες σχολικές μονάδες και νηπιαγωγούς.
Καταγγέλλουμε τη σύμβουλο γι αυτή της τη στάση, που είναι άκρως αντισυναδελφική και εχθρική απέναντι στο εκπαιδευτικό κίνημα και την καλούμε να αποσύρει τα ηλεκτρονικά της διαπιστευτήρια απέναντι στην εξουσία που ετοιμάζεται να εξαπολύσει διωγμό απέναντι στη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.
Οι νηπιαγωγοί δε θα υποταχτούν για να σώσει τη δουλειά της η Σ. Περδικάρη και να μετατραπούν οι ίδιες/οι σε αυτόχειρες. Είμαστε αποφασισμένοι να μπλοκάρουμε και να ακυρώσουμε κάθε απόπειρα εφαρμογής των διαδικασιών της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης γιατί κρίνεται το μέλλον της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και της θέσης του εκπαιδευτικού σ’ αυτή. Κρίνεται η δουλειά μας, κρίνεται αν το σχολείο θα μετατραπεί σε κάτεργο ανταγωνισμού και εκδουλεύσεων στην κάθε εξουσία, αν θα υπονομευθεί το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό μας καθήκον απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας
Καλούμε όλους τους-τις συναδέλφους νηπιαγωγούς να μην επιτρέψουν στην κ. Περδικάρη να αξιοποιεί τις επισκέψεις στα νηπιαγωγεία για να κάνει τον πλασιέ και να ασκήσει πιέσεις και εκφοβισμούς για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Να ενημερώνουν το σύλλογο για κάθε επίσκεψη, όποιος και αν είναι ο λόγος ή το πρόσχημα που η σχολική σύμβουλος επικαλείται. Η συλλογική μας δέσμευση είναι μια και αποδεικνύεται από τις 860 υπογραφές ενάντια στην αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση που υπάρχουν στο σύλλογό μας καθώς και από το πλήθος των ομόφωνων πρακτικών των συλλόγων διδασκόντων να μη συγκροτήσουν ομάδες εργασίας: Κανένα νηπιαγωγείο στο πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης, κανένας-καμιά νηπιαγωγός στις «ομάδες εργασίας»
Υπενθυμίζουμε το ενδεικτικό σχέδιο πρακτικού του συλλόγου διδασκόντων που προτείνουμε, το οποίο μπορεί να διαφοροποιηθεί, με την επισήμανση όμως, να καταλήγει ότι δε συγκροτούμε τις ομάδες εργασίας:
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ
Σήμερα, ……….....…….. .…./ 02/ 2014, και μετά από πρόσκληση του Διευθυντή του Σχολείου, συνήλθε ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……. Δημοτικού Σχολείου ……………..……………….. σε έκτακτη συνεδρίαση με θέμα: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες», σύμφωνα με τη με αριθ. Πρωτ.: 190089/Γ1, 10-12-2013 εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Παρόντα ήταν όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια του Σχολείου ανέγνωσε την παραπάνω εγκύκλιο. Ακολούθησε συζήτηση με βάση το Νόμο 3848/2010, το Προεδρικό Διάταγμα 152/2013 και την εγκύκλιο 190089/Γ1, 10-12-2013, τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) για τα παραπάνω, τις Αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «ο Αριστοτέλης» και τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «ο Αριστοτέλης». Η θέση του Συλλόγου Διδασκόντων συνοψίζεται στα παρακάτω: «Θεωρούμε πως η αξιολόγηση δεν υπηρετεί την προώθηση των σύγχρονων μορφωτικών, εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών αναγκών των μαθητών και δε στοχεύει στη βελτίωση του συνολικού και πολυδιάστατου έργου των εκπαιδευτικών. Αντιθέτως, μέσω της υποταγής σε αξιολογικούς δείκτες, διαμορφώνεται ένα σχολείο που οδηγεί στην υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών, στη συρρίκνωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, στη χειροτέρευση των εργασιακών και μισθολογικών συνθηκών και εντέλει στην απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Η εκπαίδευση δε χρειάζεται σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά. Με βάση τα παραπάνω δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι στην «αυτοαξιολόγηση».
Στη συνέχεια ο/η Διευθυντής/ντρια στην ερώτηση ποιοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να στελεχώσουν τις ομάδες εργασίας, διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει προσφορά των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε ομάδες εργασίας και ως εκ τούτου δε συγκροτούνται οι ομάδες εργασίας.
Με την ολοκλήρωση της Συνεδρίασης, συντάχθηκε το πρακτικό αυτό, διαβάστηκε και υπογράφεται όπως ακολουθεί:
ο/η διευθυντής/ντρια οι εκπαιδευτικοί
Καλούμε τις/τους συναδέλφους νηπιαγωγούς τη Δευτέρα 24/2, στις 18.30, στο 39ο-141ο Δ.Σ. (Τσούντα και Αχαρνών) για να οργανώσουμε τη δράση μας.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»
1ου, 3ου, 4ου, 5ου
Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας
Κόρακα και Παπαναστασίου
Τηλέφωνο - Φαξ: 2108319372
http://www.sylaristotelis.com
Αθήνα, 16-2-2014
Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε., Αιρετούς Α΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α’ ΑΠΥΣΠΕ, συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής της περιοχής μας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη