ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Παράσταση στη Βουλή:
Συνεχίζουμε για το δικαίωμα στη μόρφωση και στη ζωή
Πραγματοποιήθηκε σήμερα παράσταση μαζικών φορέων στη Βουλή, με αίτημα τη λήψη μέτρων για τους σεισμόπληκτους μαθητές της Κεφαλονιάς. Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν εκπρόσωποι της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), της Ομοσπονδίας Κεφαλονίτικων και Ιθακησιακών Σωματείων (ΟΚΙΣ), του Συλλόγου Φαρακλάδων «η Εύγερος», της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης και της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Κεφαλονιάς, καθώς και δύο μαθητές, εκπρόσωποι του 15μελούς του Γενικού Λυκείου Ληξουρίου. Η αντιπροσωπεία κατέθεσε τα ψηφίσματα – αιτήματα των μαζικών φορέων (και σχετικό ομόφωνο του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων) και επικέντρωσε στην όξυνση της κατάστασης όσον αφορά τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας (ελλείψεις προσωπικού ακόμη και σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, απουσία πρόσθετης – ενισχυτικής), τα προβλήματα στις υποδομές (κοντέινερς, απουσία ουσιαστικών ελέγχων και μέτρων αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας, «βάλτωμα» κατασκευής νέων σχολικών συγκροτημάτων, βραχοπτώσεις και ακαταλληλότητα οδικού δικτύου για τις σχολικές μεταφορές) αλλά και στη ζωή των σεισμοπλήκτων (οικογένειες και μαθητές χωρίς σπίτι, μη καταβολή άλλης αποζημίωσης πλην εκείνης για την οικοσκευή κοκ). Επιπλέον, από την ΟΚΙΣ τέθηκαν τα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών. Τα δεδομένα αυτά όχι μόνο δεν αντιμετώπισαν τη δίμηνη περσινή παύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω των σεισμών και την παράλληλη ψυχική επιβάρυνση αλλά και λειτούργησαν σωρευτικά. Επισημάνθηκε ότι η περσινή Α΄ Λυκείου έδωσε εξετάσεις με τράπεζα θεμάτων, μέσα στους σεισμούς, χωρίς κανένα αντισταθμιστικό μέτρο. Γι΄ αυτό οι φορείς ζητούν να ισχύσει το μέτρο της ποσόστωσης του 0,5% μέχρι να αποφοιτήσει και η φετινή Β΄ Λυκείου.
Είναι φανερό ότι τα παραπάνω δεν είναι άσχετα από τη συνολικότερη αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική (νέο σχολείο – τράπεζα θεμάτων) αλλά και τις επιλογές να προωθηθούν έργα με κριτήριο την κερδοφορία του κεφαλαίου (πχ έργα για επέκταση λιμανιών ώστε να υποδέχονται επιπλέον κρουαζιερόπλοια). Έτσι για τα σχολεία επιλέγεται η «επιστροφή στην πρότερη κατάσταση», θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών. Οι μαθητές από την Παλλική, την πιο σεισμόπληκτη περιοχή, περιέγραψαν το δράμα που βιώνουν με οικογένειες να ζουν σε παράγκες και τεράστια οικονομικά προβλήματα που δημιούργησε ο σεισμός, πέρα από όσα ήδη είχαν.
Στη συνάντηση, ο ΓΓ της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ κ. Μπούρας τόνισε ότι «πρέπει στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων και του ρεαλισμού να καλυφθούν όσο γίνεται τα κενά σε προσωπικό, ειδικά για τη σεισμόπληκτη Κεφαλονιά». Επανέλαβε, δηλαδή, την κυβερνητική γραμμή «επάρκεια και όχι πληρότητα», αφού ξεκαθάρισε ότι σε δευτερεύουσες ειδικότητες θα παραμείνουν κενά. Για τους αντισεισμικούς ελέγχους και τη θωράκιση των σχολείων είπε ότι «είναι θέμα του φορέα που ασχολείται με αυτά και ότι σε κάθε περίπτωση κάποιοι επιστήμονες βάζουν υπεύθυνα υπογραφή για τη λειτουργία των σχολείων». Είπε, επίσης, ότι «το αίτημα της ποσόστωσης πρέπει να το δει με συμπάθεια ο Υπουργός Παιδείας».
Ο κ. Αλεξόπουλος, μέλος της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε ότι «η Βουλευτής του Νομού κ. Θεοπεφτάτου δεν έβαλε σε σχετική πρόσφατη ερώτηση για τα σχολεία της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης το αίτημα της ποσόστωσης γιατί υπάρχει αντίρρηση από το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ». Μάλιστα, δήλωσε χαρακτηριστικά, «δε στηρίξαμε το αίτημα αυτό πέρσι, πόσο μάλλον τώρα που η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί και υπάρχουν χειρότερες ή αντίστοιχες καταστάσεις στην υπόλοιπη Ελλάδα». Επίσης, όσον αφορά τις υποδομές δήλωσε ότι «δεν υπάρχουν δημόσιες επενδύσεις και τα λεφτά από το ΕΣΠΑ πάνε αλλού».
Ο κ. Κρεμαστινός, μέλος της διαρκούς επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, εκ μέρους της Κοινοβουλευτικής του ΠΑΣΟΚ, δήλωσε ότι «μπορεί να υλοποιηθεί ότι είναι ρεαλιστικό και δεν απαιτεί λεφτά». Με αυτή την έννοια είπε ότι θα παρέμβει στον Υπουργό Παιδείας για το ζήτημα της ποσόστωσης, ενώ επεσήμανε και πόσο σημαντικό είναι το αίτημα για πρόσθετη – ενισχυτική διδασκαλία.
Ο κ. Κουίκ, από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, δήλωσε ότι το κόμμα του στηρίζει τα αιτήματα των φορέων.
Ο κ. Καραθανασόπουλος, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΚΚΕ, είπε ότι «είναι έγκλημα η επιστροφή στην πρότερη κατάσταση» και ότι «τα σχολεία πρέπει να ανταποκρίνονται στο σύγχρονο αντισεισμικό κανονισμό». Χρειάζονται, τόνισε, «μέτρα για τις υποδομές, την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών και αποκατάσταση στις κατοικίες των σεισμοπλήκτων, με κρατική ευθύνη και κατασκευή που να ανταποκρίνεται στην προστασία από τους σεισμούς». «Συμφωνούμε και στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τα αιτήματα». Είπε, ακόμη, ότι «οι κεφαλονίτες μαθητές όσο παραμένουν ανοιχτά τα ζητήματα αυτά δε μπορούν να αντιμετωπίζονται με ίσους όρους. Δεν είναι προνόμιο να είσαι σεισμόπληκτος αλλά κατάρα». Τέλος, ενημέρωσε για μια σειρά παρεμβάσεις (ερωτήσεις, παραστάσεις) που προγραμματίζει το ΚΚΕ για τους σεισμόπληκτους και ότι «για να υπάρχει αποτέλεσμα χρειάζεται να υπάρχει μαζικό κίνημα, κάτι στο οποίο η Κεφαλονιά διαθέτει εμπειρία».
Είναι φανερό ότι ο αγώνας για το δικαίωμα στη ζωή και τη μόρφωση συνεχίζεται, με κοινή δράση γονέων – μαθητών – εκπαιδευτικών – εργατικής τάξης και συντοπιτών μας στην Αθήνα. Δεν κάνουμε καμία έκπτωση, καμία υποχώρηση από τις σύγχρονες ανάγκες μας. Βγάζουμε συμπεράσματα προχωράμε μπροστά.
Αθήνα 15/12/2014
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης
Βάρσος Δημήτρης
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη