Thumbnail
Του Βασίλη Βούγια

Παρακάτω θα επιχειρήσω να απαντήσω, με όσα στοιχεία έχω συγκεντρώσει έως αυτή τη στιγμή, σε ερωτήσεις που μου θέτουν κατ επανάληψη συνάδελφοι, οι οποίες ερωτήσεις έχουν να κάνουν με τον αριθμό των πιστώσεων για πρόσληψη, για το 2015-16, αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.).

1.- Από ποιά Προγράμματα ΕΣΠΑ θα αντληθούν πιστώσεις για πρόσληψη αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής,  Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π.) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π.) ;

Τρία(3) είναι τα Προγράμματα ΕΣΠΑ που αφορούν σε προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π.) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π.), τα εξής:
•«Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», που αφορά στην Παράλληλη Στήριξη και απ αυτό θα προσληφθούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π.) και Σχολικοί Νοσηλευτές(ΠΕ25).
•«Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού», που αφορά στη στελέχωση των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και απ αυτό θα προσληφθούν εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε., Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π.) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π.).
•«Ανάπτυξη υποστηρικτών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», που αφορά στη στελέχωση των Επιτροπών  Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.) και των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης(ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) και απ αυτό θα προσληφθούν Κοινωνικοί Λειτουργοί(ΠΕ30) και Ψυχολόγοι(ΠΕ23) για τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π.) για τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

2.- Ποια θα είναι η απορρόφηση από τα Προγράμματα αυτά και τι διαφορές θα έχουμε σε σχέση με πέρσι ;
•Στο «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» θα έχουμε λίγο λιγότερες προσλήψεις σε σχέση με πέρσι, αλλά πάνω-κάτω θα έχουμε τα περσινά δεδομένα.
•Στο  «Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού», πρόβλημα θα έχουμε σε πέντε(5) Περιφέρειες της χώρας, οι οποίες θα έχουν θέμα  απορρόφησης. Επί παραδείγματι η Περιφέρεια Αττικής θα έχει ελάχιστες πιστώσεις για διάθεση και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας 50% κάτω πιστώσεις σε σχέση με πέρσι. Οι άλλες Περιφέρειες δεν θα έχουν πρόβλημα και θα κινηθούν στα περσινά δεδομένα.
•Στο Πρόγραμμα «Ανάπτυξη υποστηρικτών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» από τις 500 πιστώσεις του 2013-14, πήγαμε στις 220 το 2014-15 και θα είναι αρκετά λιγότερες για το 2015-16 για όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

3.-  Δεν θα μπορέσει να γίνει φέτος μεταφορά  πιστώσεων στα Προγράμματα ΕΣΠΑ ;

Όχι γιατί από φέτος καταργήθηκαν οι 3 Άξονες και οι 13 Περιφέρειες της χώρας έφτιαξαν από ένα ξεχωριστό Τεχνικό Δελτίο. Η εξέλιξη αυτή μαζί με κάποιες άλλες τεχνικές παραμέτρους καθιστούν πολύ δύσκολη τη μεταφορά πιστώσεων στα Προγράμματα ΕΣΠΑ.

4. - Και τι θα γίνει με τις Περιφέρειες που οι ανάγκες τους δεν καλύπτονται από τα υφιστάμενα Προγράμματα ΕΣΠΑ,  τι θα γίνει με την στελέχωση των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ των οποίων διαθέτει ελάχιστες πιστώσεις  ;

Μια ρεαλιστική λύση υπάρχει αυτή τη στιγμή. Η λύση της άντλησης πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων(Π.Δ.Ε.)-4.000 πιστώσεις προς διάθεση- και από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η καλή εξέλιξη, όσον αφορά στις πιστώσεις του Π.Δ.Ε. έχει να κάνει με την πρόβλεψη, εν αντιθέσει με πέρσι, στο Τεχνικό Δελτίο, προσλήψεων  Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. Όμως στην κατανομή θα πρέπει η Ειδική Αγωγή να λάβει έναν ικανοποιητικό αριθμό πιστώσεων(πέρσι πήρε μόλις 150!!!), ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες της(Οι 5 Περιφέρειες με το πρόβλημα απορρόφησης, στελέχωση Ε.Δ.Ε.Α.Υ και ΚΕ.Δ.Δ.Υ., εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής Σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ.), που δεν καλύπτονται από τα υφιστάμενα Προγράμματα ΕΣΠΑ.

Με ότι νεώτερο επανέρχομαι

Βασίλης Βούγιας

Αιρετός Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου

Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.)

Ειδικής Αγωγής Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
panepistimio aigaiou
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς
Που εστιάζουν τα εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου που ξεκινούν αύριο και αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς - Έχουν...
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς