Μια πρώτη προσέγγιση στην τράπεζα θεμάτων (ή θυμάτων;)
Αντί προλόγου
Σε όλα τα μεταρρυθμιστικά εγχειρήματα που επιχειρήθηκαν στην εκπαίδευση μετα- πολεμικά, μόνιμος στόχος ήταν η στροφή των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τη γενική στην τεχνική εκπαίδευση. Οι εισηγητές των μεταρρυθμίσεων αυτών με μελαγχολία συχνά διαπίστωναν ότι η Ελληνική οικογένεια αρνιόταν να σπρώξει τα παιδιά της σε τεχνικά επαγγέλμα- τα και επέμενε στις σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κανείς από αυτούς δεν προσπάθησε να προσεγγίσει τη συμπεριφορά αυτή με βάση την κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα της χώρας και πολλοί την αντιμετώπιζαν σαν ένα είδος κοινωνικής παθογένειας.
Το νεοελληνικό λαϊκό αίτημα «μάθε παιδί μου γράμματα» αντιμετωπίστηκε από την άρχουσα τάξη της χώρας σαν μία «ιδιοτροπία» του λαού μας που «εμπόδιζε» την χώρα να μοιάσει με τις ανεπτυγμένες χώρες της Δύ- σης. Ήταν μία αντιστροφή του προβλήματος, που απέδιδε τις στρεβλώσεις του μοντέλου οικονομι- κής ανάπτυξης στην παιδεία. Μία οικονομία με πρωτογενή τομέα εγκαταλειμμένο, με δευτερογενή τομέα περιορισμένο, στρεβλό και συχνά τεχνολογικά εξαρτημένο ή καθυστερημένο και τέλος τρι- τογενή τομέα βασικά προσανατολισμένο στον τουρισμό, είχε ελάχιστες ανάγκες από ουσιαστικές τεχνικές ειδικότητες. Οι τεχνικές ειδικότητες, που υπήρχαν, ήταν περιορισμένης εξειδίκευσης και κατά συνέπεια μειωμένου κοινωνικού κύρους. Καμία σχέση φυσικά με τους εξειδικευμένους τεχνι- κούς των ανεπτυγμένων καπιταλιστικών χωρών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ