Αθήνα, 23/06/2014
ΠΡΟΣ : τον Υπουργό Παιδείας κ. Α. Λοβέρδο
ΚΟΙΝ : 1) Υφυπουργό Παιδείας κ. Α. Δερμεντζόπουλο
2) Γεν. Γραμματέα Υπ. Παιδείας κ. Α. Κυριαζή
3) ΔΟΕ
Θέμα : « Aιτήματα Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών»
Κύριε Υπουργέ,
Έχουμε την τιμή να σας ενημερώσουμε ότι ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (Σ.Α.Ν.) που ιδρύθηκε στην Αθήνα με την υπ' αριθμ. 268/2014 διαταγή του Ειρηνοδικείου Αθηνών (διαδικασία εκούσιας δικαιοδοσίας) και που εκπροσωπεί, βάσει του καταστατικού του, όλους τους μη μόνιμα διορισμένους αναπληρωτές νηπιαγωγούς γενικής και ειδικής αγωγής, δημιουργήθηκε με σκοπό να εκπροσωπήσει τα επαγγελματικά συμφέροντα τους, με την ανάδειξη των δίκαιων αιτημάτων τους και τον αγώνα για τη δικαίωσή τους. Για το σκοπό αυτό, ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών δραστηριοποιείται στα πλαίσια της γενικότερης δράσης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.) και σε συνεργασία με αυτή.
Με τη σημερινή μας επιστολή, επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε τις θέσεις μας και τα αιτήματά μας για τα χρόνια προβλήματα του κλάδου μας και ταυτόχρονα να σας εφιστήσουμε την προσοχή στο ουσιαστικό πρόβλημα που έχει η τόσο σημαντική για το σύνολο της παιδείας προσχολική αγωγή σήμερα, την οποία και υπηρετούμε μέσα σε ένα δυσμενέστατο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον.
Είναι ευρέως γνωστό ότι οι κοινωνικές συνέπειες της εργασιακής ανασφάλειας και της προσωρινότητας χιλιάδων αναπληρωτών νηπιαγωγών είναι τεράστιες. Την ίδια στιγμή που οι αναπληρωτές νηπιαγωγοί καλούνται να προσφέρουν τις ίδιες ποιοτικές υπηρεσίες στην προσχολική αγωγή, ωσάν να ήταν μόνιμοι, υποτιμάται η αξία τους ως εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας και απαξιώνεται η επιστημονική τους σημασία στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ο αριθμός των αναπληρωτών νηπιαγωγών που εντάσσονται στο εργασιακό καθεστώς της αναπλήρωσης έχει αυτή τη στιγμή ως εξής:
· Αναπληρωτές νηπιαγωγοί με προϋπηρεσία: 3835
· Αναπληρωτές νηπιαγωγοί με μηδενική προϋπηρεσία: 4819
· Αναπληρωτές νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής: 645
Οι μειωμένες προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών νηπιαγωγών τα τελευταία χρόνια, έχουν ως συνέπεια τη δημιουργία τμημάτων με 25-28 μαθητές ανά τμήμα, γεγονός που καθιστά απόλυτα δυσλειτουργική την εκπαιδευτική διαδικασία.
Εάν στα παραπάνω δεδομένα προσθέσουμε το γεγονός των συγχωνεύσεων – συνενώσεων των δημόσιων νηπιαγωγείων και την απουσία συγκροτημένου σχεδίου που αφορά στη μελέτη των αναγκών του πληθυσμού για δημόσια νηπιαγωγεία, με μόνο σκοπό την εξοικονόμηση κονδυλίων από περικοπές κοινωνικού χαρακτήρα, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης πλήττεται βάναυσα και αυτό εξελίσσεται σε μείζον κοινωνικό πρόβλημα με καταστροφικές συνέπειες που αφορά γονείς, παιδιά και νηπιαγωγούς.
Κύριε Υπουργέ,
εκπροσωπώντας χιλιάδες αναπληρωτές νηπιαγωγούς γενικής και ειδικής αγωγής, σας καλούμε να λάβετε υπόψη τα όσα σας αναφέρουμε και να ενεργοποιηθείτε άμεσα για τη δικαίωση των αιτημάτων μας τα οποία είναι τα εξής:
· Προσλήψεις με αναλογία προσλήψεων/συνταξιοδοτήσεων 1:1, διότι ο αριθμός των κενών είναι τεράστιος και μεγαλύτερος από κάθε άλλη χρονιά λόγω απουσίας προσλήψεων τα τελευταία χρόνια, αφενός και υψηλότατου αριθμού συνταξιοδοτήσεων αφετέρου, καθώς και αναδρομικές προσλήψεις για τα σχολικά έτη που δεν εφαρμόστηκε.
· Διορισμός μονίμων εκπαιδευτικών σε μεταβατική περίοδο, με ποσοστό 60% από τον πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ και 40% από τον ενιαίο πίνακα διορισμών, δηλαδή το «διευρυμένο» 24μήνο, που προκύπτει με βάση την πραγματική προϋπηρεσία αντίστοιχα και που τόσο άδικα καταργήθηκε. Θέλουμε να τονίσουμε στο σημείο αυτό, ότι η πλειοψηφία των αναπληρωτών νηπιαγωγών έχει αξιολογηθεί από το ΑΣΕΠ με επιτυχία τουλάχιστον μία φορά και έχει προϋπηρεσία ετών.
· Άνοιγμα των πινάκων και προσμέτρηση της προϋπηρεσίας μετά το 2010.
· Κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών με προσλήψεις αναπληρωτών, έγκαιρα, στην αρχή του σχολικού έτους.
· Διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την ειδική αγωγή, εφόσον δεν έχει υλοποιηθεί κάτι παρόμοιο στο παρελθόν και μονιμοποιήσεις νηπιαγωγών ειδικής αγωγής.
· Κατάργηση της πρόσφατης διάταξης που καταργεί την προσμέτρηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων στη μισθολογική εξέλιξη των αναπληρωτών που καλούνται κάθε χρόνο να εργαστούν σε διαφορετικό σημείο της χώρας με εξαιρετικά χαμηλές αποδοχές (Κ.Υ.Α. 2/24529/0022 – ΦΕΚ 928/Β-14/4/2014).
· Θέσπιση «μέγιστου χρόνου παραμονής στην αναπλήρωση» τα δύο διδακτικά έτη καθαρής προϋπηρεσίας που προσφέρθηκε στα δημόσια σχολεία αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, πέραν του οποίου και κατ’ εξαίρεση των ποσοστών μονίμων διορισμών, οι αναπληρωτές που τον συμπληρώνουν να καταλαμβάνουν μόνιμες οργανικές θέσεις στη Δημόσια Εκπαίδευση.
Επειδή από το 2010 και μετά, διανύουμε μια «μεταβατική περίοδο» με χαρακτηριστικά την αβεβαιότητα και την ανυπαρξία προσλήψεων, επειδή είχαμε επενδύσει και σχεδιάσει τη ζωή μας σύμφωνα με το νόμο 3848/2010 που ποτέ δεν εφαρμόστηκε, επειδή έχουμε εγκλωβιστεί ενώ θα έπρεπε να έχουμε διοριστεί, επειδή κινδυνεύουμε κάθε χρόνο να βρεθούμε εκτός αγοράς εργασίας, επειδή είμαστε από τους λίγους τομείς προσλήψεων του Δημόσιου τομέα που έχουμε εξεταστεί γραπτώς και με επιτυχία και επειδή είμαστε βέβαιοι ότι θα λάβετε υπόψη σας το δίκαιο των αιτημάτων μας, την αποφασιστικότητά μας, αλλά και την αγωνία μας για την επιβίωση μας και για την πορεία της ίδιας της προσχολικής αγωγής, παρακαλούμε να λάβετε όλες εκείνες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε να γίνουν νόμοι της Πολιτείας.
Είμαστε στη διάθεσή σας , ώστε να δώσουμε όλα εκείνα τα επιπλέον στοιχεία που θεωρείτε απαραίτητα.
Μετά τιμής,
Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη