Thumbnail
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης 

Κυβερνητική υποκρισία οι θρήνοι περί «μαθητικής διαρροής».

Δεν μπορεί οι «θύτες» να δώσουν λύση στα «θύματα» της πολιτικής τους.

Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών σχετικά με την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου ή αλλιώς τη «μαθητική διαρροή». Σύμφωνα με αυτά το 2015 το 3,84% των μαθητών της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου στην Ελλάδα δε συνέχισε τη φοίτησή του στην Α΄ Λυκείου. Το πρόβλημα αφορά πριν απ’ όλα τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και είναι ενδεικτικό πως στους 12 Νομούς που εμφανίζουν ποσοστό μεγαλύτερο του εθνικού μέσου όρου συμπεριλαμβάνονται οι δύο Νομοί με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση εργατικής τάξης (Αττική και Θεσσαλονίκη). Οι ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση εμφανίζονται πολύ νωρίς. Συγκεκριμένα το 2,39% των μαθητών της πρώτης τάξης του Γυμνασίου δε συνέχισε στη δεύτερη τάξη και το 1,27% δε συνέχισε από τη δεύτερη στην τρίτη, ενώ αθροιστικά το ποσοστό διαρροής ανήλθε σε 1,85%. Αυτό έχει μεγάλη σημασία αφού τυπικά, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, η φοίτηση των μαθητών στο Γυμνάσιο είναι υποχρεωτική, εφόσον ο μαθητής δεν έχει υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας του. Αντίστοιχα ή και μεγαλύτερα ποσοστά παρατηρούνται και μεταξύ των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου.

Στο Νομό μας το 2015 συνολικά 42 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου υποχρεώθηκαν να μη συνεχίσουν τις σπουδές τους στην επόμενη τάξη. Το ποσοστό αντιστοιχεί στο 2,16% του μαθητικού πληθυσμού των 5 τάξεων. Η Κεφαλονιά και η Ιθάκη είναι στην τελευταία θέση όσον αφορά τη διαρροή μεταξύ των 4 Νομών της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και αρκετά χαμηλά στη γενική λίστα με όλους τους Νομούς της χώρας. Εξαίρεση αποτελούν οι μαθητές που δε συνέχισαν από τη Β' στην Γ' τάξη του Γυμνασίου, με το Νομό μας δυστυχώς να είναι στη 10η θέση της σχετικής πανελλαδικής λίστας.

Η ίδια η κυβέρνηση «καταγράφει» τους λόγους που ένας μαθητής εγκαταλείπει το σχολείο όπως τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα και την απόγνωση του λαού μας, τις δυσκολίες παρακολούθησης σε αγροτικές, κτηνοτροφικές, ορεινές - μειονεκτικές και τουριστικές περιοχές, το γεγονός ότι η μαθητική διαρροή συνδέεται περισσότερο με την πρόωρη εργασία, τη μη ανταπόκριση στο σχολείο μαθητών με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες, τα ιδιαίτερα προβλήματα μειονοτικών πληθυσμών. Δίπλα σε αυτά ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, τα προβλήματα υγείας κοκ έχουν τη δική τους συμβολή. Εκεί που η κυβέρνηση προκαλεί είναι οι προτάσεις που κάνει, με βάση τις οδηγίες της ΕΕ, για την «αντιμετώπιση του φαινομένου» των ταξικών φραγμών στη μόρφωση.

Η κυβέρνηση, από κοινού με ΕΕ – ΔΝΤ, εφαρμόζει σκληρή ταξική αντιλαϊκή πολιτική, που δημιουργεί την εξαθλίωση και διώχνει και τους μαθητές από το σχολείο. Είναι πρόκληση εκείνη που στέλνει 14χρονα στη τζάμπα εργασία, όπως έκαναν πριν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, να παριστάνει το φορέα αντιμετώπισης του προβλήματος. Είναι πρόκληση να μιλά για την «ανάγκη υποστήριξης μαθητών από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες», στήριξη των «ειδικών σχολείων» όταν κλείνει επικαλούμενη τη «συμπερίληψη» τα Τμήματα Ένταξης και ρίχνει τους μαθητές με ειδικές ανάγκες στον καιάδα. Είναι πρόκληση να μιλά για την ανάγκη «ενισχυτικής διδασκαλίας» όταν την στραγγαλίζει και δεν λειτουργεί καθόλου την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, όταν κλείνει η χρονιά με 3000 κενά. Οι θύτες – διαχειριστές του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος και του αστικού σχολείου δε μπορεί να εμφανίζονται ότι συμπάσχουν με τα θύματά τους.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί τους εργαζόμενους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς να εντείνουν τη δράση τους για ένα σχολείο της ολόπλευρης μόρφωσης, ενιαίο – δωδεκάχρονο – βασικό – υποχρεωτικό, ένα σχολείο χωρίς ταξικούς φραγμούς. Υπάρχει άλλος δρόμος ανάπτυξης, χωρίς κρίση και εξαθλίωση για τους πολλούς, χωρίς τα μονοπώλια που κλέβουν τη μόρφωση και γεννούν την ανεργία. Η λύση δεν βρίσκεται σε κάποιο μείγμα διαχείρισης της σαπίλας αλλά στη ρήξη, στην οργάνωση της κοινωνικοποιημένης παραγωγής από τον ίδιο το λαό, στην ανασυγκρότηση του σχολείου για την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Αργοστόλι 01/03/2016

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefaliko.jpg
Εγκεφαλικό επεισόδιο: Δύο ξαφνικά συμπτώματα που πρέπει να μας οδηγήσουν στο νοσοκομείο

Η αιφνίδια διαταραχή της ομιλίας και της άρθρωσης αποτελούν δύο τυπικά συμπτώματα αγγειακού...

Εγκεφαλικό επεισόδιο: Δύο ξαφνικά συμπτώματα που πρέπει να μας οδηγήσουν στο νοσοκομείο
Διατροφή
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
Ο Dr. Greger προτείνει μια προσιτή προσέγγιση που βασίζεται στην προσαρμογή της διατροφής και του τρόπου ζωής και θεωρείται ο πιο αποτελεσματικός και...
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού