ΘΕΜΑ : ΑΡΝΗΣΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ
Η μέχρι τώρα εφαρμογή της λεγόμενης αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών έχει πείσει και τον πλέον δύσπιστο για τους πραγματικούς της στόχους, εντελώς ξένους με την αναγκαιότητα μιας προοδευτικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Η αξιολόγηση, επιδιώκει την πλήρη υποταγή όλων στην ασκούμενη πολιτική και την πειθήνια προσαρμογή των εκπαιδευτικών στην κρατική παιδαγωγική. Καταργεί την όποια παιδαγωγική ελευθερία και σχετική αυτονομία του εκπαιδευτικού. Εξοβελίζει την φαντασία, την πρωτοβουλία, την δημιουργικότητα, την έκφραση γνώμης για το αντικείμενο της εκπαιδευτικής πράξης. Εξαφανίζει τους συλλογικούς όρους άσκησης του εκπαιδευτικού έργου αποθεώνοντας τον ατομικισμό. Επιβάλλει μια καταθλιπτική ομοιομορφία και τυποποίηση της διδασκαλίας κατά τα πρότυπα των δεικτών, των αναλυτικών προγραμμάτων, των εγκυκλίων και των οδηγιών. Μεταφέρει εντέχνως την ευθύνη για τις ανεπάρκειες και τα φτωχά εκπαιδευτικά αποτελέσματα στον εκπαιδευτικό, το γονιό και τον μαθητή, απαλλάσσοντας την κυβερνητική πολιτική και το αρμόδιο υπουργείο. Επίσης, το νομοθετικό πλαίσιο δεν προβλέπει «καλοσύνες» και «δικαιοσύνες»{1}Είναι ξεκάθαρο, επιβάλλει ποσοστώσεις υποχρεωτικές για τους αξιολογητές (και φυσικά αυστηρό πειθαρχικό έλεγχο για όσους δεν τις τηρούν) και δε δίνει καμία πραγματική δυνατότητα στον αξιολογούμενο να αμφισβητήσει τον αξιολογητή του. Θέλει τους αξιολογητές το μακρύ χέρι του ΥΠΑΙΘ για να ελέγχει, να επιβάλλει, να χειραγωγεί και να τιμωρεί. Δε θέλει συναδέλφους-συνεργάτες.
Επομένως, στα πλαίσια αυτά απαιτούν από μας ως διευθυντές/ριες και προϊσταμένους/ες να αρνηθούμε το ρόλο του εμψυχωτή και ισότιμου συντονιστή των μάχιμων εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας. Να μεταβληθούμε σε στυγνούς τεχνοκράτες, τυπικούς γραφειοκράτες, manager και (στα δημοτικά σχολεία μόνο, προς το παρόν…) να αξιολογήσουμε τους συναδέλφους μας! Να καταμετρήσουμε δηλαδή μόριο το μόριο την αγάπη τους για τα παιδιά, το πάθος τους για τη διδασκαλία, την ένταση του μαθήματος, το κλάμα ή τη χαρά για κάθε αποτυχία ή επιτυχία των παιδιών μας.
Να κατατμήσουμε την πολύμορφη, ιδιαίτερη και πολύπλοκη συνεισφορά του καθένα μας στη συλλογική προσπάθεια.
Να καταγράφουμε τις αρνητικές μα τόσο ανθρώπινες καθημερινές στιγμές.
Να τους κατατάξουμε σε κατηγορίες.
Να συμβάλλουμε στην επερχόμενη αντιπαράθεση, στο λυσσαλέο ανταγωνισμό, στην απογοήτευση, στο αίσθημα της αδικίας, στη δραματική αποσύνθεση της σχολικής κοινότητας.
Να υπογράψουμε την μισθολογική καθήλωση και την λίστα δεδομένων για τις επερχόμενες απολύσεις.
Αν υποκύψουμε σ’ αυτήν την απαίτηση, ο φίλος και συνάδελφός μας θα γίνει πλέον υποτελής, άβουλος και εν τέλει υπ-άλληλος και αντίπαλός μας.
Έχουμε δώσει την ψυχή μας, τη ζωή μας στο σχολειό, έχουμε παίξει ως δάσκαλοι πολλές φορές θέατρο, αλλά αυτόν τον άχαρο ρόλο κανείς μας δε θα τον παίξει. Όραμά μας είναι ένα σχολείο των όλων και των ίσων. Ένα σχολείο της δημοκρατικής λειτουργίας, της ολόπλευρης ποιοτικής μόρφωσης και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Το σχολείο της χαράς και της δημιουργίας, που το κουδούνι θα ηχεί σαν λύτρωση στο ξεκίνημα της μέρας κι όχι στο σχόλασμα. Με δασκάλους/ες με υψηλή μόρφωση και επιστημονική διαρκή επιμόρφωση, με ατέλειωτο αίσθημα προσφοράς κι ευθύνης. Δασκάλους/ες με σταθερή εργασία, αξιοπρεπείς μισθούς και δικαιώματα, με αναγνώριση του ρόλου τους από την πολιτεία και την κοινωνία, συνδιαμορφωτές της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Λόγοι προσωπικής αξιοπρέπειας και συνείδησης μας υπαγορεύουν την άρνησή να αξιολογήσουμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσές μας καθώς και να αξιολογηθούμε στο πόσο ικανοί-επαρκείς είμαστε να κάνουμε αυτό το ατόπημα.
Τασσόμαστε με τον αγωνιζόμενο κλάδο των εκπαιδευτικών στη μάχη ενάντια στην εφιαλτική εικόνα της αξιολόγησης.
Φόβος δεν υπάρχει. Συμμετέχουμε στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε αξιολογική διαδικασία που κήρυξαν η Δ.Ο.Ε. και η Ο.Λ.Μ.Ε και μας καλύπτει όλους.
Τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ για την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση μπορούν να ανατραπούν μόνο μέσα από συλλογικούς αγώνες και μαζική συμμετοχή στις αποφάσεις της ΔΟΕ.
Καλούμε και τους υπόλοιπους προϊσταμένους/ες, καθώς και τους Διευθυντές/ντριες όλων των σχολικών μονάδων να πράξουν το ίδιο, απέχοντας από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.
Όλοι ενωμένοι. Κανένας μόνος του.
- Αδάμου Φωτεινή προϊσταμένη 1ου Νηπιαγωγείου Σκουτάρεως
- Αναστασιάδου Μαρία προϊσταμένη 20ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Ανδρεάδης Ανδρέας διευθυντής 6/θ Δημ. Σχολείου Κερκίνης
- Αντωνίου Νίκη προϊσταμένη 17ου 2/θ Νηπιαγωγείου Σερρών
- Αντωνοπούλου Βασιλική προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Νεοχωρίου
- Βρακόπουλος Σταύρος διευθυντής 6/θ Δημ. Σχολείου Α. Μητρουσίου
- Γάκη Κωνσταντινιά προϊσταμένη 21ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Γαλέα Ευαγγελία προϊσταμένη 2ου Νηπιαγωγείου Σιδηροκάστρου
- Γαρούφα Παναγιώτα προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Παλαιοκώμης
- Γεράκη Ακριβή διευθύντρια 6/θ Δημ. Σχολείου Βαμβακόφυτου
- Γκιμπιρίτη Ειρήνη προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Μεγαλοχωρίου
- Γούλα Αικατερίνη προϊσταμένη 11ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Γουλιάδου Σοφία προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Νέου Σκοπού
- Δεμερτζή Γεωργία προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Οινούσας - Αϊ-Γιάννης
- Διαμαντή Βαΐα διευθύντρια 6/θ Δημ. Σχολείου Σιτοχωρίου
- Δρακάκη Ευθυμία προϊσταμένη 12ου Νηπιαγωγείο Σερρών
- Ελευθεριάδου Γεωργία προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Πεντάπολης
- Εσκιτζοπούλου Στυλιανή προϊσταμένη 34ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Ζαπρούδης Ζαφείρης διευθυντής 6/θ Δημ. Σχολείου Δημητριτσίου
- Ζίχναλη Καλλιόπη προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Γαζώρου
- Ηλιάδου Ιωάννα προϊσταμένη 2ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Κοσιτζή Χαρίκλεια προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Βαλτοτοπίου
- Κρικέλης Ιωάννης διευθυντής 6/θ Δημ. Σχολείου Παλαιοκώμης
- Λεβεντέλη Σοφία διευθύντρια 6/θ Δημ. Σχολείου Καλών Δέντρων
- Λιόλιου Καλούδα προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Χρυσού
- Μαϊμουνούδη Αθανασία προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Σιτοχωρίου
- Μάλαμα Ζωή προϊσταμένη 32ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Μαλιχετούδη Ελένη προϊσταμένη 2ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Μανιώτα Μαρία προϊσταμένη 4ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Μπαχαροπούλου Δέσποινα προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Πρώτης Σερρών
- Μπερμπερίδης Σάββας διευθυντής 8/θ Δημ. Σχολείου Ποντισμένου
- Μπούκικας Κων/νος διευθυντής 6/θ Δημ. Σχολείου Χρυσού
- Παγάνη Καλλιόπη προϊσταμένη 14ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Παπαδοπούλου Χάιδω προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Ελαιώνα
- Παπακωνσταντίνου Ευαγγελία προϊσταμένη 5ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Παπουτσόγλου Ελένη προϊσταμένη 19ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Πιπερτζή Ελένη προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Λευκώνα
- Πολυχρονίδου Ζαφειρία προϊσταμένη 1ου Νηπιαγωγείου Νιγρίτας
- Ρατκίδου Φωτεινή προϊσταμένη 2/θ Νηπιαγωγείου Α. Μητρουσίου
- Σεκερτζής Θωμάς διευθυντής 4ου 6/θ Δημ. Σχολείου Σερρών
- Σιάμης Πασχάλης προϊστάμενος Νηπιαγωγείου Χορτερού
- Στρογγύλη Αλεξάνδρα προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Τούμπας
- Τριανταφύλλου Δημητρούλα προϊσταμένη 1ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Τσαμαδός Χρήστος προϊστάμενος Νηπιαγωγείου Καστανούσας
- Φαρασοπούλου Παναγιώτα προϊσταμένη 31ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Χαραλαμπόγλου Ελένη προϊσταμένη 30ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Χατζάκη Πολυξένη προϊσταμένη 24ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Χατζηανδρέου Ευάγγελος προϊστάμενος 9ου Νηπιαγωγείου Σερρών
- Χουλιούμης Δημήτριος διευθυντής 19ου 9/θ Δημ. Σχολείου Σερρών
- Χρυσαφίνη Ελένη προϊσταμένη 2/θ Νηπιαγωγείου Ν. Ζίχνης
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Για το Δ.Σ. του Συλλόγου
Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Στρίκας Κων/νος Δράκογλου Αναστασία
{1} Ν.4024/2012, ΠΔ152/2013, ΑΔΙΠΔΕ, Ν. 3848/10 άρθρο 26: Απαλλαγή απ’ τα καθήκοντα για «β. ...αδικαιολόγητη επιείκεια ή μεροληψία κατά τη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης».
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Σέρρες 4-12-2014
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Φ. ΕΞ/268
ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ
«Ο Εμμ. Παπάς»
Κ.Σταμούλη 13Α ΠΡΟΣ: ΔΗΜΟΤΙΚΑ
621 22 Σέρρες ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ Ν. ΣΕΡΡΩΝ ΔΟΕ.
ΤΗΛ: 23210 - 26158
FAX: 23210- 24375
Ε-mail:[email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη