Thumbnail
Του Θεόδωρου Τσούχλου

Επειδή τις προηγούμενες ημέρες ακούσθηκαν αρκετά, αλλά και πολλά άλλα δεν συζητήθηκαν  για τα συγκεκριμένα σχολεία καταθέτουμε στο  πλαίσιο του διαλόγου τις παρακάτω απόψεις, θέσεις και προτάσεις :

  1. Η κλήρωση στα πειραματικά είναι παιδαγωγικά ορθή και η επαναφορά της αποκαθιστά μια εκπαιδευτική λειτουργία που είχαν υιοθετήσει οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας πριν το 2009.
  2. Κάθε σχολείο έχει τη δική  του ιστορία, την οποία οφείλουμε να σεβόμαστε. Αυτό ισχύει και για τα λεγόμενα πρότυπα. Η διατήρηση όμως των πέντε με τις νέες ρυθμίσεις δεν προάγει τον ιστορικό αυτό θεσμό.
  3. Τίθεται το ερώτημα, γιατί ορισμένα αποκλείστηκαν και για ποιους λόγους στην περιφέρεια παρέμεινε μόνο ένα. Όλα αυτά οδηγούν σε ένα παιδαγωγικό, εκπαιδευτικό και κοινωνικό αδιέξοδο.
  4. Αυτό που πρέπει όλοι να κατανοήσουν είναι ότι τα σχολεία αυτά είναι ΔΗΜΟΣΙΑ και οφείλουν να κινούνται εντός αυτού του πλαισίου.
  5. Οι εξετάσεις που θα διεξαχθούν θα ενισχύσουν την παραπαιδεία, θα δημιουργήσουν άγχος σε παιδιά πολύ νεαρής ηλικίας και θα αναδείξουν έναν άνευ λόγου σκληρό ανταγωνισμό.
  6. Ως εκπαιδευτικοί έχουμε την υποχρέωση να απαιτήσουμε από την πολιτεία την παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης σε όλες ανεξαιρέτως τις σχολικές μονάδες
  7. Δεν είναι δυνατόν να προσχωρήσουμε στην άποψη της «διάσωσης» ενός πολύ μικρού αριθμού μαθητριών και μαθητών. Τι θα συμβεί όμως με τη συντριπτική πλειοψηφία που θα φοιτά στα υπόλοιπα σχολεία;
  8.  Καθήκον μας είναι να διαπαιδαγωγήσουμε και να συνδιαμορφώσουμε τους αυριανούς άριστους πολίτες με τις αξίες του πατριωτισμού, της δημοκρατίας, του ανθρωπισμού και της αλληλεγγύης.
  9. Επιδίωξή μας ας είναι οι νέες γενιές να εμπνέονται με τις αρχές του γενικού συμφέροντος και της ευγενούς άμιλλας και όχι από τον ατομισμό ή τις τυφλές εξοντωτικές συγκρούσεις.
  10. Θέλουμε νέους και νέες που να μην επιδιώκουν τις περίκλειστες ελίτ και στη συνέχεια την αναγκαστική μετανάστευση τους στο εξωτερικό. Οφείλουμε να τους διδάξουμε πως η πραγματική αριστεία ενυπάρχει μέσα από τη συλλογική προσπάθεια.

  

    Η Ο.Λ.Μ.Ε. δείχνει να εφησυχάζει, μολονότι η ενημέρωση για το ζήτημα αυτό ήταν πλημμελής και σε μεγάλο βαθμό μονομερής. Η κοινωνία δείχνει να έχει επηρεαστεί σημαντικά από τις νεοφιλελεύθερες και νεοσυντηρητικές αντιλήψεις. Η Ομοσπονδία οφείλει να αναδείξει το θέμα, να διοργανώσει ημερίδες-συζητήσεις, ώστε στο πλαίσιο ενός ανοιχτού διαλόγου να ακουστούν όλες οι απόψεις.

   Ίσες λοιπόν εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε όλες και όλους, με στόχο τη δυναμική και δημιουργική προβολή των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους. Η ανοιχτή κοινωνία που οραματιζόμαστε το επιτάσσει .

           Θ.Τσούχλος Έφορος Δ.Σ. ΚΕΜΕΤΕ-ΟΛΜΕ, Εκτελεστικής Επιτροπής ΔΑΚΕ Καθηγητών.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

viasmos-fovos-bullying
Συγκλονίζει η μητέρα του 15χρονου που κακοποιήθηκε από τον πατέρα και τον θείο του: «Με χτύπαγε εμένα την ίδια 20 χρόνια»
Δύσκολες ώρες για τον 15χρονο που ξυλοκοπήθηκε από πατέρα και τον θείο του όταν τους αποκάλυψε ότι είναι ομοφυλόφιλος
Συγκλονίζει η μητέρα του 15χρονου που κακοποιήθηκε από τον πατέρα και τον θείο του: «Με χτύπαγε εμένα την ίδια 20 χρόνια»