ΠΡΟΤΑΣΗ
στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Κεφαλονιάς
Θέμα: «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2014-2015»
H Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Κεφαλονιάς, αφού πήρε υπόψη την 206025/Δ2/17-12-2014 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2014-2015», καθώς και τις εισηγήσεις των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς, εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς τα εξής:
Σχετικά με τις ιδρύσεις σχολείων, θεωρούμε – ως απόλυτη προτεραιότητα - ότι είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν οι εξής νέες δομές στην ειδική αγωγή:
- Ειδικό Γυμνάσιο
Επίσης, πρέπει να πολλαπλασιαστούν και να λειτουργήσουν με ουσιαστικούς όρους και όχι στους διαδρόμους των σχολείων - όπως γίνεται σε κάποιες περιπτώσεις σήμερα - τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη.
Να λειτουργήσει ΑΜΕΣΑ η Ενισχυτική και η Φροντιστηριακή Διδασκαλία σε όλα τα Γυμνάσια και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε όλα τα Λύκεια.
Άμεση στελέχωση και λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού στο Αργοστόλι – ίδρυση και στελέχωση και άλλων για την εξυπηρέτηση των αναγκών των εργαζόμενων γονιών με την παροχή δωρεάν υπηρεσιών.
Διασφάλιση αποκλειστικά δημόσιων και κατάλληλων χώρων για την παιδαγωγικά σωστή λειτουργία και την ασφάλεια των Νηπιαγωγείων στο νησί. Τήρηση και για τα νήπια της γεωγραφικής κατανομής, σαν πρώτη φάση για τη φοίτησή στη συνέχεια στο κοντινότερο Δημοτικό. Να μη λειτουργήσουν νέα Νηπιαγωγεία στα αστικά κέντρα με όρους που να αποδυναμώνουν προοπτικά τα Δημοτικά Σχολεία των γύρω περιοχών.
- Ίδρυση και νέου 6θέσιου Δημοτικού Σχολείου στην αναπτυσσόμενη περιοχή της Λειβαθούς (Λακήθρα) με παράλληλη λήψη μέτρων ώστε να μην θιγεί η οργανικότητα στα υπάρχοντα Δημοτικά της περιοχής.
- Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προτείνουμε να μετατραπούν σε Λύκεια οι Λυκειακές Τάξεις του Γυμνασίου των Μεσοβουνίων και του Εσπερινού Γυμνάσιου.
- Επανίδρυση των καταργημένων ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ.
Καμία δομή κατάρτισης είτε από το Υπουργείο Παιδείας είτε από το Υγείας είτε από άλλο φορέα, κύρια στην τεχνική εκπαίδευση και τη λεγόμενη «δια βίου κατάρτιση» / «εκπαίδευση ενηλίκων», να μην ιδρυθεί και λειτουργήσει παράλληλα - δηλαδή ανταγωνιστικά με τα ΕΠΑΛ, το Εσπερινό Γυμνάσιο αλλά και τα υπόλοιπα σχολεία. Όλο το σύστημα βασικής εκπαίδευσης πρέπει να είναι ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν και να υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας.
Να σταματήσει κάθε υπονόμευση της γεωγραφικής κατανομής που αποδυναμώνει στην πράξη τα περιφερειακά σχολεία. Ειδικά το Γυμνάσιο της Αγίας Θέκλης, με κατάλληλη ανακατανομή και τήρησή της, να γίνει το δεύτερο ισότιμο Γυμνάσιο στην Παλλική.
Να αρθεί η «ντε φάκτο» κατάργηση των Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ) στο Ληξούρι και στο Αργοστόλι. Να σταματήσει η υπολειτουργία σε Ειδικό Δημοτικό Περατάτων και ΕΕΕΕΚ Φαρακλάτων. Μεταφορά των σχολείων αυτών μέσα στον κοινωνικό ιστό της πόλης.
Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, ώστε να αρθεί η κατάργηση μαθημάτων που γίνεται στην πράξη σε όλα τα σχολεία (β΄ξένη γλώσσα, αισθητική αγωγή, οικιακή οικονομία κ.λ.π.). Να θεσπιστούν νέες οργανικές θέσεις ειδικοτήτων και να καλυφθούν πλήρως σε κλασικά και ολοήμερα δημοτικά. Καμία κατάργηση οργανικής θέσης, τμημάτων τσιγγανοπαίδων, όχι στην υπονόμευση της λειτουργίας των ολοήμερων δημοτικών και των περιφερειακών σχολείων και νηπιαγωγείων.
Να σταματήσει με βάση όλα τα προηγούμενα κάθε κατάργηση μαθημάτων, τμημάτων, σχολείων. Να αρθεί η απαράδεκτη εγκύκλιος για τον αριθμό των μαθητών σε δημοτικά – νηπιαγωγεία, Γυμνάσια – Λύκεια, τμήματα κατευθύνσεων και εργαστήρια, που θα οδηγήσει μαθηματικά σε κλείσιμο σχολείων. Να σταματήσει κάθε υπονόμευση κλάδων που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ. Να υπολογίζονται τα τμήματα των σχολείων με βάση τους 20 το πολύ μαθητές για τη δευτεροβάθμια, τους 15 για την πρωτοβάθμια και τους 10 για τα εργαστήρια.
ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΕΤΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ – ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ και στις καταργήσεις οργανικών θέσεων (πρόταση για 26 καταργήσεις τέτοιες φέτος στην α΄βάθμια!!!), που προωθούνται για να διευκολυνθεί η εφαρμογή του σχολείου της αγοράς και του Καλλικράτη στην παιδεία. Εκφράζουμε την κάθετη διαφωνία μας στην εγκύκλιο που καλεί τους Δήμους να προβούν σε ιδρύσεις ή συγχωνεύσεις σχολείων αναλαμβάνοντας οι ίδιοι την ευθύνη της μεταφοράς των μαθητών και τα έξοδα λειτουργίας!!!!
Ειδικότερα:
- Να μην υποβαθμιστεί κανένα σχολείο της πρωτοβάθμιας. Να υπάρξει απειθαρχία στην εγκύκλιο – στραγγαλιστή των σχολείων που αφορά τον καθορισμό της οργανικότητας. Να στηριχθούν οι προτεινόμενες προαγωγές σχολείων και οι ιδρύσεις οργανικών.
- Να μην θεωρηθούν συστεγαζόμενα το 1ο και 2ο Δημοτικό στο Αργοστόλι. (Τα σχολεία αυτά είναι ανεξάρτητα).
- Να μην καταργηθεί καμία Λυκειακή Τάξη.
- Στο νέο σχολικό συγκρότημα του Αργοστολίου να στεγαστούν ένα Λύκειο και ένα Γυμνάσιο, από τα ήδη υπάρχοντα.
- Καμία συγχώνευση – κατάργηση λόγω «μικρών» αποστάσεων που προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας, όταν με τις αποστάσεις που θέτει όλα τα σχολεία του Νομού επιβάλλεται να «μετακομίσουν» στο Αργοστόλι. Αντίστοιχα, απορρίπτουμε όλα τα άλλα κριτήρια και συνολικά το διάλογο – παγίδα για τις καταργήσεις σχολείων.
- Αγώνας για μια ανάπτυξη σε όφελος του λαού που θα κρατήσει τους νέους ανθρώπους και θα επιτρέψει να λειτουργήσουν τα σχολεία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση προωθείται, ως μοιραία, η αποδοχή της ερήμωσης των χωριών.
Στηρίζουμε το εξής γενικό πλαίσιο:
- Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο για όλους. Σχολείο της δυνατής κι αναγκαίας για την εποχή μας βασικής γενικής μόρφωσης.
- Άμεση κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου Γενικής - Τεχνικής εκπαίδευσης.
- Δημιουργία τώρα επαγγελματικών σχολών μετά το Λύκειο, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σχολές που θα δίνουν πτυχίο με πλήρη επαγγελματική επάρκεια (ειδίκευση), χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη πιστοποίηση ή “κατάρτιση”. Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.
- Αναδιοργάνωση, ενίσχυση και βελτίωση της νυχτερινής εκπαίδευσης, ώστε να ολοκληρώνεται στα τρία χρόνια με την κατάλληλη αναπροσαρμογή του ωραρίου, των αναλυτικών προγραμμάτων, της ύλης και των βιβλίων, των υποδομών και του προσωπικού για να αποτελεί ουσιαστική και ισότιμη διέξοδο για τους εργαζόμενους που εμποδίζονται να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους.
- Υπαγωγή του συνόλου της εκπαίδευσης (γενική και τεχνικοεπαγγελματική) αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του ΥΠΕΠΘ και ενιαία παροχή της από αυτό.
- Οικονομική και κοινωνική στήριξη των εργαζομένων μαθητών με υποτροφίες, εκπαιδευτικές άδειες και ειδικό ωράριο εργασίας ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να αφιερωθούν στους εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις. Γενικότερα οικονομική και κοινωνική στήριξη της λαϊκής οικογένειας ώστε να απαλειφθεί το φαινόμενο της παιδικής και εφηβικής εργασίας που συνεπάγεται τη σχολική αποτυχία και διαρροή.
- Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, με αύξηση των δαπανών στο 15% για την κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών αναγκών μέσα από το Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς χορηγούς και άλλα μέσα αυτοχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων, που εκμηδενίζουν κάθε έννοια παιδείας. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του ιδιωτικού παραεκπαιδευτικού κυκλώματος φροντιστηρίων και κατάρτισης, που υπονομεύει και υποκαθιστά την εκπαίδευση.
Ο Πρόεδρος
Ο Γενικός Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης
Βάρσος Δημήτρης
Αργοστόλι 13 Φλεβάρη 2015
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη