Δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, χιλιάδες σχολικές μονάδες και χιλιάδες προϊστάμενοι νηπιαγωγείων και διευθυντές έστειλαν ένα ακόμη ηχηρό μήνυμα:
κ. υπουργέ, χάσατε!
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ένα πουκάμισο αδειανό…
Για δεύτερη σχολική χρονιά το Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθεί να επιβάλει την αξιολόγηση στην εκπαίδευση για να γνωρίσει μια δεύτερη, ακόμη μεγαλύτερη ήττα. Γιατί φέτος, που η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας γίνεται προσπάθεια από το Υ.ΠΑΙ.Θ. να συμπληρωθεί με την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η άρνηση αυτών των διαδικασιών έρχεται όχι μόνο από τους συλλόγους διδασκόντων, που η μεγάλη πλειοψηφία τους δηλώνει συμμετοχή στην απεργία-αποχή της Δ.Ο.Ε. και δεν προχωρά στην κατάρτιση/ανάρτηση προγραμματισμού και σχεδίου δράσης, αλλά και από μεγάλο μέρος των προϊσταμένων των Νηπ/γείων και δευτερευόντως των διευθυνών/τριών Δημοτ. Σχολείων που αρνείται να καταθέσει portfolio και να συμμετέχει στις αξιολογικές συναντήσεις. Στη μάχη αυτή το εκπαιδευτικό κίνημα είχε να αντιμετωπίσει από το πανεπιστημιακό κατεστημένο με τις τεράστιες απολαβές από την εφαρμογή των προγραμμάτων αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης μέχρι τις πιέσεις και τους εκβιασμούς του διοικητικού μηχανισμού (Δ/ντές Π.Ε. και Σχολ. Σύμβουλοι) και μέχρι διευθυντές που υπό το φόβο της απώλειας των προνομίων τους (επιδόματα, μακροχρόνια απαλλαγή από διδακτικά καθήκοντα) έφτασαν στο σημείο να υποκλέπτουν πρακτικά και να στήνουν ψηφοφορίες στους συλλόγους διδασκόντων...
Παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις στελεχών του Υ.ΠΑΙ.Θ. (και δυστυχώς και αρκετών στελεχών της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ), τις πιέσεις, τους εκβιασμούς, το κλίμα φόβου αλλά και προσδοκιών για μισθολογική εξέλιξη, η μέχρι τώρα καταγραφή των στοιχείων συμμετοχής στην απεργία-αποχή δείχνει ότι η αξιολόγηση οριστικά πλέον είναι πολιτικά, ηθικά και παιδαγωγικά ηττημένη στη βάση της ζωντανής εκπαίδευσης! Με στοιχεία από 57 Συλλόγους Π.Ε. (από 140 συνολικά) και ένα δείγμα που ξεπερνά το 1/3 των σχολικών μονάδων φαίνεται ότι:
- περισσότερες από τις μισές σχολικές μονάδες συμμετέχουν στην απεργία-αποχή και δεν κάνουν αυτοαξιολόγηση
- μόνο το 1/3 των σχολικών μονάδων προχωρούν στις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης
- οι μισές/οι περίπου από τις/τους προϊσταμένες/ους Νηπ/γείων και το 1/5 των διευθυντών/τριών Δ.Σ. που κλήθηκαν να αξιολογηθούν δεν κατέθεσαν portfolio και δεν δέχθηκαν να αξιολογηθούν
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι η αξιολόγηση έχει απονομιμοποιηθεί πλήρως στη συνείδηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών, καταγράφεται με σαφήνεια ως εργαλείο για τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών (και δημοσίων υπαλλήλων γενικότερα), την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων τους, τη μισθολογική τους καθήλωση και τη μεθόδευση χιλιάδων απολύσεων και ταυτόχρονα ανοιχτής αμφισβήτησης της μόρφωσης ως καθολικό κοινωνικό δικαίωμα, του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και προώθησης της λειτουργίας του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Το εκπαιδευτικό κίνημα απαιτεί και το Υ.ΠΑΙ.Θ. και οι υπηρεσίες του έχουν υποχρέωση να σταματήσουν τώρα κάθε σχετική με την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση διαδικασία. ΟΡΙΣΤΙΚΑ και όχι προσωρινά μέχρι τις εκλογές, ούτε να παραταθούν οι ημερομηνίες, όπως πολύ πονηρά ζητούν κάποια ανώτερα στελέχη της εκπαίδευσης που σκέφτονται απλά πώς “θα αλλάξουν πουκάμισο” στην πιθανότητα κυβερνητικής αλλαγής ούτε με νέες παρατάσεις των καταληκτικών ημερομηνιών σαν αυτή που έσπευσε να ανακοινώσει το Υ.ΠΑΙ.Θ.
Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε. χαιρετίζουμε τους/τις χιλιάδες εκπαιδευτικούς που αντιστάθηκαν στις πιέσεις για υποταγή, δεν άκουσαν τις “σειρήνες” για ατομική ανέλιξη, έβαλαν μπροστά τη συλλογικότητα, τον αγώνα για το δικαίωμα όλων στη δουλειά και τη μόρφωση! Καλούμε και
- τα σχολεία που αποφάσισαν να συμμετέχουν στην ΑΕΕ με νέες συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων να αλλάξουν αυτή την απόφαση. Ταυτόχρονα να ανακληθεί ό,τι έχει αναρτηθεί από καλοθελητές διευθυντές/τριες στο παρατηρητήριο χωρίς απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
- τους/τις διευθυντές/τριες και προϊσταμένους/νες των Δ.Σ. και των Νηπ/γείων που έχουν καταθέσει portfolio να δηλώσουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, δε δέχονται να αξιολογηθούν και το portfolio τους να θεωρηθεί ως μη κατατεθειμένο.
Συνάδελφοι/ισσες,
Μέσα από τη δράση των τοπικών Συλλόγων, με διαδικασίες Συνελεύσεων, με συγκεντρώσεις διευθυντών, συλλογή υπογραφών άρνησης συμμετοχής στην αξιολόγηση, παραστάσεις στις Δ/νσεις Π.Ε. και τους Σχολικούς Συμβούλους κ.ά. δράσεις, το εκπαιδευτικό κίνημα απέδειξε ότι η εφαρμογή της αξιολόγησης δεν είναι μονόδρομος και η συλλογική μας δράση μπορεί να φέρει την ανατροπή στα σχέδια του Υ.ΠΑΙ.Θ., της κυβέρνησης και της Ε.Ε. Κι αυτό η πλειοψηφία του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ) δεν μπορεί να συνεχίσει να το αγνοεί. Γιατί αν ξεπεράσουμε προσωρινά την ελλιπέστατη στάση της ηγεσίας της Ομοσπονδίας στον αγώνα για να μην περάσει η αξιολόγηση, είναι ακόμα πιο προκλητικό σήμερα να μη θέλει να συγκεντρώσει και να δημοσιοποιήσει τα αναλυτικά στοιχεία για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που η ίδια η Δ.Ο.Ε. ομόφωνα προκήρυξε. Η πλειοψηφία του Δ.Σ. φοβάται “όπως ο διάολος το λιβάνι”, να συζητήσει ειδικά για τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων και τους διευθυντές που δεν δέχτηκαν να αξιολογηθούν. «Να μην στιγματίσουμε», όπως είπε ο εκπρόσωπος της ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ στη συνεδρίαση του Δ.Σ., «τους διευθυντές που δέχτηκαν την αξιολόγηση», δηλ. τα στελέχη των ψηφοδελτίων τους στους τοπικούς Συλλόγους, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία τάχθηκαν ενάντια στις θέσεις του κλάδου…
Όμως οι εκπαιδευτικοί της βάσης δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στην πλειοψηφία του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για παιχνίδια ανοχής/στήριξης της πολιτικής της κυβέρνησης και της αξιολόγησης. Το Δ.Σ. της Δ. Ο. Ε. οφείλει άμεσα να απαιτήσει:
- να σταματήσει τώρα κάθε αξιολογική διαδικασία
- την κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης
- την ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και δημ. υπαλλήλων, με την άμεση κατάργηση της σχετικής μνημονιακής διάταξης και την κατάργηση της σύνδεσης του βαθμού-μισθού με την αξιολόγηση και συνολικά την κατάργηση του βαθμολόγιου-μισθολόγιου-“φτωχολόγιου”
Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει από τώρα να διακηρύξει ότι όποια κυβέρνηση και αν προκύψει μετά τις εκλογές είναι υποχρεωμένη να καταργήσει το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης, που δυο χρόνια τώρα ακυρώνεται στην πράξη και ταυτόχρονα να απαιτήσει την υιοθέτηση των αιτημάτων του για την κατοχύρωση της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Με συλλογικότητα, αυτοοργάνωση και μαχητικούς συντονισμένους ανατρεπτικούς αγώνες θα συνεχίσει να διεκδικεί την ανατροπή των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που προωθούν κεφάλαιο, ΕΕ και ΔΝΤ στην εκπαίδευση και την κοινωνία.
Για να έρθουν στο προσκήνιο τα δικαιώματά και οι ανάγκες της εργαζόμενης πλειοψηφίας!
Θ Α Ν Ι Κ Η Σ Ο Υ Μ Ε !
ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr 14 Γενάρη 2015
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη