Η θέση και το portfolio ενός Πληροφορικού για την «αξιολόγηση»
I. α) Άσκηση διοικητικού και οργανωτικού έργου
Σχετικά με την κλήση μου να συμπληρώσω τις φόρμες της περίφημης “αξιολόγησης” ως Πληροφορικός, Υπεύθυνος του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Καρδίτσας, έχω -συνοπτικά- να δηλώσω ότι:
Μιλάει για “αξιολόγηση” μια Πολιτεία η οποία:
- Έχει διορίσει Γυμναστές, Θεολόγους μέχρι και Ιχθυολόγους για να διδάσκουν Πληροφορική στη Δευτεροβάθμια, αγνοώντας έτσι εντελώς το ίδιο αυτό το βασικό πτυχίο ενός εκπαιδευτικού.
- Γεμίζει τα σχολεία με πανάκριβα “φορητά εργαστήρια” Πληροφορικής και ζητάει να κάνουμε οικονομία στα ... αναλώσιμα ενώ ταυτόχρονα δεν υπάρχει καν η δυνατότητα να θερμανθούν επαρκώς οι αίθουσες!
- Ζητάει από εκπαιδευτικούς να εργάζονται αμισθί (όπως άραγε οι ίδιοι οι Υπουργοί;)
- Ορίζει στις υψηλότερες των πολιτικών θέσεων ανθρώπους που ουδέποτε χρειάστηκε να εργασθούν.
- Μας ζητά να κάνουμε τη δουλειά μας χρησιμοποιώντας άχρηστα έως επικίνδυνα “εργαλεία”.
Ενδεικτικά :
· Προγράμματα σπουδών που διώχνουν τα παιδιά απ' τα σχολεία.
· Βιβλία που είναι αδύνατο να διδαχθούν στον διαθέσιμο χρόνο ή -όταν πρόκειται για εργαστηριακά μαθήματα- δεν έχουν καμιά σχέση με το εργαστήριο.
· Ωρολόγια προγράμματα που μετατρέπουν τον εκπαιδευτικό σε μαραθωνοδρόμο, ώστε να προλαβαίνει καθημερινά να είναι στην ώρα του σε καθένα απ' τα σχολεία που υπηρετεί, και άλλα.
Με λίγα λόγια ζητούν από κάποιον να σκαλίσει ένα χωράφι χρησιμοποιώντας... πιρούνι και μετά του λένε ότι θα βαθμολογηθεί ανάλογα με την αποτελεσματικότητά του. ( Κι όμως, οι εκπαιδευτικοί της χώρας μας κάνουν το καλύτερο που μπορούν! )
Εν τέλει, σε μια εποχή που ο,τιδήποτε Δημόσιο και κυρίως η Υγεία και η Παιδεία βάλλονται πανταχόθεν, το να μιλάς για “αξιολόγηση” είναι σαν να τοποθετείς τσιρότο στο τρυπημένο δάχτυλο κάποιου που έχει δεχθεί σφαίρα στο στήθος.
IV. α) Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη
Τα τυπικά μου προσόντα είναι γνωστά στην Υπηρεσία εδώ και περίπου 14 έτη, από τότε δηλαδή που διορίστηκα. Υπάρχουν όλα στον φάκελο μου στη Δ.Δ.Ε. Ν. Καρδίτσας. Είναι όλα εις γνώση της Περιφερειακής Διεύθυνσης, με απόφαση της οποίας και μετά από συνέντευξη, τοποθετήθηκα στη συγκεκριμένη θέση του ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Το σημαντικότερο τυπικό μου προσόν (βασικό πτυχίο) είναι δυστυχώς κάτι που ουδέποτε ενδιέφερε την Υπηρεσία. Απόδειξη ότι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί με εντελώς άσχετο τίτλο σπουδών (Θεολόγοι, Φιλόλογοι, Γυμναστές κλπ.) υπηρετούν ακόμα ως ΠΕ19 Πληροφορικής και μάλιστα αιτήσεις τους για μετάταξη έχουν αγνοηθεί από το Υπουργείο.
Κατόπιν των παραπάνω, αντιλαμβάνομαι μόνο ως κοροϊδία την ύπαρξη αυτού εδώ του συγκεκριμένου χώρου στο αποκαλούμενο "portfolio".
Καταλήγοντας, αισθάνομαι ότι η όλη διαδικασία προσβάλλει την αξιοπρέπειά μου ως πολίτη, ως εκπαιδευτικού και ως επιστήμονα και δεν συμμετέχω σ' αυτήν, κάνοντας χρήση της απεργίας-αποχής που έχει κηρύξει το Σωματείο μου.
Με τιμή,
Φώτης Ε. Αλεξάκος
Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Καρδίτσας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη