Α. H διαδικασία των εθελουσίων μετατάξεων φαίνεται de facto καταργημένη γιατί ακολούθησε νεώτερη, αυτή των υποχρεωτικών μετατάξεων οι οποίες μας προέκυψαν ως μία κάποια λύση και για τους υπεράριθμους και τους πλεονάζοντες των ανά την Ελλάδα ΠΥΣΔΕ ενόψει της φιλολογίας περί διαθεσιμότητας και απολύσεων που αναπτύσσονταν γι’ αυτούς στα ΜΜΕ και στις οποίες πολλοί συνάδελφοι ΔΕΝ κατέθεσαν αίτηση θεωρώντας τες «υψηλού ρίσκου» κυρίως λόγω του ότι εξ’ αρχής ΔΕΝ είχε ανακοινωθεί ταυτόχρονη σύσταση οργανικών θέσεων, κάτι που είχε γίνει στην περίπτωση των εθελουσίων μετατάξεων .
Η διαδικασία των εθελουσίων μετατάξεων, καθώς τότε εκκρεμούσε, θα μπορούσε ενδεχομένως να περισωθεί αν αμέσως οι επιστημονικοί σύλλογοι και ενώσεις των ειδικοτήτων που αφορούσε αλλά και μεμονωμένοι συνάδελφοι που είχαν καταθέσει αιτήσεις προσέφευγαν στη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων στα Διοικητικά Δικαστήρια αμέσως μετά την έναρξη της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων και ζητούσαν αναστολή εκτελέσεως της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων και ακύρωσή της με αίτηση ακυρώσεως.
Αν αυτές οι ενέργειες δεν έγιναν πριν δυο χρόνια τα μεν ασφαλιστικά μέτρα χάθηκαν οριστικά και δεν μπορούν πια να ασκηθούν για την ακύρωση της διαδικασίας των υποχρεωτικών λόγω προϋπάρξεως της διαδικασίας των εθελουσίων υπάρχουν σοβαρές επιφυλάξεις αν εμπροθέσμως πλέον μπορεί να ασκηθεί αίτηση ακυρώσεως πλέον.
Έστω οι συνάδελφοι που είχαν καταθέσει αίτηση μόνο στη διαδικασία των εθελουσίων θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν εμπρόθεσμα αυτά τα ένδικα μέσα κατά της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων και δεν έπρεπε να αδρανήσουν . Έτσι αν Σύλλογοι, Ενώσεις ειδικοτήτων, συνάδελφοι ειδικοτήτων δεν χρησιμοποίησαν, αδρανώντας, εγκαίρως, αυτά τα ένδικα μέσα ίσως έχει χαθεί νομικά η μάχη των εθελουσίων μετατάξεων κατά των υποχρεωτικών μετατάξεων.
Ως εκ τούτου είναι παράλογο εκ των υστέρων και μάλιστα δύο χρόνια μετά συνάδελφοι ειδικοτήτων που είχαν καταθέσει αίτηση μόνο στη διαδικασία των εθελουσίων, ( διότι πολλοί από αυτούς κατέθεσαν αίτηση και στη διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων την οποία ως εκ τούτου αποδέχθηκαν, ασχέτως αν εν τέλει ΔΕΝ μετατάχθηκαν ), να ζητούν πλέον δια των Συλλόγων και Ενώσεων ειδικοτήτων την ακύρωση συνολικά της όλης διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων από τη σημερινή ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. στρεφόμενοι κατά δικαίων και αδίκων.
Β. Ως προς τις υποχρεωτικές μετατάξεις θα έπρεπε και πάλι οι Σύλλογοι, Ενώσεις, και συνάδελφοι των ειδικοτήτων με τα ίδια ένδικα μέσα και αίτηση αναστολής εκτελέσεως και αίτηση ακυρώσεως κατ’ αρχήν να στραφούν κατά της διαδικασίας όπως προβλέπονταν από την Υπουργική Απόφαση αν τη θεωρούσαν εξ αρχής παράνομη ώστε να πάψει εν τη γενέσει της.
Στις υποχρεωτικές μετατάξεις, αργότερα, κάποιοι συνάδελφοι των συγκεκριμένων ειδικοτήτων οι οποίοι θεώρησαν ότι προσεβλήθη το έννομο συμφέρον τους από την όλη διαδικασία χρησιμοποίησαν τα πρόσφορα νόμιμα ένδικα ή μη μέσα (ενστάσεις-αιτήσεις θεραπείας- αιτήσεις ακύρωσης της διαδικασίας ενώπιον των κατά τόπους αρμοδίων Τριμελών Διοικητικών Εφετείων) για την υπεράσπιση του εννόμου συμφέροντός τους.
Κάποιοι άλλοι θεώρησαν καλό για τους δικούς τους ο καθένας λόγους να μην ακολουθήσουν την παραπάνω νόμιμη οδό.
Ως εκ τούτου είναι επίσης παράλογο εκ των υστέρων και μάλιστα δύο χρόνια μετά συνάδελφοι ειδικοτήτων να ζητούν πλέον δια των Συλλόγων και Ενώσεων ειδικοτήτων την ακύρωση συνολικά της όλης διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων από τη σημερινή ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. στρεφόμενοι κατά δικαίων και αδίκων (με αφορμή αμφισβητήσεις σχετικά με τον ατομικό αριθμό μορίων μεταταχθέντων ή μη) θέτοντας στον αέρα το σύνολο των μεταταχθέντων συναδέλφων οι οποίοι έτσι δεν θα ανήκουν πλέον ούτε στην Α/θμια ούτε στη Δ/θμια Εκπαίδευση.
ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΜΕ, για την ιστορία, ότι στις εθελούσιες μετατάξεις μπορούσε να υποβάλλει αίτηση για να μεταταχθεί από τη Δ.Ε για οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδος ο κάθε συνάδελφος ειδικότητας που βρίσκονταν σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας σύμφωνα με τα μόριά του. Ενώ στις υποχρεωτικές μετατάξεις προτεραιότητα είχαν οι αιτούντες μετάταξη από το οικείο ΠΥΣΔΕ στο οικείο ΠΥΣΠΕ και σε περίπτωση μη συμπληρώσεως του προβλεπόμενου αριθμού οι από άλλα ΠΥΣΔΕ προερχόμενοι κατά σειρά αριθμού μορίων.
Όσοι εκ των συναδέλφων θεωρούσαν και θεωρούν ότι αδικήθηκαν από την όλη διαδικασία και επειδή έγινε η δημοσίευση πράξεων με τους πίνακες των μετατασσόμενων εκπαιδευτικών στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως χωρίς τη δημοσίευση των μορίων που αντιστοιχούν στον καθένα, θεωρείται κατά μία άποψη, ότι δε συνιστά πλήρη δημοσίευση των πράξεων και ολοκλήρωσης της διαδικασίας και ως εκ τούτου στην προκειμένη περίπτωση θεωρείται ότι η προθεσμία και δικαστικής προσβολής των πράξεων αυτών δεν έχει ακόμη ξεκινήσει.
Έτσι εφόσον γίνει αποδεκτή αυτή η άποψη θα μπορούν να προσφύγουν εμπρόθεσμα οι συνάδελφοι με νόμιμα μέσα - ενστάσεις, αιτήσεις θεραπείας κατά των πράξεων αυτών, ενώ επίσης θα δύνανται να ασκήσουν εμπρόθεσμα, (κάτι που θα κριθεί όμως τελικά από το αρμόδιο δικαστήριο), αιτήσεις ακυρώσεως στα αρμόδια κατά τόπους Τριμελή Διοικητικά Εφετεία για τη δικαίωσή τους.
Γ. Από τα παραπάνω προκύπτουν τα εξής:
- ΔΕΝ είναι αναγκαία η αναστολή συστάσεως και πληρώσεως των οργανικών θέσεων των πρωτοείσακτων στην Π.Ε. ειδικοτήτων (ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ19-20, ΠΕ32) όπως εμφανίζονται στη σχετική Απόφαση του τέως Υπουργού Παιδείας κ. Λοβέρδου.
- Είναι αναγκαία η δημοσιοποίηση των μορίων που συγκεντρώνει ο κάθε εκπαιδευτικός ειδικότητας που συμμετείχε στη διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων με σύνταξη των σχετικών πινάκων.
- Κατόπιν τούτου και σύμφωνα με τα προαναφερθέντα οι θιγόμενοι και έχοντες έννομο συμφέρον συνάδελφοι ειδικοτήτων θα μπορούν να προσφύγουν δικαστικά για την επανόρθωση της αδικίας στο πρόσωπό τους χωρίς να θίγουν τους υπόλοιπους συναδέλφους που δικαίως και νομίμως μετατάχθηκαν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Όσο για την υπόθεση των ειδικοτήτων ΠΕ06, ΠΕ11 και ΠΕ16 όντως χρήζει ιδιαίτερου πολιτικού χειρισμού ως προς τη σύσταση – πλήρωση και τοποθέτηση σ’ αυτές συναδέλφων, κατά προτεραιότητα προερχομένων από υποχρεωτικές μετατάξεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έναντι συναδέλφων προϋφισταμένων στις ειδικότητες αυτές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ως εκ τούτου προκύπτει με σαφήνεια η διαφορετικότητα των περιπτώσεων ως προς το χειρισμό δηλ. τη σύσταση – πλήρωση και την τοποθέτηση των υποχρεωτικώς μετατασσόμενων συναδέλφων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση των νεοεισερχόμενων ειδικοτήτων (ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ19-20, ΠΕ32) έναντι των υποχρεωτικώς μετατασσόμενων συναδέλφων ειδικοτήτων ΠΕ06, ΠΕ11 και ΠΕ16 για τους οποίους προϋφίσταντο συνάδελφοι της ειδικότητάς τους με οργανικές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και πράγματι αναγνωρίζονται δυσκολίες ως προς τη σύσταση –πλήρωση και τοποθέτηση κατά προτεραιότητα των εισερχομένων με υποχρεωτική μετάταξη από τη Δευτεροβάθμια συναδέλφων των δύο τελευταίων ειδικοτήτων με κίνδυνο καθηλώσεως στον τόπο που υπηρετούν.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ
- ΔΕΝ χρειάζεται να ακυρωθεί από την αρχή η διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων μετά από περίπου δύο χρόνια γιατί είναι πραγματικός ο κίνδυνος αμφισβήτησης εντέλει της εισαγωγής των πρωτοείσακτων ειδικοτήτων (ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ8, ΠΕ19-20, ΠΕ32) στην Π.Ε. εφόσον αμφισβητηθεί – ακυρωθεί το συνολικό νομικό πλαίσιο καθιερώσεως εισαγωγής τους στην Π.Ε.
Το αντίθετο, θα πρέπει να στηριχτεί η εισαγωγή των εν λόγω ειδικοτήτων ακόμη περισσότερο με την άμεση σύσταση – πλήρωση οργανικών θέσεων.
- Σε καμία περίπτωση οι υποχρεωτικές μετατάξεις δεν μπορούν να χαρακτηριστούν μεταθέσεις και για τους μετατασσόμενους συναδέλφους –προερχόμενους από άλλα ΠΥΣΔΕ πλην του οικείου ΠΥΣΔΕ ΣΤΟ ΠΥΣΠΕ μετάταξης διότι η κύρια – προέχουσα υπηρεσιακή μεταβολή που χαρακτηρίζει το νομικό καθεστώς ΟΛΩΝ γενικά των μετατασσόμενων συναδέλφων είναι αυτή της μετάστασης – μετάταξης - αλλαγής βαθμίδας εκπαίδευσης δηλ. από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και παντελώς δευτερεύουσα η μεταβολή ως προς τον τόπο παροχής υπηρεσίας μετά από την μετάταξη – αλλαγή βαθμίδας Εκπαίδευσης.
Πρόκειται δηλαδή για την κλασσική περίπτωση μετατάξεων.
Βεβαίως χρειάζεται αναμόρφωση το υπάρχον πλαίσιο μετατάξεων των ειδικοτήτων στην Π.Ε μετά από διαβούλευση Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ με τους Συλλόγους, τις Ενώσεις μας, την Ο. Λ. Μ. Ε και τη Δ.Ο.Ε.
- ΔΕΝ χρειάζεται να αναστατωθεί η επαγγελματική και προσωπική ζωή του συνόλου των μεταταχθέντων συναδέλφων ειδικοτήτων από τη Δ.Ε στην Π.Ε.
Γίνεται εύκολα αντιληπτή εξ αρχής η απόλυτη αναστάτωση που θα προκληθεί μεταξύ των συναδέλφων που έχουν ήδη μεταταχθεί με την έκδοση μάλιστα σχετικών ΦΕΚ, όταν πλέον θα βρίσκονται στο σύνολό τους από άποψη υπηρεσιακής κατάστασης στον αέρα.
Θα ανήκουν στη Π.Ε. όπως αναφέρουν τα Φ.Ε.Κ. ή στη Δ.Ε. ; Θα επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις στη Δ.Ε. ; Ποιές οργανικές αφού ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ; Όλοι στην ίδια αίολη κατάσταση και αυτοί που δικαίως και ορθώς μετατάχθηκαν ;
- Χρειάζεται ακόμη να ολοκληρωθεί επιτέλους η όλη διαδικασία και να πάψει να «βρίσκεται στον αέρα» με τη σύσταση – πλήρωση – τοποθέτηση των μεταταχθέντων συναδέλφων, (σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία –Διατάξεις του άρθρου 3 του Π.Δ. 50/1996, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 παρ. 3 ε του Π.Δ. 100/1997 που εφαρμόστηκε σε όλες τις μέχρι σήμερα τοποθετήσεις χωρίς να προβληθούν κανενός είδους αντιρρήσεις - ενστάσεις ως προς την εφαρμογή τους), στις οργανικές θέσεις όπως εξαγγέλθηκαν από τον τέως Υπουργό Παιδείας κ. Λοβέρδο ώστε να μην υφίστανται και επ’ αυτού του θέματος παλινδρομήσεις – αμφισβητήσεις.
- Χρειάζεται να δημοσιοποιηθούν – δημοσιευτούν με τη μορφή πινάκων τα μόρια και για το σύνολο των αιτηθέντων μετάταξη συναδέλφων, όσο και των μεταταχθέντων ανά περιοχή, (γιατί θεωρείται κατά μία άποψη ότι τότε θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και από τότε θα αρχίσει να τρέχει η προθεσμία), ώστε να μπορούν όσοι εκ των συναδέλφων θεωρούν ότι θίγεται το έννομο συμφέρον τους ως μη μεταταχθέντων έναντι των παρανόμως μεταταχθέντων (με λιγότερα μόρια) συναδέλφων τους να χρησιμοποιήσουν όλα τα νόμιμα μέσα (ενστάσεις, αιτήσεις θεραπείας, ή να στραφούν δικαστικά με αιτήσεις ακυρώσεως στα κατά τόπους αρμόδια Τριμελή Διοικητικά Εφετεία).
- Διαφοροποιείται ως προς το θέμα και μόνο της συστάσεως – πληρώσεως – τοποθετήσεως σε οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η περίπτωση των υποχρεωτικώς μετατασσόμενων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συναδέλφων ειδικοτήτων ΠΕ06 , ΠΕ11 και ΠΕ16 λόγω του ότι οι συγκεκριμένες ειδικότητες προϋφίσταντο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με οργανικές θέσεις ανά την Ελλάδα και τίθεται θέμα πολύ πιθανής καθήλωσης των προϋφισταμένων συναδέλφων στις περιοχές που ήδη υπηρετούν. Η επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος αποτελεί θέμα πολιτικής απόφασης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
- Θεωρώ τέλος ότι θα ήταν περισσότερο χρήσιμο αν οι συνάδελφοι της ειδικότητας ΠΟ5, δια των Συλλόγων μας και οι συνάδελφοι της ειδικότητας ΠΟ7, δια της Ένωσής τους καθώς και η Ο. Λ. Μ. Ε διεκδικούσαμε κατ’ απόλυτη προτεραιότητα μία πολιτική απόφαση επαναφοράς από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. της τρίωρης διδασκαλίας της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που σε συνδυασμό με την εξαγγελθείσα μείωση του διδακτικού ωραρίου από τον αρμόδιο Υπουργό θα αποτελούσε πραγματική διέξοδο στη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν, όντως, σήμερα με την συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου οι πολυπληθέστεροι συνάδελφοι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αντί της λύσης του προβλήματος τους δια της επιδιώξεως μετατάξεως τους, με κάθε κόστος, σε ολιγάριθμες σχετικά θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ05
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη