Thumbnail
Σύνδεσμος φιλολόγων Καβάλας

Σύνδεσμος φιλολόγων Καβάλας

Ανακοίνωση- Πρόταση του Σύνδεσμου φιλολόγων Καβάλας αναφορικά με την τράπεζα θεμάτων και τα φιλολογικά μαθήματα Α Λυκείου

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Με αφορμή την επιβολή της τράπεζας θεμάτων στις εξετάσεις της Α’ Λυκείου ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Καβάλας ανέλαβε πρωτοβουλία για την επισήμανση ορισμένων δυσχερειών εφαρμογής της καθώς και για συγκεκριμένες προτάσεις για κάθε φιλολογικό μάθημα αναφορικά με τη διδακτέα –εξεταστέα ύλη.

Είναι γεγονός ότι ο καθορισμός της διδακτέας και εξεταστέας ύλης γίνεται κάθε χρόνο χωρίς να ληφθεί υπόψη αν ο διαθέσιμος διδακτικός χρόνος επαρκεί για την κάλυψή τους.

Ζητούμε για τις φετινές εξετάσεις του σχολικού έτους 2013-14 να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων καθότι:

α. αν και εξαγγέλθηκε στην αρχή του έτους, ουδεμία ενέργεια έγινε μέχρι τα μέσα του Φεβρουαρίου, ουδεμία ενημέρωση υπήρξε παρά τις συνεχόμενες ερωτήσεις που θέταμε στους παιδαγωγικούς μας προϊσταμένους. 

β. οπωσδήποτε, κάθε νέα μεταρρύθμιση είναι αναγκαίο πρώτα να δοκιμάζεται, να εφαρμόζεται πιλοτικά, πριν εφαρμοστεί ως κανόνας. Η τράπεζα θεμάτων θα έπρεπε να είναι προσβάσιμη στον εκπαιδευτικό 1-2 διδακτικά έτη πριν την εφαρμογή της , για να κριθεί, να συμπληρωθεί, να διορθωθεί ή και να απορριφθεί κάτι,προκειμένου να διεξάγονται οι εξετάσεις χωρίς αιφνιδιασμούς για διδάσκοντες και μαθητές και  να μην αποβαίνει η όλη διαδικασία εις βάρος των τελευταίων. Ο διδάσκων θα έπρεπε  να ασχοληθεί, να την μελετήσει επισταμένα και να οργανώσει τη διδασκαλία του στην τάξη σε νέα βάση κι από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

γ. Τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει φέτος. Η εξαγγελία της τράπεζας θεμάτων έγινε με βιασύνη, προχειρότητα και άγνοια των πραγματικών συνθηκών που επικρατούν στην εκπαίδευση. Επομένως είναι αντιπαιδαγωγικό, εφόσον έχει περάσει ήδη το μέσο της χρονιάς, να εξαγγέλλεται ξαφνικά ότι η τράπεζα θεμάτων θα εφαρμοστεί από φέτος.

δ. η τράπεζα θεμάτων, με τον όγκο της διδακτέας και εξεταστέας ύλης, καθιστά τον εκπαιδευτικό απλά διαχειριστή της στη λογική των πανελληνίων εξετάσεων, με αποτέλεσμα την κατάργηση της αυτονομίας του και την υποβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του σχολείου. Δυστυχώς η τράπεζα θεμάτων και η τεράστια ύλη, σε συνδυασμό με τα ακατάλληλα διδακτικά εγχειρίδια, είναι στοιχεία που αντιβαίνουν πλήρως σε καινοτόμες δράσεις και ομαδοσυνεργατικές μεθόδους που, κατά τ’ άλλα θέλει να προωθήσει το υπουργείο, θεωρώντας τες μάλιστα και δείκτες της αξιολόγησης.

ε. Μετά την δημοσιοποίηση στα σχολεία της υπ’ αριθμ. 30631/Γ2 4-3-2014 για τον τρόπο εξέτασης και αξιολόγησης των μαθημάτων της Α’ Λυκείου, προκύπτουν αναπάντητα ερωτήματα, καθώς διαπιστώνονται ανακολουθίες και αντιφάσεις ανάμεσα στο πρόγραμμα σπουδών (Αρ. Πρωτ. 139610/Γ2 1-10-2013) και στην παραπάνω αναφερθείσα εγκύκλιο του Υπουργείου.

στ. Από το γεγονός ότι τα θέματα θα είναι προσβάσιμα στους εξεταζόμενους μια βδομάδα πριν τις εξετάσεις, προκύπτουν αμείλικτα ερωτήματα: αν κάποιος εξεταζόμενος δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο τι γίνεται; Και μήπως το Υπουργείο θέλει να οδηγήσει τους μαθητές σε… εγκεφαλικό επεισόδιο, μια βδομάδα πριν τις εξετάσεις; Σκεφτείτε: 300 θέματα επί 10 μαθήματα = 3000 θέματα για μια βδομάδα στο κεφάλι των μαθητών! Δεν πρέπει κανείς μας να έχει την παραμικρή αμφιβολία ότι με αυτή τη «λύση» τα παιδιά θα τρελαθούν από την αγωνία τους να …μάθουν σε μια βδομάδα 3000 θέματα, ασχέτως από το αν πολλά από αυτά θα τους είναι ήδη οικεία από τη διδασκαλία καθ’ όλη τη διάρκεια της  χρονιάς. Αντιλαμβάνεται κανείς τι είδους ψυχική δοκιμασία θα εξαναγκαστούν να περάσουν 16χρονοι μαθητές, ενώ παράλληλα θα επιβεβαιώνεται η θλιβερή πραγματικότητα του εξετασιοκεντρικού συστήματος της εκπαίδευσής μας, προς δόξα της αποστήθισης, της παπαγαλίας και των φροντιστηρίων, στα οποία, δεκαετίες τώρα, το ελληνικό κράτος κλείνει πονηρά το μάτι!  Μετά από αυτά, αναπόφευκτη θα είναι και η διαρροή μαθητών από τα γενικά λύκεια προς τα τεχνικά… αλλά μήπως ακριβώς αυτός είναι και ο στόχος του Υπουργείου;

Προχωρώντας τώρα στο προκείμενο, θέλουμε να καταθέσουμε συγκεκριμένες προτάσεις για τη διδασκαλία του κάθε μαθήματος της Α΄ Λυκείου καθώς και για την εξεταστέα ύλη, έχοντας ως κύριο μέλημά μας την ουσιαστική μόρφωση του μαθητή.

Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου.

Το μάθημα της ιστορίας αποτελεί κατεξοχήν μάθημα μόρφωσης, αυτογνωσίας, διαμόρφωσης εθνικής και οικουμενικής ταυτότητας και άσκησης της κριτικής σκέψης. 

            Ξεκινούμε με την παρατήρηση πως το μάθημα της ιστορίας μπορεί να γίνει πραγματικά συναρπαστικό για το μαθητή και να τον γοητεύσει, ενισχύοντας τη φιλομάθειά του και την εν γένει συμμετοχή του στο σχολείο. Για να μπορέσει όμως ο εκπαιδευτικός να αξιοποιήσει το μάθημα κατ’ αυτόν τον τρόπο, ανάγκη είναι να έχει στη διάθεσή του μια σχετική άνεση χρόνου, χωρίς να περιορίζεται ο ρόλος του σ’ αυτόν του άχαρου «διαχειριστή ύλης» με αποκλειστικό σκοπό την προετοιμασία του μαθητή για τις εξετάσεις. Ενώ ο καθηγητής του μαθήματος μπορεί –και άλλωστε προβλέπεται από τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών- να προβεί σε μια σειρά από δράσεις που μόνο όφελος φέρνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και στους ίδιους τους μαθητές και αυριανούς πολίτες της χώρας μας, η πίεση της ολοκλήρωσης μιας ογκώδους καθορισμένης ύλης δεν του το επιτρέπει. Έτσι περιορίζονται από τη εκπαιδευτική πρακτική πρωτοβουλίες, όπως η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, η προβολή επιλεγμένων ντοκιμαντέρ και ιστορικών ταινιών, η αξιοποίηση πρόσθετων παραθεμάτων – πηγών, η οργάνωση επίσκεψης σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, καθώς και η αξιοποίηση νέων μεθόδων διδασκαλίας (ανακαλυπτική, ομαδοσυνεργατική μάθηση).

Για όλα αυτά όμως –τονίζουμε για ακόμη μια φορά – ότι ο εκπαιδευτικός χρειάζεται διαθέσιμες ώρες, όχι να κυνηγάει την ύλη, γιατί τότε απλά δε θα γίνει τίποτε από τα παραπάνω.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τις παραπάνω παραμέτρους,  προκειμένου να είμαστε σε θέση να εκπληρώνουμε ουσιαστικά το ρόλο του δάσκαλου της ιστορίας για τους νέους μας, που μας έχει αναθέσει η πολιτεία,  προτείνουμε την παρακάτω διδακτέα –εξεταστέα ύλη, σημειώνοντας πως τα κεφάλαια που προτείνουμε να διδαχτούν περιληπτικά με πλάγια γράμματαεξαιρούνται από την εξεταστέα ύλη, σε αντίθεση με αυτά με έντονα μαύρα γράμματα που περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη.

Ι. ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

1. Οι λαοί της Μεσοποταμίας, σελ. 10-19, – περιληπτικά με διάγραμμα και έμφαση στα υποκεφάλαια γραφή, νομοθεσία και γράμματα (σφηνοειδής γραφή, νόμοι Χαμουραμπί, έπος του Γκιλγκαμές).

2. Η Αίγυπτος: 2.1 Η χώρα, 2.2 Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση,  σελ. 20-23

 2.3 Η ιστορία –περιληπτική σύντομη αναφορά, σελ. 23-27

2.4 Ο πολιτισμός, σελ. 27-30.

3. Οι Φοίνικες, σελ. 31-36,  6. Οι Μήδοι και οι Πέρσες σελ. 47-52, σύντομη αναφορά με διάγραμμα και χάρτες σελ 31, 47.

ΙΙ. ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

  1. Οι Αιγαιακοί πολιτισμοί, -ο κυκλαδικός πολιτισμός –ο μινωικός πολιτισμός-ο ελλαδικός πολιτισμός, σελ. 56-65, περιληπτική αναφορά με τη βοήθεια διαγραμμάτων .
  2. Ο μυκηναϊκός πολιτισμός, σελ. 65-75.

2. Η αρχαία Ελλάδα: 2.1 Η Ομηρική Εποχή, 2.2 Η αρχαϊκή εποχή, 2.3 Η Κλασική εποχή, σελ. 76-120.

Σημείωση: εκτός ύλης σελ. 118-119 «ο ελληνισμός στη δυτική Μεσόγειο», εντός της ύλης η Κύπρος, σελ. 119-120.

ΙΙΙ. ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ.

  1. Η διάσπαση του κράτους του Μεγάλου Αλεξάνδρου σελ. 124-127, περιληπτικά με απλές αναφορές
  2. Τα χαρακτηριστικά του ελληνιστικού κόσμου σελ. 127 -130 ως και το α. Το βασίλειο της Αιγύπτου και από τα βασίλεια του ελλαδικού χώρου το β. Το βασίλειο της Ηπείρου, σελ. 133.

Οι πόλεις κράτη και οι συμπολιτείες σελ. 134-139 περιληπτική αναφορά.

2. Ο ελληνιστικός πολιτισμός.

2.1 Τα ελληνιστικά πνευματικά κέντρα, σελ. 140-144 χωρίς τις ενότητες «Η Αντιόχεια» και «Η Πέργαμος», σελ. 140 -142 (απλή αναφορά σε αυτές).

2.2. Η γλώσσα, σελ. 142-143

2.3 Η θρησκεία σελ. 143 –144

2.4 Τα γράμματα, σελ. 144-146 περιληπτικά.

2.5 Οι επιστήμες σελ. 146 -148.

2.6 Οι τέχνες, σελ. 148-150, περιληπτικά

IV.  ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΡΩΜΗ

1.4 Ο πολιτισμός των Ελλήνων της δύσης –Η φιλοσοφία σελ. 162-163

3. Οι λαοί της Ιταλικής χερσονήσου και ο σχηματισμός του Ρωμαϊκού κράτους

3.3. Η ίδρυση της Ρώμης και η οργάνωσή της σελ. 170-172.

3.4 Η συγκρότηση της ρωμαϊκής πολιτείας –Respublicaσελ 172-175.

3.5 Η ρωμαϊκή εξάπλωση σελ 175-178  –περιληπτικά

V. Οι μεγάλες κατακτήσεις

1. Η ολοκλήρωση της ρωμαϊκής επέκτασης σελ 184-189 περιληπτικά με διάγραμμα

2. Οι συνέπειες των κατακτήσεων

2.1 Οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές αλλαγές –Η καθημερινή και πνευματική ζωή των Ρωμαίων σελ 193-194

V. ΗΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

1. Η περίοδος της ακμής.

1.1. Η εποχή του Αυγούστου σελ. 206-209 –περιληπτικά

1.2 Οι διάδοχοι του Αυγούστου –Η διοίκηση και το δίκαιο σελ. 211-214

1.3 Ελληνισμός και Ρώμη ως και «Δεύτερη Σοφιστική» σελ 217. Περιληπτική αναφορά στο υπόλοιπο του κεφαλαίου σελ 218-220.

2. Η κρίση της αυτοκρατορίας το 3ο αιώνα μ.Χ. σελ. 226-232 περιληπτική αναφορά

VIIHΥΣΤΕΡΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

1 Η μετεξέλιξη του Ρωμαϊκού κράτους

1.1 Ο Διοκλητιανός και η αναδιοργάνωση της αυτοκρατορίας σελ 234  -236 περιληπτικά.

1.2 Μ. Κωνσταντίνος: εκχριστιανισμός και ισχυροποίηση της ρωμαϊκής ανατολής σελ 236-239.

  1. Ο εξελληνισμός του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους σελ 245-247.
  2. Η μεγάλη μετανάστευση των λαών. Το τέλος του Δυτικού Ρωμαϊκού Κράτους Οι εισαγωγικές δύο πρώτες παράγραφοι σελ 247 / συνοπτική αναφορά από τρίτη παράγραφο σελ 247 ως σελ 251 (χωρίς τους Οστρογότθους)

2. Η εποχή του Ιουστινιανού

2.1 Η ανασύσταση της ρωμαϊκής οικουμένης σελ 253 – 256 περιληπτικά

2.2  Η ελληνοχριστιανική οικουμένη σελ 256 – 258

3.2 Η παλαιοχριστιανική τέχνη σελ. 262-267 περιληπτικά

                Σημειώνουμε για την ύλη που προτείνουμε πως συνολικά απαιτούνται περίπου 52-54 μαθήματα προκειμένου να βγει, συμπεριλαμβανομένων των επιπλέον και παράλληλων δραστηριοτήτων που μπορεί να επιλέξει ένας καθηγητής (π.χ. επεξεργασία πηγών, προβολή εκπαιδευτικού υλικού με powerpoint κ.α.) καθώς και των ωριαίων διαγωνισμάτων. Αν συνυπολογίσει κανείς και τις ώρες που διατίθενται για προβλεπόμενους περιπάτους και άλλες δράσεις, ο χρόνος που απομένει επαρκεί για να βγει η ύλη μέσα στο σχολικό έτος.

Επισημαίνουμε, τέλος, πως έχουμε συγκεκριμένες βελτιωτικές προτάσεις και για το περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου, τις οποίες μπορούμε να κοινοποιήσουμε στην εκπαιδευτική κοινότητα με μια επόμενη ανακοίνωσή μας. 

Μάθημα «Νεοελληνική Γλώσσα».

Σχετικά με αυτό το μάθημα διαπιστώνεται ανακολουθία ανάμεσα στο Πρόγραμμα Σπουδών που δόθηκε τον Οκτώβριο του 2013 και στις τελευταίες οδηγίες για την αξιολόγησή του. Πιο συγκεκριμένα:

1. Ζητούμε να οριστούν συγκεκριμένοι θεματικοί κύκλοι από τους οποίους θα αντλούνται τα κείμενα που θα δίνονται στους μαθητές από την Τράπεζα Θεμάτων.

2. Ζητούμε να διευκρινιστεί αν η μορφή των ερωτήσεων για τα ζητήματα α. ii. και β. i, ii,  θα ακολουθεί μηχανιστική λογική ή αν θα ακολουθεί τις οδηγίες που δόθηκαν στο Πρόγραμμα Σπουδών, δηλαδή αν θα συνδέονται άμεσα με το ύφος και την στοχοθεσία του κειμένου, αν το «πώς» (μορφή) συνδέεται με το «τι» και το «γιατί» (περιεχόμενο και στόχος κειμένου). Πιο ειδικά, στο ζήτημα β. i (σημασιολογικά στοιχεία), ενώ το Πρόγραμμα Σπουδών επισημαίνει ότι «δε δίνονται ασκήσεις μηχανιστικού τύπου (π.χ. συμπλήρωση κενών, αντικαταστάσεις λέξεων κ.λ.π.)» στις οδηγίες αξιολόγησης προτείνεται ένα ερώτημα τέτοιου τύπου.Επίσης,  θα θέλαμε να διευκρινιστεί με ακρίβεια τι ακριβώς ζητείται με αυτό που στο ερώτημα (βii) ορίζεται «είδος κειμένου».

3. Εν μία νυκτί το ζήτημα γ (παραγωγή κειμένου) βαθμολογείται με πενήντα (50) μονάδες, ενώ ο νόμος για την αξιολόγηση στην Α’ Λυκείου προβλέπει βαθμολογία με εξήντα (60) μονάδες.

Αρχαία ελληνικά.

Εδώ το Υπουργείο διολίσθησε σε μέγα σφάλμα δίνοντας για φέτος μεγάλη εξεταστέα και διδακτέα ύλη, αποκλείοντας και την εφαρμογή των νέων διδακτικών μεθόδων (project). Ας δούμε τα πραγματικά δεδομένα:

Για να ανταποκριθούμε στις νέες απαιτήσεις και να ολοκληρώσουμε την ύλη, η οποία ανακοινώθηκε μετά το τέλος του πρώτου τετραμήνου, πρέπει να αναθεωρήσουμε ριζικά το μέχρι τώρα τρόπο διδασκαλίας. Να επεξεργαζόμαστε 20-30 στίχους σε κάθε διδακτική ώρα –κάτι παντελώς ανέφικτο – και να περιορίσουμε ή να καταργήσουμε την επεξεργασία γραμματικών ή συντακτικών φαινομένων. Έτσι όμως ερχόμαστε σε πλήρη αντίθεση με τις οδηγίες του Υπουργείου, καθώς απαιτείται η ολοκλήρωση της διδασκαλίας του «Εγχειριδίου γλωσσικής διδασκαλίας», που περιλαμβάνει και ιδιαίτερα απαιτητικές ενότητες για ένα μάθημα γενικής παιδείας (ρήματα β’ συζυγίας, πλάγιος λόγος).

Ακολουθεί μια πρόταση διδασκαλίας του Ξενοφώντα και του Θουκυδίδη, η οποία, με βάση το συνδυασμό διδασκαλίας των κειμένων από πρωτότυπο καί από μετάφραση, μπορεί να ολοκληρώσει τη διδακτέα ύλη:

Ξενοφώντας, «Ελληνικά», βιβλίο Β΄:

Ι. 16—32.

16-21 από μετάφραση

22-32 από πρωτότυπο

ΙΙ. 1-4

1-2 από μετάφραση

3-4 από πρωτότυπο

ΙΙ. 16-23

16-23 από μετάφραση

20-23 από πρωτότυπο

ΙΙΙ. 11-16 από μετάφραση

ΙΙΙ. 50-56 από πρωτότυπο

ΙV. 1-17 από μετάφραση

IV. 18-23

18-19 από μετάφραση

20-22 από πρωτότυπο

23 από μετάφραση

ΙV. 37-43

37-39 από μετάφραση

40-42 από πρωτότυπο

43 από μετάφραση

Θουκυδίδης βιβλίο Γ΄

70 από πρωτότυπο

71 από μετάφραση

72-75 από πρωτότυπο

76-78 από μετάφραση

79-81 από πρωτότυπο

82-83 από μετάφραση

Εναλλακτικά, θα μπορούσε να αφαιρεθεί ένα σημαντικό τμήμα από έναν από τους δύο συγγραφείς, ίσως από το Θουκυδίδη.

Μάθημα «Κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας»

Σχετικά με το μάθημα αυτό:

  1. Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο το προς εξέταση αδίδακτο κείμενο να συνοδεύεται από εισαγωγικό σημείωμα, από το οποίο οι μαθητές θα αντλούν πληροφορίες για την κατανόηση και ερμηνεία του.
  2. Σχετικά με την ενότητα «Τα δύο φύλα στη λογοτεχνία»  δεν είναι σαφές τι ακριβώς ζητείται ως χρόνος αφήγησης  ( ερώτημα α)
  3. Σχετικά με την ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση»
  1. Γιατί δίνεται ένα ποίημα, ενώ μέχρι τώρα οι οδηγίες του ΠΣ έκαναν λόγο για περισσότερα;
  2. Στο ερώτημα (β) τα εκφραστικά μέσα και οι εκφραστικοί τρόποι θα σχολιάζονται και σε σχέση με το περιεχόμενο και πώς μπορεί να γίνει αυτό σε αδίδακτο κείμενο;
  3. Πιστεύουμε ότι το ερώτημα (δ) είναι πολύ απαιτητικό, καθώς οι μαθητές καλούνται να σχολιάσουν θέματα και σύμβολα σε αδίδακτο ποιητικό κείμενο.

Τέλος η πολύ απλή απορία μας: πώς ακριβώς φαντάζεται το Υπουργείο τα θέματα της τράπεζας θεμάτων στο μάθημα της λογοτεχνίας της Α΄ Λυκείου, το οποίο διδάσκεται με έναν τρόπο –κατά εντολή του ίδιου του Υπουργείου –που αντιβαίνει πλήρως τη λογική ακριβώς της προωθούμενης  τράπεζας;;

Μήπως στα πλαίσια της ευρύτερης συζήτησης σχετικά με την αυτενέργεια του εκπαιδευτικού στο συγκεκριμένο μάθημα, θα ήταν θεμιτό να ανοίξει πεδίο ευρύτερου διαλόγου με θέμα την δυνατότητα διαμόρφωσης ελεύθερων θεματικών κύκλων εκ μέρους των διδασκόντων;

Μάθημα: Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός

Καθώς το μάθημα εμπίπτει σ’  αυτά που ονομάζονται «επιλογής» και με βάση τις νέες οδηγίες που αφήνουν εκκρεμότητες σχετικά μ’  αυτά τα μαθήματα, αναμένουμε τις οριστικές αποφάσεις του υπουργείου σχετικά με τον τρόπο εξέτασης και αυτών των μαθημάτων, για να τοποθετηθούμε.

Επισημαίνουμε, ωστόσο, τη μεγάλη αναντιστοιχία που υπάρχει ανάμεσα στον τίτλο του μαθήματος "Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός" και το περιεχόμενο του εγχειριδίου "Ο ευρωπαϊκός πολιτισμός και οι ρίζες του", καθότι ελάχιστες αναφορές υπάρχουν στον ελληνικό πολιτισμό - αρχαίο και βυζαντινό - και στη συμβολή του στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού.

Συμπερασματικά, ζητούμε, κ. Υπουργέ, την ακύρωση της διαδικασίας της τράπεζας θεμάτων και την ανάληψη πρωτοβουλίας από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας για ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, προκειμένου να διαμορφωθεί η καλύτερη δυνατή πρόταση για την εκπαίδευση. Ζητούμε ακόμα να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι προτάσεις που καταθέτουμε ως βάση διαλόγου.

Με Τιμή,

Τα μέλη του Διοικητικού του Συνδέσμου Φιλολόγων Καβάλας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholika-vivlia.jpg
Το ρεπορτάζ του alfavita.gr για την εμπλοκή φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή σχολικών βιβλίων συζητιέται αύριο Δευτέρα στη Βουλή
Αύριο στη Βουλή συζητιέται επίκαιρη ερώτηση για το πολλαπλό βιβλίο και την εμπλοκή μεγάλου φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή.
Το ρεπορτάζ του alfavita.gr για την εμπλοκή φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή σχολικών βιβλίων συζητιέται αύριο Δευτέρα στη Βουλή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Εκπαιδευτικοί Ρεθύμνου: «Να αποσυρθεί κάθε διαδικασίας δίωξης στους εκπαιδευτικούς»
«Η δικαστική δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που μονιμοποιήθηκαν χωρίς αξιολόγηση και ο επίμονος αγώνας χιλιάδων συναδέλφων απέναντι σε ένα...
Εκπαιδευτικοί Ρεθύμνου: «Να αποσυρθεί κάθε διαδικασίας δίωξης στους εκπαιδευτικούς»