Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Αθήνας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ Αθήνας, συντασσόμενο με τη σχετική απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στην πρόταση που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας για ανάκληση των μετατάξεων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια που έγιναν τα έτη 2013 και 2014. Η πρόταση αυτή κατατέθηκε στην επιτροπή που εξετάζει το θέμα και στην οποία μετέχουν εκπρόσωποι του Υπουργείου, της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.

Είναι γεγονός ότι το καλοκαίρι του 2013 χιλιάδες συνάδελφοί μας εκπαιδευτικοί οδηγήθηκαν βιαίως σε υποχρεωτική μετάταξη μέσα από μία απολύτως αδιαφανή και παράλογη διαδικασία. Η τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέβαλε την αντιεκπαιδευτική πολιτική της υπό καθεστώς τρόμου: οι συνάδελφοι χειραγωγήθηκαν υπό την απειλή της διαθεσιμότητας και της απόλυσης - είχε ήδη προηγηθεί η κατάργηση 50 ειδικοτήτων της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Όμως, η στρεβλή κατάσταση που δημιουργήθηκε δεν μπορεί να διορθωθεί σήμερα με συνολική ακύρωση όλων των μετατάξεων. Μια τέτοια εξέλιξη θα δημιουργήσει νέα προβλήματα καθιστώντας για άλλη μια φορά θύματα  τους εκπαιδευτικούς.

Η υλοποίηση μιας τέτοιας πρότασης θα έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνο την οικογενειακή και εργασιακή εξουθένωση 3.600 εκπαιδευτικών, αλλά θα επιφέρει και σοβαρές επιπτώσεις, τόσο σε όλες τις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών, οι οποίες έχουν ήδη καθυστερήσει, όσο και στην ομαλή λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει επεξεργαστεί ρεαλιστικές προτάσεις για το θέμα της απόδοσης οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που μετατάχθηκαν υποχρεωτικά με το αρ. 82 παρ. 11 του ν. 4172/13 στην Πρωτοβάθμια τις οποίες έχει καταθέσει στον Υπουργό Παιδείας. Αυτές είναι:

 

  1. Να πραγματοποιηθεί έλεγχος νομιμότητας των μορίων των μεταταγμένων, να δημοσιοποιηθούν τα μόρια και να επιστρέψουν στη Δευτεροβάθμια όσοι έχουν κάνει ψευδή δήλωση.
  2. Να δοθεί η δυνατότητα επιστροφής στη Δευτεροβάθμια σε όσους εκπαιδευτικούς το επιθυμούν με παράλληλη κατοχύρωσή τους:  Όσοι είχαν οργανική θέση να τοποθετηθούν είτε σε διαθέσιμη οργανική θέση είτε σε προσωποπαγή μέχρι το άνοιγμα της πρώτης οργανικής. Όσοι ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ να παραμείνουν στη διάθεση.
  3. Να γίνει σύσταση οργανικών σε κάθε σχολική μονάδα για όλα τα διδακτικά αντικείμενα με βάση τις πραγματικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας.
  4. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι ανήκουν σε ειδικότητες που δεν προϋπήρχαν στην  Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να τοποθετηθούν άμεσα βάσει των μορίων τους.
  5. Όσον αφορά τις κοινές ειδικότητες, να γίνει σύγκριση (με βάση τα μόρια μετάθεσης του 2013) όσων αιτούνταν μετάθεση εντός της Πρωτοβάθμιας το 2013 και των μεταταγμένων από τη Δευτεροβάθμια. Να ικανοποιηθούν οι μεταθέσεις εντός Πρωτοβάθμιας με βάση τα μόρια των τελευταίων μεταταγμένων. Να δοθούν σε όλους οργανικές θέσεις στην περιοχή που έχουν μεταταχθεί.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Δεν ξεχνάμε τις αιτίες που δημιούργησαν αυτή την απαράδεκτη κατάσταση. Την κύρια ευθύνη φέρουν οι πολιτικές ηγεσίες των μνημονιακών κυβερνήσεων που επιτέθηκαν ανελέητα σε κάθε εργασιακό κατακτημένο δικαίωμά μας επιχειρώντας να επιβάλλουν ένα ζοφερό κλίμα φόβου και υποταγής: Απολύσεις και εργασιακή ανασφάλεια, εξώθηση των  συναδέλφων μας της Τεχνικής Εκπαίδευσης σε καθεστώς διαθεσιμότητας–απόλυσης,  καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αύξηση του διδακτικού μας ωραρίου κατά δύο ώρες, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, εξαναγκασμός των συναδέλφων μας να κάνουν αίτηση για μετάταξη μπροστά στο φόβο της υποχρεωτικής μετακίνησης, της διαθεσιμότητας και της πιθανής απόλυσης.

 Γι’ αυτούς τους λόγους συνεχίζουμε να διεκδικούμε:

  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
  • Καμία συγχώνευση ή κατάργηση σχολικής μονάδας. Ίδρυση νέων σχολείων όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο.
  • Κανένας συνάδελφος χωρίς οργανική θέση. Επαρκής αριθμός οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. 
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Όχι στην υποχρεωτική αυθαίρετη κινητικότητα, όχι στην εργασιακή ανασφάλεια.

Υιοθετώντας τις ρεαλιστικές προτάσεις της ΟΛΜΕ για το θέμα, ζητάμε την άμεση απόσυρση της πρότασης του Υπουργείου.

Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας να λαμβάνει υπόψη τις θέσεις του κλάδου, όπως αυτές εκφράζονται μέσα από τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας (ΟΛΜΕ) και των Σωματείων μας (ΕΛΜΕ).

 Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα