ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
« η Αθηνά »
Koρίνης 20, Γαλάτσι. Τηλ-φαξ 210-2912250, e-mail: [email protected]
Προς:
Όλους τους συναδέλφους- μέλη μας, Συλλόγους διδασκόντων, συλλόγους εκπαιδευτικών ΠΕ, ΔΟΕ.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΣ 3ΗΣ ΙΟΥΝΗ 2015
α) Συνεχίζουμε ανυποχώρητα τον αγώνα για την ανατροπή, τη ρήξη και την απελευθέρωση απ΄τα δεσμά του Χρέους, της ΕΕ, του ΔΝΤ και των Μνημονίων
Σήμερα, από όλες τις εξελίξεις γίνεται φανερό ότι ο κοινωνικός πόλεμος που ζήσαμε τα τελευταία πέντε συνεχίζεται, σκληρότερος και καθοριστικός για όλες τις γενιές και το μέλλον της χώρας. Η ανατροπή για την οποία αγωνιζόμαστε αποδεικνύεται αναγκαία ως μια διαδικασία συνεχούς αντιπαράθεσης με το σύστημα των καπιταλιστικών σχέσεων που λεηλατεί τα κοινωνικά δικαιώματα και τα δημόσια αγαθά, μια διαρκής κοινωνική και πολιτική σύγκρουση για τη νίκη της εργαζόμενης πλειοψηφίας».
Το ζούμε όλοι : Κάθε μέρα που περνάει, η Ε.Ε. και το ΔΝΤ, εν μέσω παλινωδιών και συνεχιζόμενων υποχωρήσεων της κυβέρνησης, ορθώνουν νέους εκβιασμούς, διατυπώνουν νέες απαιτήσεις. Τα θέλουν όλα! Οι εγχώριοι μνημονιακοί πολιτικοί σύμμαχοί τους ( ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΠΟΤΑΜΙ, ΜΜΕ, Κεφάλαιο) τους ανοίγουν το δρόμο και επαυξάνουν. Είναι αυτοί που όλα τα προηγούμενα χρόνια εφάρμοσαν τις βάρβαρες μνημονιακές πολιτικές και βύθισαν την κοινωνία στη φτώχεια, την ανεργία και την εξαθλίωση, εξυπηρετώντας όχι μόνο τα σχέδια των «δανειστών», αλλά και τα συμφέροντα των εγχώριων αφεντικών τους, των ΜΜΕ και της ολιγαρχίας του πλούτου, σε βάρος της κοινωνικής πλειοψηφίας.
Απέναντι σε μια κοινωνία που πάλεψε για την ανατροπή αυτών των πολιτικών, που στις 25 Γενάρη, ανέτρεψε τις κυβερνήσεις των μνημονίων και καταδίκασε τα κόμματα που εδώ και χρόνια καταδυναστεύουν τις ζωές μας, «δανειστές» και εγχώριοι μνημονιακοί πολιτικοί σχηματισμοί υψώνουν ξανά τον εφιάλτη ενός νέου κοινωνικού αφανισμού. Απαιτούν εδώ και τώρα, θρασύτατα και αδίστακτα, νέα μνημόνια, νέα μέτρα κοινωνικής καταστροφής, μειώσεις συντάξεων και μισθών, αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και κατάργηση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, ομαδικές απολύσεις, ιδιωτικοποιήσεις, αύξηση του ΦΠΑ, επαναφορά της αξιολόγησης και των απολύσεων στο δημόσιο, ισοπέδωση των κοινωνικών- πολιτικών-εργατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, διατήρηση του ΕΝΦΙΑ κλπ.
Μετά από πέντε χρόνια καπιταλιστικής κρίσης, είναι πια φανερό ότι, το χρέος και το ευρώ, αξιοποιούνται ως αποτελεσματικά εργαλεία για την επιβολή της ισοπέδωσης των εργατικών δικαιωμάτων. Γιατί μετά από μια ατελείωτη σειρά μνημονίων και δανειακών συμβάσεων η ανεργία στις νέες ηλικίες έφτασε το ασύλληπτο 60%, οι μισθοί μας εξανεμίστηκαν, και καταληστεύτηκαν με τις συνεχείς φοροεπιδρομές, διαλύθηκε η δημόσια υγεία, παιδεία και ασφάλιση, καταργήθηκαν εργασιακά δικαιώματα–κατακτήσεις αιώνων. Παρ’ όλες τις εξαναγκαστικές «θυσίες» στο βωμό της ιερής αγελάδας του ευρώ και στο όνομα της μείωσης του χρέους, αυτό εκτοξεύτηκε στα 324 δις ευρώ, δηλ. στο 180% του ΑΕΠ! Αποτελεί ένα ληστρικό και τοκογλυφικό χρέος που δεν ανήκει στο λαό, δεν το δημιούργησε ο ίδιος και δεν το χρωστά σε κανέναν.
Είναι πια φανερό ότι βρισκόμαστε στη δίνη μιας πρωτοφανούς επίθεσης στο ανάπτυγμα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών του καπιταλισμού, που θέλει να διασφαλίσει και να διευρύνει την εξουσία και τα κέρδη του, από την οικονομική κρίση που ο ίδιος δημιούργησε. Βρισκόμαστε στη δίνη μιας επίθεσης που τσαλαπατά χώρες και λαούς, δικαιώματα και ζωές, με στόχο την επιβολή μιας νέας παγκόσμιας τάξης που θα επαναφέρει τους λαούς, τις κοινωνίες και τους ανθρώπους, σε ένα νέο μεσαίωνα. Αυτή η βάρβαρη επίθεση δεν έχει τέλος, δεν θα σταματήσουν, αν δεν τους σταματήσουμε! Συνεχίζουμε τον αγώνα για την ανατροπή, τη ρήξη και την απελευθέρωση απ΄τα δεσμα του Χρέους, της ΕΕ, του ΔΝΤ και των Μνημονίων
β) Η μαχόμενη εκπαίδευση καταγράφει νίκες, αλλά δεν εφησυχάζει. Το τοπίο στην εκπαίδευση παραμένει δραματικό!
Μετά τα πρώτα εκπαιδευτικά νομοθετήματα της κυβέρνησης, στα οποία εν μέσω κυβερνητικών αντιφάσεων- παλινωδιών-υπαναχωρήσεων καταγράφονται νίκες του εκπαιδευτικού κινήματος σε αιτήματα που είχε διεκδικήσει όλο το προηγούμενο διάστημα, η μάχη στην εκπαίδευση θα ενταθεί! Γιατί τα ίδια αυτά νομοθετήματα αφήνουν αδικαίωτα πολλά ακόμα βασικά και ώριμα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Γιατί τα βασικά στοιχεία του νομοθετικού πλαισίου που οικοδομούν το σχολείο της αγοράς και της ιεραρχίας φαίνεται να μένουν ανέγγιχτα. Γιατί κι αν ακόμα δεχτούμε την πρόθεση της κυβέρνησης να τα καταργήσει σε βάθος χρόνου, το μέχρι τώρα ανακοινωμένο νομοθετικό της έργο για την παιδεία δείχνει μια άτολμη προσπάθεια κατάργησης των μνημονιακών ρυθμίσεων των προηγούμενων νεοφιλελεύθερων κυβερνήσεων.
Αναλυτικότερα:
Το πάγωμα και η μερική κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης, η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων κι οι αλλαγές στο εξεταστικό των μαθητών του λυκείου, η επαναπρόσληψη των διαθέσιμων-απολυμένων καθηγητών, η προσμέτρηση της κλεμμένης προυπηρεσίας των αναπληρωτών, οι αλλαγές στα ΑΕΙ, η ακύρωση πλευρών του μνημονιακού πειθαρχικού δικαίου των Δ.Υ, η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών-εργαζομένων, αποτελούν ιστορικής σημασίας νίκες της μαχόμενης εκπαίδευσης, δικαιώνουν σκληρούς αγώνες της προηγούμενης περιόδου, κατοχυρώνουν δικαιώματα, διευρύνουν το πεδίο της μάχης για την ανατροπή. Γι αυτό προκάλεσαν και τη λυσσαλέα αντίδραση των μνημονιακών δυνάμεων και των πολιτικών τους εκπροσώπων με επικεφαλής τους κ Διαμαντοπούλου-κ Λομβέρδο- κ Αρβανιτόπουλο.
Όμως, το τοπίο στην εκπαίδευση παραμένει δραματικό! Τα νομοθετήματα του Υπ. Παιδείας δεν άγγιξαν ζητήματα, που άπτονται των δημοσιονομικών δεσμεύσεων της χώρας αλλά και δεν ικανοποιεί απλά αιτήματα μη δημοσιονομικού χαρακτήρα. Δεν έχουν δοθεί απαντήσεις για την κάλυψη των κενών και τους χιλιάδες αναγκαίους διορισμούς, για τη χρηματοδότηση των σχολείων, για το πότε θα ανακληθούν οι περσινές συγχωνεύσεις σχολείων, την ειδική αγωγή, για την κατοχύρωση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών, την επιβεβλημένη μονιμοποίηση των αναπληρωτών. Καμιά νύξη δεν έγινε για την αποκατάσταση των μισθολογικών και ασφαλιστικών περικοπών της τελευταίας πενταετίας, ούτε για το ξεπάγωμα του βαθμολογίου μετά το πάγωμα της αξιολόγησης. Την ίδια στιγμή οι νέες ρυθμίσεις για την επιλογή στελεχών, παρά την όποια συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων, άφησαν άθικτα τα καθηκοντολόγια και τα πλαίσια λειτουργίας των σχολείων και το κυριότερο: Δεν αποκαθηλώνουν το μηχανισμό των προθύμων αξιολογητών-επιθεωρητών που υλοποίησε την αυταρχική πολιτική και τυράννησε τη μαχόμενη εκπαίδευση.
Γι’ αυτό δεν πρέπει να εφησυχάζουμε: η μοναδική διέξοδος απέναντι σ’ αυτή τη δραματική κατάσταση της εκπαίδευσης, βρίσκεται έξω και πέρα από τα υφιστάμενα μνημονιακά μέτρα που διέλυσαν το δημόσιο σχολείο: αποτελεί «μονομερή ενέργεια». Αυτό προϋποθέτει την ενεργή συμμετοχή μας σε όλες τις διαδικασίες του κινήματος, ως τη μόνη ελπίδα, τη μόνη εγγύηση ότι θα βγάλουμε τη θηλιά του χρέους και των μνημονίων και θα κερδίσουμε τη ζωή που αξίζει σε μας και τα παιδιά μας, οικοδομώντας το δημοκρατικό σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών, των αναγκών και των δικαιωμάτων μας!
γ) Ανασυγκρότηση-αναπροσανατολισμός του δημόσιου σχολείου από το τέλμα της νεοφιλελεύθερης βαρβαρότητας.
Αγωνιζόμαστε για το δημοκρατικό σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, την εκπαίδευση των αναγκών και των δικαιωμάτων μας.
Στην προηγούμενη περίοδο δώσαμε τη μάχη της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης και πετύχαμε μια ιστορική νίκη, αφού μπλοκάραμε την υποδούλωση της ζωντανής εκπαίδευσης και του σχολείου στο μηχανισμό των αξιολογητών, των εγκάθετων δυνάμεων της διοικητικής ιεραρχίας και των νεοφιλελεύθερων πολιτικών των μνημονιακών κυβερνήσεων.
Σήμερα όμως παραμένουν ως μεγάλα επίδικα της περιόδου (και τα διεκδικούμε) η γενικευμένη ανασυγκρότηση- αναπροσανατολισμός στη δομή και στο περιεχόμενό- της δημόσιας εκπαίδευσης, η επανακατοχύρωση-αποκατάσταση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που λεηλατήθηκαν από τις μνημονιακές πολιτικές, η ακώλυτη βαθμολογική/ μισθολογική εξέλιξη, η αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης στα σχολεία, ο κυρίαρχος και αποφασιστικός ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων για όλα τα ζητήματα, η παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία, η στελέχωση των δομών αντισταθμιστικής εκπαίδευσης που δε λειτουργούν, η επανίδρυση των καταργημένων/συγχωνευμένων/υποβιβασμένων σχολείων, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, οι μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, οι αναγκαίες βαθιές τομές της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση του δημοκρατικού σχολείου των όλων και των ίσων, ενάντια στο σχολείο της αγοράς, της αξιολόγησης και της ιεραρχίας.
Όλες οι διεκδικήσεις και θέσεις του Συλλόγου παραμένουν ζωντανές και επίκαιρες!
Στη βάση αυτή η Γ.Σ του συλλόγου αποφάσισε ένα ενωτικό αγωνιστικό πολιτικοσυνδικαλιστικό και διεκδικητικό πλαίσιο δράσης επικυρώνοντας και τις αποφάσεις του συλλόγου για τις πολιτικές εξελίξεις, για τα νομοθετήματα και την πολιτική της κυβέρνησης στο χώρο της εκπαίδευσης, για τις επιλογές στελεχών, για τις πολιτικές εκτιμήσεις του συντονισμού των πρωτοβάθμιων συλλόγων σχετικά με τη συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας και το πλαίσιο διεκδικήσεων και αιτημάτων του Συντονιστικού Νηπιαγωγών (επισυνάπτονται στην απόφαση της Γ.Σ)
Διεκδικούμε τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματά μας για το δημόσιο σχολείο, το μισθό, την ασφάλιση, τις εργασιακές σχέσεις, την υγεία κ.λπ.
Δίνουμε τη μάχη ώστε το εκπαιδευτικό κίνημα, να προβάλλει και να διεκδικήσει με τους αγώνες του ένα νέο συνολικό μορφωτικό σχέδιο, ενταγμένο σε ένα γενικότερο κίνημα κοινωνικής χειραφέτησης και ανατροπής, για το ενιαίο δημόσιο δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο, το σχολείο των όλων και των ίσων, το σχολείο της παιδαγωγικής ελευθερίας και της δημοκρατίας, των αναγκών και δικαιωμάτων, το σχολείο που θα πολεμά τις ανισότητες, θα καλλιεργεί την κριτική σκέψη και την ολόπλευρη μόρφωση.
δ) Μέτωπο ενότητας κι αγώνα , μαχητικό κίνημα, ισχυρό, ταξικό, ακηδεμόνευτο και χειραφετημένο Συνδικάτο του κλάδου
Το κίνημα και τα συνδικάτα καλούνται λοιπόν σήμερα να διευρύνουν τους αγώνες τους για να κατεδαφιστεί η νεοφιλελεύθερη βαρβαρότητα, να ανασυγκροτηθεί το δημόσιο σχολείο και να δικαιωθούν τα ιστορικά αιτημάτων των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων . Διεκδικώντας σχολείο, δουλειά και ζωή στα μέτρα των αναγκών μας και της κοινωνικής πλειοψηφίας, των άνεργων, των συνταξιούχων, των παιδιών και των νέων και όχι στα μέτρα των εκβιαστών-τοκογλύφων της Ε.Ε., της ΕΚΤ, του ΔΝΤ.
Απέναντι στους εκβιασμούς που ασκούνται στο λαό μας από τις δυνάμεις της ΕΕ, του ΔΝΤ και των αγορών, καλούμαστε να παρατάξουμε ένα ισχυρό Συνδικάτο του κλάδου μαχητικό, ακηδεμόνευτο, χειραφετημένο, ταξικό, που θα ενεργοποιήσει τους αγώνες για τη ΝΙΚΗ όλων των μορφωτικών, κοινωνικών αναγκών και των εργασιακών δικαιωμάτων.
Η ΓΣ του Συλλόγου «Αθηνά» προτάσσει και υπηρετεί ένα διαφορετικό μοντέλο συνδικαλιστικής δράσης: Την ενότητα πάνω σε ένα αγωνιστικό διεκδικητικό περιεχόμενο για το σχολείο και συνολικά τις εργατικές και κοινωνικές ανάγκες, σε χρόνια αντιπαράθεση με τις αντικοινωνικές-αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, την κυρίαρχη παιδαγωγική, τον κομματικό κατεστημένο γραφειοκρατικό συνδικαλισμό, και ιδιαίτερα, του κυβερνητικού συνδικαλισμού που εκπορεύτηκε από τις κυβερνήσεις Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ που, όχι λίγες φορές, έσυρε τον κλάδο σε εξευτελιστική υποταγή στο εκάστοτε κυβερνητικό κόμμα. Που διαμόρφωσε μια κλειστή κάστα κομματικών επαγγελματιών συνδικαλιστών μακριά και ενάντια στις αγωνίες της ζωντανής εκπαίδευσης και ευνόησε τις πελατειακές σχέσεις. Που υπηρέτησε τις κυρίαρχες πολιτικές για την κοινωνία και το σχολείο. Την ανάγκη για ένα συνδικαλιστικό κίνημα ανεξάρτητο από κράτος, κόμματα και κυβερνήσεις, που θα υπηρετεί τις ανάγκες και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.
Στη βάση αυτή οι ΓΣ και συνολικά τα πρωτοβάθμια σωματεία της εκπαίδευσης που αποτελούν τα βασικά κύτταρα ενός τέτοιου κινήματος αποτελούν εκείνο το πεδίο, για να πάρουν αγωνιστικό ριζοσπαστικό μαχητικό πρόσημο οι αγώνες στην εκπαίδευση την επόμενη περίοδο, να αποκαθηλωθεί η κατεστημένη πρασινογάλαζη συμμαχία στη ΔΟΕ και να συγκροτηθεί μια αγωνιστική, μαχητική και ριζοσπαστική πλειοψηφία στον κλάδο, με ένα ισχυρό, μαχητικό και διεκδικητικό συνδικάτο!
Η μάχη αυτή είναι συνδεδεμένη με τη συνολική μάχη των εργαζομένων και τις εξελίξεις στο κεντρικό διακύβευμα της περιόδου. Η σκληρότητα της επίθεσης του ενωμένου μνημονιακού μπλοκ δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις: Μόνο η άμεση ενεργοποίηση του λαϊκού παράγοντα, η όξυνση του κοινωνικού ανταγωνισμού, το εξεγερτικό πνεύμα και οι ριζοσπαστικές διεκδικήσεις μπορούν να γείρουν την πλάστιγγα, να φέρουν τη νίκη σε αυτόν το ανελέητο κοινωνικό πόλεμο.
Γι αυτό, απέναντι στους νέους εκβιασμούς των «εταίρων», στα νέα δεσμά που ετοιμάζονται για τον κόσμο της εργασίας, πρέπει να συγκροτηθεί ένα πλατύ κοινωνικό και εργατικό μέτωπο που με ένα συνολικό κοινωνικοπολιτικό σχέδιο ανατροπής και ρήξης με τους εκβιαστές-τοκογλύφους της Ε.Ε και του ΔΝΤ θα διεκδικεί ξανά τον χαμένο πλούτο, τη ριζική ανατροπή των μνημονίων, των δανειακών συμβάσεων και των εφαρμοστικών νόμων, την κατάργηση του μνημονιακού προϋπολογισμού του 2015, θα αρνείται το χρέος, θα απαιτεί τη διαγραφή του/παύση πληρωμής του και θα είναι σε διαρκή σύγκρουση με την ολιγαρχία του πλούτου, τις μνημονιακές δυνάμεις, τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ και των πολιτικών εκφραστών τους.
ε) Διεκδικητικό πλαίσιο:
Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης (Ν. 2986/2002, Ν. 3848/2010, Ν. 4024/2011, Ν. 4142/2013 και Π.Δ. 152/2013) – Κατάργηση του ΙΕΠ, της ΑΔΙΠΠΔΕ, του παρατηρητηρίου και των πλατφορμών αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης – Καμιά αξιολόγηση – Κανένας αξιολογητής στην τάξη. Ακύρωση της υπουργικής απόφασης για τις αμοιβές των αξιολογητών. («Παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο της Πράξης “Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης” με κωδικό ΟΠΣ 453588 – Οριζόντια Πράξη» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στα στελέχη της δημόσιας Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, από 15-03-2014 έως 31-10-2015 και εκτός του ωραρίου της κύριας εργασίας τους»)
Ανάκληση των συγχωνεύσεων/υποβαθμίσεων σχολείων – Άμεση κατάργηση του 10% της προσαύξησης του αριθμού των μαθητών/τμήμα – Καθιέρωση αναλογίας 20 μαθητών ανά τμήμα και 15 για τις Α΄ και Β΄ τάξεις και το νηπιαγωγείο
Άμεση κάλυψη όλων των κενών θέσεων εκπαιδευτικών – Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία. Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών σε σχέση 1:1 διορισμού για κάθε συνταξιοδότηση της τελευταίας πενταετίας– Μονιμοποίηση των αναπληρωτών και όσων έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα διορισμού (επιτυχόντες, 24μηνο κ.ά.) – Κατάργηση του Ν. 3848/2010 και αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών. Κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών στα πλαίσια της Π.Ε. Μαζικοί διορισμοί στην ειδική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών. Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση. Διορισμοί με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία. Διορισμός όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους.
Κανένα παιδί εκτός εκπαιδευτικών δομών. Επαναλειτουργία των αντισταθμιστικών προγραμμάτων της Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολείο και βαθμίδα εκπαίδευσης. Ίδρυση- στήριξη-επαναλειτουργία των αναγκαίων αντισταθμιστικών δομών και των δομών Ειδικής Αγωγής και μονιμοποίηση των εκπ/κών της.
Θεσμοθέτηση των αναγκαίων οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του δημοτ. σχολείου – Άρση και επανεξέταση των εκβιαστικών-ρουσφετολογικών αποφάσεων Λοβέρδου και Αρβανιτόπουλου για μετατάξεις από τη Δ.Ε. στην Π.Ε. και δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών για μεταθέσεις-μετατάξεις στις νέες οργανικές θέσεις με διαφανή κριτήρια. Άμεση υλοποίηση αυτής της διαδικασίας ώστε να προχωρήσει ομαλά και η διαδικασία των φετινών μεταθέσεων.
Ακώλυτη μισθολογική-βαθμολoγική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και δημ. υπαλλήλων, με την άμεση κατάργηση της σχετικής μνημονιακής διάταξης και την κατάργηση της σύνδεσης βαθμού-μισθού με αξιολόγηση – Κατάργηση του βαθμολόγιου-μισθολόγιου-“φτωχολόγιου” (Ν. 4024/11) – Επαναφορά των μισθών και συντάξεων στα επίπεδα πριν το 2011, – Κατάργηση της φοροληστρικής πολιτικής και των χαρατσιών – Κατάργηση του Φ.Π.Α. στα είδη λαϊκής ανάγκης και αύξηση της φορολογίας του μεγάλου κεφαλαίου.
Άμεση παύση κάθε δίωξης εκπ/κού και ανάκληση αργιών και ποινών που επιβλήθηκαν με βάση τις προτεινόμενες προς κατάργηση ποινές του μνημονιακού πειθαρχικού δικαίου των Δ.Υ. – Κατάργηση των Ν. 4057/12, 4093/13, 3528/07
Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τα στελέχη της εκπαίδευσης ώστε να ξηλωθεί η εκπαιδευτική διοικητική ιεραρχία του αυταρχισμού και της αξιολόγησης, που καταδυνάστευσε τη ζωντανή εκπαίδευση και επιχείρησε να επιβάλλει με θεμιτά και αθέμιτα μέσα την αξιολόγηση και να γίνουν άμεσα βήματα για την παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατική λειτουργία του σχολείου.
Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο –Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο παιδαγωγικό ρόλο και πρωταγωνιστική θέση σε όλες τις λειτουργίες του σχολείου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα ζητήματα.
Δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας με ανώτερο και κυρίαρχο, αποφασιστικό όργανο τον Σύλλογο Διδασκόντων. Με συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Συλλογική λειτουργία και αιρετότητα αρμοδιοτήτων στη σχολική κοινότητα.
Κατάργηση των Περιφερειακών Δ/νσεων Π.Ε. και Δ.Ε. Κατάργηση των σχολικών συμβούλων και αντικατάστασή τους από πολυπρόσωπες δομές υποστήριξης του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών (με καθαρά συμβουλευτικό υποστηρικτικό ρόλο), που θα αποτελούνται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς με χρόνια διδακτική εμπειρία, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ.
Επαναλειτουργία των Διδασκαλείων, επιμόρφωση και μετεκπαίδευση για όλους τους εκπαιδευτικούς με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα
Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή των όλων, των ίσων και των διαφορετικών, χωρίς ταξικούς φραγμούς κι αξιολογήσεις που θα σέβεται τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα προωθεί την αγάπη για τη γνώση κι όχι στην πειθάρχηση, θα τα μάθει να εξηγούν και ν’ αλλάζουν τον κόσμο, θα τα διδάξει αλληλεγγύη, συλλογικότητα, αγωνιστικότητα.
Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να προωθούν την ολόπλευρη γνώση και την κριτική σκέψη και να υπηρετούν τις μορφωτικές ανάγκες όλων των μαθητών. Δραστική μείωση/αναπροσαρμογή της ύλης συνολικά στην εκπαίδευση με την καινούρια σχολική χρονιά.
Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης στην εκπαίδευση με εφαρμογή ολοκληρωμένου δημόσιου προγράμματος σίτισης και ιατρικής περίθαλψης στα σχολεία που θα εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρχει ούτε ένας μαθητής μας πεινασμένος, ότι δεν θα υπάρχει ούτε ένα παιδί στα σχολεία μας χωρίς ιατρική περίθαλψη. Διαφυλάττοντας ταυτόχρονα από την εξαθλίωση τα πιο αδύναμα τμήματα της κοινωνίας, για να έχουν το δικαίωμα σε μια ζωή με αξιοπρέπεια.
Γενναία Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του Προϋπολογισμού – Αύξηση των κονδυλίων για τη λειτουργία των σχολείων – Ενίσχυση του ενιαίου δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, κόντρα στο σχολείο της αγοράς
Κατάργηση όλου του αντιασφαλιστικού νομοθετικού πλαισίου – Επιστροφή των διαχρονικά κλεμμένων αποθεματικών στα ταμεία – Καμιά “αξιοποίηση” των αποθεματικών των ταμείων για την πληρωμή του χρέους.
Αγώνας για την υπεράσπιση και διεύρυνση των κοινωνικών, εργατικών και νεολαιίστικων αντιστάσεων και ελευθεριών. Καμιά δίωξη αγωνιστών του μαζικού κινήματος για την πολιτική και συνδικαλιστική τους δραστηριότητα και τη συμμετοχή τους σε συλλογικές αντιστάσεις και δράσεις κατά την διάρκεια των διαδηλώσεων ενάντια στις πολιτικές των μνημονιακών κυβερνήσεων. Κατάργηση όλων των κατασταλτικών νόμων, των εγχώριων και ευρωπαϊκών τρομονόμων,. Άσυλο σε όλους τους πολιτικούς και οικονομικούς μετανάστες. Έμπρακτη συμπαράσταση και αλληλεγγύη στους αγώνες των εργαζομένων για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των κοινωφελών οργανισμών και σε όσους διώκονται εξαιτίας αυτής της δράσης τους.
3-6-2015
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη