Thumbnail
ΠΕΝΕΛΦΑ

Θέμα: Φυσική αγωγή και προσχολική αγωγή

Η σημασία της κίνησης για την ολόπλευρη ανάπτυξη του νηπίου και η σπουδαιότητά της για την εξασφάλιση ψυχοσωματικής υγείας κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου βίου του αποτελεί διεπιστημονική διαπίστωση. Η αναπτυξιακή ψυχολογία υπογραμμίζει ότι το νήπιο μαθαίνει να κινείται και, ταυτόχρονα, μαθαίνει μέσα από την κίνηση. Το δεδομένο αυτό ανάγει τη φυσική δραστηριότητα και την κίνηση σε κομβικό σημείο της γνωστικής, ψυχοκινητικής και συναισθηματικής/κοινωνικής ανάπτυξης και καθιστά απαραίτητη την ενσωμάτωση της Φυσικής Αγωγής στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.

Η αποτελεσματικότητα της Φυσικής Αγωγής είναι σαφές ότι μπορεί να διασφαλιστεί μόνο με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, δηλαδή των παιδαγωγών εκείνων, που διαθέτουν το επιστημονικό υπόβαθρο σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης των κινητικών παρεμβάσεων. Η συνεργασία σε επίπεδο σχεδιασμού και υλοποίησης της διδασκαλίας με τον/τη νηπιαγωγό ως πρόσωπο αναφοράς του νηπίου, θεωρείται απαραίτητη και η παιγνιώδης μορφή των δραστηριοτήτων αποτελεί προϋπόθεση για το σχεδιασμό ενός αναλυτικού προγράμματος Φυσικής Αγωγής για το νηπιαγωγείο

 

Η συστηματική Φυσική Αγωγή στο νηπιαγωγείο μπορεί:

  • να θέσει τα θεμέλια για ένα υγιές σώμα και να λειτουργήσει προληπτικά κατά της εμφάνισης της παχυσαρκίας και πολλών χρόνιων παθήσεων, οι οποίες παρουσιάζουν αυξητική τάση στις μικρές ηλικίες (παιδικός και εφηβικό διαβήτης, παιδική υπέρταση, μυοσκελετικά προβλήματα κτλ),
  • να συνεισφέρει καθοριστικά και αποτελεσματικά στη γνωστική συναισθηματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των νηπίων,
  • να συνεισφέρει στην αισθητηριακή ολοκλήρωση (ακουστική, οπτική και κιναισθητική αντίληψη), στον οπτικοκινητικό συντονισμό (αδρή κινητικότητα- συγκέντρωση προσοχής, λεπτή κινητικότητα-γραφοκινητικές δεξιότητες) με αποτέλεσμα την ομαλή μετάβαση στο δημοτικό σχολείο και στην αισθητή βελτίωση της σχολικής ετοιμότητας,
  • να λειτουργήσει ως κινητική αξιολόγηση, η οποία θα διευκολύνει την εξατομικευμένη διδασκαλία ή θα οδηγεί στην πρώιμη παρέμβαση, όπου κρίνεται απαραίτητο, με στόχο την αποτελεσματικότερη  αντιμετώπιση γνωστικών, συναισθηματικών και κινητικών μειονεξιών,
  • να ενισχύσει την ανάπτυξη των  κοινωνικών δεξιοτήτων και να λειτουργήσει ως αφορμή για ένταξη/ενσωμάτωση και αξιοποίηση της διαφορετικότητας,
  • να ενισχύσει την κοινωνική ανάπτυξη και τη συναισθηματική νοημοσύνη των νηπίων,
  • να θέσει τις βάσεις για την δια βίου άσκηση και την εποικοδομητική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου,
  • να εισάγει τα νήπια στον κόσμο του αθλητισμού,  στον «αθλητικό πολιτισμό», να καλλιεργήσει το ευ-αγωνίζεσθαι και να θέσει υγιείς βάσεις για την ανάπτυξη της φιλάθλου ιδιότητας.  

Επιπλέον, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι σε ανακοίνωση του Αθλητικού Τμήματος του ΣΥΡΙΖΑ (syrizasports), η οποία αναρτήθηκε την 27/08/2013 με τίτλο «Η εξαφάνιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής από την εκπαίδευση είναι έγκλημα εις βάρος της νεολαίας», δηλώνεται ότι «η Φυσική Αγωγή στην εκπαίδευση αποτελεί την πρώτη και αδιαπραγμάτευτη επιλογή του [ΣΥΡΙΖΑ] στην εφαρμογή της αθλητικής του πολιτικής, βασικό και συστατικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σχολικής δραστηριότητας. Με κυβέρνηση αριστεράς με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, τα άμεσα μέτρα αποκατάστασης και επανένταξης της Φυσικής Αγωγής στη ζωή του σχολείου είναι δεδομένα». Στην απαρίθμηση δε των μέτρων που ακολουθεί στο εν λόγω δημοσίευμα αναφέρεται ρητά η «ουσιαστική ένταξη [της Φυσικής Αγωγής] στην προσχολική αγωγή».

Λαμβάνοντας  υπόψη  αυτές τις  παραμέτρους η ΠΕΝΕΛΦΑ προτείνει την εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο ως δίωρη θεματική σε εβδομαδιαία βάση, την οποία θα αναλάβει εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με τον/τη νηπιαγωγό.

Η ΠΕΝΕΛΦΑ, ως επιστημονική ένωση, τίθεται στη διάθεση του Υπουργείου για οποιαδήποτε συνεργασία με στόχο την υλοποίηση αυτής της πρότασης σε επίπεδο σχεδιασμού περιεχομένου προγραμμάτων σπουδών και επιμορφωτικών προγραμμάτων. 

 

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ

Για το Δ.Σ.   


Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Αριθμός Σωματείου: 19620
Έλλης 3, 15232, Χαλάνδρι
Α.Φ.Μ. 997356224, Δ.Ο.Υ. Χαλανδρίου
ΤΗΛ.: 210 6755725
EMAIL: [email protected]
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: http://www.penelfa.gr

Αθήνα, 16.4.2015
 Αριθμός πρωτ: 33 

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚ0 ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Πρόεδρος: Τριπόδης Νικόλαος 6972356658
Αντιπρόεδρος: Βούξινου Ανδριανή 6932796434
Γραμματέας: Γρυπάρης Ιωάννης 6944326657
Ειδικός Γραμματέας: Μαύρου Κυριακή 6977746346
Ταμίας: Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος 6946003069
Μέλος: Γκαβέρα Νικολέττα 6977292396
Μέλος: Κατσαγκόλης Αθανάσιος 6977232766
Μέλος: Αγαλιανού Ολυμπία 6944101505
Μέλος: Καρούζος Χρύσανθος 6944373110
Μέλος: Καράκος Νικόλαος 6977086907
Μέλος: Κουγιουμτζής Κωνσταντίνος 6932300610

Προς: Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων     κ. Αριστείδη Μπαλτά 

     Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων      κ.  Τάσο Κουράκη

  Κοιν: Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Σταύρο Κοντονή

Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας  και Θρησκευμάτων  κ. Δημήτρη Χασάπη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;