Thumbnail
ΟΙΕΛΕ

ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΦΠΑ 23% ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΝΤΟΝΗ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΔΥΝΗΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΣ - ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Η ΟΙΕΛΕ, εκτιμώντας ότι η επιβολή του συντελεστή Φ.Π.Α. 23%, χωρίς μάλιστα την προσθήκη κοινωνικών κριτηρίων, θα οδηγήσει σε κλείσιμο δεκάδες μικρά και μεσαία ιδιωτικά σχολεία και θα επιφέρει δραματικές συνέπειες σε χιλιάδες γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, πλήττοντας κατά κύριο λόγο τους μη προνομιούχους και οξύνοντας τις ήδη διευρυμένες ανισότητες, απέστειλε τις ακόλουθες επιστολές προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Αλέξη Τσίπρα και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ 1 (η επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς τον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα)

ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ 2 (η επιστολή της Ομοσπονδίας προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.)

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ             ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

Παρακάτω βλεπετε τις επιστολές αναλυτικά της ΟΙΕΛΕ προς τον Προθυπουργό και την επιστολή της Ομοσπονδίας προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ


 

Η επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς τον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα

ΟΙΕΛΕ

Αθήνα, 12/8/2015

Αριθμ. Πρωτ: 39828

 

ΠΡΟΣ: Τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ Αλ. Τσίπρα

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Τη δύσκολη περίοδο της πενταετούς εφαρμογής της πολιτικής των Μνημονίων είχαμε την ευκαιρία σε τρεις συναντήσεις μας να ανταλλάξουμε απόψεις για ζητήματα ιδιωτικής εκπαίδευσης ,αλλά και της παιδείας ευρύτερα. Ο διάλογος ανάμεσά μας ξεκινούσε πάντοτε από μια βασική αρχή:Ότι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια παρέχουν και αυτά, σύμφωνα με το Σύνταγμα, δημόσιο και κοινωνικό αγαθό και οφείλουν να εποπτεύονται στενά από την πολιτεία προκειμένου το αγαθό αυτό να προστατεύεται. Ήταν, επίσης, κοινή η άποψή μας πως θα πρέπει το οργανωμένο κίνημα της εκπαίδευσης να δώσει αταλάντευτα τη μάχη για την Παιδεία, για δημόσιες ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες που θα απολαμβάνουν όλοι οι πολίτες.

Η πραγματικότητα ωστόσο, Kύριε Πρωθυπουργέ, είναι αδυσώπητη. Γνωρίζετε και Εσείς πως το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα έχει σοβαρές ελλείψεις, οι οποίες πολλαπλασιάστηκαν τα τελευταία χρόνια λόγω της υποχρηματοδότησης που επέβαλαν οι περιοριστικές δημοσιονομικές πολιτικές. Υπηρεσίες όπως το ολοήμερο σχολείο, η εκμάθηση ξένων γλωσσών, η ενισχυτική διδασκαλία δυστυχώς δεν παρέχονται επαρκώς από το κράτος με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας να αναγκάζεται να προσφύγει σε υπηρεσίες ιδιωτικής εκπαίδευσης. Η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών αυτών προέρχονται από μεσαία και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα που επενδύουν το υστέρημά τους στο ιδιωτικό σχολείο της γειτονιάς, στο φροντιστήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο κέντρο ξένων γλωσσών, προκειμένου τα παιδιά τους να έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν το μέλλον με καλύτερες προϋποθέσεις, να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην απασχόληση. Για τους ανθρώπους αυτούς η ιδιωτική εκπαίδευση αποτελεί ανάγκη και κοινωνικό αγαθό και όχι προϊόν πολυτελείας.

Είχατε δεσμευτεί στις συναντήσεις μας πως δεν θα ακολουθούσατε την πρακτική των προκατόχων σας  που προχωρούσαν σε αιφνιδιαστικές αλλαγές στην ιδιωτική εκπαίδευση, χωρίς κανένα διάλογο. Δυστυχώς όμως η  απόφαση για φορολόγηση των υπηρεσιών ιδιωτικής εκπαίδευσης ήρθε και αυτή τη φορά χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση με τους εκπροσώπους των εργαζόμενων.

Η επιβάρυνση στις υπηρεσίες ιδιωτικής εκπαίδευσης με συντελεστή ΦΠΑ 23% θα αποτελέσει βαρύτατο πλήγμα για τις μικρές και μεσαίες ιδιωτικές μονάδες που έχουν ιδιαίτερα χαμηλά δίδακτρα και φιλοξενούν κατά κύριο λόγο παιδιά που δεν έλκουν την κοινωνική τους καταγωγή από την άρχουσα τάξη. Οι μονάδες αυτές κινδυνεύουν με κλείσιμο, καθώς οι γονείς  δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στην αναγκαστική αύξηση των διδάκτρων. Αν και κρίνουμε ως θετική την εξαίρεση από το συντελεστή φορολόγησης των σχολείων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και των υπηρεσιών προσχολικής αγωγής, το πρόβλημα εξακολουθεί να παραμένει για το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι της ιδιωτικής εκπαίδευσης.Θεωρούμε επιβεβλημένο να τεθούν επιπλέον κοινωνικά κριτήρια που να περιλαμβάνουν τις μικρές και μεσαίες σχολικές μονάδες που κινδυνεύουν με άμεσο κλείσιμο και να εξαιρεθούν της φορολόγησης οι υπηρεσίες του βασικού προγράμματος που προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας, διότι οι υπηρεσίες αυτές θα πρέπει να απευθύνονται σε κάθε πολίτη με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Οι συνέπειες για χιλιάδες ανθρώπους θα είναι δραματικές. Πλήττονται άμεσα χιλιάδες γονείς, επειδή ανατρέπεται ο οικογενειακός τους προγραμματισμός λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι μαθητές, επειδή θα ξεριζωθούν βίαια από το οικείο εκπαιδευτικό τους περιβάλλον και θα στερηθούν βασικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που θα έρθουν αντιμέτωποι με τον εφιάλτη της ανεργίας, ή θα αντιμετωπίσουν, σε ορισμένες μορφές ιδιωτικής εκπαίδευσης όπου η κατάρρευση των συλλογικών συμβάσεων έχει οδηγήσει σε συνθήκες εργασιακού Μεσαίωνα, περαιτέρω επιδείνωση των όρων εργασίας και αμοιβής τους.Για μια ακόμη φορά τα βάρη κατανέμονται άδικα και πέφτουν στους αδύναμους της κοινωνικής εξίσωσης, στους εργαζόμενους, στους χιλιάδες μισθωτούς, αυτοαπασχολούμενους, μικρούς επιχειρηματίες που υποχρεώνονται να επιλέξουν αυτές τις μορφές ιδιωτικής εκπαίδευσης για τα παιδιά τους και στους μαχόμενους εκπαιδευτικούς.

Αντίθετα, για μια ακόμη φορά οι ισχυροί ευνοούνται. Η επιβολή του μέτρου θα αφανίσει σχεδόν ολοκληρωτικά την ιδιωτική εκπαίδευση ως πάροχο κοινωνικού αγαθού, ενώ θα αφήσει ανέπαφη την ιδιωτική εκπαίδευση ως προνόμιο των ολίγων. Οι πανάκριβες ιδιωτικές σχολικές μονάδες της κοινωνικής ελίτ δεν πρόκειται να επηρεαστούν από τις επιπτώσεις του μέτρου με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες υπηρεσίες να αποτελούν αγαθό που απολαμβάνουν ελάχιστες οικογένειες. Ταυτόχρονα το δημόσιο, εκπαιδευτικό σύστημα θα είναι υποχρεωμένο να δεχτεί κύμα αποχωρούντων μαθητών από τα ιδιωτικά σχολεία και είναι απολύτως αβέβαιο, εάν μπορεί να ανταποκριθεί σε μια τέτοια επείγουσα κατάσταση. Είναι εύλογο ότι οι αλυσιδωτές συνέπειες αυτού του μέτρου θα έχουν ως δραματικό αποτέλεσμα την επιδείνωση των ήδη οξυμένων εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Πλέον ο δρόμος για μια καλή πανεπιστημιακή σχολή και για τις καλοπληρωμένες θέσεις απασχόλησης θα είναι ανοιχτός μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα πρόσβασης σε πλήρεις εκπαιδευτικές υπηρεσίες.

Θεωρούμε, Κύριε Πρωθυπουργέ, ότι η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει στη δύσκολη αυτή συγκυρία να περιφρουρήσει τόσο τα δημόσια αγαθά, όσο και την κοινωνική δικαιοσύνη και συνοχή. Η επιβολή του συντελεστή 23% Φ.Π.Α. στην ιδιωτική εκπαίδευση θα έχει οδυνηρές συνέπειες για ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας και πρέπει να αποτραπεί με κάθε τρόπο. Είμαστε βέβαιοι ότι θα λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις θέσεις των εκπροσώπων των εργαζόμενων προχωρώντας σε ένα ευρύ κοινωνικό διάλογο για το συγκεκριμένο ζήτημα και αναζητώντας μια δίκαιη και βιώσιμη λύση. Η Ομοσπονδία μας θα είναι παρούσα σε κάθε πρωτοβουλία που θα λάβετε προς αυτή την κατεύθυνση.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                           Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ                    ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ


Η επιστολή της Ομοσπονδίας προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Αθήνα, 12/8/2015

Αριθμ. Πρωτ:39829

ΠΡΟΣ:Τον  Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αρ. Μπαλτά

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Αναπληρωτή Υπουργό  Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Τ. Κουράκη

Κύριε Υπουργέ,

Με λύπη διαπιστώνουμε πως, παρά την εξαίρεση από την επιβολή του συντελεστή ΦΠΑ 23% ορισμένων κατηγοριών ιδιωτικών σχολείων (μη κερδοσκοπικά,σχολεία των πρεσβειών, προσχολικής αγωγής) για το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι της το πρόβλημα παραμένει. Θεωρούμε πως θα πρέπει να τεθούν επιπλέον κοινωνικά κριτήρια στη συγκεκριμένη ρύθμιση, ώστε κατά το δυνατόν να τηρηθούν όροι ισονομίας, να μην υπάρξουν στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό και να μειωθούν οι δραματικές επιπτώσεις του μέτρου στους αδύναμους.

Με την τωρινή μορφή του το μέτρο παραμένει οριζόντιο με αποτέλεσμα, όπως τονίσαμε και σε προηγούμενη επιστολή μας, να πλήττονται οι μικρές και μεσαίες ιδιωτικές σχολικές μονάδες που συνήθως έχουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικά δίδακτρα και στις οποίες απευθύνονται γονείς από μεσαία και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα. Πολλές από τις μονάδες αυτές οδηγούνται σε κλείσιμο, γεγονός που θα έχει οδυνηρές συνέπειες για χιλιάδες γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς που θα μείνουν άνεργοι. 

Η πρόταση της Ομοσπονδίας είναι να εξαιρεθούν, εκτός από τις υπηρεσίες προσχολικής αγωγής που ορθώς αποκλείστηκαν από την εφαρμογή του μέτρου, και οι υπηρεσίες που προβλέπονται από το βασικό πρόγραμμα που ανακοινώνει το Υπουργείο Παιδείας για την τυπική εκπαίδευση. Μ’ αυτό τον τρόπο θα μειωθούν σημαντικά οι φορολογικές επιβαρύνσεις στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια της γειτονιάς που με το προς ψήφιση καθεστώς θα αντιμετωπίσουν ζήτημα επιβίωσης με αποτέλεσμα να βρεθούν στο δρόμο δεκάδες εκπαιδευτικοί και θα αποφευχθούν οι αλματώδεις αυξήσεις στα δίδακτρα.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ                                            ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

KILKIS
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
Κιλκίς: Σχολή επαγγελματικής κατάρτισης θα λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο του 2025
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος