ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ
Συνάντηση – Γενική Συνέλευση με εκπαιδευτικούς από μετάταξη στην Π.Ε.
την Δευτέρα 25/5, στις 7.00 μ.μ. στην ΕΔΟΘ
Το ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στην πρόταση που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας στην επιτροπή για τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια του 2013 και 2014..
Το υπουργείο παιδείας ,χωρίς να έχει ανακοινώσει ακόμη τον αριθμό των οργανικών θέσεων κάθε ειδικότητας (ανά σχολείο και περιοχή), με την εισήγησή του στην επιτροπή για τις μετατάξεις προωθεί “ρύθμιση” που ανακαλεί τις μετατάξεις και στέλνει τους μεταταγμένους στα ΠΥΣΔΕ προέλευσης .
Η εισήγηση του. όχι μόνο δε λύνει το θέμα αλλά δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα. Ταυτόχρονα δίνει προτεραιότητα στις μεταθέσεις εκπαιδευτικών που προέρχονται από την Π.Ε. και καλεί τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν νέες αιτήσεις μετάταξης για να καταλάβουν τις εναπομείνασες οργανικές θέσεις. Μ’ αυτό τον τρόπο το υπουργείο παιδείας ,χωρίς να δεσμεύεται για την ικανοποίηση των αιτημάτων των εκπαιδευτικών απ’ όποια βαθμίδα κι αν προέρχονται, θέτει το σύνολο των μεταταγμένων (ακόμη κι αυτών που δεν ανήκουν σε κοινές ειδικότητες) σε ομηρία, αγνοεί τον οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών αλλά και τις ανάγκες της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς για όλα τα διδακτικά αντικείμενα. Επιχειρεί να φορτώσει τα ανομήματα των προηγούμενων υπουργών στους εκπαιδευτικούς, ζητώντας τους για άλλη μια φορά «να πληρώσουν το μάρμαρο».
Οι υποχρεωτικές μετατάξεις στοιχείο της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης της εκπαίδευσης
Η αντιεκπαιδευτική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων με τις διαθεσιμότητες-απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών, την αύξηση του ωραρίου εργασίας στη Δ.Ε., το κλείσιμο περισσότερων από 1500 σχολείων, τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων καθώς και της κατάργησης της παράλληλης διδασκαλίας των ξένων γλωσσών , δημιούργησε μια τεράστια δεξαμενή με «πλεονάζοντες» χιλιάδες εκπαιδευτικούς της Δ.Ε., οι οποίοι υπό την απειλή της διαθεσιμότητας-απόλυσης εξαναγκάστηκαν σε μετάταξη, άλλοι σε διοικητικές θέσεις της εκπαίδευσης (180) και άλλοι για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών της Π.Ε. (3655 συνολικά μέχρι τα τέλη του 2014).
Οι υποχρεωτικές μετατάξεις, επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου και Λοβέρδου, στηρίχθηκαν σε παντελώς αυθαίρετους αριθμούς εκπαιδευτικών που θεωρήθηκε ότι πλεόναζαν στη Δ.Ε. ή έλλειπαν από την Π.Ε., έγιναν (με ευθύνη του υπουργείου) με αδιαφανή κριτήρια και χωρίς ποτέ να δημοσιοποιηθούν τα μόρια μετάταξης και βέβαια δε συνοδεύτηκαν από την ίδρυση των ανάλογων οργανικών θέσεων σε συγκεκριμένα σχολεία και οι μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί έμειναν στη διάθεση (και την αυθαιρεσία) των Δ/νσεων Π.Ε.
Ειδικότερα, για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών από ειδικότητες που προϋπήρχαν στην Π.Ε. (Αγγλικών, Γυμναστές, Μουσικοί) δημιουργήθηκε μεγάλη αντιπαλότητα με τους εκπαιδευτικούς των ίδιων ειδικοτήτων που υπηρετούσαν ήδη στην Π.Ε., στους οποίους (με δεδομένο ότι δεν ήταν οργανικές) δε δόθηκε η δυνατότητα μετάθεσης στις συγκεκριμένες θέσεις, αν και πολλοί από αυτούς είχαν περισσότερα χρόνια υπηρεσίας ή μόρια από τους μεταταγμένους.
Οι μετατάξεις δε στόχευαν στη λύση κανενός προβλήματος ούτε της Π.Ε. ούτε της Δ.Ε. παρά μόνο στην πολιτική της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης του κράτους που επιβάλλει η Ε.Ε. (ιδιωτικοποιήσεις κοινωνικών υπηρεσιών, κινητικότητα-διαθεσιμότητα, απολύσεις και αμφισβήτηση εργασιακών δικαιωμάτων μας. )
Ως κλάδος από την πρώτη στιγμή που τέθηκε το θέμα δηλώσαμε τη γενικότερη αντίθεσή μας στο Ν. 4172/13 και τις υποχρεωτικές μετατάξεις, αγωνιστήκαμε για την κατάργησή του, και παράλληλα τοποθετηθήκαμε ενάντια σε λογικές που φέρνουν τη διάσπαση στο εκπαιδευτικό κίνημα και δημιουργούν αντιπαλότητες μεταξύ παλιών και νέων εκπαιδευτικών της Π.Ε. Προτείναμε τη διεκδίκηση της λύσης στη βάση των αναγκών του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών της.
Στην κατεύθυνση αυτή μοναδική δίκαιη λύση για τα προβλήματα και των διορισμένων στην Π.Ε. και των προερχόμενων από τη Δ.Ε. εκπαιδευτικών ειδικοτήτων είναι η θεσμοθέτηση των αναγκαίων οργανικών θέσεων για κάθε διδακτικό αντικείμενο του δημοτικού σχολείου, αφού στις συγκεκριμένες (και σε συγκεκριμένα σχολεία) χιλιάδες οργανικές θέσεις μπορούν να τοποθετηθούν (με βάση τα μόριά τους και διαφανή κριτήρια) η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που ζητούν μετάθεση (Π.Ε.) ή μετάταξη (Δ.Ε.).
Μόνο για τη λειτουργία των 1.330 σχολείων ΕΑΕΠ χρειάζονται σήμερα περισσότεροι από 6.000 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων επιπλέον των ήδη υπηρετούντων με οργανική θέση. Αν στους παραπάνω προσθέσουμε τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που απαιτούνται για τη λειτουργία των κλασικών ολοήμερων, τη διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας (γαλλικά, γερμανικά) στα υπόλοιπα δημοτικά σχολεία αλλά και τις ανάγκες που θα προκύψουν από το χωρισμό των υπεράριθμων τμημάτων τότε ο αριθμός των νέων οργανικών θέσεων που πρέπει να ιδρυθούν ώστε να υπάρχουν οι αναγκαίοι εκπαιδευτικοί για κάθε διδακτικό αντικείμενο του Δημοτικού Σχολείου φτάνει τις 8.000
Η μόνη νομιμότητα, το μόνο δίκαιο είναι οι ανάγκες του δημόσιου σχολείου
και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών του.
Κι αυτή η νομιμότητα και το δίκαιο εξυπηρετούνται με έναν και μόνο τρόπο την υιοθέτηση από το υπουργείο παιδείας των θέσεων του κλάδου:
- την άμεση ίδρυση από το υπουργείο παιδείας όλων των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που έχουν προταθεί από τα ΠΥΣΠΕ και τα οποία θα αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα σχολεία και όχι γενικά Δ/νσεις Π.Ε.
- την ανάκληση των μετατάξεων που μετά από τον έλεγχο φαίνεται να έγιναν με βάση ψευδείς δηλώσεις και ταυτόχρονα την ικανοποίηση όσων εκπαιδευτικών αιτήθηκαν και δεν πήραν μετάταξη στην Π.Ε. καθώς και όσων επιθυμούν να επιστρέψουν στη Δ.Ε.
- την άμεση τοποθέτηση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που δεν προϋπήρχαν στην Π.Ε. στις υπό ίδρυση οργανικές θέσεις, με βάση τις ανάγκες της Π.Ε. και τα μόρια μετάθεσης που συγκεντρώνει κάθε εκπαιδευτικός
- τη μετάθεση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που προέρχονται από την Π.Ε. και τη μετάταξη των εκπαιδευτικών των ίδιων ειδικοτήτων μέσα από ενιαίο πίνακα στον οποίο θα καταταχθούν με βάση τα (κοινά) μόρια μετάθεσης που συγκεντρώνει κάθε εκπαιδευτικός και τις ανάγκες κάθε περιοχής
- (εφόσον δε γίνει κατορθωτό να τοποθετηθούν με βάση την παραπάνω διαδικασία) την τοποθέτηση των μεταταγμένων εκπαιδευτικών που το επιθυμούν στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ στα οποία ήδη υπηρετούν
- την άμεση επαναφορά του ωραρίου στους εκπαιδευτικούς της ΔΕ, το άνοιγμα των σχολείων που καταργήθηκαν λόγω της μνημονιακής πολιτικής και τη δραστική μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα.
- την άμεση υλοποίηση αυτής της διαδικασίας ώστε να προχωρήσει ομαλά και η διαδικασία των φετινών μεταθέσεων και τοποθετήσεων καθώς και των διορισμών
- τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στις εναπομείνασες κενές οργανικές θέσεις, ώστε να δοθεί οριστικό τέλος στην κάλυψή τους με μορφές ελαστικών σχέσεων εργασίας
Καλούμε το υπουργείο παιδείας να ανακαλέσει την εισήγησή του και να δρομολογήσει άμεσα λύσεις στην κατεύθυνση της ανατροπής της μνημονιακής πολιτικής που δημιούργησε τα συγκεκριμένα προβλήματα και της ικανοποίησης των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών της.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουμε την κάλυψη όλων των αναγκών του Δημόσιου Σχολείου σε εκπαιδευτικούς και την προάσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων, καθώς και να πάρουν μέρος στη Γενική Συνέλευση που οργανώνουν ΕΛΜΕ και σύλλογοι Π.Ε. την Δευτέρα 25/5, στις 7.00 μ.μ.,
στην ΕΔΟΘ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΝΑΡΕΛΗ
Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 20/5/2015
Πρ. Κορομηλά 51
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622
e-mail: [email protected]
http://3elmethess.blogspot.gr/
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη