Ο.Λ.Μ.Ε.
Απεργία – αποχή από την αξιολόγηση
Συνάδελφοι, σσες
Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας στις 27-09-2014, αποφάσισε, την προκήρυξη Απεργίας –Αποχής, από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10). Με την ίδια απόφαση η ΓΣ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές σχολείων και τους Σχολικούς Συμβούλους να μη συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία με την οποία υλοποιείται το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο για την Αξιολόγηση και εξουσιοδότησε το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης για την ημερομηνία έναρξης αυτής.
Στο πλαίσιο υλοποίησης αυτής της απόφασης καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, διευθυντές σχολείων και σχολικούς συμβούλους να απέχουν από όσες διαδικασίες προβλέπονται στην πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ (155922/Γ1–30–09–2014) και το ΠΔ 152/2013. Καλούμε τους συναδέλφους, χωρίς φόβο, να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.
Πιο συγκεκριμένα:
Α. Καλούμε τους διευθυντές (και υποδιευθυντές) των σχολείων να σταθούν δίπλα στους συναδέλφους και να μην μετατραπούν σε αξιολογητές τους. Αυτό σημαίνει ότι, με βάση την απεργία-αποχή που κήρυξε η Γεν. Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ, να απέχουν:
- Από την εξ αποστάσεως επιμόρφωση.
- Από τον ορισμό ομάδων εργασίας.
- Από τον προγραμματισμό δράσης ή τα σχέδια δράσης.
- Από τις διαδικασίες αξιολόγησής τους.
- Από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου τους και γενικότερα από όλες τις διαδικασίες αυτό-αξιολόγησης σχολ. μονάδας και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Β. Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, με βάση την απεργία-αποχή που κήρυξε η Γεν. Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ, να απέχουν:
- Από τη συγκρότηση ομάδων εργασίας.
- Από τον προγραμματισμό, την κατάθεση σχεδίου εργασίας και από την παράδοση του όποιου υλικού μπορεί να αναρτηθεί στο παρατηρητήριο της αξιολόγησης.
- Από την «εθελοντική» αξιολόγηση.
- Από την σύνταξη έκθεσης ατομικής αξιολόγησης.
- Από κάθε διαδικασία αξιολόγησής τους από τον Σχολ. Σύμβουλο και τον Δ/ντή του σχολείου.
Δε συμβάλλουμε στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο. Υπερασπιζόμαστε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
Απέχουμε από όλα τα παραπάνω και ό,τιδήποτε άλλο γίνεται για να υλοποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο (αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών). Η στάση μας αυτή έχει την απόλυτη και πλήρη κάλυψη από την απεργία – αποχή που κήρυξε η ΟΛΜΕ από την Παρασκευή 10-10-2014.
Συνάδελφοι, σσες
Και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, οι εργαζόμενοι δεν έχουν υποκύψει, ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ της ΑΔΕΔΥ μπλοκάροντας το καλοκαίρι τη διαδικασία ενώ, με αποφάσεις μαζικών Γενικών Συνελεύσεων, δεν κατέθεσαν τη φόρμα της ατομικής αξιολόγησης αλλά την παρέδωσαν στα σωματεία τους. Ήδη, πάνω από 20 Ομοσπονδίες του δημόσιου τομέα έχουν κηρύξει, όπως και η ΟΛΜΕ, απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης με εξώδικα που έχουν αποστείλει στα αντίστοιχα υπουργεία.
Όλοι μαζί συνεχίζουμε τον αγώνα κατά της αξιολόγησης!
Ο.Λ.Μ.Ε.
Η ΔΗΘΕΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,
Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση προσπαθούν να σε πείσουν να αξιολογηθείς εθελοντικά. Σε έχουν κυριολεκτικά καθηλώσει μισθολογικά με το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο (νόμος 4024/11) και τώρα σου τάζουν ελπίδες για μισθολογική βελτίωση. Αρκεί να υποκύψεις.
Σου λένε «δέξου να αξιολογηθείς για να αλλάξεις βαθμό και να βελτιώσεις το μισθό σου». Είναι όμως έτσι; Σου λένε για το «τυρί» αλλά σου αποκρύπτουν τη «φάκα».
ΝΑ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ
- Η αξιολόγηση έχει προκαθοριστεί: από όσους εκπαιδευτικούς «αξιολογηθούν» θετικά, μόνο ένα ποσοστό θα περνάει στον επόμενο βαθμό (το 100% από το ΣΤ στον Ε, το 90% από τον Ε στο Δ, το 80% από το Δ στο Γ, το 70% από τον Γ στον Β, το 30% από τον Β στον Α), νόμος 4024/11, άρθρο 7 παρ. 6.
- Αυτό το ποσοστό όμως είναι το ανώτερο. Στην πραγματικότητα ο Υπουργός Οικονομικών θα αποφασίζει ποιο θα είναι το ποσοστό, γιατί θα το «μειώνει ανάλογα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες», νόμος 4024/11, άρθρο 7, παρ. 6.
- Ακόμα όμως και αν όλ’ αυτά τα εμπόδια τα ξεπεράσεις, καμία βαθμολογική – μισθολογική βελτίωση δεν θα έχεις. Σύμφωνα με το νόμο 4263/14 (μεσοπρόθεσμο) μέχρι το 2016, η βαθμολογική ωρίμανση είναι «παγωμένη». Μετά δε το 2016, αυτή θα γίνεται σταδιακά για μια τριετία, μέχρι το 2018, αν δεν υπάρξει βέβαια κάποιο νέο μεσοπρόθεσμο μέχρι τότε, με βάση τις κατευθύνσεις Κυβέρνησης – ΕΕ - ΔΝΤ (Τρόικας).
- Εξωφρενική είναι επίσης και η παρ. 4 του άρθρου 8 του νόμου 4024/11 που προβλέπει ότι ο εκπαιδευτικός που κρίνεται αρνητικά «τιμωρείται» και δεν έχει δικαίωμα να διεκδικήσει την προαγωγή του τα επόμενα δύο χρόνια.
- Ετοιμάζουν νέες υποψηφιότητες για διαθεσιμότητες – απολύσεις. Ο εκπαιδευτικός «ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται ….. στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο ….. μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό», άρθρο 95 του νόμου 3528/2007.
- Από την άλλη μεριά γνωρίζουμε πολύ καλά τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για νέο μισθολόγιο στο δημόσιο, που θα σφαγιάζει ακόμα περισσότερο τους μισθούς στη λογική σύγκλισης με τον ιδιωτικό τομέα.
Είναι κατανοητό λοιπόν πως πρέπει να αποφύγουμε τη «φάκα» της αξιολόγησης, όπως ήδη έχει νομοθετηθεί από την κυβέρνηση.
Όλα τα παραπάνω, είναι βέβαιο πως θα οδηγήσουν σε ανταγωνιστικές σχέσεις ανάμεσα στα μέλη του συλλόγου διδασκόντων σε κάθε σχολείο, θα οδηγήσουν σε διάλυση την αναγκαία οξυγονούχα συλλογικότητά μας και θα μετατρέψουν τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα στο σχολείο σε «ζούγκλα».
Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,
Οφείλουμε να πούμε «όχι» στην υλοποίηση της αξιολόγησης που υλοποιεί με το ψηφισμένο νομοθετικό πλαίσιο το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση.
Οφείλουμε να αντισταθούμε. Να διασφαλίσουμε τη συλλογικότητά μας. Να αγωνιστούμε συλλογικά για να διασφαλίσουμε τα δημοκρατικά μας δικαιώματα, τις εργασιακές κατακτήσεις και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία – αποχή που κήρυξε η ομοσπονδία μας.
Αθήνα, 8/10/14
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη