Θέμα : « Υποβολή Υπομνήματος για Καίρια Αιτήματα της ΕΛΜΕ Μαγνησίας »
Υπουργέ της Παιδείας,
Πιστεύουμε ότι σε μία Δημοκρατία, ο πολιτικός και δη ο Υπουργός της Παιδείας θα πρέπει πρωταρχικά να ακούει τους υπό την ευθύνη του ώστε να χαράσσει ωφέλιμη πολιτική γι αυτούς, όπως οφείλει.
Με βάση αυτό, πιστεύουμε ότι κατά την επίσκεψή σας στη Μαγνησία θα έπρεπε να έχετε φροντίσει να συναντήσετε τους αντιπροσώπους της Εκπαιδευτικής Κοινότητας δηλαδή, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές της περιοχής αλλά και τους ανθρώπους που θίχτηκαν καίρια από τις πολιτικές που βιώνουμε δηλαδή τους καθηγητές σε διαθεσιμότητα και τους σχολικούς φύλακες.
Παρά τις επίμονες προσπάθειες να σας συναντήσουμε και να σας πληροφορήσουμε για τα προβλήματα, τις θέσεις και τις προτάσεις μας, αυτό στάθηκε αδύνατο για λόγους οι οποίοι δε σχετίζονται με μας.
Έτσι σας υποβάλλουμε το κατωτέρω υπόμνημα το οποίο εμπεριέχει ολιγόλογα όσα θα θέλαμε να σας πούμε και σας καλούμε για τις ενέργειές σας με σκοπό την υλοποίηση των αιτημάτων μας μιας και θεωρούμε αλλά και τεκμηριώνουμε ότι η ικανοποίηση καθενός από αυτά αποτελεί ένα βήμα στήριξης και ανάπτυξης του Δημόσιου Σχολείου.
Υπόμνημα
Υπουργέ της Παιδείας,
η νέα χρονιά στην εκπαίδευση ξεκινά χωρίς τους τομείς και τις ειδικότητες που καταργηθήκαν το περσινό καλοκαίρι, πράγμα το οποίο χαρακτηρίσατε πρόσφατα ως «κορυφαία ανοησία». Ξεκινά χωρίς τους 2500 καθηγητές και μαθητές που εκδιώχθηκαν από τα σχολειά.
Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας απαιτεί: καμιά απόλυση εκπαιδευτικού, άμεση επαναφορά των καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Κανείς εκπαιδευτικός εκτός δομών του υπουργείου παιδείας.
Τα σχολειά μας έμειναν χωρίς φύλαξη, είναι έρμαια του κάθε κακόβουλου, όσων επιβουλεύονται την περιουσία του ελληνικού λαού αλλά κυρίως όσων επιβουλεύονται τις εφηβικές ψυχές των μαθητών μας.
Απαιτούμε άμεση επαναπρόσληψη των Σχολικών Φυλάκων αλλά και προσλήψεις νέου προσωπικού φύλαξης.
Οι δαπάνες για την παιδεία έφτασαν στο χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων χρόνων σ ολόκληρη την Ευρώπη. Οι δαπάνες μειώθηκαν 47% από το 2006. Απαιτούμε αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
Απαιτούμε άμεση χρηματοδότηση των σχολείων για ανανέωση του εξοπλισμού τους, για τη συντήρηση των δομών τους και την ανάπτυξή τους. Ζητούμε κατασκευές νέων σχολικών κτηρίων όπου απαιτείται. Ειδικά για τη Μαγνησία, ζητάμε κατασκευή διδακτηρίου στο κέντρο του Βόλου, κατασκευή διδακτηρίου για το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, κατασκευή διδακτηρίων ΕΠΑΛ και Γενικού Λυκείου στις βόρειες περιοχές του Βόλου.
Επιτακτικά ζητάμε αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα των νεοδιόριστων.
Η αξιολόγηση (εμείς τη λέμε χειραγώγηση) κατατρώει τα σχολεία. Δημιουργεί εκπαιδευτικούς - πειθήνια όργανα, δημιουργεί αυλοκόλακες και αυλικούς, δημιουργεί χειραγωγημένα αντιπρότυπα για τους μαθητές μας… και ξέρουμε πολύ καλά ότι ο μαθητής διαπλάθεται σαν τον καθηγητή πρότυπό του.
Απαιτούμε να παγώσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων, να υπάρχει ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη στους εκπαιδευτικούς. Ζητάμε την κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων.
Πριν ένα χρόνο με το νόμο για την –δήθεν- Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις δημιουργήθηκε μία Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η οποία ουσιαστικά θυσιάζει στο βωμό των ιδιωτών και του κεφαλαίου, τους μαθητές, τα σχολειά τους εκπαιδευτικούς. Εισάγει είτε δομές αμφίβολης αποτελεσματικότητας είτε δομές φαντάσματα είτε δομές άκρατου ανταγωνισμού στην εκπαίδευση. Αποτέλεσμα αυτών είναι η στροφή των μαθητών είτε στα ιδιωτικά μεγαλοεκπαιδευτήρια είτε στα φροντιστήρια. Με την ανακοίνωση της τράπεζας θεμάτων και μόνο, αυξήθηκε η προσέλευση των μαθητών στα φροντιστήρια κατά 16% σε μία χρονιά.
Απαιτούμε κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού ν.4186/13.
Με βάση το δόγμα «περικοπές παντού» - άρα και στην παιδεία - δημιουργήθηκαν τμήματα στα οποία στοιβάζονται όπως - όπως 27 και πλέον μαθητές ή δε δημιουργούνται τμήματα τα οποία τυχαίνει να έχουν λιγότερους μαθητές. Αναρωτιόμαστε: οι μαθητές αυτοί για πού προορίζονται; μήπως για τον καιάδα της μαθητείας και της φτηνής ανειδίκευτης εργασίας; Απαιτούμε- ανώτερο όριο 20 μαθητών στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και έγκριση ολιγομελών τμημάτων ειδικά στα ΕΠΑΛ.
Η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, όπως είχαμε προβλέψει, προκάλεσε μια άνευ όρων εντατικοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε βάρος της ποιότητας της, προκάλεσε μια εντονότατη αγχωτική κατάσταση στα σχολεία αφού οι εκπαιδευτικοί δεν προλαβαίνουν να ανταποκριθούν στις μύριες υποχρεώσεις που τους έχουν επιβληθεί, αλλά κυρίως προκάλεσε την εκδίωξη από την εκπαίδευση πολλών χιλιάδων νέων επιστημόνων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών και βεβαίωσε πλήθος άλλων ότι πρέπει να ξεχάσουν το όνειρό τους να μπουν στην τάξη ως διορισμένοι εκπαιδευτικοί. Απαιτούμε την επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου στους εκπαιδευτικούς και ζητάμε να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών τώρα, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Ζητάμε τον άμεσο διορισμό όσων είναι διοριστέοι από το 2008 μέσω ΑΣΕΠ.
Η κατάσταση της εκπαίδευσης ειδικά στη Μαγνησία χαρακτηρίζεται, από εντελώς ανορθολογικές τοποθετήσεις από το ΠΥΣΔΕ, από κενά εκπαιδευτικών και σοβαρότατες ελλείψεις αναπληρωτών, από τις αποφάσεις της Διοίκησης με τη χρήση δύο μέτρων και δύο σταθμών για τους καθηγητές, την αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού σαν αριθμό και όχι σαν άνθρωπο, την αγνόηση των προσωπικών προβλημάτων, την κωλυσιεργία και τον ανορθολογισμό. Παρατηρούνται αυθαίρετες ερμηνείες Νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων η οποία αγγίζει τα όρια της παρατυπίας, ίσως της ασχετοσύνης ίσως και της μεροληψίας. Απόδειξη για το τελευταίο αποτελεί πρόσφατη απάντησή σας σε ερώτημα στα πλαίσια κοινοβουλευτικού ελέγχου η οποία ανατρέπει πλήθος αποφάσεων του ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας σχετικά με τον προσδιορισμό των υπεραριθμιών αλλά και των τοποθετήσεων. Βέβαια η ΕΛΜΕ Μαγνησία είχε καταγγείλει και συνεχίζει να καταγγέλλει το παράτυπο των εν λόγω αποφάσεων. Οι καταστάσεις αυτές είναι τόσο έντονες ώστε να αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς της Μαγνησίας να προσφύγουν ακόμη και στη Δικαιοσύνη. Σημειώνεται ότι κάποιοι από αυτούς, ήδη δικαιώθηκαν.
Για όλα τα παραπάνω, απαιτούμε άμεση παρέμβαση στα Διοικητικά μέλη και στον Πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ ώστε να περισωθεί ότι είναι δυνατό, να εφαρμοστεί το νόμιμο, το ανθρώπινο και το αποτελεσματικό.
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος
Σωκράτης Σαβελίδης Η Γραμματέας
Μαρία Γιαννουλή
Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης
Νομού Μαγνησίας
Αντωνοπούλου 66 Βόλος, T.K. 382 21
Τηλέφωνα: 24210)20483 (Κάθε Δευτέρα 19:00-21:00) – 6936)584278
Fax: 24210)20483
e-mail: [email protected]
Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014
Αρ. Πρωτ. 102
Προς
Υπουργό της Παιδείας
Ανδρέα Λοβέρδο
Κοινοποίηση
Σχολεία και Υπηρεσίες
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Νομού Μαγνησίας
ΜΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη