ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΤΑΞΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ- ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Θεωρώ λανθασμένη την φερόμενη ως απόφαση του Υπουργείου παιδείας να ανακαλέσει τις μετατάξεις όλων των εκπαιδευτικών από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αντί της ανάκλησης θα μπορούσε να επιλέξει την διόρθωση των όποιων λαθών είχαν γίνει μια που τα μόρια των μεταταχθέντων είναι απόλυτα ελέγξιμα . Εάν τελικά γίνει η ανάκληση , θα προκληθεί χάος. Οι μεταθέσεις θα καθυστερήσουν πολύ, θα δημιουργηθούν τεράστια κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μεγάλα πλεονάσματα στην δευτεροβάθμια, οι υπεραριθμίες αυτών των ειδικοτήτων θα είναι πολλές και τα οργανικά κενά θα πρέπει να υπολογισθούν από την αρχή και η κάλυψη τους θα αρχίσει πολύ αργότερα από τον αρχικό προγραμματισμό και θα συμπαρασύρει και τις υπόλοιπες εργασίες των υπηρεσιακών συμβουλίων ,όπως την κάλυψη των λειτουργικών κενών που πρέπει να γίνει οπωσδήποτε τον Σεπτέμβριο και το σπουδαιότερο θα ξεκινήσουν τα σχολεία με μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικών και είναι άγνωστο εάν και πότε θα καλυφθούν αυτά τα κενά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Επιπρόσθετα θα προκληθούν μεγάλες ανατροπές και αναστάτωση στις χιλιάδες οικογένειες αυτών που έχουν μεταταχθεί εδώ και δύο χρόνια.
ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
- Εφόσον δεν αλλάζουν τα ωρολόγια προγράμματα και τα μαθήματα των ειδικοτήτων που μετατάχθηκαν στην Α/θμια παραμένουν τα ίδια (ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ16, ΠΕ19) δεν υπάρχει λόγος να γίνει ανάκληση γιατί θα δημιουργηθούν αντίστοιχα κενά που δεν θα υπάρχει τρόπος να καλυφθούν πέρα από αναπληρωτές για τους οποίους δεν θα υπάρχουν πιστώσεις.
- Αν επιστρέψουν και τεθούν στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ από τα οποία μετατάχθηκαν θα δημιουργηθούν υπέρογκα πλεονάσματα στις Β/θμιες. Άλλωστε η λογική των μετατάξεων όπως έγιναν ήταν όσα πλεονάσματα ανά κλάδο δήλωσε η Β/θμια τόσες θέσεις άνοιξαν στην Α/θμια. Στις Α/θμιες οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να έχουν απορροφηθεί και δεν υπάρχουν πλεονάσματα. (στην Α’ Αθήνας ζητάνε για παράδειγμα ακόμα εκπαιδευτικούς των κλάδων αυτών με διάθεση από τη Β/θμια)
- Αν επιστρέψουν στις οργανικές τους, θα βγάλουν υπεράριθμους όσους κάλυψαν το κενό που άνοιξε η μετάταξή τους , εάν δεν επιστρέψουν στις οργανικές τους τότε οι ίδιοι θα χαρακτηρισθούν υπεράριθμοι δημιουργώντας αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς και στα σχολεία.
- Για να ενταχθούν στη διαδικασία των μεταθέσεων 2015 και μετά των οριστικών τοποθετήσεων και των βελτιώσεων θέσεων θα πρέπει άμεσα να μεταφερθούν οι ατομικοί φάκελοι από τις Α/θμιες στις Β/θμιες και να γίνει επανυπολογισμός των μορίων τους μέσω του e-datacenter (π.χ. όταν ο εκπαιδευτικός μετατάσσεται στην Α/θμια κάθε μία υπηρέτηση του σε σχολείο δευτεροβάθμιας μοριοδοτείται σύμφωνα με το κοντινότερο σ’ αυτό σχολείο της πρωτοβάθμιας) Η διαδικασία αυτή θα είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα ιδίως για διευθύνσεις που είχαν πολλές μετατάξεις. Θα καθυστερήσει έτσι σημαντικά η διαδικασία των μεταθέσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ. Επισημαίνω ότι οποιαδήποτε απόφαση που θα αφαιρούσε στους ανακληθέντες από την πρωτοβάθμια τη συμμετοχή τους στις φετινές μεταθέσεις στερείται νομιμοποιητικής βάσης
- Επίσης θα υπάρξει πρόβλημα και στον υπολογισμό των κενών για τις μεταθέσεις καθώς θα πρέπει οι ανακληθέντες να τοποθετηθούν σε σχολεία πριν καταρτιστούν οι Πίνακες Α, Β, Γ απαραίτητοι για τις μεταθέσεις. Ήδη με τις αλλαγές των ωρολογίων προγραμμάτων και εν αναμονή των αναθέσεων των νέων μαθημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ δεν είναι δυνατή η κατάρτιση πινάκων κενών.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
- Αποκατάσταση των αδικιών. Εφόσον έγινε έλεγχος των μορίων των εκπαιδευτικών μπορεί να ξανατρέξει η διαδικασία τοποθέτησης και να διορθωθούν τα λάθη. Κάποιοι που έπρεπε να μεταταχθούν γιατί είχαν περισσότερα μόρια να ερωτηθούν αν εξακολουθούν να επιθυμούν τη μετάταξη και όσοι μετά τη διαδικασία κριθούν πλεονάζοντες στις Α/θμιες να ανακληθεί η μετάταξή τους και να επιστρέψουν στις Β/θμιες εφόσον έχουν τα λιγότερα μόρια Επίσης μπορεί κάποιοι να επιθυμούν εθελοντικά να επιστρέψουν στη Β/θμια με περισσότερα μόρια και έτσι να λυθεί το ζήτημα.
- Επειδή φαίνεται ότι το πρόβλημα με τις μετατάξεις στην Α/θμια προκύπτει σε δύο ειδικότητες των ΠΕ06 και ΠΕ11 που είχαν και πριν οργανικές στην Α/θμια θα μπορούσε να εφαρμοστεί το εξής:
Α) Όταν θα ξανατρέξει η διαδικασία των τοποθετήσεων να ισχύσουν τα κενά για τοποθέτηση σε όποια διεύθυνση δεν εκκρεμεί αίτηση μετάθεσης από εκπαιδευτικούς που ανήκαν και πριν το 2013 στην Α/θμια και τα εναπομείναντα κενά να δοθούν στους μεταταχθέντες.
Β) Υπολογίζονται τα κενά για μεταθέσεις των ΠΥΣΠΕ χωρίς να υπολογίζονται οι μεταταχθέντες, γίνονται οι μεταθέσεις των ανηκόντων στην Α/θμια πριν το 2013, μετά υπολογίζονται τα εναπομείναντα κενά. Αν υπάρχουν πλεονάζοντες να ζητηθούν αιτήσεις για επιστροφή στην Β/θμια. Αν ο αριθμός των αιτήσεων δεν είναι ικανός να ανακληθούν οι τελευταίοι σε μόρια.
ΥΓ. Είναι αυτονόητο ότι όλοι ακολουθούμε τις αποφάσεις τις ΟΛΜΕ
Μαλαγάρης θοδωρής
Αιρετός ΠΥΣΔΕ Α΄Αθήνας
Πρόεδρος Β΄ΕΛΜΕ Α΄Αθήνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη