Αποφάσεις ΔΣ ΕΛΜΕ Χανίων Πέμπτης 4 Φεβρουαρίου
Στην συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων αποφασίστηκαν τα εξής:
1. Αποτιμήθηκε θετικά τόσο η συμμετοχή των συναδέλφων στην απεργία, όσο και στα μεγαλειώδη συλλαλητήρια που πραγματοποιήθηκαν σε όλη την Ελλάδα. Συνεχίζουμε τις πρωτοβουλίες και τις προσπάθειες ώστε να υπάρξει η απαραίτητη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα για τη μη ψήφιση του αντι –ασφαλιστικού νομοσχεδίου.
2. Ορίζουμε νέα Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ στις 16/02 και σε περίπτωση μη απαρτίας, την Τετάρτη 17/02, 19.00 στο 1ο ΕΠΑΛ με δύο θέματα:
- Ασφαλιστικό, νέες κινητοποιήσεις
- ii. αναπληρωτές - ωρομίσθιοι και ελαστική εργασία.
3. Συμμετέχουμε την Πέμπτη 11/2 στη σύσκεψη των σωματείων και των φορέων για την οργάνωση του συλλαλητηρίου της 19 Μάρτη και των άλλων δράσεων για την 21η Μάρτη, Ημέρα κατά του Ρατσισμού και για την προσφυγική πολιτική κρατών και Ε.Ε.
Επισυνάπτουμε και τη σχετική απόφαση της ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ
4. Συνδιοργανώνουμε το 2ο Παγκρήτιο Διαγωνισμό Τύπος και Ουσία και σας στέλνουμε την σχετική επιστολή. Παρακαλούμε να ενημερωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας.
Επιστολή προς τους μαθητές του νομού Χανίων
Αγαπητοί φίλοι, μαθητές και μαθήτριες των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων του νομού Χανίων.
O Σύλλογος Νεανικής Δημοσιογραφίας «Λευτέρης Δασκαλάκης», ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η Ε.Λ.Μ.Ε. Ν. Χανίων σας καλούν να συμμετάσχετε στον 2ο Παγκρήτιο Διαγωνισμό Δημοσιογραφικών Δεξιοτήτων «Τύπος και Ουσία» (2015-2016).
Στον διαγωνισμό υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία αφορά στα έντυπα των σχολείων και οι τρεις επόμενες, στις εργασίες ενός μαθητή ή μιας μικρής ομάδας.
Α) Η πρώτη κατηγορία, αυτή του σχολικού εντύπου αφορά στις εφημερίδες και τα περιοδικά τάξεων ή σχολείων που έχουν εκδοθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2015- 2016. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται και οι ηλεκτρονικές εφημερίδες και περιοδικά.
Β) Κατηγορία μαθητικού ρεπορτάζ. Η ουσία του ρεπορτάζ είναι η έρευνα και η ανάδειξη ενός γεγονότος, δηλαδή οι απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα του τι συνέβη, με όλα εκείνα τα στοιχεία που το αναδεικνύουν. Θα πρέπει δηλαδή να συμπεριλάβουμε στο ρεπορτάζ τα στοιχεία για το πού έγινε, πότε έγινε, πώς έγινε, γιατί έγινε και ποιος ενδεχομένως ευθύνεται. Την έρευνα διεξάγει ο ρεπόρτερ – δημοσιογράφος, ύστερα από κάποιο συμβάν ή μια πληροφορία που του δίνεται. Στην προσπάθειά του αξιοποιεί πάντα διασταυρωμένες πληροφορίες. Πληροφορίες δηλαδή, απ’ όλες τις πλευρές που εμπλέκονται στο γεγονός. Όσο πιο πολλές είναι οι διασταυρωμένες πληροφορίες, τόσο πιο πλήρες είναι το ρεπορτάζ. Θέμα του ρεπορτάζ ορίζεται η περιγραφή ενός οποιουδήποτε εντυπωσιακού γεγονότος και η οποιαδήποτε έρευνα γύρω από αυτό χωρίς περιορισμούς.
Γ) Κατηγορία μαθητικής συνέντευξης. Συνέντευξη είναι η συζήτηση που έχει ένας δημοσιογράφος με ένα πρόσωπο ή πρόσωπα που για διάφορους λόγους έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού (πολιτικό, αθλητή, ηθοποιό, συγγραφέα, επιστήμονα κλπ). Στόχος της συνέντευξης, του ρεπορτάζ, αλλά και γενικά της δημοσιογραφίας είναι να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Η συνέντευξη μπορεί να είναι πραγματική ή φανταστική, αρκεί να ακολουθούνται οι κανόνες του διαλόγου και η αποτύπωση με τη μορφή ερώτησης-απάντησης.
Η συνέντευξη έχει πολύ προετοιμασία, πριν συναντήσεις τον συνεντευξιαζόμενο. Είναι απαραίτητο να βρεις και να μελετήσεις όσο τον δυνατόν περισσότερα στοιχεία για τον άνθρωπο που θα έχεις απέναντί σου.
Για το ποιός είναι, ποιές επαγγελματικές δραστηριότητες έχει, τι κάνει αυτή τη στιγμή, ποιά είναι η οικογενειακή του κατάσταση, ποιά τα ενδιαφέροντά του, ποιές δηλώσεις έχει κάνει στο παρελθόν, και φυσικά να έχεις εντοπίσει για ποιο λόγο την κάνεις την συνέντευξη. Όσο πιο καλά είσαι πληροφορημένος για τον άνθρωπο με τον οποίο κάνεις την συνέντευξη, τόσο περισσότερη εμπιστοσύνη θα σου δείξει και θα καταφέρεις να τον ελευθερώσεις για να σου μιλήσει με άνεση.
Θα συναντήσετε διάφορους ανθρώπους. Γι’ αυτό πρέπει να είστε καλά προετοιμασμένοι, έτσι που να τους διευκολύνετε να μιλήσουν.
Η συνέντευξη είναι τέχνη όχι μόνο όταν την κάνει κάποιος, αλλά και όταν την γράφει. Εκεί ο κάθε δημοσιογράφος βάζει την δική του μαεστρία, ώστε να κάνει το κείμενο πιο ευχάριστο και ουσιώδες για τον αναγνώστη.
Δ) Κατηγορία Φωτορεπορτάζ: Αφορά σε ένα συγκεκριμένο είδος ρεπορτάζ το οποίο δημιουργείται από εικόνες με σκοπό την εξιστόρηση ενός γεγονότος. Συνήθως αφορά σε φωτογραφικό υλικό και σε μερικές περιπτώσεις σε βίντεο. Το φωτορεπορτάζ διακρίνεται από άλλα είδη φωτογραφίας από τα εξής σημεία:
- Αντικειμενικότητα: Το γεγονός – συμβάν, το οποίο καλείται η φωτογραφία, να αναδείξει ότι αντιμετωπίζεται από μία δίκαιη σκοπιά και όσο πιο αντικειμενικά γίνεται.
- Περιγραφικότητα: Οι εικόνες σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα στοιχεία του ρεπορτάζ πρέπει να μπορούν να κάνουν κατανοητά τα γεγονότα στο ευρύ κοινό.
Ο φωτορεπόρτερ πρέπει να πει μία ιστορία μέσα από τις εικόνες του, συνοδεύοντάς τις με τίτλους ή λεζάντες που θα προσδιορίζουν το θέμα με λίγα λόγια.
Ο φωτορεπόρτερ θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμος για φωτογράφηση, και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχει πάντα μαζί του την φωτογραφική μηχανή. Σημαντικά γεγονότα που επηρεάζουν τον κόσμο μπορεί να συμβούν παντού και πάντα.
Εκείνο το οποίο θεωρείται πολύ σημαντικό στοιχείο στο φωτορεπορτάζ είναι οι εκφράσεις στα πρόσωπα όπως και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από τα γεγονότα.
Οι εργασίες μπορούν να παραδίδονται ή να αποστέλλονται ταχυδρομικά, ατομικά ή ομαδικά με την υποσημείωση «Για το Διαγωνισμό Τύπος και Ουσία», στις παρακάτω διευθύνσεις, μέχρι την Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016:
Α) Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων
Μπονιαλή 13-19, Τ.Κ. 73100, Χανιά, οι μαθητές και μαθήτριες των Δημοτικών.
Β) Ε.Λ.Μ.Ε. Νομού Χανίων, 1ο Γυμνάσιο Xan;ivn…… Τ.Κ. 73100, Χανιά. ή εάν το περιεχόμενο μπορεί να σταλεί ηλεκτρονικά στο [email protected], οι μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίων και Λυκείων.
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2810-771214 και 6972-247002
e-mail: typoskaiousia@gmail.com
Δυκτιακός τόπος: www.lefterisdaskalakis.gr
Χανιά , 12 Ιανουαρίου 2016
Η Οργανωτική Επιτροπή
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη