Thumbnail
ΠΕΝΕΛΦΑ

Θέμα: Η αναγκαιότητα της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Κυρίαρχη επιδίωξη της Φυσικής Αγωγής σήμερα δεν είναι η συμμετοχή των  μαθητών σε φυσικές δραστηριότητες, αλλά η εμπέδωση εκ μέρους τους ενός υγιούς τρόπου ζωής, ο ενστερνισμός αξιών και η ανάπτυξη συμπεριφορών που θα τους επιτρέψουν να ενταχθούν αρμονικά και να λειτουργήσουν δημιουργικά στη σύγχρονη κοινωνία. Η άσκηση και η φυσική δραστηριότητα είναι εξ ίσου απαραίτητη με τις γνώσεις ζωής των άλλων μαθημάτων αλλά, ίσως πιο αναγκαία, επειδή άπτεται όχι μόνο της μάθησης αλλά και της υγείας.

Παρακολουθώντας τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις των τελευταίων ετών, οι οποίες είχαν τη μορφή «ανάπτυξη εν υπαναπτύξει», θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την βαθύτατη ανησυχία μας για την συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο σχολικό πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενόσω μάλιστα στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών υπάρχουν διδακτικά αντικείμενα, τα οποία δεν συνάδουν προς τις αρχές της Παιδαγωγικής και Εξελικτικής Ψυχολογίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία:

  • Στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων κλασικού τύπου προβλέπονται δύο (2) ώρες Φυσική Αγωγή ανά εβδομάδα για όλες τις τάξεις (Φ.12/773/77094/Γ1/28.7.2006).
  • Στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων με ΕΑΕΠ προβλέπονται δύο (2) ώρες Φυσική Αγωγή ανά εβδομάδα για τις τάξεις Α, Β, Γ και Δ, ενώ για τις Ε και ΣΤ τάξεις προβλέπονται δύο (2) ώρες Φυσική Αγωγή ανά εβδομάδα, αλλά η μία «δύναται να διατίθεται για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο» Φ.12/45/8338/Δ1/19.1. 2015).
  • Στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων προβλέπονται δύο (2) ώρες Φυσική Αγωγή ανά εβδομάδα για όλες τις τάξεις (Υ.Α.115472/Γ2/ 21.8.20123).
  • Στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γενικών Λυκείων προβλέπονται δύο (2) ώρες Φυσική Αγωγή ανά εβδομάδα για την Α και Γ τάξη και μία (1) ώρα για την Β τάξη (Νόμος 4186/17.9.2013, Υ.Α. 137433/Γ2/2.9.2014).
  • Στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Επαγγελματικών Λυκείων προβλέπονται δύο (2) ώρες Φυσική Αγωγή ανά εβδομάδα για την Α τάξη και μία (1) ώρα για την Β και Γ τάξη (Νόμος 4186/17.9.2013)

Η παραπάνω μείωση των ωρών διδασκαλίας του αντικειμένου σηματοδοτεί μία γενικότερη υποβάθμιση της αξίας της Φυσικής Αγωγής και του σχολικού αθλητισμού, η οποία, αν δεν οδήγησε τελικά σε ακύρωση του ρόλου της στο δημόσιο σχολείο, αυτό θα πρέπει να αναγνωριστεί ότι οφείλεται στις προσπάθειες που κατέβαλε και στην αυταπάρνηση που επέδειξε η μεγαλύτερη μερίδα των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής όσον αφορά στην επίτευξη των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών στόχων του μαθήματος.

Το Αθλητικό Τμήμα του ΣΥΡΙΖΑ έχει στηλιτεύσει, ήδη από την 27/08/2013, τις δραματικές συνέπειες της ανωτέρω πολιτικής με ανακοίνωση του που φέρει τον τίτλο «Η εξαφάνιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής από την εκπαίδευση είναι έγκλημα εις βάρος της νεολαίας» (syrizasport). Σε αυτήν αναφέρεται ότι: «Έχει προηγηθεί από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ η πλήρης αποδιάρθρωση των αθλητικών θεσμών και δομών στην εκπαίδευση, όπως η συνολική απαξίωση των αναλυτικών προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής, η διάλυση των Τάξεων Αθλητικής Διευκόλυνσης, η κατάργηση των σχολικών αγώνων, η κατάργηση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής, ο εξοστρακισμός από το Ενιαίο Λύκειο και τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, η πλήρης αποδέσμευση της Φυσικής Αγωγής από το σύστημα παιδαγωγικής αξιολόγησης των μαθητών.» Στο ίδιο κείμενο αναφέρεται ότι: «Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι η Φυσική Αγωγή στην εκπαίδευση αποτελεί την πρώτη και αδιαπραγμάτευτη επιλογή του στην εφαρμογή της αθλητικής του πολιτικής. Βασικό και συστατικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σχολικής δραστηριότητας. Με κυβέρνηση αριστεράς με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, τα άμεσα μέτρα αποκατάστασης και επανένταξης της Φυσικής Αγωγής στη ζωή του σχολείου είναι δεδομένα». Ως πρώτο από τα μέτρα αυτά προβλέπεται στην ανωτέρω ανακοίνωση η καθιέρωση 3 ωρών εβδομαδιαίων σε όλες τις βαθμίδες της βασικής εκπαίδευσης. Καταληκτικά μάλιστα δηλώνεται ότι: «Η αντιαθλητική πολιτική της συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου και τρόικα θα ανατραπεί».

Επιπρόσθετα, θα πρέπει να επισημανθεί ότι παρόμοια στάση έχουν τηρήσει και οι βουλευτές του κόμματος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, κυρίες Έλενα Κουντουρά και Σταυρούλα Ξουλίδου. Χαρακτηριστικά η κα Κουντουρά, σε δήλωσή της με τίτλο «Νοῦς ὑγιὴς ἐν σώματι ὑγιεῖ» (02/09/2013), αναφέρει: «Επιγραμματικά, υποστηρίζω ότι τόσο στην πρωτοβάθμια, όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι ώρες διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής δεν πρέπει να είναι λιγότερες από τρεις την εβδομάδα και ότι δεν υπάρχει αντικειμενικά καμιά δυνατότητα, ούτε μπορεί να δικαιολογηθεί, η μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού πάνω στον τομέα αυτό.». Επίσης η κα Ξουλίδου, σε αναφορά της προς τον Υπουργό Παιδείας με θέμα «Σχετικά με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής» (28/07/2014), επισημαίνει ότι «η μείωση των ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, [έρχεται] σε αντίθεση με τη σχετική Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Το γεγονός αυτό οδηγεί στη σταδιακή υποβάθμιση της Φυσικής Αγωγής. Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλείσθε όπως προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση του εν λόγω ζητήματος.»

Κατόπιν όλων των ανωτέρω, παρακαλούμε να λάβετε υπόψη σας ότι, σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας μας, τις οδηγίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, αλλά και πλήθους ψηφισμάτων και οδηγιών από διεθνείς φορείς υγείας και εκπαίδευσης, θα πρέπει να εξασφαλίζονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης τουλάχιστον τρεις (3) ώρες Φυσικής Αγωγής ανά εβδομάδα.

Καθώς η  Ένωσή μας διαπνέεται από την πεποίθηση ότι η Φυσική Αγωγή συνιστά ουσιαστική και ποιοτική επένδυση στο μέλλον των παιδιών μας, εκτιμώντας δε παράλληλα και την καθοριστική συμβολή της στα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, ζητά από την Πολιτεία τη θέσπιση τεσσάρων (4) ωρών διδασκαλίας Φυσικής Αγωγής στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα τόσο στην Πρωτοβάθμια, όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε σύμφωνη προς τις αρμοδιότητές μας βοήθεια κρίνετε ότι μπορούμε να παράσχουμε.

Για το Δ.Σ.   


Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αριθμός Σωματείου: 19620
Έλλης 3, 15232, Χαλάνδρι
Α.Φ.Μ. 997356224, Δ.Ο.Υ. Χαλανδρίου
ΤΗΛ.: 210 6755725
EMAIL: [email protected]
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: http://www.penelfa.gr

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚ0 ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Πρόεδρος: Τριπόδης Νικόλαος 6972356658
Αντιπρόεδρος: Βούξινου Ανδριανή 6932796434
Γραμματέας: Γρυπάρης Ιωάννης 6944326657
Ειδικός Γραμματέας: Μαύρου Κυριακή 6977746346
Ταμίας: Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος 6946003069
Μέλος: Γκαβέρα Νικολέττα 6977292396
Μέλος: Κατσαγκόλης Αθανάσιος 6977232766
Μέλος: Αγαλιανού Ολυμπία 6944101505
Μέλος: Καρούζος Χρύσανθος 6944373110
Μέλος: Καράκος Νικόλαος 6977086907
Μέλος: Κουγιουμτζής Κωνσταντίνος 6932300610

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;