Thumbnail
ΠΕΤΕΕΜ - ΤΕ1

ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ
ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1974           
Προσωρινή Δ/νση:
ΟΛΜΕ Ερμού & Κορνάρου 2
Τηλ.  210 3230073
ΠΡΟΣ
ΠΙΝΑΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
FAX. 210 3227382 – 3311338
Ηλεκτρονική. Δ/νση:
http://peteem1.blogspot.gr
e-mail:  [email protected]
Τηλ. Προέδρου: What’s Up 6977 982673
& WIND 6931172717
Mail: [email protected],
[email protected]
Α’ Αντιπρόεδρος: 6973804297
Mail: [email protected]
Γεν. Γραμματέας: 698 0753768
[email protected]
Αρ. Λογαριασμού:
00088893273-1, ΤΑΧ. ΤΑMIEYTΗΡΙΟ
Αριθμ. Πρωτ.: 03
ΑΘΗΝΑ, 10-7-2014


ΠΡΟΣ
ΠΙΝΑΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

ΘΕΜΑ: «Τροποποίηση απόφασης εγγραφής μαθητών στα ΕΠΑ.Λ.»

ΣΧΕΤΙΚΟ: Η με αριθ. Πρωτ. 101502/Γ2 / 1-7-2014, απόφαση Υπουργείου Παιδείας

       Με έκπληξη είδαμε στην με αριθμ. Πρωτ. 101502/Γ2 01-07-2014 απόφαση του υφυπουργού Παιδείας κου  Δερμεντζόπουλου με θέμα περί «Εγγραφών και φοίτησης μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2014-15», χωρίς πρώτα να έχει γίνει κάποια ενημέρωσή μας, ούτε λήφθηκαν υπόψη οι θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος με αποτέλεσμα ενώ πήγαν να κάνουν ένα βήμα μπροστά (διστακτικά) κάνουν δύο βήματα πίσω και επιδεινώνουν το πρόβλημα.

       Σύμφωνα με την απόφαση ουσιαστικά ακυρώνεται το  δικαίωμα εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ. σε μαθητές άνω των 24 ετών αφενός και  αφετέρου υποχρεώνει τους μαθητές που έχουν απολυτήριο Λυκείου, προκειμένου να εγγραφούν στη Β΄ΕΠΑΛ για την απόκτηση ειδικότητας να ξαναπαρακολουθήσουν (αντικίνητρο) και τα μαθήματα γενικής παιδείας τα οποία έχουν ήδη διδαχτεί.

       Η απόφαση αυτή αντί να ενδυναμώσει τα ΕΠΑ.Λ με μαθητικό δυναμικό θα έχει αρνητική επίδραση κύρια στα απογευματινά ΕΠΑ.Λ, τα οποία εξακολουθούν να θεωρούνται προς το παρόν αναγκαία για την διευκόλυνση μεγαλύτερης ηλικίας μαθητών, όπου για πολλούς λόγους δεν επιλέγουν τα νυχτερινά ΕΠΑΛ, όσο και στα πρωινά.

       Στο σημείο αυτό εγείρεται και ζήτημα νομιμότητας στο κατά πόσο δηλαδή επιτρέπετε δεύτερο απολυτήριο ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης. Ως κάτοχοι του απολυτηρίου ΓΕ.Λ. λογικά δεν μπορούν να λάβουν από το ΕΠΑ.Λ. άλλο απολυτήριο αλλά μόνο πτυχίο. Για τον βαθμό του πτυχίου αυτού σύμφωνα με το Π.Δ. 50/2008, άρθρο 23, εδάφιο 2α, προσμετρούν μόνο οι βαθμοί των μαθημάτων ειδικότητας του τομέα και για το λόγο αυτό στο ανωτέρω άρθρο 23 προστέθηκε με το άρθρο 1 παρ.9 του Π.Δ. 112/2013 το εδάφιο 4 σύμφωνα με το οποίο «οι κάτοχοι απολυτηρίου ΓΕ.Λ., Τ.Ε.Λ., Ε.Π.Λ., ΕΠΑ.Λ. ή άλλου ισοτίμου λυκείου παρακολουθούν μόνο μαθήματα τομέων για την απόκτηση αποκλειστικά και μόνο πτυχίου ΕΠΑ.Λ

    Αποτρέπονται δηλαδή οι απόφοιτοι Γενικών Λυκείων να εγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ. ενώ  παράλληλα χάνεται και η ευκαιρία αναβάθμισης του επιπέδου της εκπαιδευτικής διαδικασίας απόκτησης ειδικότητας και εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Τεχνολογικής Εκπ/ση. Δεν θα επιτρέπεται σε παιδιά που προέρχονται κυρίως από χαμηλολαϊκά στρώματα να διορθώσουν ίσως προηγούμενες άστοχες επιλογές τους, με τις ανισότητες του εκπαιδευτικού συστήματος, όπου με τον αποκλεισμό τους και από τη δια βίου μάθηση, τους θέτουν στο περιθώριο.  

       Με αυτόν τον συγκαλυμμένο τρόπο στέλνονται οι νέοι απ’ ευθείς στην άτυπη κατάρτιση της απλήρωτης μαθητείας (ΣΕΚ) και της εφήμερης απασχόλησης. Αντί της υποχρέωσης της πολιτείας για δημόσια δωρεάν ΤΕΕ θα τους μετατρέπει όλους αυτούς σε πελάτες (βλέπε εργαλειοθήκη ΟΟΣΑ) και η απόκτηση επαγγέλματος θα γίνει ατομική υπόθεση του καθενός και όχι υποχρέωση του Κράτους.

       Πάντως όπως και να έχει το θέμα οι μαθητές αυτοί «χάνονται για τα ΕΠΑ.Λ.» και μαζί τους θα χαθούν πολλές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

Αν δεν αλλάξει αυτή η αντίληψη από τους τεχνοκράτες του υπουργείου για τον ρόλο της ΤΕΕ που πρέπει να παίξει στις εποχές του σκληρού ανταγωνισμού και της εξέλιξης της τεχνολογίας από το Σεπτέμβρη θα βρεθούν σε πολύ δύσκολη θέση τα περισσότερα ημερήσια και όλα τα απογευματινά ΕΠΑ.Λ, από πλευράς μαθητών αφού κινδυνεύουν άμεσα με «λουκέτο». Εκτός και εάν αυτός είναι ο απώτερος στόχος του Υπουργείου.  

       Πάντως όπως και να έχει το θέμα αυτή η πολιτική ανοίγει υο δρόμο της οργανικής συρρίκνωσής της τυπικής εκπαίδευσης, με τις νέες διαθεσιμότητες στους καθηγητές ειδικοτήτων επί θήρες. Τα περιβόητα μνημόνια συνεργασίας στην κατάρτιση-μαθητεία που «υπέγραψε» η κυβέρνηση με το Ελληνογερμανικό επιμελητήριο είναι η αρχή των σαρωτικών αντιεκπαιδευτικών αλλαγών στη δημόσια τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.     

       Φτάνει  πια. Αφήστε ήσυχη τη  δημόσια ΤΕΕ. Σταματήστε τους πειραματισμούς σας πάνω στη νέα γενιά.

Μια άλλη αντίληψη για την εκπαίδευση που θα έδινε νέα «πνοή» στα δημόσια ΕΠΑ.Λ. και διέξοδο στην ελληνική οικογένεια για συμπληρωματική δωρεάν εκπαίδευσης και απόκτηση επαγγελματικής ειδίκευσης, με τα ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα, είναι αναγκαία όσο ποτέ στο χώρο της Δ/θμιας.

       Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, να επανεξετάσει άμεσα το θέμα των εγγραφών των αποφοίτων Γενικών Λυκείων στα ΕΠΑ.Λ, σύμφωνα και με τις θέσεις μας, τροποποιώντας τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 7, του εδαφίου ζ παρ.2 του άρθρου 43, το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 11, τις παρ.1,2 του άρθρου 46 του ν.4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α΄193) όπως τροποποιήθηκε με την παρ.17 του άρθρου 45 του Ν.4264/2014 (Α΄ 118).

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΕΤΕΕΜ – ΚΛΑΔΟΥ ΤΕ01
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                             Η  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΔΑΤΟΣ                               ΛΟΓΟΘΕΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ

    ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
1. Υφυπουργό Παιδείας
• κ. Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλου
2. Γραμματέα Υπουργείου 
• κ. Β. Παπάζογλου
3. κ. Πρόεδρο ΙΕΠ
• Σωτ. Γκλαβά
4. Διεύθυνση Προσωπικού Δ.Ε
5. Δ/νση Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης  ΤΜΗΜΑΤΑ Β-Γ-Δ
6. Περιφερειακές Δ/νσεις Π&Δ Εκπ/σης
7. ΔΔΕ χώρας
8. Σχολεία
9. ΟΛΜΕ-ΕΛΜΕ-ΑΙΡΕΤΟΙ ΚΥΣΔΕ & ΠΥΣΔΕ
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidikos_4.jpg
Αξιολόγηση: «Ντροπή και αίσχος! Αντικατέστησαν νεοδιόριστη προϊσταμένη νηπιαγωγείου επειδή απήργησε»
«Μόνο ντροπή και αίσχος χαρακτηρίζει την πράξη αυτή! Η Κυβέρνηση, το Υπουργείο αλλά και ο προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας...
Αξιολόγηση: «Ντροπή και αίσχος! Αντικατέστησαν νεοδιόριστη προϊσταμένη νηπιαγωγείου επειδή απήργησε»