Thumbnail
Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΠΡΟΣ ΕΞΑΫΛΩΣΗ

Σ’ εποχές που, παρά την υλοποίηση διορισμών, η δημόσια εκπαίδευση είχε ελλείψεις, ο αριθμός των αναπληρωτών φιλολόγων προσέγγιζε ή ξεπερνούσε τους χίλιους.

Ενδεικτικά:

Κλήσεις αναπληρωτών ΠΕ02 2006-07: 1.012

Κλήσεις αναπληρωτών ΠΕ02 2007-08: 1.242

Κλήσεις αναπληρωτών ΠΕ02 2008-09: 961

Κλήσεις αναπληρωτών ΠΕ02 2009-10: 1.135

Κλήσεις αναπληρωτών ΠΕ02 2010-11: 1.346 (1.327 ΑΚΩ + 19 ΑΜΩ)

Κλήσεις αναπληρωτών ΠΕ02 2011-12: 895 (832 ΑΚΩ + 63 ΑΜΩ)

Κλήσεις αναπληρωτών ΠΕ02 2012-13: 1.144 (1.118 ΑΚΩ +26 ΑΜΩ)

Κλήσεις αναπληρωτών ΠΕ02 2013-14: 307 (295 ΑΚΩ + 12 ΑΜΩ) 

Κλήσεις αναπληρωτών ΠΕ02 2014-15: 650 (630 ΑΚΩ +20  ΑΜΩ) έως σήμερα.

Αν παρατηρήσει κανείς πιο προσεκτικά τους αριθμούς, θα διαπιστώσει μείωση τη σχολική χρονιά 2011-12, κυριολεκτική κατρακύλα την περσινή σχολική χρονιά και μεγάλη μείωση, σε σχέση με το παρελθόν, φέτος. Αν συνυπολογιστεί πως, τα χρόνια των μνημονίων και του κλειδώματος των πινάκων αναπληρωτών, οι διορισμοί δε γίνονται παρά για τους τύπους και με το σταγονόμετρο, οι προαναφερθείσες μειώσεις προκαλούν τη λογική. Αν προσπαθήσουμε ν’ αναζητήσουμε τα αίτια αυτών των μειώσεων, θ’ ανακαλύψουμε πλείστα. Το αποτέλεσμά τους, βεβαίως, είναι ένα κυρίως: η συρρίκνωση, σε βαθμό διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Κι ένα ακόμη που αφορά τον πολύπαθο κλάδο μας: η ολοένα και μεγαλύτερη περιθωριοποίηση πολλών από εμάς, που – χρόνια τώρα – υπηρετήσαμε το δημόσιο σχολείο, με αυταπάρνηση και θυσίες.

Τη σχολική χρονιά 2010-11, η τότε Υπουργός Παιδείας Κα Διαμαντοπούλου συγχώνευσε και κατήργησε χιλιάδες σχολεία ανά την Επικράτεια, με αποτέλεσμα την επόμενη χρονιά να εργαστούν λιγότεροι σε κάθε κλάδο. Ιδιαιτέρως, όμως, για το δικό μας κλάδο επιφυλάχθηκε η γιγάντωση του - σε μεγάλο βαθμό - αντιπαιδαγωγικού θεσμού των β’ αναθέσεων, με αποτέλεσμα να μειωθούν ακόμη περισσότερο οι δικές μας κλήσεις. Μάλιστα, η αυτονόητη λύση της μεταφοράς ξενόγλωσσων συναδέλφων στην Αθμια δεν προτιμήθηκε, με αποτέλεσμα οι ξενόγλωσσοι αναπληρωτές να καλούνται στην Αθμια και οι αντίστοιχων ειδικοτήτων μόνιμοι να συμπληρώνουν ωράριο στη Βθμια με το μάθημα της Ιστορίας και σε βάρος των δικών μας κλήσεων και του εργασιακού μέλλοντός μας. Πρακτική, τουλάχιστον παράδοξη, που συνεχίζεται έως σήμερα.

Τη σχολική χρονιά 2013-14, ο τότε Υπουργός Παιδείας Κος Αρβανιτόπουλος έκρινε σωστό ν’ αυξήσει το ωράριο κυρίως για να μειώσει κατακόρυφα τον αριθμό / το κόστος των αναπληρωτών, κάτι που κατόρθωσε, με αποτέλεσμα χιλιάδες συνολικά κι εκατοντάδες στο δικό μας κλάδο να «πεταχτούν» στον Καιάδα της ανεργίας, χωρίς δυστυχώς εναλλακτικές λύσεις, λόγω της αποχής τους για χρόνια από άλλες δραστηριότητες στ’ όνομα της υπηρέτησης του δημόσιου σχολείου.

Τη φετινή σχολική χρονιά, παρά το πλήθος των συνταξιοδοτηθέντων και τις θερινές διαβεβαιώσεις του σημερινού Υπουργού Παιδείας Κου Λοβέρδου περί έγκαιρης και στην πλειονότητά τους κάλυψης των κενών, κάτι τέτοιο δε συνέβη.

Αντ’ αυτών,

-          ο θεσμός των β’ αναθέσεων επεκτάθηκε περαιτέρω,

-          για πρώτη φορά εμποδίστηκαν συνάδελφοι να συνταξιοδοτηθούν για σοβαρούς λόγους που επικαλούνταν,

-          δόθηκε η δυνατότητα σε αποσπασμένους σε φορείς να επιστρέψουν σε σχολεία της περιοχής απόσπασής τους (αναρωτιέται κανείς, αν δε χρειάζονταν, γιατί αποσπάστηκαν;),

-          συνενώθηκαν τμήματα, μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν για τον αριθμό τους μαθητές με δυσλεξία ή άλλα προβλήματα,

-          αναγκάστηκαν καθηγητές να μετακινούνται σε μεγάλο αριθμό σχολείων και με απόσταση μεταξύ τους, για να καλύψουν το ωράριό τους,

-          επιβλήθηκαν υποχρεωτικές υπερωρίες που εξακολουθούν να υφίστανται, ενώ ο νόμος με σαφήνεια ορίζει ότι αυτή είναι ακραία λύση κι έως την κλήση αναπληρωτή,

-          συζητήθηκαν ευφάνταστες και προκλητικές, για το χώρο της εκπαίδευσης και όχι μόνο, λύσεις περί εθελοντικής εργασίας με αμοιβή μόρια ή παροχής μιας μικρής ενίσχυσης για τους μόνιμους συναδέλφους που θ’ αποφάσιζαν να διακόψουν την άδεια ανατροφής του παιδιού τους, που - προφανώς κι ευτυχώς - δεν προχώρησαν.

Όλα τα παραπάνω, εκτός του ότι αποδεικνύουν πως μέλημα όσων διαχειρίζονται τη μοίρα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, τα τελευταία χρόνια, είναι η εξοικονόμηση πόρων προς τέρψιν των δανειστών αλλά σε βάρος της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, προκαλούν και την εύλογη απορία: αν και πότε θα έχουν φραγμό. Πόσο, αλήθεια, ακόμη η δημόσια παιδεία αντέχει να συρρικνωθεί και οι εκπαιδευτικοί να «εξαϋλώνονται»;

Όσο για τον κλάδο μας, των φιλολόγων, είναι παράδοξο αλλά αληθές πως βιώνει τη βιαιότητα των προαναφερθέντων πολιτικών στο μέγιστο βαθμό και από βασικός κλάδος της δημόσιας εκπαίδευσης μοιάζει να εξελίσσεται σε παρία κι επαίτη λίγων θέσεων εργασίας. Αν αυτό είναι που επιφυλάσσεται σ’ έναν κλάδο που όπλισε γενιές και γενιές με πνευματικό ανάστημα και αξίες, αναρωτιόμαστε ποιο μέλλον επιφυλάσσεται για τον τόπο και τους νέους του.

Ελπίζουμε, ευχόμαστε και διεκδικούμε η λογική και η σωφροσύνη να πρυτανεύσουν επιτέλους στις αποφάσεις εκείνων που διαχειρίζονται τις τύχες της δημόσιας εκπαίδευσης κι, επομένως,  σε μεγάλο βαθμό τις τύχες του τόπου και των πολιτών του.

Με εκτίμηση

Το Δ. Σ. του ΠΑ.Σ.Α.Φ.


ΠΑ.Σ.Α.Φ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
10 – 12- 2014
Αρ. Πρωτ.  
http://filologoi02.webnode.gr/
Τηλ. Επικοινωνίας: 6907476318
facebook.com/groups/pasaf02/
 
ΠΡΟΣ: 
Υπουργό Παιδείας κ. Α. Λοβέρδο
Υφυπουργό Παιδείας κ. Α. Δερμεντζόπουλο

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
ασανσερ απθ
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
Οι φοιτητές πρέπει καθημερινά να ανεβοκατεβαίνουν με τα πόδια έως τον 6ο και στον 8ο όροφο των δυο κτιριακών όγκων
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025