Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Αθήνας

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Το ΔΣ της Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ,  ενόψει των επικείμενων εκλογών για την επιλογή στελεχών, κρίνει κατ’ αρχήν ως θετική θεσμική αλλαγή την αντικατάσταση της συνέντευξης από την ψηφοφορία του Συλλόγου διδασκόντων για την ανάδειξη του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Όμως δεν αρκεί. Απαιτούμε να καταργηθεί άμεσα το αυταρχικό αυτό πλαίσιο και να αναβαθμιστεί ο ρόλος του Συλλόγου διδασκόντων, έτσι ώστε αυτός να γίνει κυρίαρχο όργανο σε  ό,τι αφορά τη λειτουργία του σχολείου και την επιλογή του διευθυντή του, ο οποίος θα πρέπει να ελέγχεται από τον ίδιο  το Σύλλογο.

 Το ΔΣ της Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ θεωρεί ότι στη διαδικασία εκλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων από τους Συλλόγους, τα κύρια κριτήρια επιλογής θα πρέπει να είναι η δημοκρατική διοίκηση, η συναδελφικότητα και η αναγνώριση του αποφασιστικού ρόλου του Συλλόγου από μεριάς των υποψηφίων.

Εκλέγουμε ως διοίκηση σχολείου συναδέλφους που δέχονται να βρίσκονται πρώτοι μεταξύ ίσων και όχι όσους έχουν δείξει σημάδια αυθαιρεσίας και αυταρχισμού στο παρελθόν.  Στηρίζουμε με την ψήφο μας στους συλλόγους, υποψήφιους που μπορούν να εγγυηθούν ότι βασικό τους μέλημα είναι ένας αλληλέγγυος Σύλλογος που να συνθέτει τις διαφορετικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις με δημοκρατικό και άμεσο τρόπο. Η διοίκηση του σχολείου πρέπει να υποστηρίζει την εργασία των συναδέλφων, να αμβλύνει τις  αντιθέσεις, να ενώνει και να ηγείται του συλλογικού στόχου: τη λειτουργία ενός δημοκρατικού σχολείου για όλα τα παιδιά, χωρίς διαχωρισμούς και διακρίσεις.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στο εξής: Υπάρχουσες διοικήσεις που δημιουργούν αποδεδειγμένα καταστάσεις συνεχούς αυθαιρεσίας και αυταρχισμού, που μετέρχονται απειλές και εκβιασμούς, που υποβαθμίζουν έμπρακτα, ακυρώνουν ή διαιρούν το Σύλλογο διδασκόντων, που εκδηλώνουν απαξιωτική, υβριστική ή ρατσιστική συμπεριφορά απέναντι σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και  γονείς αλλά και αρνητική στάση απέναντι σε συλλογικές αποφάσεις Γ.Σ., σωματείου και ΟΛΜΕ, πρέπει να καταψηφιστούν με απόλυτο τρόπο ώστε να μην τους δοθεί η δυνατότητα να διεκδικήσουν τη διοίκηση του σχολείου.

Η εκλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων από το Σύλλογο εκπαιδευτικών  αποτελεί αναμφίβολα ένα μεταβατικό πείραμα εκδημοκρατισμού, μια δημοκρατική τομή χειραφέτησης  των εκπαιδευτικών και ενίσχυσης της συλλογικής ευθύνης στη λειτουργία του σχολείου. Σε κάποια σχολεία μπορεί να αποτελέσει δύναμη στα χέρια του Συλλόγου ώστε να απαλλαγούν από διοικητικές αυθαιρεσίες. Σε κάθε περίπτωση όμως, τέτοιες δημοκρατικές επιλογές για να λειτουργήσουν ως τέτοιες, πρέπει να συνοδευτούν με την ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου των διδασκόντων και με την άμεση κατάργηση του αυταρχικού νομοθετικού πλέγματος και του «καθηκοντολογίου». Αυτές οι διεκδικήσεις αποτελούν πάγια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, και  για την υλοποίησή τους  συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε. 

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΚΟΚΛΑΣ ΜΠΑΜΠΗΣ

Για το ΔΣ  της Γ ΕΛΜΕ

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΕΤΑΛΑ ΒΙΒΗ


Γ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                        

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                                    

ΤΗΛ – ΦΑΞ: 210 2012013

[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ