Thumbnail
Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Ε΄  ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Προξένου Κορομηλά 51   

[email protected]

Για τις εξελίξεις στο θέμα των μετατάξεων - μεταθέσεων

Συνάντηση – συζήτηση με εκπαιδευτικούς από μετάταξη στην Π.Ε. την Δευτέρα 25/5, στις 7.00 μ.μ. στην ΕΔΟΘ. Η συνάντηση οργανώνεται από την Α΄, Γ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ και έχει απευθυνθεί πρόταση συμμετοχής και προς τις άλλες ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Π.Ε.

Το υπουργείο Παιδείας ούτε δεσμεύεται να ανακαλέσει την πρότασή του για ανάκληση των μετατάξεων – κάτι που φέρνει τεράστιες ανατροπές στις ζωές 3.600 εκπαιδευτικών – ούτε δεσμεύεται για οργανικές θέσεις για μεταταχθέντες και μετατιθέμενους. Η απάντηση του Αναπληρωτή  Υπουργού στο βασικό αίτημα για σύσταση οργανικών θέσεων στους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς που οργάνωσαν κινητοποίηση ήταν πως «διερευνάται» η δυνατότητα σύστασής τους, αν και εφόσον το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους διαβεβαιώσει πως δεν θα υπάρχει κόστος (!) και αν συμφωνήσει η κυβέρνηση! Γίνεται φανερό ότι βολεύει την κυβέρνηση οι εκπαιδευτικοί να περιφέρονται από βαθμίδα σε βαθμίδα και από περιοχή σε περιοχή, στη λογική της κινητικότητας, την οποία εξήγγειλε και δια του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Η κατάσταση την οποία σήμερα αντιμετωπίζουν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί και τα σχολεία έχει βαθιές αιτίες. Και αυτές βρίσκονται  στην αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια (συμπτύξεις, συγχωνεύσεις χιλιάδων σχολείων, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δημιουργία πολυπληθών τμημάτων, ελλιπή χρηματοδότηση, κατάργησης της παράλληλης διδασκαλίας των ξένων γλωσσών) και που συνεχίζει και σήμερα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όλα αυτά οδηγούν σε υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και σε μέτρα ενάντια στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Είναι στην ουσία η εφαρμογή της στρατηγικής της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου στην εκπαίδευση. Απαιτούμε το υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς, στο ζήτημα των μετατάξεων και να αποσύρει την εισήγησή του από την επιτροπή για τις μετατάξεις που προωθεί μια “ρύθμιση” που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’ όσα λύνει.

Στις μεταθέσεις δίνει προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που προέρχονται από την Π.Ε. και καλεί τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν νέες αιτήσεις μετάταξης για να καταλάβουν τις εναπομείνασες οργανικές θέσεις. Μ’ αυτό τον τρόπο το υπουργείο παιδείας χωρίς να δεσμεύεται για την ικανοποίηση των αιτημάτων των εκπαιδευτικών απ’ όποια βαθμίδα κι αν προέρχονται, θέτει το σύνολο των μεταταγμένων (ακόμη κι αυτών που δεν ανήκουν σε κοινές ειδικότητες) σε ομηρία, αγνοεί τις ανάγκες της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς για όλα τα διδακτικά αντικείμενα. Η τακτική αυτή της πολιτικής ηγεσία του υπουργείου παιδείας μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.

Το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων εκπαιδευτικών της Δ.Ε. στην Π.Ε. που ταλανίζει την εκπαίδευση δυο χρόνια τώρα δημιουργήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής της πολιτικής που είχε ως συνέπεια τη διαμόρφωση μιας τεράστιας δεξαμενής με «πλεονάζοντες» χιλιάδες εκπαιδευτικούς της Δ.Ε., οι οποίοι υπό την απειλή της διαθεσιμότητας-απόλυσης εξαναγκάστηκαν σε μετάταξη, άλλοι σε διοικητικές θέσεις της εκπαίδευσης (180) και άλλοι για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών της Π.Ε. (3655 συνολικά μέχρι τα τέλη του 2014). Στις  υποχρεωτικές μετατάξεις, επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου και Λοβέρδου, κυριάρχησαν τα αδιαφανή κριτήρια, χωρίς ποτέ να δημοσιοποιηθούν τα μόρια μετάταξης και να ιδρυθούν οι ανάλογες οργανικές θέσεις.

Ειδικότερα, δε για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών από ειδικότητες που προϋπήρχαν στην Π.Ε. (Αγγλικών, Γυμναστές, Μουσικοί) δημιουργήθηκε μεγάλη αντιπαλότητα με τους εκπαιδευτικούς των ίδιων ειδικοτήτων που υπηρετούσαν ήδη στην Π.Ε., στους οποίους (με δεδομένο ότι δεν ήταν οργανικές) δε δόθηκε η δυνατότητα μετάθεσης στις συγκεκριμένες θέσεις, αν και πολλοί από αυτούς είχαν περισσότερα χρόνια υπηρεσίας ή μόρια από τους μεταταγμένους.

Ο κλάδος μας από την πρώτη στιγμή, και πέραν της γενικότερης αντίθεσής μας στο Ν. 4172/13 και τις υποχρεωτικές μετατάξεις, στάθηκε απέναντι και σε λογικές που φέρνουν τη διάσπαση στο εκπαιδευτικό κίνημα. Έχοντας ξεκάθαρο ότι οι μετατάξεις δε στόχευαν στη λύση κανενός προβλήματος, ούτε της Π.Ε., ούτε της Δ.Ε., παρά μόνο στην πολιτική της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης του κράτους που επιβάλλει η Ε.Ε. (ιδιωτικοποιήσεις, κινητικότητα-διαθεσιμότητα- απολύσεις), προτείναμε τη διεκδίκηση της λύσης στη βάση των αναγκών του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών που είναι η θεσμοθέτηση των αναγκαίων οργανικών θέσεων για κάθε διδακτικό αντικείμενο.

Σήμερα μόνο για τη λειτουργία των 1.330 σχολείων ΕΑΕΠ χρειάζονται περισσότεροι από 6.000 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων επιπλέον. Ακόμη αν προσθέσουμε τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που απαιτούνται για τα ολοήμερα και τη διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας, τότε ο αριθμός των νέων οργανικών θέσεων που πρέπει να ιδρυθούν φτάνει τις 8.000

Διεκδικούμε και ζητάμε το υπουργείο παιδείας να ανακαλέσει την εισήγησή του και να προχωρήσει άμεσα σε λύσεις στη βάση των προτάσεων του κλάδου και της ΟΛΜΕ:

  • Να πραγματοποιηθεί έλεγχος νομιμότητας των μορίων των μεταταγμένων, να  δημοσιοποιηθούν τα μόρια.

  • Να δοθεί η δυνατότητα επιστροφής στη Β/θμια σε όσους εκπαιδευτικούς το επιθυμούν με παράλληλη κατοχύρωσή τους.

  • Να γίνει σύσταση οργανικών σε κάθε σχολική μονάδα για όλα τα διδακτικά αντικείμενα με βάση τις πραγματικές ανάγκες της πρωτοβάθμιας.

  • Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι ανήκουν σε ειδικότητες που δεν προϋπήρχαν στην Α/θμια εκπαίδευση, να τοποθετηθούν άμεσα βάσει των μορίων τους.

  • Για τις κοινές ειδικότητες: να γίνει σύγκριση (με βάση τα μόρια μετάθεσης του 2013) όσων αιτούνταν μετάθεση στην πρωτοβάθμια το 2013 και των μεταταγμένων από τη δευτεροβάθμια. Να ικανοποιηθούν οι μεταθέσεις εντός πρωτοβάθμιας με βάση τα μόρια των τελευταίων μεταταγμένων. Να δοθούν σε όλους οργανικές θέσεις στην περιοχή που έχουν μεταταχθεί.

  • Την άμεση επαναφορά του ωραρίου στους εκπαιδευτικούς της ΔΕ, εξίσωση του ωραρίου της Π.Ε. με τη Δ.Ε.  

  • Το άνοιγμα των σχολείων που καταργήθηκαν.

  • Δραστική μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα. 15 στο Νηπιαγωγείο και στις Α΄-Β΄  Δημοτικού, 20 στις υπόλοιπες τάξεις ως τη Γ΄ Λυκείου.

  • Μαζικοί διορισμοί . Απόδοση οργανικών θέσεων σε όλους. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.  

  • Να καταργηθεί όλο το πλαίσιο της κινητικότητας και κάθε έννοια ελαστικοποίησης στην εργασία των εκπαιδευτικών.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς που είναι από μετάταξη στην πρωτοβάθμια να πάρουν μέρος στη Γενική Συνέλευση που οργανώνουν ΕΛΜΕ και σύλλογοι Π.Ε. την Δευτέρα 25/5, στις 7.00 μ.μ., στα γραφεία της ΕΔΟΘ. 

Ο Πρόεδρος

Ζαγανίδης Χρήστος

 

Η Γραμματέας

Παπαδοπούλου Φωτεινή

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα